مهاجرت تحصیلی ترکیه

رشته شنوایی سنجی در ترکیه

رشته شنوایی سنجی در ترکیه

رشته شنوایی سنجی در ترکیه در دانشگاه های معتبر ارائه می شود و یکی از رشته های محبوب و دوست داشتنی در این کشور می باشد. هدف از برنامه شنوایی سنجی؛ آموزش پرسنل بهداشتی است که در سطح هنرستان برای تشخیص اختلالات شنوایی و شنوایی آموزش دیده اند. دانش آموزانی که می خواهند وارد برنامه شنوایی سنجی شوند باید بدانند که در این موضوع مربوط به سلامت انسان ارتباط مستقیمی با بیمار دارند. روابط بیمار خاص است و نیاز به رویکردی دقیق و صبورانه دارد. از آنجایی که شنوایی شناسی شاخه ای جدید و به سرعت در حال توسعه از علم است، کسانی که این حرفه را انتخاب می کنند باید عملکرد حرفه ای و میل تحقیقاتی بسیار خوبی داشته باشند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به ترکیه مشاور و راهنمای شماست.

جایگاه رشته شنوایی سنجی در ترکیه

شنوایی سنجی به عملکردهای طبیعی شنوایی و تعادل و همچنین پیشگیری از اختلالات شنوایی و تعادل علاقه مند است. رشته شنوایی شناسی شامل ارزیابی و تعیین اختلالات شنوایی و تعادل با روش های تست تشخیصی خاص است و پشتیبانی لازم را برای انتخاب و بکارگیری دستگاه مناسب بسته به نوع اختلال فراهم می کند. این حمایت باید توسط یک پرسنل بهداشتی بسیار آموزش دیده انجام شود. در کشور ما در رشته شنوایی شناسی و کسری برنامه «لیسانس» و «فارغ التحصیل» پرسنل واجد شرایط بسیار زیاد است. هدف از این برنامه آموزش متخصصان مراقبت های بهداشتی است که به لطف دانش و مهارت خود در استفاده از روش های علمی کمک به بیمارانی که با نارسایی شنوایی/کاهش و مشکلات تعادلی تشخیص داده شده اند، کمک شایانی کنند.

در ترکیه، خدمات شنوایی شناسی حرفه ای هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی در دسترس است. تعداد شنوایی شناسان در بخش خصوصی بیشتر از 198 شنوایی شناس شاغل در بخش دولتی است (وزارت بهداشت، 2023). خدمات مراقبت های بهداشتی از جمله خدمات شنوایی شناسی در سطوح اولیه، ثانویه و ثالث ارائه می شود. برنامه ملی غربالگری شنوایی نوزادان در بیمارستان ها در تمام سطوح اعمال می شود. خدمات در بیمارستان های سطح اولیه توسط شنوایی سنجی و پرستاران ارائه می شود. شنوایی سنجی یک تکنسین بهداشتی فارغ التحصیل مقطع کاردانی 2 ساله است. آنها وظیفه انجام آزمایشات اولیه شنوایی شناسی را بر عهده دارند که خدمات آزمایشگاهی کمکی در تشخیص و درمان بیماری های گوش پس از معاینه پزشک گوش و حلق و بینی می باشد. آنها در بیمارستان های دولتی و خصوصی کار می کنند.

تحصیل رشته شنوایی سنجی در ترکیه

کیفیت و اعتبار در خدمات بهداشتی و درمانی که به ویژه در سال های اخیر اهمیت یافته است افزایش تعداد بیمارستان ها نیاز به تیم مراقبت های بهداشتی واجد شرایط را افزایش داده است. از آنجایی که دانش‌آموزان اطلاعات اولیه مختص مدیریت سلامت و همچنین اطلاعات مربوط به خدمات اتاق عمل را دریافت می‌کنند، بسته به موفقیت و بهبود خود در طول زمان می‌توانند به سطوح بالاتر صعود کنند. زبان آموزش این برنامه ترکی است. دانشجویان شرکت کننده در این برنامه یک برنامه آموزشی متشکل از دروس نظری و کاربردهای عملی را به مدت 2 سال دنبال می کنند تا از تست های شنوایی سنجی برای سنجش شنوایی و تشخیص صحیح بیماران استفاده کنند. هدف از تحصیل این رشته دستیابی به دیدگاه های جدید در آموزش شنوایی سنجی، ارائه آموزش خوب در استانداردهای اروپایی است.

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در زمینه شته شنوایی سنجی در ترکیه هستید:

بهترین دانشگاه رشته شنوایی سنجیدانشکدهنوع تحصیلمدت تحصیلزبان تحصیل
دانشگاه آیدین استانبولعلوم بهداشتتمام وقت4ترکی استانبولی

دروس رشته شنوایی سنجی در ترکیه

شنوایی شناسی بر آموزش افرادی برای تبدیل شدن به متخصصان با دانش نظری و مهارت های کافی در این زمینه متمرکز است تا از همه آزمایش ها و کاربردهای تشخیصی حداکثر استفاده را ببرد، با ناتوانی های شنوایی ارتباط برقرار کند و فعالانه در آموزش آنها، احترام به حقوق بشر و احساس مشارکت کند. علاوه بر دروس پایه برای دانش آموزان، رشد کودک پیش دبستانی، مهارت های آموزشی، روانشناسی، توسعه ابزار پیش دبستانی و تکنیک های آموزشی، ادبیات کودکان، هنر در دوران کودکی، خلاقیت و مواد بازی-بازی، رشد و آموزش کودکان کم توان ذهنی جسمی، تیزهوشان و آموزش کودکان تیزهوش، سلامت روان کودک، نمایش در آموزش، آموزش کامپیوتر در دوره پیش دبستانی، مشاوره و راهنمایی روانشناسی، جامعه شناسی سلامت، رشد و تربیت کودکان بیمار، رشد زبان و آموزش کودکان دارای اختلالات ارتباطی، دیکشنری و زبان بدن، اول کمک، دروس عمومی مانند ارتباطات تدریس می شود.

در نمودار زیر شاهد افزایش تحصیل در رشته شنوایی سنجی در ترکیه هستید:

افزایش تحصیل در رشته شنوایی سنجی در ترکیه

فرصت های شغلی رشته شنوایی سنجی در ترکیه

کسانی که از تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی فارغ التحصیل می شوند به برنامه مدرک کاردانی شنوایی سنجی مدرسه حرفه ای خدمات بهداشتی درمانی تبدیل می شوند. فارغ التحصیلان می توانند در کلینیک های شنوایی شناسی بیمارستان های دولتی یا خصوصی تحت نظارت و کنترل متخصص شنوایی شناسی یا متخصص گوش و حلق و بینی مشغول به کار شوند. آنها می توانند تست های دهلیزی مربوط به تقاضای تعادل را اعمال کنند و در مدارس ناشنوایان و موسسات مشابه کار کنند. آنها می توانند آزمایش های شنوایی را برای نوزادان تازه متولد شده در کلینیک های زایمان انجام دهند و می توانند آزمایش های غربالگری شنوایی را در مدارس انجام دهند. آنها همچنین می توانند در شرکت های سمعک کار کنند. شرایط کار حین تحصیل در ترکیه در این رشته به معارت شما بستگی دارد.

دانشجویانی که مدرک کاردانی را در شنوایی سنجی به پایان رسانده اند می توانند در مراکز بهداشتی در دانشگاه ها، مؤسسات بیمه اجتماعی و بیمارستان های ویژه که در آن ها آزمایش های شنوایی ویژه در هنگام فارغ التحصیلی انجام می شود، کار کنند. انتظار می رود که عمل شنوایی سنجی به ویژه در خدمات گوش و حلق و بینی گسترده شود. علاوه بر این، دانش آموزان کم شنوا نیز می توانند در مدارس شرکت کنند. آنها می توانند مراکز شنوایی خود را باز کنند. آنها می توانند در زمینه فروش و بازاریابی محصولات در بخش شنوایی فعالیت کنند. متخصصان اختلالات شنوایی و گفتار می توانند در مراکز آموزش ویژه، کلینیک های خصوصی، دانشگاه ها به عنوان گفتار درمانگر فعالیت کنند. امضای شنوایی شناس برای کاربردهای کاشت حلزون مورد نیاز است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه تحصیل در ترکیه مشاور و راهنمای شماست

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *