مهاجرت تحصیلی مجارستان

رشته سم شناسی در مجارستان

رشته سم شناسی در مجارستان

در حوزه پزشکی، رشته سم شناسی در مجارستان تاریخچه دیرینه ای دارد که همراه است با آغاز آموزش دامپزشکی در مجارستان (1787)، ساندور تولنای (1749-1818) 74 فرمول نسخه را در کتاب درسی به زبان لاتین خود ارائه کرد که پذیرش دانش مربوط به فارماکوگنوزی و تجویز دارو در دامپزشکی را با توجه به ویژگی‌های آن تسهیل کرد. اعتبار آنها در سال 1779 به مجارستان گسترش یافت. پس از تکمیل شدن با فارماکودینامیک، علم فارماکوگنوزی و تجویز دارو به یک رشته مستقل، داروسازی تبدیل شد و سم شناسی رشد علمی بسیاری پیدا کرد. این رشته به ویژه با فعالیت مارتون گالامبوس مرتبط بود که اولین کتاب درسی فارماکولوژی مجارستانی او در 407 صفحه در سال 1871 منتشر شد.

این کتاب شامل 2 بخش اصلی بود. بخش کلی تحصیل در مجارستان در خصوص مفهوم داروها، عوامل مؤثر بر اثر آنها، انتخاب صحیح دوزها، مسیرهای مختلف مصرف و قوانین نوشتن نسخه می‌ پردازد. بخش ویژه ابتدا مواد دارویی آلی و سپس غیر آلی را ارائه کرد و تا آنجا که ممکن بود، آنها را بر اساس خواص فارماکودینامیک آنها دسته بندی کرد. کتاب درسی حاوی 306 فرمول نسخه بود. برای اطلاع از سایر جزئیات مرتبط با چگونگی شروع تحصیل در سم شناسی در مجارستان، با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و اطلاعات مهاجرتی خود را از ما دریافت نمایید.

دلایل تحصیل رشته سم شناسی در مجارستان

تحصیل پزشکی در مجارستان استانداردهای اروپایی را دارد و از بالاترین کیفیت برخوردار است. شرایط تحصیل در مجارستان نسبتا راحت و هزینه های تحصیلی مناسب، مجارستان را به گزینه ای مطلوب برای بسیاری از دانشجویان تبدیل کرده است. مجارستان از دانشجویان بین المللی با چهار دانشگاه که برنامه های پزشکی، فارماکولوژی، سم شناسی و دندانپزشکی را ارائه می دهند که به زبان انگلیسی تدریس می شوند، استقبال می کند: دانشگاه Semmelweis، دانشگاه Debrecen، دانشگاه Szeged و دانشگاهPécs.. مدرک پزشکی از دانشگاه مجارستان توسط اتحادیه اروپا و ایالات متحده به رسمیت شناخته شده است، که بسیاری از دانشجویان بین المللی را برای تحصیل پزشکی در مجارستان می آورد.

با توجه به افزایش چشمگیر دانشجویانی که برای فضاهای محدود موجود در دانشکده های پزشکی درخواست می دهند، رویای پزشک شدن برای بسیاری از دانشجویان باهوش و در غیر این صورت غیرممکن می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. اگر پزشک شدن در سم شناسی همیشه رویای شما بوده است، اما در کشور خود دور از دسترس به نظر می رسد، برنامه های 6 ساله پزشکی زبان انگلیسی در مجارستان را در نظر بگیرید. برنامه های پزشکی عمومی در سم شناسی 6 سال طول می کشد. مجارستان به گرمی از دانشجویان بین المللی استقبال می کند. مجارستان با استانداردهای اروپایی مطابقت دارد و مطالعات پزشکی در مجارستان با بالاترین کیفیت در نظر گرفته می شود.

دلایل تحصیل رشته سم شناسی در مجارستان

هزینه زندگی دانشجویان رشته سم شناسی در مجارستان

هزینه زندگی در مجارستان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مانند فرانسه و آلمان بسیار ارزان است. مجارستان هزینه زندگی نسبتاً ارزانی را به ویژه برای دانشجویان ارائه می دهد، بودجه ای در حدود €300 تا €500 (یورو) برای اقامت، کتاب و سایر خدمات کافی است. شایان ذکر است، هزینه های تحصیل در مجارستان بسیار کم است و حدود €1000 تا €3000 (یورو) در هر سال تحصیلی است. مانند هر کشور دیگری، هزینه عمومی زندگی از فردی به فرد دیگر متفاوت است و سبک زندگی متفاوتی دارد. اسکان: دانشجویان بسته به شهری که در آن زندگی می کنند، می توانند یک آپارتمان خوب با مبلغ €60000 تا 7000€ (یورو) دریافت کنند.

همچنین آپارتمان هایی در مناطق حومه شهر وجود دارد که قیمت های کمتری در حدود HUF45000 تا 50000HUF (فورینت) دارند که حداقل هزینه قبلی تا کنون بوده است. تغذیه: هزینه تغذیه در مجارستان از طریق و از طریق مقرون به صرفه است، دانش آموزانی که ترجیح می دهند غذای خود را بپزند، بسیار کمتر از کسانی که خارج از خانه غذا می خورند یا سفارش می دهند، هزینه می کنند. خرید اقلام غذایی و آماده کردن وعده های غذایی شما حدود HUF40000 (فورینت) برای یک ماه هزینه دارد و صرف غذا در خارج از منزل نیز حدود 70000HUF تا HUF80000 (فورینت) برای یک ماه هزینه دارد.

درآمد بازار کار رشته سم شناسی در مجارستان

فردی که به عنوان سم شناس در مجارستان کار می کند معمولا حدود 505000HUF (فورینت) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت است و از 248000 HUFتا HUF 788000 (فورینت) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر می باشد. با این حال، متوسط حقوق HUF516000 (فورینت) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان سم شناس کار می کنند کمتر از HUF 516000 (فورینت) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از HUF 516000 (فورینت) درآمد دارند.

همچنین 75% از سم شناسان کمتر از HUF665000 (فورینت) درآمد دارند در حالی که 25% بیش از HUF665000 (فورینت) درآمد دارند. اگر تجربه معیار اصلی قرار گیرد، متخصص سم شناسی با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً HUF294000 (فورینت) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال HUF377000 (فورینت) در ماه درآمد داشته باشد که 29% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل HUF521000 (فورینت) در ماه دارد که 38% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته سم شناسی در مجارستان می باشد:

سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته سم شناسی در مجارستان

اگر با مشکلی پیرامون ویزای مجارستان مواجه شدید، کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده آگاه سازی شما از شرایط ویزای مجارستان می باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *