مهاجرت تحصیلی مالزی

رشته سم شناسی در مالزی

رشته سم شناسی در مالزی

اگر به عنوان دانشجوی رشته سم شناسی در مالزی، می خواهید وارد مالزی شوید، باید گفت امکان کار حین تحصیل و بودجه های تحصیلی دانشگاه ها، از دغدغه هزینه ای شما می کاهد. این موضوع به نوبه خود در خصوص تحصیل در مالزی بسیار اهمیت دارد. در این کشور، حمل و نقل عمومی (به عنوان مثال اتوبوس، مترو) در مالزی بسیار راحت و ارزان است. بسیاری از دانشگاه ‌های مالزی اتوبوس ‌های مخصوص به خود را نیز دارند که دانشجویان بین ‌المللی را به تور مهم ‌ترین مکان‌ های شهر می ‌برند.

البته برای جذب با استعدادترین و جاه طلب ترین دانشجویان، بسیاری از دانشگاه های مالزی انواع مختلفی از بورسیه های تحصیلی را ارائه می دهند: معافیت از هزینه تحصیل (کامل یا جزئی)، معافیت از هزینه تحصیل به اضافه کمک هزینه زندگی، کمک های مالی کامل. برای بیشتر کردن شانس خود جهت پذیرش بورسیه از دانشگاه های مالزی برای مطالعه رشته سم شناسی، می توانید از تجارب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده نمایید.

مراحل ویزای رشته سم شناسی در مالزی

برای اطلاع از اخذ پذیرش و شرایط تحصیل در مالزی و دانشگاه ها، یک نامه پذیرش رسمی از موسسه انتخابی خود دریافت کنید و هزینه های ثبت نام را بپردازید. دانشگاه فرآیند درخواست پذیرش دانشجو را آغاز می کند. دانشگاه شما با مقامات مهاجرت مالزی تماس می گیرد تا درخواستی را از طرف شما ثبت کند. آنها از شما می خواهند که فرم درخواست رسمی را پس از پر کردن کامل بخوانید و به صورت دیجیتالی امضا کنید.

مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید. از طرفی باید چندین مدرک برای دانشگاه خود ارسال کنید تا بتوانند درخواست را تکمیل کنند. لیست کامل در بخش زیر گنجانده شده است. برخی از دانشگاه ها هزینه پردازش نیز دریافت می کنند. مقدار دقیق به موسسه بستگی دارد. منتظر تصمیم باشید. مقامات مهاجرت معمولا ظرف یک هفته نتیجه درخواست شما را به موسسه اطلاع می دهند.

مدارک ویزای رشته سم شناسی در مالزی

مدارک لازم جهت اخذ ویزای رشته سم شناسی در مالزی بدین شرح می باشد:

  • نامه رسمی پذیرش از دانشگاه شما
  • فرم درخواست ویزای دانشجویی
  • کپی پاسپورت شما با تاریخ انقضا بیش از 12 ماه دیگر
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • سوابق صلاحیت علمی
  • اثبات منابع مالی کافی
  • گواهی پزشکی که سلامت شما را ثابت کند.
  • گواهینامه های آزمون مهارت زبان انگلیسی

زمان رسیدگی به ویزای دانشجویی مالزی درخواست ویزای دانشجویی مالزی سریع و آسان است. به طور کلی، کل فرآیند از درخواست تا دریافت ویزای شما معمولا بین 4 تا 6 هفته طول می کشد. زمان پردازش نامه تایید ویزا 14 روز و زمان پردازش ویزای ورودی بین 1 تا 3 هفته است.

مدارک ویزای رشته سم شناسی در مالزی

هزینه زندگی و تحصیل رشته سم شناسی در مالزی

بر اساس برنامه های تحصیلی لیست شده در این مقاله ، برخی از ارزان ترین دانشگاه های مالزی عبارتند از:

  • دانشگاه مارا در مقطع کارشناسی ارشد از 515 € (یورو) در سال شروع می شود.
  • دانشگاه مالایا در مقطع کارشناسی ارشد از 626€ (یورو) در سال شروع می شود.
  • دانشگاه کوالالامپور در مقطع کارشناسی ارشد از 1038€ (یورو) در سال شروع می شود.
  • دانشگاه اوتارا مالزی در مقطع کارشناسی از 1166€ (یورو) در سال شروع می شود.

به عنوان یک دانشجو، باید بین €450 تا 800€ (یورو)  در ماه برای پوشش هزینه های زندگی خود آماده کنید. شما می توانید از بین دو نوع اقامتگاه اصلی انتخاب کنید. هزینه خوابگاه های دانشگاه حدود €65 الی 255€ (یورو) در ماه در نظر گرفته شده است. از اینرو این ارزان ترین گزینه است که به شما امکان می دهد به راحتی با بسیاری از دانشجویان ارتباط برقرار کنید. آب و برق در قیمت گنجانده شده است. هزینه اجاره آپارتمان حدود €85 الی 680€ (یورو) در ماه است.

اگر می خواهید در مرکز شهر زندگی کنید، قیمت ها حتی می توانند بالاتر بروند. شما می توانید با اشتراک گذاری یک آپارتمان با دانشجویان دیگر، هزینه های خود را کاهش دهید. آب و برق ماهانه را فراموش نکنید که حدود €40 تا 70€ (یورو) هزینه دارد. برای دانشجویان بین €200 تا 350€ (یورو) در ماه برای غذا و مواد غذایی پرداخت می کنند. اگر هوشمندانه آشپزی می کنید و خرید می کنید (به دنبال تخفیف ها و معاملات در سوپرمارکت ها باشید)، نباید بیشتر از این هزینه کنید.

درآمد بازار کار رشته سم شناسی در مالزی

فردی که به عنوان سم شناس در مالزی کار می کند معمولا حدود 7220MYR (رینگیت) در ماه درآمد دارد که شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا می باشد و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی متفاوت است. با این حال، حقوق سم شناس در مالزی از MYR3750 تا MYR11000 (رینگیت) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. اما در کل متوسط حقوق MYR6930 (رینگیت) در ماه است، به این معنی که نیمی  از افرادی که به عنوان سم شناس کار می کنند کمتر از MYR6930 (رینگیت) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از MYR6930 (رینگیت) درآمد دارند.

همچنین 75% از سم شناسان کمتر از MYR8630 (رینگیت) و 25% بیش از MYR8630 (رینگیت) درآمد دارند. یک متخصص سم شناسی با کمتر از 2 سال تجربه تقریبا MYR4270 (رینگیت) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال MYR5720 (رینگیت) در ماه درآمد داشته باشد که 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل MYR7440 (رینگیت) در ماه دارد.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته سم شناسی در مالزی می باشد:

سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته سم شناسی در مالزی

در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالبی جهت اطلاع از هزینه زندگی در مالزی و فرهنگ این کشور و همچنین قوانین زندگی در مالزی موجود می باشد که پیش از مهاجرت می تواند، اطلاعات شما را کامل نماید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *