مهاجرت به کشور مجارستان

شرایط ویزای مجارستان

شرایط ویزای مجارستان

در این مقاله به بررسی و تشریح شرایط ویزای مجارستان برای متقاضیان علاقه مند به مهاجرت به این کشور و اخذ روادید خواهیم پرداخت. مهاجرت به مجارستان می تواند از طرق مختلفی مانند ازدواج، سرمایه گذاری و ثبت شرکنت، تحصیل، تولد و ازدواج انجام پذیرد. شرایط ویرای مجارستان بستگی به نوع ویزا و شرایط آن دارد. افراد بسیاری برای ورود به حوزه شنگن اروپا از کشور مجارستان اقدام به اخذ ویزا می نمایند. زیرا این کشور به نوعی دروازه ورود به حوزه شنگن اروپا است. به همین دلیل اخذ ویزای این کشور بسیار جذاب خواهد بود. چنانچه اطلاعات کافی در این خصوص ندارید، پیشنهاد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه مقاله ذیل است.

موارد و شرایط ویزای مجارستان

مجارستان از کشورهای اروپایی به شمار می رود اما در اعطاء ویزا به درجه سختی اعطاء ویزا در آلمان و اتریش عمل نمی کند. همان طور که اشاره گردید. روش های گوناگونی برای مهاجرت به مجارستان و اخذ ویزای این کشور وجود دارد. در ادامه بررسی هر یک خواهیم پرداخت. در نظام تابعیت و اقامت در کشور اروپایی مجارستان، بر اساس خون تصمیم گیری می شود. به عبارت دیگر کودکی که یکی از والدین او (پدر یا مادر) از اتباع مجارستان باشد، می تواند اقامت و تابعیت این کشور را داشته باشد.

اخذ اقامت مجارستان و تابعیت این کشور از طریق ازدواج بایستی مطابق با قوانین مصوب این کشور باشد. یکی از شرایط اخذ اقامت از این طریق، ارائه گواهی یا سند ازدواج زوجین است. در این زمینه استثنا وجود دارد که شامل افرادی می گردد که وضعیت جنگی در کشور آنان حاکم است. این افراد معاف از ارائه سند ازدواج هستند. شخصی که با یکی از اتباع مجاری ازدواج می کند، به مدت 30 روز فرصت دارد تا به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه نموده و نسبت به ثبت ازدواج خود اقدام نماید.

شرایط ویزای شنگن مجارستان

این کشور با پایتختش بوداپست که به ‌خاطر معماری خیره‌ کننده، حمام‌ های آبگرم معروف، و میخانه ‌های مخروبه ‌ای مشهور است، به یکی از بهترین مقصدهای گردشگری در اروپای شرقی تبدیل شده است. از آنجایی که در منطقه شنگن است، اگر سفر شما کمتر از 90 روز طول بکشد، می توانید با ویزای شنگن کوتاه مدت به آنجا سفر کنید. اگر به این کشور سفر می کنید، اگر شهروند کشورهای غیر شنگن هستید، به ویزای شنگن نیاز خواهید داشت. کشور بدون توافق نامه سفر بدون ویزا با منطقه، یا اگر از سفر بدون ویزا رد شده اید. همچنین باید برای ویزای کار یا تحصیل اقدام کنید. شما باید هزینه پروسه ویزا 80€ (یورو) برای بزرگسالان و 40€ (یورو) برای افراد زیر سن قانونی بپردازید و فرم درخواست ویزای شنگن را پر کنید.

علاوه بر این، به 2 عکس به سبک پاسپورتی که اخیرا گرفته شده‌ اید و پاسپورت یا سایر مدارک سفر خود که کمتر از 10 سال قدمت داشته باشند و حداقل 3 ماه پس از تاریخ خروج شما از منطقه شنگن معتبر باشد، نیاز دارید. شما همچنین به بیمه مسافرتی و پزشکی که تا سقف 30000€ (یورو) شما را پوشش می دهد، نامه ای مبنی بر برنامه سفر و هدف از بازدید و همچنین برنامه سفر پرواز و مدرک اقامت در طول اقامت، گواهی وضعیت مدنی، نیاز دارید. مانند سند ازدواج، و مدرکی که در طول اقامت خود وسیله ای برای امرار معاش دارید. اگرچه، هنگام ورود به این کشور باید ثابت کنید که تعداد کمی پول دارید، سفارت این کشور مبلغ دقیقی را که متقاضیان باید به عنوان وسیله زندگی خود ثابت کنند، مشخص نکرده اند.

انواع ویزای مجارستان

افراد به دلایل مختلفی به کشور مجارستان سفر می ­کنند. از این رو دولت مجارستان با توجه به اهداف سفر افراد، انواع مختلفی از روادید را صادر می­ نماید. افراد برای اخذ هر روادید باید مدارک مخصوص به آن را به سفارت این کشور ارائه دهد. بدین معنا که برخی از افراد برای ادامه تحصیل، برخی برای انجام کارهای تجاری و برخی دیگر هم برای مشاهده جاذبه های گردشگری به این کشور سفر می ­نمایند. از این رو افراد بایستی مطابق با هدف سفر خود ویزای مربوطه را دریافت نمایند و مدارک مربوط به آن روادید را به سفارت ارائه دهند. به طور کلی کشور مجارستان 5 نوع روادید صادر می­ نمایند.

این روادیدها عبارتند از:

  • ویزای تحصیلی
  • ویزای ورزشی
  • ویزای دیدار با بستگان
  • ویزای تجاری
  • ویزای شرکت در سمینارها و کنفرانس ها

در خصوص اطلاع از شرایط قانونی مهاجرت به مجارستان ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

ازدواج در مجارستان

ارائه مدارک لازم برای ثبت ازدواج زوجین در یکی از دفاتر اسناد رسمی در خصوص شرایط ویزای مجارستان از طریق ازدواج الزامی است. این مدارک به شرح ذیل هستند:

  • مدارک شناسایی تبعه ایرانی یا فرد متقاضی
  • مدارک شناسایی همسر مجاری و اثبات مجاری بودن وی
  • اثبات این که این ازدواج در واقعیت صورت گرفته است و به صرفا به صورت سوری جهت اخذ اقامت و تابعیت نمی باشد.
  • آدرس محل اقامت زوجین و مشخص نمودن آن
  • دارا بودن سن ازدواج برای زوجین

شرایط ویزای مجارستان جهت کار

در زمینه شرایط ویزای مجارستان از طریق کار این گونه می توان گفت که فرد متقاضی برای دستیابی به ویزای کاری در مجارستان باید از سوی کارفرمای مجارستانی خود دعوت نامه یا پیشنهاد کاری دریافت کند. این دعوت نامه در صورتی برای فرد خارجی ارسال می گردد که کارفرما شغل مورد نظر را به مدت 3 ماه در کشور مجارستان آگهی نماید. در صورت عدم مراجعه اتباع مجاری برای این شغل، مجددا آن را به مدت 3 ماه دیگر در اتحادیه اروپا منتشر کند. در نهایت در صورتی که هیچ مراجعه کننده ای وجود نداشت، می تواند برای بر عهده گرفتن شغل پیشنهادی، از اتباع خارجی استفاده نماید.

شرایط پناهندگی در مجارستان

از دیدگاه موسسات حقوقی از جمله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت انتخاب روش پناهندگی برای مهاجرت به مجارستان، انتخاب مناسبی نیست. چراکه در این روش خطرات و عواقبی وجود دارد که می تواند جان فرد پناهجو را به خطر بیاندازد و بعضا موجب مرگ او شود. بنابراین پیشنهاد ما راه های قانونی مهاجرت مانند تحصیل و کاری و سایر می باشد. اما به طور کلی شرایط ویزای مجارستان از طریق پناهندگی، این گونه است که فرد پناهجو به محض ورود به خاک مجارستان باید مدارکی ارائه نماید که در خطر بودن جان او را به اثبات برساند.

شخصی که به کشورهای دیگر پناهنده می شود، ممکن است به دلایلی مانند تبعیض نژادی، اذیت و آزارهای بدنی، جنگ یا عقاید سیاسی که مخالف عقاید دولت کشور مبدا است این راه را انتخاب نماید. بنابراین در صورت وجود هر یک از دلایل فوق بایستی اسناد و مدارک ارائه کند. وی بایستی مدارک شناسایی داشته باشد و خود را به پلیس مرزی یا اداره مهاجرت جهت پناهندگی معرفی نماید. پس از بررسی پرونده، اگر با درخواست وی موافقت گردید می تواند پناهندگی مجارستان را اخذ کند. در غیر این صورت باید بلافاصله خاک کشور مجارستان را ترک گوید. شرایط و هزینه زندگی در مجارستان به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

شرایط ویزای مجارستان جهت سرمایه گذاری

شرایط ویزای مجارستان جهت سرمایه گذاری

از دیگر ویزاهای مطرح در امر مهاجرت به مجارستان و اقامت به مجارستان که مورد استقبال بسیاری از سرمایه گذاران قرار گرفته است، شرایط ویزای مجارستان از طریق سرمایه گذاری است. این سرمایه گذاری از دو روش ثبت شرکت و اوراق قرضه صورت می پذیرد. سرمایه گذاری با ثبت شرکت که فرد سرمایه گذار در زمینه ثبت شرکت بایستی بیزینس پلان یا طرح تجاری خود را جهت مشخص نمودن اهداف شرکت مورد نظر ارائه نماید. فعالیت این شرکت باید در راستای سود دهی و مطابق با قوانین و اقتصاد کشور مجارستان باشد. سرمایه گزاری در این کشور با استفاده از خرید اوراق قرضه امکان پذیر خواهد بود. در بخش بعدی به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

سرمایه گذاری با اوراق قرضه در مجارستان

در این نوع سرمایه گذاری فرد باید مبلغ 360000€ (یورو) را به مدت 5 سال در اختیار دولت و در یکی از بانک های این کشور محفوظ نگه دارد و قابلیت برداشت ندارد. پس از گذشت 5 سال، مبلغ 300000€ (یورو) به سرمایه گذار عودت می گردد. بنابراین وی با هزینه نمودن 60000€ (یورو) قادر به اخذ اقامت دائم این کشور می گردد. مدت زمان انجام این پروسه به صورت 30 روزه می باشد. شایان ذکر است که سرمایه گذاری در مجارستان می تواند منجر به مزایای متعددی شود.

برخی از مزایا و شرایط شرایط ویزای مجارستان عبارتند از:

مزایا سرمایه گذاری در مجارستان

شرایط ویزای مجارستان جهت تحصیل

با توجه به قوانین و شرایطی که در کشور مجارستان وجود دارد، این کشور در خصوص شرایط ویزای مجارستان از طریق تحصیل وضعیت ایده آلی دارد. از این جهت اکثریت افراد به سمت و سوی مهاجرت تحصیلی به مجارستان سرازیر می شوند. دوره های تحصیلی در دانشگاه های این کشور به دو زبان آلمانی و انگلیسی به دانشجویان ارائه می شود. هزینه های اختصاص یافته به رشته های فنی و مهندسی در دانشگاه های مجارستان به مبلغ 6000€ الی 8000€ (یورو) می باشد. از سویی میزان این هزینه ها در رشته های پزشکی مبالغ 10000€ الی 12000€ (یورو) را شامل می گرد.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی مجارستان به شرح زیر می باشد:

  • ارائه گذرنامه معتبر متقاضی
  • گواهی بیمه سلامت
  • پرداخت هزینه های مربوط به شهریه دانشگاه مورد نظر
  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • ارائه کلیه مدارک تحصیلی متقاضی
  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی
  • ارائه نامه تمکن مالی

بنابراین می توان این طور نتیجه گرفت که هزینه های تحصیلی کلیه کشورها نسبت به نوع رشته و نوع دانشگاه انتخابی متغیر خواهد بود. برای مهاجرت به مجارستان باید اطلاعات کافی در اختیار داشته باشید. برای دریافت اطلاعات به روز و قوانین مصوب این کشور در خصوص مهاجرت از طریق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت عمل نمایید. کارشناسان ما آمادگی های لازم جهت تماس تلفنی رایگان و یا مراجعه حضوری شما عزیزان برای ارائه اطلاعات خواسته شده از سوی شما را خواهند داشت.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *