مهاجرت کاری مجارستان

کار در مجارستان

کار در مجارستان

کار در مجارستان و یافتن شغل مناسب از بهترین طرق کسب اقامت و تابعیت به شمار می رود. مهاجرت به مجارستان متقاضیان مختص به خود را دارد. کار کردن در کشور مجارستان شرایط خاصی را برای مهاجران و شهروندان کشورهای مختلف به همراه دارد. متقاضیان می توانند با همراهی کارشناسان و متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از شرایط مهاجرت جهت کار در مجارستان در سال 2024-2023، شرایط کار در مجارستان، کسب ویزا جهت کار در مجارستان، هزینه های کسب ویزای کاری مجارستان، زبان کار و شرایط زندگی در این کشور پیشرفته اروپایی آگاه شوند.

در این مطلب میخوانید پنهان

مقاله ذیل نیز در راستای آشنایی هرچه بیشتر علاقه مندان مهاجرت به کشور مجارستان تدوین گردیده است که مطالعه آن خالی از لطف نمی باشد. این مقاله توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است.

اینفوگرافی کار در مجارستان

معرفی مجارستان

در بیان شرایط کار در مجارستان شایسته است کمی در مورد این کشور بدانیم. مجارستان جزو کشورهای اروپایی به شمار می رود که در حوزه شنگن قرار دارد. بنابراین سفر به کلیه کشورهای اروپایی برای فردی که اقامت این کشور را دارد، میسر است. کشورهای اوکراین، اتریش، اسلواکی، رومانی، صربستان، کرواسی و اسلوونی از همسایگان کشور مجارستان هستند که مرز مشترک با این کشور را دارند.

شهر بزرگ و پرجمعیت بوداپست عنوان پایتخت مجارستان را دارد. زبان قانونی و رسمی این کشور مجاری بوده و از دین مسیحیت پیروی می کنند. در سالیان گذشته کشور مجارستان در امپراتوری اتریش قرار داشت که این امپراطوری در زمان جنگ جهانی متلاشی گردید. این فروپاشی منجر به از دست دادن میزان %70 از خاک و %32 از تنوع قومی و نژادی و همچنین %58 از جمعیت کشور مجارستان شد. اکنون این کشور جمعیت 6289379 نفری را در خود جای داده است که از این میزان افراد، یک چهارم آنها در پایتخت این کشور یعنی شهر بوداپست اقامت دارند.

در نمودار شاهد نرخ بیکاری در مجارستان در سال 2022 می باشیم:

درباره نرخ بیکاری در مجارستان

اقتصاد مجارستان

سرعت رشد تولید ناخالص داخلی سالانه در 3 ماهه اول 2022 تسریع شد، زیرا فعالیت ها توسط مخارج مصرف کننده قوی در میان بازار کار فشرده و افزایش دستمزدها حمایت می شد، در حالی که سرمایه گذاری ثابت افزایش سریع تری داشت. علاوه بر این، صادرات رشد سالمی را ثبت کرد. نرخ رشد اقتصادی باید در 3 ماهه دوم تعدیل شود که بخشی از آن به دلیل کاهش اثر پایه پایین است. تورم در ماه آوریل بیشتر شد و باعث کاهش احساسات مصرف کننده در ماه مه شد که بر هزینه های خانوار تاثیر می گذارد. با این اوصاف، اطمینان کسب و کار به طور متوسط ​​در ماه آوریل تا می بیشتر از 3 ماهه اول بود که به سرمایه گذاری سالم اشاره دارد.

با این حال، وضع مالیات بادآورده موقت بر سود بانک ‌ها و شرکت ‌ها برای مهار کسری عمومی نگرانی سرمایه‌گذاران را برانگیخت و منجر به زیان بازار سهام در اواخر ماه مه شد. علاوه بر این، اقتصاد قرار است در سال جاری به شدت گسترش یابد، اگرچه سرعت رشد در بحبوحه کاهش اثر پایه پایین کاهش خواهد یافت. رشد شدید دستمزدها، بازار کار فشرده و مخارج سرکوب ‌شده اقتصاد را تقویت می ‌کند، اگرچه تورم فزاینده به مصرف خصوصی خواهد خورد. طولانی شدن جنگ در اوکراین و تنگناهای عرضه، خطراتی را به همراه دارد. تحلیلگران FocusEconomics رشد تولید ناخالص داخلی %3.8 را در سال 2022 نشان می دهند که %0.1 نسبت به پیش بینی ماه گذشته و %3.3 در سال 2023 افزایش یافته است.

شرایط مهاجرت به مجارستان از طریق کار

ویزای کار مجارستان از دو روش برای فرد متقاضی صادر می گردد. اقامت جهت جستجوی کار پس از تحصیل در مجارستان برای فارغ التحصیلانی است که قصد ماندن در مجارستان را داشته و تصمیم به کسب و کار گرفته اند. در این صورت مجاز به تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای اشتغال یا همان ویزای کاری هستند. در این حالت یک فرصت 9 ماهه جهت پیدا کردن شغل مورد نظر را خواهد داشت. برای اخذ این ویزا بایستی 15 روز قبل از انقضای مدت اعتبار ویزای دانشجویی اقدام گردد که هزینه ای معادل ft10000 (فورینت مجارستان) دارد.

بنابر این می توان گفت یافتن کار برای دانشجویان فارغ التحصیل نسبت به موارد دیگر به سهولت قابل انجام است. به این دلیل که کارفرماها تمایل بیشتری به جذب نیروی کار فارغ التحصیل دارند. همچنین دانشجویانی که به کار ضمن تحصیل مشغول بوده اند، می توانند اکنون به صورت دائمی با کارفرمای قبلی خود به فعالیت شغلی بپردازند.

هزینه مهاجرت به مجارستان از طریق کار

مهاجرت به مجارستان از طریق کار مستلزم دریافت ویزای کار توسط متقاضی است. بنابراین در این راه هزینه هایی وجود دارد که بایستی توسط متقاضی پرداخت گردد. برای مثال هزینه تقاضای ویزا مبلغی معادل 60€ (یورو) و ft18000 (فورینت مجارستان) خواهد بود. این ویزا طی شرایط قابل تمدید بوده و هزینه ft10000 (فورینت مجارستان) را در بر دارد. نتیجه درخواست ویزای کار در 2 مرحله مشخص می شود. برای اعلام نتیجه اولیه 21 روز طول خواهد کشید.

اعلام نتیجه نهایی به مدت 70 روز از تاریخ درخواست اولیه به طول خواهد انجامید. چنانچه درخواست متقاضی مردود اعلام گردد می تواند ظرف مدت 8 روز نسبت به اعتراض در این خصوص اقدام نماید. هزینه این اعتراض به مبلغ 20€ (یورو) یا ft5500 (فورینت مجارستان) است. در خصوص آگاهی از دیگر هزینه ها به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

دلایل کار در مجارستان

کار عالی و استانداردهای زندگی یکی از بهترین دلایل کار در مجارستان است. بر اساس شاخص پیچیدگی اقتصادی، مجارستان دارای شاخص توسعه انسانی بسیار بالا و نیروی کار ماهر است و سیزدهمین نابرابری درآمدی پایین در جهان است. موفقیت اقتصادی مجارستان به این معنی است که این کشور می ‌تواند سیستم‌ های بهداشتی و آموزشی رو به بهبود و استانداردهای شغلی بالا، از جمله مزایای خوب، حقوق تعطیلات، حقوق زایمان و مرخصی استعلاجی با حقوق را ارائه دهد. اقتصاد مجارستان به طور مداوم در حال ایجاد مشاغل جدید در سراسر صنایع است.

از زمان پیوستن به اتحادیه اروپا در سال 2004، تعداد زیادی از شرکت های بین المللی در دفاتر شعبه در مجارستان، به ویژه پایتخت محبوب بوداپست، سرمایه گذاری کرده اند، زیرا رهبران تجاری ارزش جایگاه مجارستان در بازار جهانی را تشخیص می دهند.

دلایل کار در مجارستان

مهاجرت کاری به مجارستان

همان طور که می دانید، مهاجرت به کشورهای اروپایی، آمریکایی، اسکاندیناوی و همچنین آسیایی از راه های مختلفی امکان پذیر است. برای ورود به خاک کشور مجارستان، متقاضیان و مهاجران می توانند از طریق اشتغال و کاریابی در این کشور اقدام کنند. جهت کار در مجارستان، شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه شنگن و شهروندان کشورهای ثالث شرایط متفاوتی دارند. اما شرایط تنها ملاک موفقیت در این کشور نخواهد بود. متقاضیان بایستی به موارد متعددی نیز توجه کنند. برخی از این موارد عبارتند از:

  • نرخ بیکاری
  • شرایط اقلیمی
  • شرایط شغل مورد نظر
  • امتیازات مهاجرتی
  • هزینه های مهم
  • میزان رشد اقتصادی
  • فرهنگ مجاری

مجارستان یکی از کشورهایی است که در بخش مرکزی قاره اروپا واقع شده است و پایتخت آن بوداپست نام دارد. اتریش یکی از کشورهای همسایه است که هر ساله متقاضیان و مهاجران زیادی وارد خاک این کشور می شوند. به دلیل وجود شرایط مناسب کاریابی در مجارستان، اکثر مهاجران و متقاضیان خارجی با داشتن شرایط و مدارک مورد نیاز به راحتی قادر به یافتن شغل مناسب در این کشور هستند. قبل از مهاجرت کاری متقاضیان باید از شرایط کار و شرایط زندگی در مجارستان اطلاعات کافی کسب کنند.

مزایای اشتغال در مجارستان

کار در کشور مجارستان برای متقاضیان بسته به اهداف آن ها مزایای مطلوبی ارائه می کند. برای مثال متقاضیان خواهان درآمد مطلوب می توانند با اشتغال در مشاغل مورد نیاز این کشور، اقدام به کار در آن نمایند. و یا متقاضیان اقامت در این کشور نیز می توانند با کار در مجارستان، زمینه مهاجرت و اقامت دائم در مجارستان را فراهم کنند. مزایای کار در این کشور ذیلا بررسی شده است.

  • حقوق ماهیانه مطلوب
  • بهره مندی از رفاه اجتماعی
  • جایگاه اجتماعی مطلوب در صورت اشتغال در مشاغل تخصصی
  • ساعات کاری مناسب

مزایای اشتغال در مجارستان

بازار کار در مجارستان

دولت مجارستان برنامه های مختلفی برای جذب نیروی کار خارجی جهت کار در زمینه های مختلف حرفه ای و همچنین تولید محصولات صادراتی ارائه کرده است. این کشور صادر کننده محصولاتی مانند موارد زیر است:

  • غلات
  • زغال سنگ
  • مواد غذایی
  • سوخت
  • الکتریسیته
  • ماشین آلات

متقاضیان و مهاجران خارجی می توانند در بخش های تولیدی این محصولات شغل های مختلفی پیدا کنند. همانند سایر کشورهای دنیا، میزان درآمد افراد در کشور مجارستان به شغل آنها بستگی دارد. اما به طور کلی هزینه های زندگی در این کشور به طور میانگین مبلغ 550€ الی 750€ (یورو) در ماه است. هموطنان ایرانی برای مهاجرت کاری به کشور مجارستان باید ویزای کاری این کشور و مجوز کار در این کشور را کسب کنند. برای کسب ویزای کاری کشور مجارستان متقاضیان باید مدارک مورد نظر را به سفارت این کشور ارائه دهند و سپس اقدام به مهاجرت نمایند.

قوانین و شرایط کار در مجارستان در سال 2023

شرایط کار برای متقاضیان و شهروندان کشورهای مختلف جهان متفاوت است. افرادی که شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا هستند می توانند بدون کسب ویزای کاری و مجوز کار در این کشور مشغول به کار شوند. در نظر داشته باشید که شهروندان سایر کشورهای دنیا برای اشتغال در این کشور نیاز به کسب مجوز کار یا ویزای کار و یا هر 2 مدارک خواهند داشت.

افرادی که قصد دارند در این کشور کار کنند، باید دعوت نامه کاری از کارفرمای یک کمپانی معتبر داشته باشند. همچنین اثبات داشتن قرارداد کاری معتبر با شرکت یا سازمان مربوطه جهت کسب ویزای کاری و مجوز کار در این کشور الزامی است. متقاضیان و مهاجران خارجی قبل از مهاجرت بایستی برای یافتن شغل مناسب در زمینه کاری خود به موسسه های کاریابی، سایت های کاریابی و یا مراکز معتبر مربوطه مراجعه کنند. این موسسات در جهت به کار رسیدن، افراد را راهنمایی و همراهی می کنند.

مجوز کار در مجارستان

به عنوان یک مهاجر در این کشور، باید مطمئن شوید که فرم ها و مجوزهای صحیح برای کار قانونی در این کشور را دارید. با این حال، شهروندان اتحادیه اروپا، EAA و سوئیس نیازی به مجوز کار ندارند. همین امر، یکی از دلایلی است که این کشور را مقصدی محبوب برای مهاجران است. تا زمانی که اطلاعات خود و کارهایی را که انجام می دهید به مردم اطلاع دهید، باید بدون مشکل در سیستم استخدام این کشور ثبت نام کنید. برای اتباع غیر اتحادیه اروپا با مهارت بالا، کارت آبی اتحادیه اروپا مورد نیاز است. این مدت 2 سال اعتبار دارد و به شما امکان می دهد در کشور کار کنید.

مجوز کار نشان دهنده شرکتی است که انجام کار را به فرد خارجی واگذار می کند و موقعیت یا نوع کاری که خارجی باید انجام دهد. درخواست مجوز کار در حال حاضر به عنوان بخشی از درخواست اقامت از طریق اداره مهاجرت این کشور انجام می شود. این روش باید با یک قرارداد کار معتبر بین متقاضی و یک شرکت مجارستانی شروع شود. شاین ذکر است که نمی توان از قبل برای مجوز کار درخواست داد و بعدا به دنبال کار بود. این روش بسیار پیچیده و زمان بر است. به طور کلی، کار در این کشور برای شهروندان خارجی شروع خوبی برای مهاجرت به اروپا یا تکمیل موقت بودجه خانواده است.

مشاغل مورد نیاز مجارستان 2023

کشور مجارستان هر سال فهرست مشاغلی که در این کشور مورد نیاز است را ابلاغ و اعلام می نماید. برخی از مشاغل مورد درخواست از سوی این کشور به شرح ذیل می باشد که متقاضیان گرامی می توانند بر روی آنها متمرکز شوند.

  • مدیر سئو
  • مدیر امور مالی
  • کارشناس IT
  • مدیر فروش
  • کارشناس توسعه بازار
  • کارشناس مدیریت منابع
  • مهندسی
  • مدیر منابع انسانی
  • مدیر بازاریابی
  • مدیر فروشگاه های زنجیره ای
  • کارشناس فروش
  • مدیر لجستیکی

رایج ترین مشاغل این کشور امسال شامل توریسم و ​​هتلداری، بازرگانی و بازاریابی، مطالعات انگلیسی و حسابداری پرطرفدارترین رشته ها بودند، اکثر افراد در رشته های بازرگانی و مدیریت، حقوق، مهندسی و پرستاری پذیرفته شدند.

پر درآمد ترین مشاغل در مجارستان

در این بخش مفتخر به بررسی مشاغل پر درآمد در کشور مجارستان می باشیم:

شغلدرآمد به فورینت مجارستان
کنترل کننده ترافیک هوایی1.353.055HUF
رئیس واحد تحقیق و توسعه952.980HUF
رئیس واحد خدمات بازرگانی857.094HUF
رئیس واحد فناوری اصلاعات و خدمات مخابرات787.787HUF
رئیس واحد انجام خدمات مالی721.222HUF
رئیس واحد امور مالی و حسابداری715.263HUF
مشاور مالیاتی، کارشناس مالیاتی713.976HUF
قاضی685.800HUF
وکیل626.985HUF
خلبان/ مهندس کشتیرانی619.038HUF
مهندس مخابرات594.147HUF
توسعه دهنده نرم افزار545.077HUF

درآمد کار در مجارستان

عوامل موثری در میزان درآمد در کشور مجارستان تاثیر گذار می باشند که در این میان می توان به سوابق کاری و جنسیت اشاره کرد. شرح میزان سوابق کاری بر درآمد بدین قرار است:

سوابق کاریدرصد تاثیر گذار
2 الی 5 سال32%
5 الی 10 سال36%
10 الی 15 سال21%
15 الی 20 سال14%
بالای 20 سال9%

شایان ذکر است که جنسیت از دیگر عوامل است. درآمد آقایان 8% بیشتر از خانم ها می باشد. در نمودار زیر شاهد میانگین درآمد می باشیم:

میانگین درآمد در مجارستان

بررسی فرآیند کار در مجارستان

بعد از یافتن شغل مناسب، متقاضی خارجی باید مدارک و اسناد مورد نیاز خود را به کمپانی یا کارفرمای کمپانی ارسال کند و منتظر پاسخ باشد. این مدارک شامل موارد زیر می باشد:

  • مدارک پزشکی
  • مدارک و سوابق تحصیلی
  • پرونده سوابق کاری
  • انگیزه نامه
  • اهداف نامه
  • پاسپورت معتبر
  • رزومه

در صورت پذیرش شرایط و مدارک متقاضی خارجی، کارفرمای کمپانی مجارستانی برای وی دعوت نامه کاری ارسال خواهد کرد. به یاد داشته باشید که قبل از ارسال دعوت نامه کاری به متقاضی خارجی، کارفرمای مجارستانی باید شغل مورد نظر را به مدت 6 ماه در مجارستان و اتحادیه اروپا آگهی کند. در صورت عدم وجود نیروی کار داخلی، دعوت نامه کاری را به متقاضی خارجی ارسال کند. کار کردن در مجارستان نیاز به داشتن دانش زبان مجاری و یا انگلیسی دارد. متقاضیان و شهروندان کشورهای ثالث جهت اشتغال در این کشور باید اقدام به کسب مجوز کاری در این کشور کنند.

مدارک لازم جهت مهاجرت به مجارستان از طریق کار

برای دریافت ویزای کار و در نتیجه مهاجرت به مجارستان از طریق کار بایستی مدارکی را تحویل این کشور نمود. این مدارک شامل موارد ذیل هستند:

  • تکمیل و ارائه فرم درخواست ویزای کار
  • عکس پرسنلی جدید که حداکثر برای 3 ماه گذشته باشد.
  • رسید پرداختی هزینه های حاصله
  • اجاره نامه مسکن که دارای حداقل 30 روز اعتبار باشد.
  • ارائه مدارک شناسایی مانند پاسپورت و غیره
  • اثر انگشت متقاضی

اخذ ویزای کاری مجارستان در سال 2023

همان طور که گفته شد، هموطنان ایرانی و همچنین شهروندان کشورهای ثالث برای کار در مجارستان نیاز به کسب ویزای کاری مجارستان دارند. کسب ویزای کاری این کشور یکی از روش های معتبر و قانونی دریافت اقامت و سپس تابعیت در این کشور است. گرفتن ویزای کار مجارستان برای مهاجرت کاری به این کشور برای افراد و متقاضیان ذکر شده الزامی است.

متقاضیان برای کسب ویزای کاری کشور مجارستان بایستی مدارک و شرایط زیر را دارا باشند:

  • داشتن قرارداد رسمی کاری با کمپانی مورد نظر
  • داشتن پاسپورت معتبر
  • داشتن توان مالی کافی برای مهاجرت به کشور مجارستان
  • ارائه مدارک کامل برای اثبات داشتن محل اقامت در این کشور
  • ارائه دعوت نامه کاری معتبر
  • فرم های تکمیل شده درخواست ویزا
  • ارائه مدارک تحصیلی کسب شده (حداقل لیسانس)
  • ارائه پرونده سابقه های کاری و رزومه
  • مجوز رسمی کار

اخذ ویزای کار در مجارستان در سال 2020

بهترین شهرهای مجارستان برای کار 2023

بهترین شهرهای مجارستان برای کار در سال 2023 به شرح زیر می باشند:

اسم شهر ویژگی
بوداپستمرکز فرهنگی و صنعتی اروپا و موفق در رشته های صنایع، پزشکی و فنی و مهندسی
دبرسنثروتمند ترین شهر مجارستان و موقق در صنعت توریسم و علم و پژوهش
سگددارای باغ ها و مزارع زیبا و موفق در صنعت کشاورزی
میشکولتسصنایع مادر کشور مجارستان و معروف به شهر صنعتی مجارستان
پچشهر تاریخی و موفق در صنعت مرمت بنا

کار در مجارستان برای ایرانیان

شهروندان ایرانی که تمایل به کار در مجارستان دارند، بایستی در نظر داشته باشند که سیستم کاری این کشور تمرکز بر تامین نیروی کار داخلی است. این بدان معنا می باشد که شهروندان ایرانی برای کار بایستی حتما دارای پیشنهاد شغلی باشند. شایان ذکر است که افراد متقاضی کار در اروپا می توانند با ویزای کار آلمان اقدام به اشتغال در اروپا نمایند. اخذ ویزای کاری آلمان فرصتی بینظیر در خصوص اقامت 6 ماه کاری می باشد. راهی دیگر در خصوص کار در مجارستان، اقامت پس از تحصیل می باشد. اشخاص متقاضی می توانند با تحصیل در دانشگاه های یا کالج های زبان آلمانی می توانند در خصوص کار در این کشور اقدام کنند.

کار در مجارستان برای فارغ التحصیلان این کشور سهل تر می باشد. لذا دانشجویانی که موفق به اخذ مدرک تحصیلی در مجارستان شده اند شانس بیشتری برای اشتغال در این کشور خواهند داشت. متقاضیان کار در مجارستان بایستی الزامات را بررسی و به رعایت آن ها بپردازند. کار در مجارستان مستلزم مهاجرتی آگاهانه و تخمین هزینه ها است. چرا که در غیر این صورت ریسک مهاجرت افزایش می یابد و ممکن است به صرفه نباشد.

موسسات کاریابی مجارستان

متقاضیان کار در مجارستان برای سهولت انجام این امر می توانند از طریق موسسات کاریابی و یا آژانس های استخدامی اقدام نمایند. از این رو موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت فهرستی از موسسات کاریابی بین المللی در این کشور را آماده نموده که به شما عزیزان معرفی می گردد:

  • موسسه کاریابی CPL مجارستان
  • موسسه کاریابی Hays
  • موسسه کاریابی Grafton
  • موسسه کاریابی Karrier Hungria
  • موسسه کاریابی Randstad
  • موسسه کاریابی Next Consulting
  • موسسه کاریابی Adecco
  • موسسه کاریابی Pannonjol
  • موسسه کاریابی Exact Solutions
  • موسسه کاریابی Reed

کار دانشجویی در مجارستان

کار ضمن تحصیل می تواند منبع مناسبی برای تامین هزینه های تحصیل باشد. لذا دانشجویانی که موفق به اخذ بورسیه نشده اند می توانند کار دانشجویی را به عنوان کمک هزینه تحصیلی انتخاب کنند. ساعات کاری مشاغل دانشجویی برای دانشجویان هر مقطع متفاوت می باشد. طبق این قانون دانشجویان پایه های بالاتر مانند دکتری و کارشناسی ارشد می توانند ساعات بیشتری را به کار بپردازند. میزان شانس یافتن شغل در مجارستان برای دانشجویان نیز وابسته به نرخ بیکاری می باشد. دانشجویان متقاضی کار ضمن تحصیل در مجارستان بایستی به نکات مهم آن نیز توجه کنند.

برخی از این نکات عبارتند از:

نکات مربوط به کار ضمن تحصیل در مجارستان

ارائه رزومه جهت کار در مجارستان

تمامی افرادی که با هدف کار در مجارستان وارد این کشور می شوند، باید یک رزومه دقیق به کارفرمای خود ارائه دهند. ارائه رزومه در مجارستان جهت کار در این کشور، دارای ضوابط و قوانینی متفاوتی می باشد. به طوری که رزومه افراد باید به زبان مجارستانی و بسته پست مورد نظر به زبان انگلیسی نیز تهیه شود. همچنین قالب های رزومه ها در مجارستان به طور گسترده با استانداردهای اعمال شده در سایر کشورهای اروپایی مطابقت دارد. البته لازم به ذکر است که رزومه ها باید به صورت الکترونیکی و چاپی تهیه شود. مگر اینکه آگهی فرصت خالی شغلی در مجارستان مستلزم نسخه دست نویس باشد. همچنین متقاضیان کار در مجارستان باید کپی مدارکی را که ثابت می کند دارای صلاحیت های لازم برای شغلی در مجارستان هستند را ارائه دهند.

از سوی دیگر، به شدت توصیه می شود که در رزومه خود جهت کار مجارستان آزمون مهارت زبان خود را نیز ضمیمه کنید. زیرا افرادی که دارای مهارت زبانی بالا هستند، از شانس بیشتری برای تصاحب شغل مناسب در مجارستان بهره مند خواهند بود. به این نکته نیز توجه فرمایید که طول رزومه های کار در مجارستان نمی تواند بیش از 1 یا 2 صفحه باشد. به طوری کلی رزومه متقاضیان جهت کار در مجارستان باید شامل جزئیات زیر باشد:

  • ارائه پیشرفت تحصیلی به ترتیب زمانی معکوس
  • اطلاعات شخصی و اطلاعات تماس فرد متقاضی
  • دوره های آموزششی و مدارک حرفه ای
  • اثبات مهارت های IT و تجربه کاری
  • مهارت زبان و گواهینامه رانندگی
  • ارائه سایر مهارت ها و شایستگی ها
  • سرگرمی ها و فعالیت های اوقات فراغت متقاضی

کار در مجارستان با قرارداد کاری

همانند اغلب کشورهای مدرن اروپایی و ایالات متحده آمریکا، کار در مجارستان با قرارداد کاری ایجاد می شود. قراردادهای کاری در مجارستان باید به صورت کتبی تنظیم شوند. البته این امر وظیفه کارفرما است که اطمینان حاص کند که قرارداد کار به صورت کتبی تنظیم شده است.

برای آشنایی بیشتر با مفاد اجباری قرارداد کار در مجارستان به تصویر زیر توجه فرمایید:

مفاد اجباری قرارداد کار در مجارستان

همچنین طبق قرارداد کاردر مجارستان، کارفرما باید حداکثر ظرف مدت دو هفته از شروع به کار، ساعات کار روزانه و سایر موراد مربوط به حقوق را با کارمند خود هماهنگ کند. البته لازم به ذکر است که کارفرما و کارمند فقط می توانند قرارداد کار در مجارستان را به صورت کتبی و با رضایت طرفین اصلاح کنند. این قانون کارفرمایان را ملزم می کند که در صورت بازگشت کارمند از مرخصی زایمان یا مرخصی بدون حقوق که به منظور مراقبت از فرزند اتخاذ شده است اصلاحیه قرارداد کار را پیشنهاد دهد.

هزینه ویزای کاری مجارستان

برای دریافت ویزای کاری این کشور، متقاضیان و هموطنان گرامی باید مدارک ذکر شده را به سفارت این کشور ارائه دهند و سپس در مصاحبه جهت دریافت ویزای کاری شرکت کنند. این مصاحبه بسیار مهم و حیاتی و سرنوشت ساز است. فرآیند کسب ویزای کاری مجارستان به صورت زیر است:

  • فرآیند کسب ویزای کاری حداقل 70 روز کاری به طول می انجامد.
  • هزینه دریافت این ویزای 60€ (یورو) است.
  • متقاضیان و مهاجران خارجی در صورت تمایل می توانند ویزا و مجوز کار خود را تمدید کنند.
  • البته لازم به ذکر است که این امر نیز با هزینه های جداگانه همراه خواهد بود.

افرادی که قصد دارند در این کشور مشغول به کار شوند حتما باید در زمینه کاری خود مدرک معتبر دانشگاهی یا مدرک معتبر فنی ارائه دهند. همچنین داشتن تجربه کاری و سابقه کاری بسیار خوب می تواند در شرایط کاریابی و اشتغال مهاجران بین المللی در این کشور تاثیر مثبتی داشته باشد.

اخذ کارت مالیاتی برای کار در مجارستان

تمامی اتباع خارجی که به دنبال کار در مجارستان هستند، برای کار بدون مشکل در این کشور باید کارت مالیاتی خود را دریافت کنند. روند درخواست کارت مالیاتی مجارستان را می توان با پر کردن فرم درخواست انجام داد. همچنین می توانید این فرم را به زبان مجارستانی و انگلیسی دانلود کنید و سپس تکمیل نمایید. البته لازم به ذکر است که این فرم را فقط می توانید به زبان مجارستانی ارسال نمایید. در نهایت اینکه، پی از تکمیل فرم درخواست کارت مالیاتی باید آن را پرینت بگیرید و به اداره امور مالیاتی و گمرکی ملی این کشور ببرید. در اداره امور مالیاتی مجارستان یک شماره شناسایی مالیاتی دریافت می کنید و سپس باید آن شماره را در سیستم نپتون ثبت کنید. کارت مالیاتی را بعدا از طریق پست دریافت خواهید کرد.

از مزایای کارت مالیاتی جهت کار در مجارستان می توانید به این مورد اشاره کرد که، با این کارت می توانید بدون مشکل در مجارستان کار کنید و حقوق دریافت کنید. نکته قابل توجه در مرود مالیات مجارستان این است که، مالیات بر درآمد در این کشور در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی نسبتا پایین است. که تنها نرخ ثابت 15% برای بسیار از مهاجران بسیار جذاب است. به همین دلیل است که بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی این کشور را برای سودآوری خود در قاره اروپا انتخاب می کنند. نکته مثبت دیگر در خصوص سیستم مالیاتی مجارستان این است که، دولت مجارستان طی بیانیه ای اعلام کرده است که در سال 2025 نرخ مالیات بر درآمد این کشور را برای سرمایه گذاران خارجی تا 13% کاهش خواهد داد. در نمودار زیر می توایند نرخ ثابت مالیات بر درآمد کشورهای مختلف اروپایی را برای سرمایه گذاران بین المللی مشاهده فرمایید:

نرخ ثابت مالیات بر درآمد کشورهای مختلف اروپایی

یافتن محل اقامت جهت کار در مجارستان

یکی از اصلی ترین چالش های افرادی که به دنبال کار در مجارستان هستند، یافت محل اقامت حین کار در این کشور است. اما نگران نباشید، زیرا اقامت در مجارستان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی نسبتا ارزان تر است. البته لازم به ذکر است که میزان قیمت اقامتگاه ها در مجارستان بسته به موقعیت مکانی و استاندارد زندگی شما در این کشور متفاوت خواهد بود. نکته قابل توجه در خصوص اقامتگاه این است که، برخی از مشاغل در مجارستان برای کارمندان خود اقامتگاه هایی را با هزینه بسیار مناسب در نظر گرفته اند. همچنین به شدت توصیه می شود که افرادی که به دنبال کار در مجارستان هستند، جستجوی خود را برای پیدا کرئن اقامتگاه مناسب سریع تر آغاز کنند، تا بهترین تصمیم را اتخاذ کنند. ساده ترین راه برای یافتن محل اقامت در مجارستان اجاره است، که می توانید یک اتاق مشترک، یا اگر ترجیح می دهید تنها زندگی کنید یک آپارتمان اجاره کنید.

هزینه زندگی در مجارستان به تومان

مجارستان یکی از کشورهای با هزینه متوسط در اروپا شناخته می شود و نسبت به بسیاری از کشورهای اروپای غربی هزینه زندگی کمتری دارد. با این حال حساب این هزینه به تومان با توجه به نرخ بالای ارز برای مهاجرین به مجارستان ضروری است. بوداپست یک مقصد محبوب برای دانشجویان است زیرا سالانه هزاران دانشجو از سراسر جهان برای گذراندن یک ترم تحصیلی یا اتمام یک برنامه تحصیلی کامل در یکی از دانشگاه های بوداپست وارد می شوند. با این حال، قبل از شروع تحصیل در دانشگاه و یا حتی کار در مجارستان ممکن است عملی باشد که یک بودجه برای بررسی نحوه پوشش هزینه های زندگی در بوداپست در طول تحصیل خود تهیه کنید.

با توجه به مخارج مختلف، ممکن است یک ایده مختصر با قیمت های زیر بدست آورید:

آیتمهزینه
محل اقامت، در صورت اجاره آپارتمان تقریبا:280€ الی 400€  (یورو) و با احتساب نرخ ارز یورو 12600000 الی 18000000 میلیون تومان
محل اقامت، اگر یک اتاق اجاره کنید تقریباً:180€ الی 280€  (یورو) و با احتساب نرخ ارز یورو 8000000 الی 12600000 میلیون تومان
هزینه کلی ماهیانه زندگی:850€ الی 950€  (یورو) و با احتساب نرخ ارز یورو حدود 38000000 الی 44000000 میلیون تومان

هموطنان گرامی برای کسب ویزای کاری کشورهای اروپایی و یا سایر کشورهای دنیا می توانند با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند. همچنین در خصوص اطلاع از شرایط حقوقی و لیست مشاغل مورد نیاز سایر کشورها می توانید مقاله لیست مشاغل مورد نیاز اتریش را مطالعه بفرمائید.

سوالات پرتکرار در باب کار در مجارستان

در این بخش از مقاله مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب کار در مجارستان می باشیم:

  • شرایط اخذ ویزای کار مجارستان چیست؟ متقاضیان واجد شرایط می توانند با دریافت پیشنهاد شغلی از مجارستان می توانند برای اخذ ویزای کاری این کشور اقدام نمایند. لازم به ذکر است که برای ارسال دعوتنامه برای متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا، کارفرما ملزم به آگهی فرصت شغلی در سطح کشور و اتحادیه می باشد.
  • شرایط کار در مجارستان چگونه است؟ با توجه به نرخ پایین بیکاری در کشور مجارستان، فرصت های شغلی زیادی برای متقاضیان متخصص در رشته های شغلی مورد نیاز مجارستان وجود دارد. با توجه به هزینه های پایین زندگی در این کشور می توان گفت در صورت اخذ پیشنهادی کاری در این کشور می توان زندگی مقرون به صرفه ای داشت.
  • میزان درآمد در مجارستان چگونه است؟ به طور کلی می توان گفت که درآمد ماهیانه شخصی که در مجارستان کار می کند که معادل 3800€ (یورو) در ماه می باشد. میانگین کمترین میزان درآمد در مجارستان 5150€ (یورو) و بالاترین میزان حقوق 16800€ (یورو) می باشد.
  • آیا از طریق کار در مجارستان می توان اقامت و تابعیت این کشور را به دست آورد؟ بله در صورت 5 سال کار کردن در مجارستان و پرداخت بیمه و مالیات می توان اقامت این کشور را دریافت کرده. در سال های بعد در صورت برخورداری از شرایط، برای اخذ تابعیت این کشور اقدام کرد.
5/5 - (3 امتیاز)

6 دیدگاه برای “کار در مجارستان

  1. طاها گفت:

    سلام روز بخیر من میخوام برای تحصیل رشته ای تی تو مجارستان اقدام کنم میخواستم بدونم بازار کار این رشته تو مجارستان به چه شکل هست و ایا جتما باید زبان مجاری یاد بگیرم؟ همچنین در طول تحصیلم می تونم برای کاراموزی و یا کار پاره وقت حتی از راه دور اقدام کنم یا خیر؟ ضمن اینکه چون تو شنگن هست در نظرم هست کلا برای کار تو این حوزه اقدام کنم شما خدمات کاریابی هم دارید توی اروپا؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام رشته ای تی از رشته پردرآمد است. برای کار در حین تحصیل هم این امکان را دارید که بتونید از پس هزینه های تحصیل برایید. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. amir ali گفت:

    سلام من 35 سالمه کامپیوتر خوندم میخوام برای مهاجرت به مجارستان برای کار اقدام کنم و اینکه میخوام بدونم که برای کار در مجارستان ویزای همراه همزمان هم داره ؟ یا نه

    1. صادقی گفت:

      با سلام کامپیوتر از مشاغل مورد نیاز مجارستان و اتحادیه اروپا می باشد. بازار کار خوبی دارد منتها بایستی پیشنهاد کاری داشته باشید.

  3. احمد گفت:

    با سلام . سقف سنی برای اخذویزای کارمجارستان درصورت سابقه کار بالا چند سال است ؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. بسته به نامه کاری از سوی کارفرما دارد. برای بررسی بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *