مهاجرت تحصیلی مجارستان

رشته زمین شناسی در مجارستان

رشته زمین شناسی در مجارستان

علاقه مندان به تحصیل در کشورهای خارجی به خصوص در رشته زمین شناسی در مجارستان می توانند برنامه های مختلفی را در دانشگاه های معتبر مجارستان پیدا کنند. مجارستان کشوری در قلب اروپا با امکانات عالی برای دانشجویان خارجی است. این کشور برای شهروندان ایرانی می تواند یک گزینه عالی برای مهاجرت و تحصیل باشد. بسیاری با استفاده از مجارستان این کشور را به سکویی برای پرتاب تبدیل می کنند. رشته زمین شناسی در مجارستان در مقاطع مختلف تحصیلی از کارشناسی گرفته تا دکترا ارائه می شود. دانشگاه های مجارستان دوره ها و رشته های مختلفی را به زبان های مجاری، انگلیسی و آلمانی برگزار می کنند. هزینه تحصیل در این کشور تقریبا 5000€ (یورو) در هر ترم است. جهت تحصیل و اعزام دانشجو به مجارستان می توانید از خدمات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید.

مشاغل رشته زمین شناسی در مجارستان

فارغ التحصیلان رشته زمین شناسی از دانشگاه های مجارستان به بهترین نحو آموزش می بینند تا در صنعت نفت، در شرکت های آب های زیرزمینی و زمین گرمایی یا در بخش دولتی، از جمله دانشگاه ها، بررسی های زمین شناسی و موسسات تحقیقاتی، استخدام شوند. دانش زمین شناسی گسترده آنها را برای همکاری گروهی با ژئوفیزیکدان و سایر زمین شناسان آماده می کند. از آنجا که بسیاری از دوره ها به زبان انگلیسی ارائه می شود، کارفرمایان آینده شامل کسانی هستند که در کشور محل تحصیل فارغ التحصیلان و همچنین شرکت های چند ملیتی جهانی هستند.

نمونه هایی از مشاغل:

حرفهشرح
اکتشاف نفتفارغ التحصیلان موقعیت های زمین شناس پروژه را در بخش G & G (زمین شناسی و ژئوفیزیک) بخش بالادستی شرکت های نفتی پیدا می کنند.
هیدروژئولوژیفارغ التحصیلان در صنعت برای کشف و مدیریت منابع آب زیرزمینی شغلی پیدا می کنند.
مدیریت منابع طبیعیفارغ التحصیلان می توانند در بررسی های زمین شناسی ملی و سایر دفاتر دولتی که مسئول مدیریت منابع طبیعی هستند، موقعیت داشته باشند.
تحقیقات زمین شناسیفارغ التحصیلان می توانند به مدارس دکتری در دانشگاه های تحقیقاتی مراجعه کنند و تحصیلات خود را در زمینه مشاغل موفق در تحقیقات دانشگاهی در علوم زمین ادامه دهند.

درآمد مشاغل زمین شناسی در مجارستان

میزان حقوق کار در کشور مجارستان در مشاغل علمی و تخصصی بالاست و بیشتر از هزینه های زندگی در مجارستان است. حقوق ماهیانه کار در مجارستان برای مشاغل رشته زمین شناسی به صورت میانگین 778000HUF (فورینت مجارستان) در ماه است که سالانه معادل 9330000HUF (فورینت مجارستان) می باشد. همچنین در حداقل میزان درآمد ماهیانه کار مشاغل رشته زمین شناسی در مجارستان معادل 381000HUF (فورینت مجارستان) و حداکثر به میزان 1210000HUF (فورینت مجارستان) می باشد.

میزان حقوق برخی از مشاغل مربوط به رشته زمین شناسی در مجارستان در بخش زیر ذکر شده است:

حقوق ماهیانه مشاغل زمین شناسی در مجارستان

تحصیل رشته زمین شناسی در مجارستان

زمین شناسی درباره مطالعه علوم زمین و مواد زمینی است. این مطالعات نقش مهمی بر استفاده انسان از زمین و به حداقل رساندن خطرات زیست محیطی جهت استفاده از منابع طبیعی است. همچنین مطالعه زمین شناسی موجب شناخت ما از رفتار کره زمین و خطراتی مانند زلزله، آتشفشان و رانش و غیره است. تمامی این موارد با مطالعه زمین شناسی بدست می آید. مجارستان در دانشگاه های معتبر خود رشته زمین شناسی را در مقاطع مختلف تحصیلی به شرح زیر ارائه می کند:

مقطعسال تحصیل برنامه های زمین شناسی
کارشناسی3 تا 4 سال
کارشناسی ارشد2 سال
دکترا4 سال

با اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های ارائه کننده رشته زمین شناسی در مجارستان می توانید مدرک مورد تایید در کل اتحادیه اروپا را بدست آورید. پس از تحصیل در مجارستان می توانید وارد بازار کار این رشته و مشاغل مربوط به زمین شناسی شوید. در لیست زیر دانشگاه های ارائه کننده رشته زمین شناسی در مجارستان معرفی شده اند:

  • دانشگاه پچ
  • دانشگاه اتووس لوراند
  • دانشگاه سگد
  • دانشگاه پانونیا

کارشناسی ارشد زمین شناسی در دانشگاه لوراند مجارستان

این برنامه آموزش های پیشرفته ای را در زمینه زمین شناسی ارائه می دهد که برای حل مشکلات زمین شناسی کاربرد دارد. فارغ التحصیلان دارای پایه محکمی از دانش در زمینه های مختلف علوم زمین شناسی (کانی شناسی، سنگ شناسی، زمین شناسی و دیرینه شناسی) هستند که با مهارت های پیشرفته از طریق مطالعات تخصصی در مناطق انتخاب شده تکمیل می شوند. جزو برنامه شامل یک برنامه 3 هفته ای نقشه برداری زمین شناسی است. این برنامه همچنین بر دوره های عملی مرتبط با اکتشاف مواد معدنی، زمین شناسی نفت، زمین شناسی و زمین شناسی محیطی تأکید دارد. برنامه مدرک تحصیلی هم برای ادامه تحصیل پس از پذیرش در برنامه دکتری آماده می شود و هم به عنوان زمین شناس در درجه اول در صنعت نفت، در هیدروژئولوژی یا مشاغل مرتبط در بخش دولتی است.

شرایط ورود:

  • آزمون ورودی: دارد
  • نوع آزمون: شفاهی
  • توضیحات آزمون: گفتگوی مقدماتی تلفنی، سوالات عمومی و فنی، مطالعات قبلی

هزینه تحصیل در مجارستان در این دانشگاه ترمی 4190€ (یورو) است.

کارشناسی ارشد زمین شناسی در دانشگاه لوراند مجارستان

کارشناسی زمین شناسی دانشگاه پچ مجارستان

برنامه علوم زمین شناسی آموزش کامل 3 ساله در علوم زمین را ارائه می دهد. این برنامه آموزش عمومی کارشناسی در علوم زمین را ارائه می دهد. همچنین امکان تخصص در زمین شناسی را نیز ارائه می دهد. این شامل واحدهای مقدماتی علوم طبیعت، زمین شناسی و همچنین جغرافیا است. هسته اصلی برنامه بر اساس مسائل اساسی علوم زمین است. شامل موضوعاتی در نجوم، نقشه نگاری، ژئومورفولوژی، ژئوفیزیک، ژئوشیمی، هیدرولوژی، هواشناسی، دیرینه شناسی، سنجش از دور، چینه شناسی و غیره است. در حالی که جنبه جغرافیایی بخشی قوی است. این برنامه همچنین شامل دوره های مختلف جغرافیایی انسان است.

محتوای برنامه این دوره ها بدین صورت خواهد بود:

ترمدروس
ترم 1زیست شناسی، هواشناسی، جغرافیای نجومی، نقشه برداری و سنجش از دور
ترم 2اقلیم شناسی، روش های ریاضی در علوم زمین، دژئومورفولوژی، زمین شناسی تاریخی و دیرینه شناسی
ترم 3حسابرسی محیط زیست و تضمین کیفیت، نقشه برداری دیجیتال و کانی شناسی سیستماتیک
ترم 4فیزیک خاک و سنگ، میکروسکوپ پتروگرافی، سنگ شناسی آذرین و دگرگونی، زمین شناسی ساختاری
ترم 5مبانی زمین شناسی محیط زیست، زمین شناسی منابع انرژی، ژئوشیمی و زمین شناسی رسوبی
ترم 6زمین شناسی مجارستان، مهندسی زمین شناسی، ژئوپارک ها ، ژئوتوریسم و زمین شناسی اقتصادی

دانشمندان در دانشگاه Pecs دارای سوابق بسیار خوبی در زمینه ایجاد اشتغال عالی در مشاغل مختلف و همچنین شرکت های خصوصی و دولتی از جمله شرکت های مختلف مدیریت آب، شرکت های حفاظت از محیط زیست، پارک های ملی، دولت های محلی و در زمینه های مختلف هستند. جهت اخذ ویزای تحصیلی مجارستان می توانید از پشتیبانی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *