مهاجرت تحصیلی مجارستان

ویزای تحصیلی مجارستان

ویزای تحصیلی مجارستان

ویزای تحصیلی مجارستان علاقه مندان زیادی دارد زیرا دانشگاه های مجارستان با ارائه بورسیه تحصیلی شرایط ایده آلی برای دانشجویان ایجاد کرده است. در حال حاضر در این کشور 20000 دانشجو در رشته های مختلف مشغول به تحصیل می ­باشند. یکی از مهم ترین شرایط تحصیل در دانشگاه های مجارستان این است که دانشجویان بین المللی ابتدا بایستی قبل از ورود به دوره­ تحصیلی رشته­ مورد نظر خود دوره ای موسوم به دوره پاره وقت را بگذرانند.

در این دوره دانشجویان به تحصیل در دروس علوم پایه همانند فیزیک، ریاضی، شیمی، زیست و زبان می­ پردازند. پس از اتمام این دوره مجاز به تحصیل در رشته مورد نظر خود خواهند گردید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تمامی متقاضیان مهاجرت را مسیر مهاجرتی یاری و همراهی می­ نمایند.

اینفوگرافی ویزای تحصیلی مجارستان

آشنایی با ویزای تحصیلی مجارستان

سیستم آموزشی مجارستان بدین گونه است که دانش ­آموزان از سن 6 سالگی شروع به تحصیل می­ نمایند و تا پایان دوره­ متوسطه، تحصیل در مجارستان به صورت اجباری می­ باشد. تحصیل در مدارس این کشور رایگان است و تدریس به زبان مجاری ارائه می­ گردد. البته مدارس بین المللی زیادی در مجارستان در دسترس است که به صورت 2 زبانه فعالیت می ­نمایند. اکثر مهاجرین تمایل به ثبت نام فرزندان در مدارس بین المللی را دارند. تحصیل در دانشگاه های مجارستان رایگان نیست و شهریه تحصیلی دانشجویان براساس رشته، مقطع و نوع دانشگاه های این کشور تعیین می ­گردد.

تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور به مدت 3 سال است و دانشجویان امکان تحصیل در رشته های متعددی همچون موارد زیر را خواهند داشت:

  • پزشکی
  • دندانپزشکی
  • مدیریت
  • مهندسی
  • بازاریابی
  • مطالعات بین الملل

آیا گرفتن ویزای تحصیلی مجارستان آسان است؟ این سوالی است که سالانه ذهن دانشجویان زیادی در خصوص تحصیل در این کشور به سمت خود سوق داده است. روند کار ویزای دانشجویی مجارستان ساده و آسان است. آنها به غیر از پذیرش نامه و سایر مدارک مورد نیاز گذرنامه معتبر، بلیط رزرو شده و کارت بیمه سلامت، رسید بانکی مبنی بر انتقال شهریه پرداخت می کنند. ویزای دانشجو ظرف 60 روز پردازش می شود.

فرآیند درخواست ویزای تحصیلی مجارستان

تمامی دانشجویانی که قصد دریافت ویزای تحصیلی مجارستان را دارند، قبل از اقدام باید با فرآیند درخواست ویزای تحصیلی این کشور به خوبی آشنا شوند. به طور کلی فرآیند درخواست ویزای تحصیلی مجارستان بسیار ساده است، این فرآیند به شرح زیر می باشد:

فرآیند درخواست ویزای تحصیلی مجارستانتوضیحات
دریافت دعوتنامه از یکی از دانشگاه های معتبر مجارستانمتقاضیان در صورتی می توانند برای ویزای تحصیلی مجارستان اقدام کنند که، در یک موسسه آموزش عالی در مجارستان ثبت نام کرده باشند.
رزرو قرار ملاقاتمتقاضیان باید با نزدیک ترین سفارت مجارستان تماس بگیرند و یک قرار ملاقات رزرو کنند. به شدت توصیه می شود که 3 ماه قبل از سفر به مجارستان اقدام نمایید.
مراحل درخواست ویزای تحصیلی مجارستان را تکمیل کنید.فرم درخواست را تکمیل کنید و مدارک مورد نیاز را به آن پیوست کنید.
جواب ویزای خود را دریافت کنید.معمولا سفارت از طریق ایمیل به شما اطلاع می دهد.

انجام کار با ویزای تحصیلی مجارستان

همانند اکثر کشورهای اروپایی مدرن، دارندگان ویزای تحصیلی مجارستان می توانند حین تحصیل در مجارستان مشغول به کار شوند. البته کار در مجارستان با ویزای تحصیلی، دارای قوانین و ضوابطی می باشد که توسط وزارت آموزش مجارستان تنظیم شده است. به طور مثال دانشجویان کشورهای ثالث که با ویزای تحصیلی وارد مجارستان شده اند، می توانند در طول تحصیل در این کشور حداکثر 24 ساعت در هفته کار کنند. همچنین آنها می توانند خارج از ترم تحصیلی خود 95 روز کاری در سال به فعالیت های شغلی تمام وقت در طول تحصیل خود بپردازند. البته لازم به ذکر است که دانشجویان اتحادیه اروپا می توانند بدون محدودیت در مجارستان کار کنند. اما در مقابل، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا باید برای مجوز کار اقدام نمایند.

در تصویر زیر می توانید انواع مشاغل دانشجویی در مجارستان را مشاهده فرمایید:

انواع مشاغل دانشجویی در مجارستان

زمان پردازش ویزای تحصیلی مجارستان

یکی از چالش های دریافت ویزای تحصیلی مجارستان، زمان پردازش ویزای این کشور می باشد. که این امر با نارضایتی اغلب دانشجویان بین المللی همراه بوده است. پردازش ویزای تحصیلی مجارستان معمولا حدود 1 ماه طول می کشد. البته لازم به ذکر است که ممکن است تا 70 روز نیز به طول بینجامد. بنابراین به شدت توصیه می شود که در اسرع وقت برای ویزای تحصیلی خود اقدام نمایید. متقاضیان می توانند تا 6 ماه قبل از سفر برای ویزای تحصیلی خود اقدام کنند. البته همانطور که به آن اشاره کردیم باید یک پیشنهاد از دانشگاهی در مجارستان داشته باشید. علاوه بر این، اگر نیاز به رزرو یک قرار دارید ممکن است لازم باشد تا 5 هفته نیز وقت بگذارید.

تحصیل در مدارس مجارستان

کودکانی که سنین آنها بین 3 الی 6 سال است، بایستی در دوره های تحصیلی پیش دبستانی در مدارس شرکت نمایند. این امر کاملا اجباری است. پس از پایان دوره های پیش دبستانی، ملزم به ادامه تحصیلات تا سن 16 سالگی هستند. به طور کلی دوره های تحصیلی دبستان به صورت 8 ساله است که پس از آن فرد به مقطع دبیرستان ورود پیدا می کند. مدارس کشور مجارستان سطح علمی بسیار بالایی دارند و جای هیچ گونه نگرانی نیست. 2 نوع مدارس برای تحصیل در مقطع دبستان در کشور مجارستان موجود است. این مدارس شامل مدارس محلی و بین المللی هستند. کودکان در مدارس دولتی می توانند به صورت رایگان ادامه تحصیل دهند. ناگفته نماند در مدارس دولتی دروس صرفا به صورت زبان مجاری ارائه می گردد. اما در مدارس بین المللی علاوه بر زبان مجاری، زبان انگلیسی هم وجود دارد.

مدارس مجارستان یکی از بهترین گزینه های تحصیل کودکان در اروپا می باشند. چرا که نظام آموزشی این کشور به گونه ای است که دانش آموزان محصل در آن می توانند از امتیازات مطلوبی در آینده بهره مند شوند. متقاضیان تحصیل در مدارس مجارستان می توانند طبق دستورالعمل برای تحصیل در این کشور اقدام نمایند. تحصیل در مدارس مجارستان به دانش آموزان امکان دریافت دیپلم در این کشور را می دهد. از اینرو شرایط مهاجرت به مجارستان به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

در نمودار زیر به بررسی میزان افزایش متقاضیان ویزای تحصیلی این کشور خواهیم پرداخت:

میزان افزایش جذب ویزای تحصیلی مجارستان

ویزای تحصیلی مجارستان جهت تحصیل کارشناسی

متقاضیانی که تمایل به تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور را دارند بایستی بدانند که طول دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی به مدت 3 الی 4 است. این طول دوره با توجه به رشته تحصیلی متغیر است. یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل کارشناسی در مجارستان، امکان تحصیل به زبان انگلیسی می باشد که ار ساله آمار چشم گیری در خصوص تحصیل در طیف گسترده ای از رشته ها اعم از پزشکی، دندانپزشکی، مهندسی را برای متقاضیان فراهم نموده است. در خصوص اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به مجارستان پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده خواهد بود.

ویزای تحصیلی مجارستان جهت تحصیل کارشناسی ارشد و دکتری

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 2 ساله است و دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارند، بایستی از تسلط کافی به این زبن برخوردار باشند. اگر چه امکان تحصیل در دوره های زبان برای دانشجویان قبل از ورود به کلاس های درس وجود دارد. دوره های دکترا در مجارستان معمولاً 4 ساله هستند و برنامه های تحصیلی در این مقطع به صورت ترکیبی از دروس آکادمیک و تحقیقات می­ باشد. در این دوره دانشجویان بر روی پروژه های تحقیقاتی فعالیت هایی را انجام می دهند. تمامی دانشجویان خارجی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند، پس از دریافت موافقت نامه تحصیلی از سوی دانشگاه ها و مراکز آموزشی ملزم به اخذ ویزای تحصیلی مجارستان می ­باشند.

مزایای تحصیل دکترا در مجارستان

تحصیل در کشور مجارستان می تواند متقاضیان را به بسیاری از خواسته های آنان رساند. از این رو می توان مزایای تحصیل در این کشور را مطلوب تلقی کرد. تحصیل دکترا در مجارستان برای متقاضیان تحصیل در اروپا حائز اهمیت می باشد. چرا که می تواند مدرک تحصیلی معتبری را برای متقاضیان صادر نماید. برخی از مزایای تحصیل دکترا در این کشور عبارتند از:

  • اخذ مدرک تحصیلی معتبر
  • اماک کار حین تحصیل و پس از تحصیل
  • امکان بهره مندی از اقامت دائم مجارستان
  • بهره مندی از حقوق و مزایای عمومی

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی مجارستان در سال 2023

اکثر دانشگاه های فنی مجارستان 6 زبانه هستند. دروس به زبان های انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، ایتالیایی، آلمانی، مجاری و روسی ارائه داده می ­شود. همین موضوع باعث جذب بیشتر دانشجویان بین المللی به این کشور شده است. دانشجویان با توجه به زبان مورد علاقه­ خود می­توانند به تحصیل در مجارستان بپردازند. مجارستان دارای تاریخی کهن است و اکثر دانشگاه های این کشور از قدمتی طولانی برخوردارند و در طول فعالیت های جوایز نوبل زیادی را کسب نموده اند.

متقاضیان تحصیل در مجارستان با ارائه مدارک زیر به سفارت مجارستان در کشور مبدأ خود امکان اخذ ویزای تحصیلی مجارستان را خواهند داشت:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس
  • ارائه مدارکی که توانایی مالی فرد را برای پرداخت هزینه تحصیل و زندگی در مجارستان بیان می­ نماید.
  • ارائه نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه های مجارستان
  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی مجارستان
  • پرداخت هزینه های ویزا
  • گواهی سلامت دانشجو
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری

اخذ ویزای تحصیلی مجارستان

اخذ ویزای تحصیلی مجارستان دارای پروسه مختص به خود می باشد. از تهیه و ارائه مدارک تا روند اخذ ویزا با سایر ویزا ها تفاوت خواهد داشت. متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی مجارستان پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر می توانند برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام نمایند. همچنین توجه داشته باشید که شرایط اخذ ویزای تحصیلی مجارستان با توجه به ملیت متقاضی و نوع دانشگاه انتخابی متفاوت خواهد بود.

اخذ ویزای تحصیلی مجارستان به صورت زیر صورت می پذیرد.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی مجارستان

مزایای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان

همانگونه که در مقدمه بین شد، مجارستان از جمله کشورهای عضو معاهده­ شنگن است. دانشجویان با اخذ ویزای تحصیلی مجارستان امکان تردد در سایر کشورهای عضو شنگن را خواهند داشت.

از دیگر مزایای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان عبارتند از:

  • مجارستان دارای سابقه ای طولانی و 650 ساله در امر آموزش می ­باشد.
  • امکان تحصیل در دانشگاه هایی که در لیست 20 دانشگاه برتر جهان در کسب جوایز نوبل و بین المللی هستند.
  • امکان اخذ بورسیه های تحصیلی متعدد
  • مدارک تحصیلی دانشگاه های مجارستان در تمامی کشورهای اروپایی به رسمیت شناخته شده اند.
  • مجارستان در مرکز اروپا واقع شده است.
  • امکان سفر به سایر کشورهای اروپایی را فراهم است.
  • امکان تحصیل به زبن انگلیسی و یا دیگر زبان ها
  • امکان بهره­ مندی از اساتید برجسته بین المللی

مزایای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان

هزینه تحصیل در مجارستان

تحصیل در مجارستان رایگان نیست، اما هزینه های تحصیلی در این کشور نسبت به برخی دیگر از کشورهای اروپایی بسیار مناسب تر است. شهریه های تحصیلی در دانشگاه های مختلف و رشته های تحصیلی با یکدیگر متفاوت هستند.

برخی از هزینه های تحصیلی در دانشگاه های مختلف این کشور به شرح زیر می ­باشند:

دانشگاهشهریه تحصیلی به یورو
دانشگاه فنی مهندسی بوداپست€5700 الی 800€
دانشگاه فنی میشگولتس€5000
دانشگاه علوم پزشکی پچ€7000
دانشگاه علوم پزشکی آلبرت سنت جورجی€4000 الی 10000€
کالج مک دانیل€5000 الی 6000€
دانشگاه دبرسن€4000 الی 8000€
دانشگاه لورند بوداپست€5000 الی 6000€
دانشگاه دامپزشکی بوداپست€5000 الی 10000€
کالج بین المللی بوداپست€5900

علاوه بر هزینه های فوق دانشجویان ملزم به پرداخت هزینه های دیگر همچون موارد زیر می باشند:

  • کتب و جزوات دانشگاهی
  • خوراک
  • اقامت
  • حمل و نقل

دانشجویان با اخذ بورسیه تحصیلی مجارستان می­ توانند برخی از هزینه های خود در این کشور را کاهش دهند. بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی در دانشگاه های مجارستان در تمامی مقاطع در دسترس می ­باشند. علاوه بر این دانشجویان امکان انجام کار در مجارستان را نیز خواهند داشت. به طور کلی دانشجویان در تمامی مقاطع مجاز به انجام 20 ساعت کار در هفته هستند. درآمدی 150€ الی 200€ (یورو) در هفته دریافت خواهند نمود.

پیشنهاد 3 شغل دانشجویی در بوداپست که بدون دانش زبان مجاری امکان پذیر است:

  • مترجم یا نویسنده آنلاین
  • راهنمای تور
  • نماینده مرکز تماس

بورسیه تحصیلی مجارستان

اخذ بورسیه تحصیلی در صورت موفقیت، بهترین روش تامین منابع مالی برای تحصیل در تمامی کشورها می باشد. مجارستان نیز به دانشجویان خبره بورسیه های تحصیلی ارائه می نماید. دانشجویان برای بهره مندی از بورسیه های تحصیلی در مجارستان، بایستی سطح خود را به حداکثر رسانند. از این رو اخذ بورسیه تحصیلی در مجارستان مستلزم تلاش فراوانی است.

بورسیه های اعطایی به دانشجویان به شرح ذیل است:

  • بورسیه هایی که بر اساس توافقات بین کشورهای مبدا و مقصد در اختیار دانشجو قرار می گیرد. (Stipendium Hungaricum)
  • بورسیه هایی که فرد متقاضی به طور شخصی از کشور مبدا اخذ می نماید. (Bilateral State Scholarships)
  • بورسیه هایی که صرفا به دانشجویان اروپایی اعطاء می گردد. Erasmus+

اخذ اقامت پس از تحصیل در مجارستان

دانشجویانی که با اخذ ویزای تحصیلی مجارستان به این کشور سفر نموده ­اند، پس از اتمام تحصیلات در این کشور امکان اخذ اقامت دائم مجارستان را خواهند داشت. بدین گونه که ابتدا به جستجوی شغل مورد نظر خود در این کشور می­ پردازند و پس از امکان تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری مجارستان را خواهند داشت. پس از چند سال کار مداوم در این کشور اقامت دائم این کشور به آنان تعلق خواهد گرفت.

از دیگر راه های اخذ اقامت پس از تحصیل در مجارستان عبارتند از:

  • اقامت پس از تحصیل از طریق ازدواج
  • از طریق کارآفرینی در مجارستان و یا ایجاد کسب و کاری که موجب سودآوری برای این کشور باشد.
  • ثبت شرکت و سرمایه گذاری در مجارستان

مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره همراه با متقاضیان مهاجرت بوده و در تمامی مسیر آنان را یاری خواهند نمود. پیشنهاد می شود قبل از هر اقدامی و قدمی در راه مهاجرت در زمینه های مختلف مانند ویزای تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و ازدواج و سایر با وکیل حقوق بین الملل مشورت نمایید.

سوالات پرتکرار در باب ویزای تحصیلی مجارستان

سوالات پرتکرار در خصوص ویزای تحصیلی کشور مجارستان عبارتند از:

  • شرایط مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی برای دانشگاه ها را توضیح دهید؟ پرداخت وجه درخواست/ اخذ پذیرش در یکی از موسسات آموزشی نظیر دانشگاه های معتبر/ شما باید مدارک و مستندات برای تمکن مالی به منظور زندگی در کشور مجارستان را ارائه دهید. / باید محل اقامت مشخص در کشور مجارستان داشته باشید.
  • معروفترین دانشگاه های کشور مجارستان را نام ببرید؟ University of Szeged/ University of Debrecen/ University of Pécs/ Eötvös Loránd University/ Budapest University of Technology and Economics
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی دانشگاه های مجارستان چیست؟ پاسپورت متقاضی و کپی کلیه صفحات آن/ تکمیل فرم درخواست اینترنتی/ 2 قطعه عکس که باید اخیرا اخذ شده باشد./ نامه پذیرش تمام وقت از یکی از موسسات آموزشی معتبر در کشور مجارستان/ مدارک و مستندات که نشان دهنده توانایی شخص برای پرداخت هزینه های تحصیلی است./ ارائه رضایت نامه والدین برای متقاضیان کمتر از 18 سال الزامی است. نامه باید رسمی و به زبان انگلیسی باشد./ ارائه مدارک و مستندات مبنی بر داشتن محل اقامت در کشور مجارستان.
  • ویزای تحصیلی مجارستان و تحصیل در مقطع لیسانس در کشور مجارستان به چه صورتی است؟ متقاضیان تحصیل در مجارستان امکان تحصیل در دوره لیسانس را دارند. دوره تحصیل در مقطع لیسانس معمولا 3 ساله می باشد. مجارستان دوره های آمادگی برای ورود به مقطع لیسانس ارائه می دهد که امکان ثبت نام در آن ها نیز وجود دارد و می تواند امکان تحصیل در مقطع لیسانس را تضمین کند.
5/5 - (3 امتیاز)

3 دیدگاه برای “ویزای تحصیلی مجارستان

  1. کمند گفت:

    سلام مجارستان ویزای همراه همزمان میده؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب خیر. در خصوص مهاجرت به مجارستان لطفا مقاله مذکور را مطالعه کنید.

  2. تفنگ چی گفت:

    آیا ویزای تحصیلی مجارستان، پلی برای آلمان می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *