مهاجرت تحصیلی لیتوانی

رشته ریاضی در لیتوانی

رشته ریاضی در لیتوانی

تحصیل رشته ریاضی در لیتوانی برای افرادی که علاقمند به تحصیلی مقرون به صرفه و مفید و کاربردی هستند پیشنهاد ویژه ای است. هدف از برنامه ریاضیات، آموزش متخصصان واجد شرایط است که دانش پیشرفته ای در مورد ریاضیات خالص و کاربردی و مهارت های قوی حل مسئله دارند تا بتوانند با موفقیت از پس مشکلات علمی، صنعتی، اقتصادی برآیند. فارغ التحصیلان حرفه ای در مدل سازی و تصمیم گیری از فرایندهای مختلف در صنعت و تحقیقات خواهند بود. آموزش عالی در ریاضیات مالی در کشور لیتوانی با تأکید بر مبانی نظری روش ها و تکنیک های مختلف نظریه احتمال، تجزیه و تحلیل تصادفی، تئوری ریسک و زمینه های مرتبط تدریس می شود. فارغ التحصیلان این برنامه با استفاده از راه حل های به دست آمده در عمل، واجد شرایط تجزیه و تحلیل و حل مشکلات در مدل های نظری امور مالی و بیمه نیز هستند.

برنامه های درسی ریاضیات در لیتوانی با توجه به نوع دانشگاه و کالج و مدرسه یا مسیر آموزشی تفاوت دارند. در لیتوانی، زبان رسمی ملی لیتوانیایی است. در اکثر مدارس، زبان تدریس زبان لیتوانیایی است، اما تعداد قابل توجهی از مدارس وجود دارد که در آنها زبان آموزشی زبان مادری اکثر جمعیت دانش آموز مدرسه است. معمولاً روسی یا لهستانی در تعداد کمی از مدارس، زبان آموزشی آلمانی، انگلیسی، فرانسوی، بلاروسی یا اوکراینی است. همه مدارس با زبان آموزشی غیر از لیتوانیایی، لیتوانیایی را به عنوان زبان دوم و زبان رسمی ملی آموزش می دهند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت به کشور لیتوانی و شرایط اعزام دانشجو به این کشور به شما مشاوره تخصصی ارائه می دهد.

دانشگاه های رشته ریاضی در لیتوانی

دانشگاه ویلنیوس یک شرکت کننده فعال در فعالیت های علمی و دانشگاهی بین المللی است و دارای بسیاری از دانشمندان، اساتید و فارغ التحصیلان برجسته است. توسعه علمی و گسترش روابط با مراکز تحقیقاتی جهانی به انواع تحقیقات و مطالعات در دانشگاه ویلنیوس کمک کرده است. در این دانشگاه می توانید در مقطع کارشناسی و ارشد و دکترا در گرایش های مخصوص ریاضی تحصیل کنید و از امکانات خوب این دانشگاه لیتوانی بهره مند شوید. دانشگاه مدیریت و اقتصاد ISM نیز ارائه دهنده رشته ریاضی در این کشور است. این دانشگاه از زمان آغاز فعالیت خود در سال 1999، همان ابتدا یک هدف داشت آن نیز ارائه مطالعات نوآورانه و کیفی و آموزش مدیریت و اقتصاد برای جوانان خلاق، جاه طلب و مدیران بازرگانی باتجربه بوده است.

در نمودار زیر شاهد نرخ تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی در کشور لیتوانی هستید:

تحصیل در دانشگاه های لیتوانی

دروس رشته ریاضی در لیتوانی

دانشگاه فنی ویلنیوس گدیمیناس (VGTU) یک موسسه آموزش عالی در کشور لیتوانی پیشرو است که در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی واقع شده است. این دانشگاه در سال 1956 تاسیس شده است و یکی از بزرگترین دانشگاه های تحقیقاتی در لیتوانی با تمرکز بر فن آوری ها و مهندسی و تأکید شدید بر همکاری دانشگاه و تجارت است. در این دانشگاه نیز فرصت مطالعه ریاضی برای دانشجویان بین المللی فراهم است. رشته علوم و مهندسی محاسبات در این دانشگاه از رشته های پرطرفدار است. در مورد توسعه و استفاده از ابزارهای مدرن IT برای تجزیه و تحلیل و حل مشکلات علم و فناوری یاد خواهید گرفت. این دانشگاه هم بر درک عینی و هم بر توصیف ریاضی این پدیده ها تأکید دارد.

در جدول زیر برخی از دروس رشته ریاضی در کشور لیتوانی در مقطع ارشد را برای شما ذکر می کنیم:

ترمدروس
ترم 1فصل های تکمیلی در تجزیه و تحلیل عملکرد- نوشتن ریاضی در سطح بالاتر- فضاهای عملکرد- ترکیبی احتمالی
نظریه عدد تحلیلی- معادلات انتگرال- روش های عددی برای معادلات دیفرانسیل
ترم 2معادلات دیفرانسیل جزئی- چکیده جبر- محاسبه موازی- تئوری ریسک- نظریه فرایندهای تصادفی- روش های تنوع برای پدیده های غیرخطی- ریاضیات در امور مالی مدرن
ترم 3نظریه احتمالات و آمار ریاضی- بسته های آماری- مبانی تحقیقات علمی- روش های مجانبی برای معادلات دیفرانسیل جزئی- نظریه ریاضی معادلات ناویر استوکس- سیستم های دینامیکی- همگرایی ضعیف اقدامات-نظریه نمودار- معادلات دیفرانسیل تصادفی
ترم 4پایان نامه ی کارشناسی ارشد- سمینار پایان نامه کارشناسی ارشد نظریه احتمال و نظریه اعداد- سمینار پایان نامه کارشناسی ارشد در معادلات دیفرانسیل

رشته های خاص ریاضی در لیتوانی

برنامه کارشناسی ارشد اجرایی مدیریت بازرگانی در دانشگاه تجارت و اقتصاد ISM یک گزینه جذاب برای رهبران با استعدادی است که می خواهند گامی بزرگ در حرفه خود بردارند، یک چالش نوآورانه بردارند و از همه مهمتر ارزش ایجاد می کنند که دوام داشته باشد. تمرکز برنامه مطالعه ریاضیات مالی و حسابداری در دانشگاه ویلنیوس بر روی نتایج نظری، از جمله تحقیقات فعلی است، که درک فرآیندهای مشاهده شده در عمل را امکان پذیر می کند. به دانش آموزان آموخته می شود که امکانات و محدودیت های استفاده از مدل های نظری را در عمل توضیح دهند. رشته مهندسی نور از دانشگاه ویلنیوس برنامه ای است که هیچ رقیبی در دانشگاه های همسایه در منطقه بالتیک ندارد. این برنامه ترکیبی از یک مطالعه گرا و کوتاه مدت متمرکز بر فن آوری های سبک است که یکی از بهترین زمینه های پیشرفته و با رشد سریع در لیتوانی است.

کارتوگرافی شاخه خاصی از دانش با طیف گسترده ای از شخصیت کاربردی. بنابراین، این برنامه نقشه کشی در دانشگاه ویلنیوس برای ارائه و آموزش متخصصان آینده نظریه نقشه برداری ضروری و دانش کاربردی روش ها، تکنیک ها و فن آوری پایهGIS ، برای ارتقا یک رویکرد سیستماتیک به پدیده های تحقیق است. لازم به ذکر است که برنامه های تحصیلی در لیتوانی با توجه به سیستم انتقال اعتبار اروپا (ECTS) ارزیابی می شوند و از نظر چرخه که از سیستم بولونیا پیروی می کنند، ارائه می شوند. چرخه اول برای مقاطع کارشناسی، چرخه دوم برای مقاطع کارشناسی ارشد و سیکل سوم برای دکترا است. دانشگاه های لیتوانی همچنین برنامه های تحصیلی یکپارچه ای را ارائه می دهند که دوره های اول و دوم را با هم ترکیب می کند تا دانشجویان با مدرک کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شوند.

رشته های خاص ریاضی در لیتوانی

تحصیل در لیتوانی

دانشجویان بین المللی برای تحصیل در لیتوانی در همه زمینه ها واجد شرایط درخواست بورسیه دولتی لیتوانی برای تأمین هزینه تحصیل خود هستند. برنامه بورسیه های دولتی لیتوانی برای دانشجویان پیشرفته، مدرسین یا محققان آموزش عالی و موسسات تحقیقاتی خارجی طراحی شده است تا آنها را قادر به تحصیل در موسسات آموزش عالی جمهوری لیتوانی کند. در لیتوانی 2 نوع موسسه آموزش عالی وجود دارد. کالج ها ( kolegija ) و دانشگاه ها. دانشکده ها بر روی آموزش عملی برای مشاغل خاص متمرکز هستند. 14 دانشگاه دولتی، 8 دانشگاه خصوصی و یک واحد دانشگاهی در یک دانشگاه لهستان وجود دارد. دانشگاه های لیتوانی از یک سیستم نمره ده نمره استفاده می کنند که در آن 10 بالاترین نمره و 5 حداقل مورد نیاز برای قبولی است. 7 دانشگاه لیتوانیایی در رتبه بندی حضور دارند.

در این بخش شاهد هزینه های تحصیل در رشته ریاضی در لیتوانی هستید:

هزینه های تحصیل در رشته ریاضی در لیتوانی

دانشگاه های کشور لیتوانی از دلایل جذب دانشجویان بین المللی می باشد. دانشگاه دارای بالاترین رتبه در لیتوانی که فرصت تحصیل در مقاطع مختلف لیتوانی را فراهم می کنند عبارتند از:

  • دانشگاه ویلنیوس
  • دانشگاه فنی ویلنیوس گدیمیناس
  • دانشگاه صنعتی کائوناس
  • دانشگاه ویتاوتاس مگنوس
  • دانشگاه کلایپدا
  • دانشگاه سیائولیایی
  • دانشگاه Mykolas Romeris

موسسه حقوقی سفیران سروش در خصوص اخذ ویزای تحصیلی لیتوانی و اخذ ویزای پذیرش و یا اقامت لیتوانی از طریق تحصیل به شما مشاوره تخصصی ارائه می دهد.

سوالات مکرر در باب رشته ریاضی در لیتوانی

در این بخش از مطلب به سوالات مکرر در باب رشته ریاضی پاسخ داده ایم:

  • برای تحصیل رشته ریاضی کدام دانشگاه های لیتوانی را باید بررسی کرد؟ دانشگاه ویلنیوس-دانشگاه فنی ویلینوس
  • هزینه تحصیل در رشته ریاضی در لیتوانی چقدر است؟ به طور متوسط هزینه سالانه برای برنامه تحصیلات تکمیلی بین 2000€ تا 5000€ (یورو) در سال است.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *