مهاجرت تحصیلی تاجیکستان

رشته جراحی مغز و اعصاب در تاجیکستان

رشته جراحی مغز و اعصاب در تاجیکستان

رشته جراحی مغز و اعصاب در تاجیکستان در دانشگاه پزشکی تاجیکستان تدریس می شود. اهداف اصلی جراحی مغز و اعصاب مطالعه طرق معاینه است. پیچیده بیماران مبتلا به بیماری های جراحی مغز و اعصاب، ایجاد کلینیک، تشخیص و درمان بیماران مبتلا به آسیب های سیستم عصبی مرکزی CNS، پوکی استخوان، بیماری های مادرزادی است. CNS، تومورهای مغزی و بیماران با آسیب های مختلط نیز در این رشته می گنجد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه شرایط مهاجرت به تاجیکستان برای تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب و اخذ تخصص مشاور شماست. در ادامه این مقاله در زمینه مرکز مغز و اعصاب در تاجیکستان و نحوه تحصیل در این کشور بیشتر توضیح خواهیم داد.

دپارتمان مغز و اعصاب در تاجیکستان

بخش جراحی مغز و اعصاب و ضایعات مختلط در ساختمان مرکز پزشکی کشور “شفوبخش” و ساختمان مجتمع “استیکلول” مستقر است. این دپارتمان دارای 8 اتاق مطالعه کاملاً مجهز به تجهیزات آموزشی می باشد. این اداره فعالیت های خود را بر اساس قوانین جمهوری تاجیکستان “درباره آموزش”، “درباره آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی حرفه ای”، “منشور نمونه موسسات آموزش عالی جمهوری تاجیکستان”، منشور دانشگاه دولتی پزشکی ابن سینا تاجیکستان و سایر قوانین و مقررات قانونی در زمینه آموزش، وزیر بهداشت و حمایت اجتماعی از جمعیت جمهوری تاجیکستان و مقررات این اداره نیز بحث و نظارت می کند.

تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در تاجیکستان

دانشجویان 5 ساله دانشکده پزشکی و دستیاران بالینی در این بخش تحصیل می کنند. برای تمام دانشجویان 5 ساله دانشکده پزشکی، کلاس ها به 3 زبان تاجیکی، روسی و انگلیسی برگزار می شود. علاوه بر آنها، دستیاران بالینی سایر بخش ها در این بخش کار می کنند:

  • جراحی
  • چشم پزشکی
  • جراحی کودکان
  • گوش و حلق و بینی
  • مغز و اعصاب و تروماتولوژی

از سال 1976 تا 2019 بیش از 500 پزشک دوره های اولیه جراحی مغز و اعصاب را گذرانده اند و در حال حاضر در بیمارستان های منطقه ای و منطقه ای کشور مشغول به کار هستند. کلاس های عملی با استفاده از معاینه شفاهی، حل وظایف موقعیتی و همچنین معاینه بیماران انجام می شود.

به منظور بهبود کیفیت آموزش، معلمان دپارتمان صلاحیت خود را در سمینارهای مختلفی که توسط MH SPP RT و مدیریت SEI “Avicenna TSMU” برگزار می شود، بهبود می بخشند و همچنین دوره های آموزش پیشرفته و بازآموزی حرفه ای را گذرانده اند. در طول دوره گزارش آنها گواهینامه دریافت کردند. این اداره همچنین نمایندگی متقابل معلمان را انجام می دهد که طبق برنامه مصوب انجام می شود. معلمان با تجربه دروس آزاد را برگزار می کنند.

در جدول زیر شاهد برخی از دروس رشته جراحی مغز و اعصاب در تاجیکستان هستید:

دروستعداد واحد
آناتومی و تصویربرداری ستون فقرات2
ضربه و بی ثباتی ستون فقرات3
تومورهای ستون فقرات3
دژنراتیو ستون فقرات کمری2
ستون فقرات دژنراتیو – گردنی و قفسه سینه3
عفونت ستون فقرات و ناهنجاری های عروقی3

مزایا تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در تاجیکستان

مزایا تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در تاجیکستان

در تاجیکستان همه می دانند که ارتقای کیفیت آموزش و پرورش یکی از اولویت های دولت به ویژه سیاست بنیانگذار صلح و توافق رهبر ملت، رئیس جمهور است. این طرح به اتفاق آرا توسط کارکنان بخش جراحی مغز و اعصاب و آسیب های مختلط حمایت می شود. در طول 5 سال گذشته، معلمان دپارتمان در مورد جراحی مغز و اعصاب و آسیب های مختلط، 7 کتابچه راهنمای روش شناختی، 3 کتابچه راهنمای آموزشی و 4 پیشرفت روش شناختی مورد تایید وزارت بهداشت منتشر کرده اند. کارکنان این بخش سمینار علمی و عملی را با مشارکت بین المللی در مورد مشکلات موضعی جراحی مغز و اعصاب برگزار می کنند.

آماده سازی متخصصان پزشکی در دستیاری بالینی در بخش های بالینی دانشگاه به صورت تمام وقت انجام می شود. فهرست تخصص هایی که دستیاران بالینی برای آنها آموزش دیده اند، با در نظر گرفتن وزارت بهداشت و حمایت اجتماعی از جمعیت جمهوری تاجیکستان تایید شده است. نیاز موجود نظام سلامت به متخصصان تخصص های خاص. در حال حاضر، سازماندهی و پشتیبانی روش شناختی آموزش متخصصان پزشکی در دستیاری بالینی مطابق با “مقررات رزیدنتی بالینی دانشگاه دولتی پزشکی ابن سینا تاجیکستان” انجام می شود.

بخی از رشته های مرتبط با رشته جراحی مغز و اعصاب در تاجیکستان عبارت است از:

کارآموزی در تاجیکستان

مدت آموزش کارآموزی بالینی برای کلیه تخصص ها 2 سال می باشد. دستیار پس از فارغ التحصیلی از دستیاری بالینی و گذراندن موفقیت آمیز گواهینامه های نهایی گواهی پایان دوره دستیاری بالینی را اعطا می کند. بیش از 600 پزشک از 17 کشور جهان در طول 6 سال فعالیت این موسسه در مرکز فدرال جراحی مغز و اعصاب در تیومن آموزش دیده اند. سخنگوی استانداری به ریانووستی گفت که ساکنان و دانشجویان فارغ التحصیل از آذربایجان، ترکمنستان، تاجیکستان و مالزی قصد دارند امسال در اینجا تحصیل کنند. از آغاز فعالیت این مرکز، بیش از 600 پزشک از 17 کشور در حال حاضر در اینجا آموزش دیده اند.

در نمودار زیر شاهد تعداد فارغ التحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در تاجیکستان هستید:

تعداد فارغ التحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در تاجیکستان

رشد دانشجویان بین المللی در تاجیکستان

متخصصان FCN تجربه گسترده ای در آموزش پیشرفته ترین فن آوری های درمان جراحی مغز و اعصاب و تحصیل دکترا در تاجیکستان با مشارکت اساتید معتبر خارجی که در دنیا به عنوان رهبران در جهت های مختلف جراحی مغز و اعصاب شناخته شده اند، جمع آوری کرده اند. تنها آزمایشگاه شبیه سازی در روسیه در اینجا قرار دارد. در سال 2016، مرکز فدرال جراحی مغز و اعصاب 9 دوره آموزشی بین المللی را برگزار کرد، در سال 2017، 17 دوره برنامه ریزی شده است. آنها توسط انجمن جراحان مغز و اعصاب منطقه تیومن و گروه جراحی مغز و اعصاب اولین دانشگاه پزشکی دولتی مسکو به نام سچنوف سازماندهی شدند.

در پایان سال 2016، FCN پایگاه بخش جراحی مغز و اعصاب دانشگاه اول سچنوف شد و رئیس این مرکز، پروفسور آلبرت سوفیانوف، ریاست این بخش را بر عهده داشت. مرکز فدرال جراحی مغز و اعصاب با دانش آموزان با استعداد مدرسه فیزیک و ریاضیات منطقه همکاری می کند. آنها توانستند به طور مستقیم کاربرد واقعی فناوری های دیجیتال پزشکی مدرن را ببینند. مرکز تیومن علاوه بر آموزش، فعالانه در ایجاد و اجرای پیشرفت ‌های داخلی پیشرفته در جراحی مغز و اعصاب، از جمله پیشرفت ‌های جایگزین واردات، مشارکت می‌کند. و یک خوشه تحقیق و تولید را تشکیل می دهد. از جمله جهت‌ های امیدوارکننده عبارت است از سیستم ‌ها و ابزارهای کنترل رباتیک، تجسم و نظارت در جراحی مغز و اعصاب و فیزیولوژی عصبی، توسعه و کاربرد مواد کاشت مدرن تیتانیوم، سرامیک و بیوپلیمرها. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اقامت تاجیکستان از طریق تحصیل راهنمای شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *