مهاجرت تحصیلی ایسلند

رشته آسیب شناسی در ایسلند

رشته آسیب شناسی در ایسلند

مهاجران به ایسلند، این سرزمین را به آرامش می شناسند که محیط رشد علمی است، انتخاب رشته آسیب شناسی در ایسلند برای علاقه مندان توصیه می شود. دلیل دیگر ما به این انتخاب وجود یک اقتصاد باثبات و پایدار در ایسلند است که کمترین دغدغه های زیستی و فشارهای معیشتی را برای دانشجویانی به همراه دارد که سرمایه اقتصادی چندانی برای مهاجرت ندارند. از سوی دیگر در این کشور امکان کار همزمان با تحصیل وجود دارد و همین امر موجب عبور از موانعی می شود که شما را نگران می سازد. در همین زمینه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده هستند تا جزئیات بیشتری پیرامون مزایای زندگی دانشجویی در ایسلند به متقاضیان علاقه مند به مهاجرت علمی منتقل نمایند.

هزینه زندگی دانشجویی در ایسلند

سطح قیمت ایسلند بسته به اینکه از کجا آمده اید، می تواند نسبتاً بالا باشد. برای همین لازم است که اطمینان حاصل کنید که توانایی مالی کافی برای پرداخت اجاره، هزینه های شخصی، هزینه های حمل و نقل، وعده های غذایی و غیره را دارید. شما باید مطمئن شوید که قبل از ترک کشور خود، برای کل دوره تحصیلی خود، تمهیدات لازم را برای بودجه کافی فراهم کرده اید. چراکه همه دانشجویان باید هزینه های اقامت و زندگی خود و همچنین کتاب ها و سایر مواد تحصیلی خود را بپردازند. تخمین تقریبی هزینه های زندگی برای یک فرد مجرد: شامل مسکن، از جمله آب و برق، معمولاً 100000 ISK (کرونا) در ماه و بالاتر غذا و هزینه های روزانه معممولا حدود 50000 ISK (کرونا) در ماه و بالاتر است.

کتاب و سایر مواد آموزشی چیزی حدود 40000 ISK (کرونا) در هر ترم هزینه دارد و گاهی بسته به رشته مبالغ بالاتر می شود. در موضوع حمل و نقل عمومی محلی شما به حدود 6000 ISK (کرونا) در ماه و بالاتر نیاز دارید و برای فعالیت های اوقات فراغت حدود 30000 ISK (کرونا) در ماه و بالاتر نیاز است. هزینه اتحادیه دانشجویی عضویت در اتحادیه دانشجویی داوطلبانه است. عضویت تا 15 سپتامبر رایگان است. پس از این مدت باید مبلغ 5000 ISK (کرونا) هزینه ثبت نام پرداخت شود. اطلاعات بیشتر در مورد حق عضویت اتحادیه دانشجویی و مزایا و خدمات در سایت اتحادیه دانشجویی دانشگاه آکوریری موجود است.

برای اینکه هزینه ها به شکل ملموس تری مشخص باشد، برخی اقلام به صورت دلار در جدول زیر اشاره شده است:

قیمت به دلارپارامتر
110$خدمات (متوسط ماهانه)
20$وعده غذایی (رستوران ارزان)
4.80$قهوه
1.50$شیر (1 لیتر)
110$کارت حمل و نقل عمومی ماهانه
2.50$سبزیجات (1 کیلوگرم)

مدارک ویزای تحصیلی ایسلند

پیش از هرچیز لازم استکه گفته شود دانشجویان کشورهای غیرعضو اتحادیه اروپا برای مهاجرت علمی به ایسلند نیاز به ویزای دانشجویی دارند؛ اما یک پرسش متداول این است که برای درخواست ویزای دانشجویی در ایسلند به چه مدارکی نیاز دارند؟ ابتدا باید گفت که الزامات تعیین شده توسط اداره ایسلند باید به زبان انگلیسی یا نوردیک باشد. اما خود مدارک مورد نیاز عبارتند از: فرم تکمیل شده برای درخواست اجازه اقامت، نام، نشانی، اطلاعات پاسپورت، نام همسر یا شریک زندگی و فرزندان، نام پدر و مادر، مهارت های زبانی و سطح تحصیلی،جزئیات برنامه شما در ایسلند، جزئیات سابقه کیفری، کپی بیو صفحه پاسپورت، عکس هایی به اندازه پاسپورت. برای پیوست کردن به فرم درخواست خود به یک عکس رنگی 35 در 45 میلی متری (حداقل 600 نقطه در اینچ، دو قطعه) نیاز دارید. مطمئن شوید که عکس‌ های شما شرایط زیر را دارند.

در 6 ماه گذشته گرفته شده است، پس زمینه سفید است و وضعیت سر صاف می باشد و چشم و گوش قابل مشاهده است. بدون لبخند (بیان خنثی) باشد و پوشیدن سر جایز نیست مگر برای مقاصد مذهبی. ریش فقط در صورتی مجاز است که بخشی از ظاهر روزمره دانشجو باشد. در مورد مدرک ثبت نام باید گفت که دانشجو باید در یک برنامه تمام وقت حداقل 30 ECTS در هر ترم ثبت نام کند. در بیشتر موارد، متقاضی فقط زمانی می تواند این را دریافت کند که هزینه ثبت نام پرداخت شده باشد. اثبات حمایت مالی مطمئن در حال حاضر، اداره ایسلندی متقاضیان فردی را ملزم می کند که بودجه ای بالغ بر 1485$ (دلار) در ماه داشته باشند. این باید حداقل برای 6 ماه در دسترس باشد. صورت‌ حساب بانکی مهر شده اصلی (با موجودی بانکی) نیاز است و ارز بانک باید در بانک مرکزی ایسلند ثبت شود.

سایر مدارک و مراحل ویزای رشته آسیب شناسی ایسلند

سایر مدارک و مراحل ویزای رشته آسیب شناسی ایسلند

علاوه بر مطالب طرح شده در قسمت قبل، حامیانی نیاز است که پرداخ ت‌های حمایتی (از کارافتادگی، بیکاری) دریافت می‌ کنند. در مورد دانشجویان دارای بورسیه یا وام دانشجویی، مدارک این منابع مالی باید همراه با بقیه مدارک ارائه شود. در مورد گواهی سوء پیشینه کیفری، برای دریافت ویزای دانشجویی در ایسلند، این سابقه باید سابقه 5 سال گذشته دانشجو را پوشش دهد. سند باید: از تمام کشورهایی که دانشجو در 5 سال گذشته در آنها زندگی کرده است، بیایی و در 6 ماه گذشته آزاد شود و برای دانشجویان/ساکنان ایالات متحده، گواهی باید همراه با ثبت اثر انگشت باشد و از سفارت یا وزارت امور خارجه ایسلند تائید یا تایید شده باشد. در موردبیمه سلامت، دانشجو باید بیمه ای داشته باشد که حداقل برای شش ماه اول اقامت در ایسلند آنها را پوشش دهد. الزامات به شرح زیر است:

مبلغ پوشش کلی 15660$ (دلار) داشته باشید، از یک شرکت دارای مجوز در ایسلند خریداری شود، پس از 6 ماه، دانشجو به طور خودکار تحت پوشش بیمه ملی کشور قرار می گیرد. البته یک نکته این است که خرید بیمه از شرکت های ایسلندی ارزان تر است. هزینه ویزا و تمدید ویزا برای هر درخواست 50$ (دلار) برای شما هزینه دارد و مراحل درخواست ویزای دانشجویی در ایسلند عبارتند از نخست کامل کردن الزاماتی که گفته شود و سپس ارسال درخواست که شما باید بسته درخواست خود را به اداره مهاجرت ارسال کنید. ضروری است مدارک خود را قبل از 1 ژوئن (ترم پاییز) یا 1 نوامبر (ترم بهار) ارسال کنید. که زمان پردازش ویزای دانشجویی ایسلند از 15 تا 60 روز متغیر است. پس از تائید مرحله آخر هماهنگی بلیط پرواز است و ظرف 2 هفته پس از ورود خود به ایسلند، باید مجوز مسکن بگیرید.

درآمد شاغلان رشته آسیب شناسی در ایسلند

فردی که به عنوان یک پزشک پاتولوژی در ایسلند کار می کند، معمولاً حدود 1510000ISK (کرونا) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی متفاوت می باشد. بر این مبنا حقوق پاتولوژی در ایسلند از 696000 ISK (کرونا) در ماه (حداقل حقوق) تا 2,410,000 ISK (کرونا) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال حقوق متوسط ماهیانه 1,630,000 ISK (کرونا) است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک پاتولوژی کار می کنند، کمتر از 1630000 ISK (کرونا) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 1630000 ISK (کرونا) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% پزشکان پاتولوژی کمتر از 1,050,000 ISK (کرونا) درآمد دارند، در حالی که 75% از آنها بیش از 1050000 ISK (کرونا) درآمد دارند.

همچنین 75% پزشکان پاتولوژی کمتر از 2180000 ISK (کرونا) و 25% بیش از 2180000 ISK ISK (کرونا) دارند. یک پزشک پاتولوژی با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 790000 ISK (کرونا) در ماه است. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، 1,060,000 ISK (کرونا) در ماه کسب کند که 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 1560000 ISK (کرونا) در ماه به ارمغان می آورد که 48% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته آسیب شتاسی در ایسلند می باشد:

سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته آسیب شتاسی در ایسلندشما برای آگاهی از شرایط و هزینه زندگی در ایسلند به منظور اتخاذ تصمیمی درست برای مهاجرت به این کشور، می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *