مهاجرت تحصیلی مالت

رشته تربیت بدنی در مالتا

رشته تربیت بدنی در مالتا فرصت های شغلی مختلف و فراوانی از جمله مربی گری تیم های ورزشی را پیش روی فارغ التحصیلان قرار می دهد. البته در مالتا نیز همانند سایر کشورهای دنیا غالب فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی تصمیم می گیرند به عنوان معلم ورزش در مدارس و کالج ها فعالیت کنند. چرا که موقعیت کاری معلمی در کشورهای توسعه یافته ای مثل مالتا هم درآمد خوبی به همراه دارد هم دارای ثبات شغلی و مزایای دیگر است. مالتا که به طور رسمی جمهوری مالتا گفته می شود کشوری فوق العاده زیبا و توریستی اما کم جمعیت است که علاوه بر زبان مالتایی، زبان انگلیسی هم در آن به رسمیت شناخته شده است. همین مسئله دلیلی شده تا تحصیل و زندگی در مالتا، علی رغم موقعیت های کاری نسبتا کم و هزینه های بالای زندگی، بین خارجی ها علاقمندانی داشته باشد.

پایتخت مالتا شهر والتا (Valletta) است که اگرچه کوچک ترین پایتخت در اتحادیه اروپا (EU) محسوب می شود، در قیاس با سایر شهرهای کشور مالتا، بزرگ تر و دارای موقعیت های کاری بیشتری است. لازم به ذکر است دانشجویانی که در والتا فارغ التحصیل شده باشند و علاوه بر زبان مالتایی و انگلیسی به زبان ایتالیایی هم مسلط باشند، می توانند بهترین موقعیت های شغلی را پیدا کنند حتی اگر تابعیت مالتا یا سایر کشورهای اتحادیه اروپا را نداشته باشند. چرا که 66% جمعیت مالتا، که در سال 2023 بیش از 535000 نفر تخمین زده می شود، به زبان ایتالیایی تسلط دارند. البته امکان تحصیل و کاریابی رشته تربیت بدنی تنها با دانش زبان انگلیسی هم در مالتا فراهم است. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این خصوص به سوالات ذیل پاسخ می دهند:

  • هزینه های تحصیل رشته تربیت بدنی در مالتا چقدر است؟
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی مالتا کدام اند؟

هزینه های تحصیل رشته تربیت بدنی در مالتا

هزینه های زندگی دانشجویی در مالتا به موارد متعددی اختصاص پیدا می کند اما اصلی ترین آن ها عبارت هستند از:

  1. هزینه های زندگی در مالتا
  2. شهریه دانشگاه مورد نظر در مالتا برای رشته تربیت بدنی

هزینه های زندگی در مالتا با توجه به شهر محل اقامت و سبک زندگی دانشجویان متفاوت است اما در مجموع مالتا جزو کشورهای توریستی و نسبتا گران طبقه بندی می گردد. به طوری که هزینه های زندگی خانواده 4 نفره بدون احتساب اجاره مسکن در مالتا حدود 3280€ (یورو)، یعنی معادل بیش از 3970$ (دلار آمریکا)، می شود. هم چنین زندگی 1 نفره در مالتا نیز بدون احتساب اجاره مسکن 900€ (یورو)، یعنی حدود 1100$ (دلار آمریکا) هزینه به دنبال خواهد داشت. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، اجاره مسکن در والتا نیز با توجه به قیمت های سال 2023 بررسی می شود:

اجاره بهای ماهانه آپارتمان 1 خوابه در شهر والتا

بخش بعدی هزینه های زندگی دانشجویی، شهریه دانشگاه های مالتا است که بستگی به نوع دانشگاه، رشته انتخابی و مقطع تحصیلی افراد دارد. اما به طور کلی در دانشگاه دولتی مالتا برای دوره های تحصیلی رشته تربیت بدنی که به طور تمام وقت ارائه می شوند از دانشجویان محلی، یعنی مالتایی ها، به علاوه دانشجویان سایر کشورهای اتحادیه اروپا، هیچ شهریه ای اخذ نمی گردد. منتهی سایر دانشجویان که اصطلاحا به آن ها دانشجویان بین المللی گفته می شود به منظور تحصیل رشته تربیت بدنی در مالتا باید سالانه حدودا 1360€ (یورو) شهریه بپردازند. البته در دانشگاه های خصوصی مالتا شهریه سالانه از 10000€ (یورو) هم فراتر می رود که میزان آن هم در خصوص دانشجویان اروپایی و هم برای دانشجویان غیر اروپایی، مساوی است.

ویزای تحصیلی مالتا

به منظور اخذ ویزای تحصیلی مالتا دانشجویان ابتدائا باید از رشته تربیت بدنی یکی از دانشگاه های مالتا پذیرش بگیرند. البته توجه به این نکهت ضروری است که به این منظور داشتن مدرک زبان ضروری است و اگر کسی نخواهد این مدرک را در ایران اخذ کند می تواند از یکی از کالج های زبان مالتا پذیرش بگیرد. البته تفاوت کالج زبان انگلیسی در مالتا و کشوری مثل مجارستان این است که ویزای مجارستان بر مبنای پذیرش از کالج زبان ویزای نوع D است، در حالی که در کشور مالتا ویزای نوع C می باشد. یعنی ویزای مالتا بر مبنای اخذ پذیرش از دوره های زبان این کشور همانند ویزای توریستی است و متاسفانه قابلیت تبدیل شدن یا تمدید در محیط را نخواهد داشت.

کار ضمن تحصیل رشته تربیت بدنی در مالتاکار ضمن تحصیل رشته تربیت بدنی در مالتا

دانشجویان رشته تربیت بدنی ضمن تحصیل در مالتا اجازه مشغول شدن به کار پاره وقت را دارند. سقف ساعات کاری مجاز برای کار دانشجویی در مالتا تا 20 ساعت در هفته است، به شرطی که دانشجو حداقل 15 ساعت در هفته هم به تحصیل و شرکت در کلاس های دانشگاه بپردازد. لازم به ذکر است داشتن سابقه کار دانشجویی در مالتا علاوه بر این که باعث می شود فرد با بازار کار این کشور راحت تر آشنا شود و همچنین بتواند بخشی از هزینه های زندگی خود در این کشور را پوشش دهد، برای کاریابی پس از فارغ التحصیلی نیز مفید خواهد بود.

کار پس از تحصیل در مالتا

پس از فارغ التحصیلی از یکی از دانشگاه های مالتا، دانشجویان در صورتی که بخواهند همچنان اقامت خود را در این کشور تمدید نمایند، ناگزیر از پیدا کردن کارفرمایی هستند که به این منظور اسپانسر آن ها شود. البته بیشترین استخدام غیر اروپایی ها از سوی کارفرمایان مالتایی در رشته های “ترجمه” و “IT” می باشد؛ با این حال فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی هم شانس استخدام شدن و تمدید اقامت خود در مالتا را دارند.

درآمد معلمین ورزش در مالتا با توجه به مدرک تحصیلی و سابقه کاری آن ها متفاوت است. البته یکسری عوامل دیگر هم در میزان حقوق دریافتی معلمین ورزش در مالتا تاثیرگذار است؛ به عنوان مثال متاسفانه معلمین زن در مالتا به طور میانگین 7% کم تر از معلمین مرد حقوق دریافت می کنند. یعنی درآمد متوسط معلمین ورزش زن و مرد در مالتا به ترتیب 4760€ و 5080€ (یورو) می باشد. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل رشته تربیت بدنی در مالتا، کانادا، ترکیه، بلاروس، هلند، دانمارک، ایتالیا و غیره می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *