مهاجرت تحصیلی مالت

تحصیل در کشور مالتا

تحصیل در کشور مالتا

تحصیل در مالتا 2023 به عنوان یک سکوی پرتاب برای متقاضیانی که تمایل به تحصیل به زبان انگلیسی و یادگیری زبان را دارند، محسوب می گردد. كشور مالتا در سال های اخير توجه بسیاری از دانشجویان خارجی را به خود جلب کرده است. زبان رسمی مالتا، انگلیسی است. این کشور مجمع الجزایری عضو حوزه شنگن می باشد. برای افرادی كه ابهامات مختلفی در مورد شرايط مالتا برای تحصيل دارند علاوه بر این مقاله می توانند محتوا مقاطع مختلف تحصیلی در مالتا را نیز مطالعه کنند. . در اين مقاله سعی شده است به بسیاری از سوالات پاسخ داده شود. سوالاتی مانند:

  • گرفتن پذيرش تحصيلي در مالتا نياز به چه شرایطی دارد؟
  • چگونه می توان با استفاده از گرفتن پذيرش تحصيلي در مالتا به گرفتن اقامت در مالتا دست يافت؟
  • برای تامین هزینه های تحصیل در مالتا آیا امکان کار وجود دارد؟

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه این مقاله، پاسخگوی سوالات شماست. در این رشته مقالات سعی شده است با ایجاد دایره المعارف مهاجرت در راهنمایی بیشتر متقاضیان کمک شود. امید است با مطالعه کامل به شناختی درست از تحصیل در کشور مالتا برسید. همچنین می توانید جهت دریافت جزئیات بیشتر، با کارشناسان و مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

اینفوگرافی تحصیل در مالتا

ساختار تحصیل در کشور مالتا

ساختار آموزش در کشور مالتا بر اساس آموزش و پرورش در بریتانیا بنا شده است. سیستم آموزشی در این کشور برای رده سنی 4 الی 16 سال رایگان است. بیشترین مدارس در این کشور به صورت دولتی و مختلط می باشند. تحصیل در مدارس این کشور معمولا از ماه های سپتامبر (September) تا ژوئن (June) می باشد. آغاز سن تحصیل در این از 3 الی 4 سالگی است. پس از آن دوره ابتدایی آغاز می گردد که طول این دوره از 5 سالگی الی 10 سالگی ادامه دارد. پس از پایان این دوره، دانش آموزان در سنین 11 تا 16 سالگی وارد مقطع راهنمایی می شوند.

بررسی ساختار تحصیلی برای متقاضیان دارای اهمیت می باشد. چرا که یکی از مسائلدارای اهمیت برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی شیوه آموزش و نظام آموزشی می باشد. بررسی نظام آموزشی تاثیر مستقیمی بر برنامه تحصیلی متقاضیان دارد. متقاضیان می توانند برای بررسی نظام آموزشی این کشور به صورت دقیق و شرایط تحصیل در آن با دانشجویان دیگر مکاتبه کنند.

آشنایی با سابقه تاریخی مهاجرت تحصیلی به مالتا

کشور مالتا به دلیل آنکه در گذشته مستعمره انگلستان بوده سیستم آموزشی بسیار مشابهی به این کشور دارد. در واقع می توان گفت دلیل تاسیس دانشگاه انگلیسی در این کشور نیز همین است. البته توجه داشت که امکان گرفتن انتقالی در برخی رشته ها به کشور انگلستان امکان پذیر نمی باشد.

از دیگر مزیت های تحصیل در کشور مالتا انگلیسی بودن زبان این کشور است. اکثر افراد به این زبان مسلط بوده که امکان برقراری ارتباط را بسیار آسان نموده است. دانشجویان می توانند پس از اتمام دوره تحصیلی خود در این کشور به کار مشغول شوند. همچنین می توانند بعد از 12 سال تابعیت این کشور را دریافت نمایند. البته گفتنی ست کشور مالتا بیش از دانشگاه ها به دلیل کالج های زبان متنوع و قدرتمند مورد اقبال قرار می گیرد. شرایط اعزام دانشجو به مالتا در مقایسه با سایر کشورها از تفاوت ناچیزی برخوردار می باشد که در مقاله مشخص شده به طور کامل شرح داده شده اس

دوره های تحصیلی در مالتا

مالتا به دلیل گردشگری شناخته شده است، اما میزبان برخی از بزرگترین دانشگاه ها است. اگر می خواهید همزمان از طبیعت یاد بگیرید و لذت ببرید، مکان مناسبی برای مطالعه شما است. بسیاری از دانشگاه ها و کالج ها دوره های مختلفی را در مالتا ارائه می دهند. در اینجا برخی از دوره های تحصیلی در مالتا در ادامه معرفی شده اند. چندین موسسه در مالتا دوره های مرتبط با پزشکی را ارائه می دهند. در اینجا لیستی از دوره های تحصیل پزشکی در مالتا آمده است:

  • دانشگاه کوئین ماری
  • دانشگاه مالتا

اگر علاقه مند به تحصیل روانشناسی در کشوری آرام و آرام هستید، مالتا مکان مناسبی برای شماست. در اینجا برخی از بهترین دوره های روانشناسی در مالتا آورده شده است:

  • دانشگاه مالتا
  • کمپس متحد مالتا

چندین موسسه در مالتا دوره های پرستاری را ارائه می دهند. در اینجا لیستی از دوره های تحصیل پزشکی در مالتا آمده است:

  • دانشگاه مالتا
  • دانشگاه لیدرشیپ مالتا

هزینه تحصیل در مالتا در سال 2023

شهریه های تحصیلی با اوجه به رشته انتخابی و مقطع تحصیلی متغیر می باشد. در مجموع می توان گفت که شهریه های تحصیل در مالتا در سال 2023 به میزان 4000€ الی 10000€ (یورو) در سال می باشد. از دیگر مواردی که توانسته در میزان شهریه تاثیرگذار باشد، ملیت دانشجویان می باشد. شهریه برای دانشجویان خارجی که در دوره های هنر با تجارت مشغول به تحصیل هستند به میزان 1080€ (یورو) در مقطع کارشناسی و 1360€ (یورو) در رشته های علوم شغلی است. شایان ذکر است که این دوره ها برای شهروندان مالت و اتحادیه اروپا به صورت رایگان می باشد. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به مالتا پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده خواهد بود.

تحصیل در مالتا در مقاطع مختلف 2023

تحصیل در مالتا برای مقطع کارشناسی همانند اغلب کشورها 4 سال طول می‌ کشد. در این زمینه ارائه مدرک زبان ضروری است. اگر مدرک زبان ندارید، بایستی در دوره یک ساله یادگیری زبان شرکت نموده و سپس وارد دانشگاه شوید. تحصیل کارشناسی ارشد در مالتا برای یک الی 2 سال زمان نیاز دارد. تحصیل در این مقطع نیازمند ارائه مدرک زبان آیلتس یا مدرک زبان تافل که معادل آن است، می باشد. گواهینامه تحصیلی کارشناسی مرتبط با رشته درخواستی، از جمله مدارک اصلی جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به شمار می رود. مدارک هنگام درخواست پذیرش تحصیلی باید به دانشگاه ارائه گردد. جهت صرفه جویی در هزینه ها و تسریع در روند اخذ پذیرش و جلوگیری از اتلاف وقت، پیش از مهاجرت، مدرک زبان خود را اخذ نمایید.

تحصیل در مقطع دکترا (PHD) نیز بین 3 الی 5 سال به طول خواهد انجامید. انتخاب موضوع مناسب برای ارائه پایان نامه و دفاع از آن از الزامات تحصیل در مقطع دکترا است. ارائه مدرک کارشناسی ارشد و گواهینامه زبان آیلتس با حداقل نمره 6.5 یا 7 از الزاماتی است که بایستی دانشجو دارا باشد. با این شرایط می تواند نامه پذیرش تحصیلی دریافت نماید.

در جدول زیر سطح زبان مورد نیاز هر مقطع به صورت خلاصه بیان شده است:

مقطع تحصيلیسطح زبان مورد نیاز (آیلتس)
کارشناسی6
کارشناسی ارشد6.5
دکتری7

تحصیل در کشور مالتا در مقطع کارشناسی

ادامه تحصیل در کشور مالتا در مقطع کارشناسی به صورت 4 ساله انجام می گیرد. دانشجویان متقاضی برای پذیرفته شدن در دانشگاه های این کشور باید مدرک زبان انگلیسی آیلتس نمره 6 را داشته باشند. چنانچه دانشجوی متقاضی مدرک زبان نداشته باشد، باید در دوره های آموزش و یادگیری زبان که به صورت یک ساله می باشد، شرکت نموده و پس از کسب مدرک مورد نظر جهت پذیرش و ورود به دانشگاه های این کشور اقدام نماید.

داوطلبان باید گواهینامه تحصیلی دیپلم متوسطه و پیش دانشگاهی را برای پذیرش تحصیلی در این مقطع اخذ کرده باشند. شایسته است دانشجویان فاقد مدرک زبان، دوره زبان خود را در کشور مبدا بگذرانند و سپس اقدامات مهاجرتی خود را انجام دهند. زیرا علاوه بر این که شهریه دوره های زبان در مالتا بالا است، وقت و زمان بیشتری را در بر خواهد گرفت. از این رو به جهت صرفه جویی در وقت و هزینه، بهتر است در کشور مبدا مدرک زبان بگیرید.

تحصیل در کشور مالتا در مقطع کارشناسی ارشد

مدت زمانی که طول می کشد تا دانشجو در راستای تحصیل در کشور مالتا در مقطع کارشناسی ارشد تحصیلات خود را به پایان برساند، بین یک الی 2 سال می باشد. گذراندن دروس تخصصی و مهارتی در این مقطع از مزایای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در مالتا است. چراکه دانشجویان فارغ التحصیل در این مقطع، با داشتن مهارت های کافی که حین تحصیل به دست آورده اند، به طور کامل آمادگی ورود به بازار کسب و کار در مالتا را خواهند داشت. البته این مسئله به میزان نرخ بیکاری در این کشور بستگی دارد.

تحصیل در کشور مالتا در مقطع دکترا

برای ادامه تحصیل درکشور مالتا در مقطع دکترا نیاز به پشت سر گذاشتن 3 الی 5 سال تحصیلی می باشد. رشته تحصیلی و پشتکاری که دانشجو در مسیر تحصیلی خود به کار می گیرد، در کاهش یا افزایش مدت زمان تحصیل او موثر است. انتخاب موضوع برای پایان نامه تحصیلی، شرط تحصیل در کشور مالتا در این مقطع به شمار می رود.

در نهایت پس از پایان تحصیلات خود باید از در حضور هیات علمی دانشگاه از پایان نامه خود دفاعیه به عمل آورد. در صورت تایید هیات علمی و موافقت آنها، مدرک PHD یا دکترا برای دانشجوی فارغ التحصیل صادر می گردد. ارائه مدرک کارشناسی ارشد و مدرک زبان آیلتس با نمره های حداقل 6.5 یا 7 از موارد ضروری در پذیرش در دانشگاه های این کشور می باشد.

تحصیل در کشور مالتا در مقطع دکترا

مزایای تحصیل دکترا در مالتا

تحصیل دکترا در کشور مالتا یکی از موقعیت های تحصیلی مطلوب به شمار می آید. دانشجویان متعددی خواهان تحصیل دکترا در این کشور می باشند که تمام آن ها موفق به اخذ پذیرش نمی شوند. اما پتانسیل بالایی برای رشد و تحصیل در این کشور وجود دارد. دانشجویان می توانند به پشتوانه مزایای متعدد تحصیل دکترا در این کشور به جایگاه مطلوبی دست یابند. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • کار ضمن تحصیل با درآمد مطلوب
  • امکان کار پس از تحصیل
  • بهره مندی از امتیازات علمی

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالتا

از شرایط مهمی که برای تحصیل در کشور مالتا در رشته های پزشکی و دندانپزشکی وجود دارد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرد داوطلب ابتدا باید در دوره 2 ساله که به مطالعه دروس تخصصی پایه اختصاص دارد، شرکت نماید.
  • پس از به پایان رساندن این دوره، جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی و گرایش های مربوطه پذیرش بگیرد.
  • از دیگر شرایط لازم در این خصوص ارائه مدرک زبان (آیلتس 6) است.
  • در صورت نداشتن مدرک زبان، دوره یک ساله مدرک زبان را در کالج بگذراند.
  • پس از آن مجاز به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالتا خواهد بود.
  • داشتن دیپلم 12 ساله متوسطه برای ورود به رشته های پزشکی و دندانپزشکی ضروری است.
  • دانشجویان متقاضی این رشته ها باید بین 5 الی 6 سال زمان بگذارند.
  • دوره های آموزشی و کارآموزی، 2 دوره مهم و اساسی در تحصیل پزشکی محسوب می گردد.

مزایای تحصیل در مالتا

تحصیل در کشور مالتا می تواند مزایای متعددی را به متقاضیان ارائه کند. تحصیل در مالتا به عنوان یکی از گزینه های مطلوب تحصیل در اروپا شناخته کمی شود. از این رو متقاضیان قادر اند تا با استفاده از مزایای تحصیل در مالتا برای برای به دست آوردن آینده ای مطلوب استفاده نمایند. شایان ذکر است که مزایای تحصیل در هر کشوری، جاذبه های اصلی برای دانشجویان می باشند. برخی از مزایای مهم برای تحصیل در مالتا عبارتند از:

مزایای مهم برای تحصیل در مالتا

فرآیند درخواست جهت تحصیل در مالتا

تمامی اتباع خارجی که قصد تحصیل در مالتا را دارند، باید فرآیند درخواست جهت تحصیل در این کشور را با موفقیت پشت سر بگذارند. زمانی که به این نتیجه رسیدید که مالتا مقصد رویایی شما برای تحصیل می باشد، فرایند درخواست جهت تحصیل در مالتا برای شما آغاز می شود. به طور کلی متقاضیان تحصیل در مالتا در قدم اول باید تصمیم بگیرند که چه چیزی را می خواند در این کشور مطالعه کنند. همانطور که می دانید گزینه های زیادی در دوره های حرفه ای و مدرک کارشناسی در مالتا وجود دارد. انتخاب رشته تحصیلی در این کشور علاوه بر امکانات شما در زمان و هزینه، به هدف شما نیز بستگی دارد. لازم به ذکر است که بدانید پیشنهاد دوره های تحصیلی مختلف در مالتا برای دانشجویان بین المللی بسیار متنوع است. بنابراین متقاضیان فقط باید تصمیم درست را برای تحصیل در رشته مورد نظر خود در مالتا بگیرند.

از دیگر مراحلی که متقاضیان تحصیل در مالتا باید در فرآیند درخواست طی کنند به شرح زیر می باشد:

فرآیند درخواست جهت تحصیل در مالتاتوضیحات
یک شهر را در مالتا انتخاب کنید.هر شهری که در مالتا مشاهده می فرمایید، زیباتر از شهر قبلی است. معماری شهرهای مالتا منحصر به فرد است. پایتخت مالتا شهر والتا یکی از محبوب ترین گزینه های تحصیل در این کشور از دیدگاه دانشجویان می باشد.
در موسسه مورد نظر خود ثبت نام کنید.متقاضیان باید موسسات با سابقه، با منابع خوب و دوره هایی با دانش آموزان کم را انتخاب کنند. در نهایت باید بررسی کنید که موسسه ای که توسط دولت مجاز است را انتخاب کنید.
بلیط و ویزای خود را آماده کنید.به شدت توصیه می شود که بلیط هواپیمای خود را از قبل خریداری کنید. زیرا می توانید قیمت های خوبی را دریافت کنید. همچنین برای ویزای تحصیلی خود اقدام نمایید.

شرایط پذیرش جهت تحصیل در مالتا

به طور کلی شرایط پذیرش دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در مالتا به هیچ عنوان سختگیرانه نیست. البته مشروط بر اینکه فرآیند های مورد نیاز جهت پذیرش توسط دانشجو تنظیم شود. همچنین موسسات مالتا اتباع خارجی را می پذیرد که دارای تحصیلات پیش زمینه مطابق با سطح تحصیلات متوسطه عمومی در صورت لزوم باشند. علاوه بر این دانشگاه های مالتا افراد دارای مدرک کارشناسی را در دوره های کارشناسی ارشد می پذیرند. از دیگر شرایط پذیرش جهت تحصیل در مالتا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه گواهی تحصیلی معتبر شامل کلیه موضوعات مورد مطالعه و نمرات آن
  • ارائه گذرنامه معتبر ملی
  • تکمیل فرم درخواست جهت پذیرش در موسسه مربوطه

البته لازم به ذکر است که، تمامی مدارک ارائه شده جهت پذیرش، باید به زبان مالتا ترجمه شوند. در نمودار زیر می توانید روند پذیرش دانشجویان بین المللی در دانشگاه های مالتا را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند پذیرش دانشجویان بین المللی در دانشگاه های مالتا را طی سال های اخیر

کالج زبان انگلیسی در مالتا

یکی از دوره های پرطرفدار تحصیل در کالج زبان انگلیسی در مالتا است. تحصیل کالج زبان انگلیسی در مالتا اصولا برای کسانی که مایلند زبان بیاموزند سپس وارد دانشگاه های مالتا یا اروپا شوند گزینه خوبی به شمار می آید. از سویی باتوجه به صنعت گردشگری قوی، زبان آموزان خیلی زود در محیط پیشرفت می کنند. در مالتا کالج های زبان انگلیسی بسیاری وجود دارد. هرکالج دوره های مختلفی برای سنین مختلف و در مدت زمان های گوناگون برگزار می نماید.

در جدول زیر تعدادی از کالج زبان انگلیسی در مالتا معرفی شده اند:

سن پذیرششهرتعداد درسنام کالج
18 الی 30Gozo20 درس در هفتهTa Oneira
6 الی 30St. Pauls Bay20 درس در هفتهAlpha School of English
12 الی 30St. Julians30 درس در هفتهACE English Malta
10 الی 23St. Pauls Bay20 درس در هفتهBELS
11 الی 35Valletta30 درس در هفتهEasy School of Language
8 الی 35St.Julians-International House30 درس در هفتهEnglish school in St. Julia
8 الی 35St. Julians30 درس در هفتهMaltalingua School of English
10 الی 30 Gzira25 درس در هفتهNSTS Malta
8 الی 50Sliema30 درس در هفتهam Language Studio

افراد از ملیت های مختلفی در این کلاس ها حضور دارند. اغلب زبان آموزان از فرانسه، آلمان و ایتالیا هستند. شهریه دوره های زبان در این کشور به میزان 6000€ الی 10000€ (یورو) در سال است. تحصیل در کلج های انگلیسی زبان مالتا به دلیل تعامل با ملیت های مختلف، فرصت بسیار خوبی بشمار می رود. چرا که داشتن دوستان از کشورهای مختلف می تواند تاثیر مثبتی بر آینده متقاضیان گذارد.

هزینه زندگی در مالتا

میانگین هزینه های زندگی در مالتا با توجه به جزیره ای بودن این کشور نسبتا بالا می باشد. میزان هزینه ها به مقدار 900€ الی 1200€ (یورو) به صورت ماهانه است. میانگین هزینه های زندگی در این کشور مطابق با آخرین آمار در سال 2023 به شرح زیر است:

  • اجاره یک آپارتمان: 818€ (یورو) در ماه
  • اقامت در خانه محلی: 500€ (یورو) در ماه
  • اقامت در خوابگاه دانشجویی: 320€ (یورو) در ماه
  • حمل و نقل: 60€ (یورو) در ماه
  • خوراک: 270€ (یورو) در ماه

كار حین تحصيل در مالتا

دانشجویانی که از دانشگاه های مالتا فارغ التحصیل می شوند حق کار در مالتا دارند. در واقع این امکان فراهم است که در رشته تحصیلی خود به کار در مالتا مشغول شوند. این افراد می توانند در نهایت به اقامت این کشور دست یابند. آنان از این طریق مستقیما می ‌توانند با تبدیل ویزا در کشور مالتا بمانند. همچنین می توان از طریق وب سايت‌ های كاريابی اقدام به جست و جوي كار در مالتا کرد. با توجه به صنعت قوی توریسم در کشور مالتا دانشجویان می توانند در مشاغل ساده مربوط به خدمات گردشگری مشغول شوند. ساعات مجاز کار دانشجويان با توجه به مقطع تحصیلی متغیر و به شرح زیر است:

مقطع تحصیلیمجوز کاری در هفته
کارشناسی10
کارشناسی ارشد20
دکتری30

بورسیه های تحصیل در کشور مالتا

دولت مالتا در تحصیل و اعزام دانشجو به مالتا بورسیه های تحصیلی متعددی را در نظر گرفته است. هر یک از آنها شرایط خاص خود را دارا هستند. برخی از این بورسیه ها مختص تامین بخشی از هزینه ها و مخارج تحصیلی می باشند. اما برخی دیگر ضمن پوشش هزینه ها و شهریه تحصیلی، هزینه زندگی در این کشور را نیز برای دانشجو تسهیل می نماید.

از فاکتورهایی که در امر دریافت بورسیه تحصیلی حائز اهمیت می باشد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نظر استاد سوپروایزر
  • رزومه تحصیلی قوی فرد
  • سوابق علمی پژوهشی
  • موضوعات تخصصی مطالعاتی
  • معدل بالا
  • چاپ و نشر مقالات در سطح بین المللی(ISI)

بهترین دانشگاه های مالتا

با پیروی از الگوی سیستم آموزشی بریتانیا، دانشگاه‌ های مالتا یک آموزش استاندارد جهانی ارائه می ‌دهند که هر ساله تعداد زیادی دانشجو را جذب می‌کند. بهترین دانشگاه های مالتی با ارائه دوره های فشرده و منحصر به فرد در هر دو سطح لیسانس و فوق لیسانس، به خاطر القای نگرش های پژوهشی در دانشجویان و آموزش آنها برای فرصت های در حال تغییر شهرت دارند.

برخی از ویژگی های دانشگاه مالتا عبارتند از:

ویژگی های دانشگاه مالتا

اگر قصد تحصیل در مالتا را دارید، در اینجا برخی از برترین دانشگاه هایی که می توانید در آنها تحصیلات عالی را دنبال کنید، آورده شده است:

  • دانشگاه مالتا
  • دانشگاه آمریکایی مالت
  • کالج هنر، علم و فناوری مالتا (MCAST)
  • موسسه آموزش عالی سنت مارتین
  • دانشگاه کوئین مری لندن (QMUL) در مالتا
  • دانشگاه STC
  • آکادمی ادونیو
  • مدرسه بازرگانی لندن مالتا

کار دانشجویی در مالتا

زندگی یک دانشجوی بین المللی در مالتا پر از ماجراجویی است. دانشگاه های مالتا طیف گسترده ای از دوره های مبتنی بر مهارت را با بهترین امکانات زیرساختی ارائه می دهند که منجر به سبک زندگی جهانی و متنوعی می شود. آنها نه تنها برنامه های تحصیلی مبتنی بر زبان مالتی، بلکه زبان انگلیسی را نیز ارائه می دهند. آن دسته از دانشجویان بین المللی که بیش از 90 روز در مالتا تحصیل می کنند می توانند برای کار دانشجویی در مالتا و مجوز استخدام اقدام کنند و مدارک مربوطه به شرح زیر است:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • کپی رزومه متقاضی
  • فتوکپی ویزای متقاضی (اگر در مالتا باشد)
  • نامه پوشش معتبر از کارفرمای نامزد
  • یک عکس سایز گذرنامه از متقاضی
  • گواهی پزشکی معتبر متقاضی
  • گزارشی از شغل خالی که نشان می دهد هیچ مالتایی (واجد شرایط) برای فرصت شغلی موجود نیست.

شرایط خاصی وجود دارد که یک دانشچو می تواند کار دانشجویی در مالتا را تجربه کند:

  • یک متقاضی بین المللی نمی تواند در حالی که حداقل 90 روز در یک دوره تحصیلی در مالتا شرکت می کند کار کند.
  • هنگامی که دانشجو ویزای تحصیلی در مالتا را برای مدت بیش از 90 روز دریافت می کند، می تواند برای مجوز استخدام اقدام کند.
  • یک کاندیدای بالقوه بین المللی باید یک پیشنهاد شغلی داشته باشد و فرم درخواست را همراه با کارفرمای خود ارسال کند.
  • حداقل 15 ساعت در هفته در کلاس ها باید داوطلب شرکت کند.
  • دانشجوی بین المللی تنها می تواند حداکثر 20 ساعت در هفته کار کند.

شرایط کار دانشجویی در چک

اخذ اقامت مالتا از طریق تحصیل در دوره زبان

همانطور که گفته شد، برای تحصیل در دانشگاه های کشور مالتا، دانشجویان باید مدرک زبان داشته باشند. این مدرک زبان را می توانند با شرکت در دوره های مربوطه که توسط استاد های با تجربه ارائه می شود کسب کنند. هزینه حضور در دوره‌ های یادگیری زبان در کشور مالتا از 3000€ الی 4000€ (یورو) می باشد. میزان هزینه آن بستگی به مدت زمان دوره یادگیری دارد. بعد از کسب مدرک مورد نیاز، متقاضیان می توانند برای تحصیل در دوره های مختلف دانشگاهی، وارد معتبرترین دانشگاه های کشور مالتا شوند و سپس اقدام به اخذ اقامت مالتا از طریق تحصیل کنند.

مالتا از زیبا ترین کشورهای اروپایی می باشد که در بخش جنوبی این قاره قرار گرفته است. هر ساله افراد زیادی برای تحصیل و یا دیدن جاذبه های گردشگری این کشور به مالتا سفر می کنند. شما عزیزان باید در نظر داشته باشید که اگر بتوانید موفق به دریافت تابعیت و اقامت کشور مالتا شوید می توانید به تمام کشورهای حوزه شنگن نیز سفر کنید زیرا کشور مالتا یکی از اعضای کشورهای حوزه شنگن می باشد. به دلیل وجود سطح بالای آموزش و مراکز تحصیلی بسیار مجهز و پیشرفته و همچنین دانشگاه های معتبری که با به کارگیری استادهای با تجربه مطالب درسی را با جدید ترین متدهای آموزشی ارائه می دهند، دانشجویان و متقاضیان زیادی برای ادامه تحصیل به مالتا مهاجرت می کنند.

ویزای تحصیلی مالتا

قطعا مطلع هستید که جهت تحصیل در کشور مالتا، باید ویزای دانشجویی داشته باشید. در غیر این صورت حق ورود به دانشگاه های این کشور را نخواهید داشت. مدارکی در زیر نام برده شده اند، باید تهیه و به سفارت مالتا تسلیم گردد:

  • پاسپورت متقاضی با اعتبار کافی
  • فرم مربوط به تقاضای ویزای دانشجویی مالتا که تکمیل گردیده است.
  • نامه ای که از دانشگاه انتخابی در مالتا جهت پذیرش تحصیلی اخذ شده است.
  • مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی
  • ارائه نامه تمکن یا توانایی مالی
  • متقاضی نبایستی دارای سوء پیشینه یا سابقه کیفری و جنایی باشد.
  • ارائه گواهینامه سلامت پزشکی از لحاظ روحی و جسمانی
  • ارائه بیمه مسافرتی
  • ارائه کلیه مدارک تحصیلی دیپلم به بالا
  • ارائه فیش واریزی مربوط به هزینه های تقاضای ویزای دانشجویی

ممکن است در هنگام دریافت ویزا، مدارک دیگری نیز خواسته شود. در این صورت می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده و راهنمایی های بیشتری به دست آورید.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل در کشور مالتا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل در کشور مالتا می باشیم:

  • چرا تحصیل در کشور مالتا پرطرفدار می باشد؟ این کشور با وسعت کمی دارد، ولی از نظر آموزشی از سطح بالایی برخوردار بوده و همچنین یکی از مزایای تحصیلی که این شرکت دارد، امکان تحصیل به زبان انگلیسی است.
  • هزینه های تحصیل در کشور مالتا چقدر است؟ هزینه های تحصیل در کشور مالتا پایین است. به طور مثال دوره های زبان در این کشور با هزینه 3000€ تا 4000€ (یورو) انجام می شود. و یا برای دانشگاه از 4000€ تا 6000€ (یورو) هزینه خواهد داشت.
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کشور مالتا کدام است؟ مدارک لازم به منظور اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی مالتا عبارتست از: آخرین مدرک تحصیلی/ مدرک زبان/ گذرنامه/ گواهی سلامت/ تایید مدارک از سفارت
  • آیا می توان در کشور مالتا بورسیه هم اخذ کرد؟ دانشگاه های این کشور به دلیل حمایت هایی که از دانشجویان می کند، جهت رفاه حال آن ها در مقاطع مختلف به دانشجویان خود بورسیه اعطاء می کند.
5/5 - (6 امتیاز)

6 دیدگاه برای “تحصیل در کشور مالتا

  1. علی گفت:

    من برای مهاجرت دنبال یک کشور خوب میگشتم که بتونم راحت و سریع مهاجرت کنم خیلی کشورهای اروپایی مد نظرم بودن مثل آلمان و اتریش و مجارستان و دانمارک. ولی به نظرم مالتا هم بد نیست. بین این کشورها و مالتا شما کدوم رو بیشتر پیشنهاد می کنید؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب بسته به شرایط شما دارد. تحصیل در مالتا گزینه ای عالی در خصوص سکو پرتاپ محسوب می شود. اعتبار ویزا و تحصیل به زبان انگلیسی از مزایای تحصیل در مالتا است. در خصوص مشاوره می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. لیلا گفت:

    با سلام. برای پذیرش آزمون هم میخواد؟

    1. صادقی گفت:

      سلام بسته به مقطع تحصیلی و رشته دارد.

  3. نوید گفت:

    با سلام
    آیا با داشتن 44 سال سن میتوان برای دوره زبان انگلیسی در مالتا اقدام کرد؟ با تشکر

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. امکان اقدام با شرایط سنی شما وجود ندارد. در خصوص بررسی سایر طرق مهاجرتی با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *