مهاجرت تحصیلی مالت

بهترین دانشگاه های مالتا

بهترین دانشگاه های مالتا

تحصیل در بهترین دانشگاه های مالتا به عنوان عضوی از شنگن در سال 2023 متقاضیان زیادی دارد. کشور مالتا یکی از کوچک ترین کشورهای اروپایی است. می توان از آن به عنوان مجمع الجزایری کوچک یاد کرد. تحصیل در رشته های مختلف تحصیلی در مالتا امکان دارد. از دیگر امکانات موجود در مالتا امکان تحصیل دوره زبان است. تحصیل در کشور مالتا یک امر نوپا است. در بسیاری از رده بندی های جهانی اثری از نام دانشگاه های مالتا دیده نمی شود. اما می تواند سکوی پرتاب خوبی برای تحصیل در دیگر کشورهای اروپایی باشد.

در این مقاله بهترین دانشگاه های مالتا معرفی خواهند شد. مالتا به عنوان کشوری بسیار کوچک هرچند دانشگاه های کمی دارد. اما کالج های زبان بسیاری برای زبان آموزان دارد. با این وجود ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت براساس داده های خود به معرفی بهترین دانشگاه های مالتا خواهیم پرداخت.

تحصیل در بهترین دانشگاه های مالتا

همانگونه که پیش تر نیز اشاره کردیم، دانشگاه های کشور مالتا به تازگی مورد توجه قرار گرفته اند. بسیاری از دانشگاه های این کشور در سال های اخیر ساخته شده اند و در همه رشته های تحصیلی، توانایی جذب دانشجو را ندارند. سیستم آموزشی در کشور مالتا به سیستم آموزشی در بریتانیا بسیار نزدیک است. دانش آموزان برای ورود به دانشگاه حداقل 11 سال باید در مدارس تحصیل کنند و پس از آن اجازه خواهند داشت تا وارد یکی از دانشگاه های این کشور شوند. برای اطلاعات بیشتر مقاله تحصیل در مالتا را مطالعه بفرمایید. متقاضیان برای بررسی میزان علاقه دانشجویان به تحصیل در مالتا می توانند نسبت تعداد دانشجویان خارجی به داخلی را بررسی نمایند:

نسبت تعداد دانشجویان خارجی به داخلی در مالتا

هزینه تحصیل در بهترین دانشگاه های مالتا

یکی از مهم ترین مسائلی که باید به آن توجه داشته باشید هزینه های تحصیلی شما در کشور مالتا خواهد بود. شما برای تحصیل در این کشور باید با توجه به رشته و مقطع تحصیلی خود انتظار یک شهریه 7000€ الی 24000€ (یورو) را داشته باشید. البته شما می توانید با کمک بورسیه های تحصیلی در کشور مالتا هزینه های تحصیلی خود را به حداقل یا حتی به صفر برسانید. توجه داشته باشید که برخی از رشته های تحصیلی تنها یک سال از دانشجویان شهریه دریافت می کنند. ما در مقاله «بورس تحصیلی در مالتا» توضیح داده ایم که بورسیه های تحصیلی این کشور چگونه می تواند در کاهش شهریه شما در طول یک سال نقش ایفا کند.

هزینه های زندگی در مالتا

یکی دیگر از مواردی که باید مورد توجه قرار دهید، هزینه های زندگی شخصی شما در این کشور است. این هزینه ها به شهر محل اقامت و همچنین نحوه زندگی شما بستگی دارد. به طور کلی می توانیم اعلام کنیم که شما برای زندگی در کشور مالتا ماهیانه به 400€ الی 700€ (یورو) در ماه نیاز خواهید داشت. البته توجه داشته باشید در صورتی که شما در یک آپارتمان زندگی کنید حداقل باید 700€ (یورو) برای اجاره ماهیانه آن پرداخت کنید. به طور کلی هزینه آپارتم بستگی زیادی به مکان و تعداد اتاق خواب آن دارد.

در جدول زیر قیمت تعدادی از آپارتمان ها آورده شده است:

اجاره آپارتمانقیمت ها به یورو
آپارتمان یک خوابه (مرکز شهر)€825
آپارتمان یک خوابه (خارج از شهر)
€695
آپارتمان 3 خوابه (مرکز شهر)
€1514
آپارتمان 3 خوابه (خارج از شهر)
€1117

شما می توانید با کمک کار دانشجویی در کشور مالتا، هزینه های زندگی خود را نیز پرداخت کنید. کار دانشجویی در کشور مالتا دارای شرایط خاصی است. هرفرد باتوجه به مقطع مورد تحصیل می تواند در بخشی کار کند. جهت اطلاع از هزینه زندگی در مالتا ابتدا مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

توزیع هزینه زندگی در مالتا در نمودار زیر به طور کامل شرح داده است:

توزیع هزینه زندگی در مالتا

اخذ پذیرش تحصیلی از بهترین دانشگاه های مالتا

شما برای اینکه بتوانید در کشور مالتا تحصیل کنید باید مدارک کافی در این زمینه را در اختیار داشته باشید. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در مالتا تشریح کرده اند که چگونه می توانید از یک دانشگاه پذیرش قانونی دریافت کنید. پس از دریافت پذیرش، در صورتی که شهروند غیر اروپایی هستید، باید برای دریافت ویزای تحصیلی خود اقدام کنید. شرایط تحصیل در مالتا به طور کامل در مقاله لینک شده شرح داده شده است.

در ادامه توضیح خواهیم داد که این مسئله چگونه امکان پذیر خواهد بود.

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی برای بهترین دانشگاه های مالتا

دانشجویان غیر اروپایی برای تحصیل در مالتا به ویزای تحصیلی این کشور نیاز خواهند داشت. ویزای تحصیلی برای 90 روز معتبر است و باید پیش از آن نسبت به تمدید یک ساله آن اقدام کنید.

مهم ترین مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی مالتا عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • یک قطعه عکس
  • یک فرم امضا شده درخواست ویزا
  • گواهی معتبر اخذ پذیرش از طرف دانشگاه
  • گواهی پرداخت شهریه دانشگاه
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی مربوط به محل اقامت
  • از برخی از افراد، برخی از گواهی های دیگر را نیز خواهند خواست

معرفی بهترین دانشگاه های مالتا

در این قسمت به معرفی بهترین دانشگاه های مالتا که هدف اصلی ماست خواهیم پرداخت. چنانچه گفته شد، دانشگاه های زیادی در کشور مالتا وجود ندارد و البته بسیاری از این دانشگاه ها، سال های اولیه تاسیس خود را پشت سر می گذارند. از همین رو در بسیاری از رده بندی های بین المللی نامی از این دانشگاه ها دیده نمی شود.

مهم ترین دانشگاه های کشور مالتا عبارتند از:

  • دانشگاه ملی مالتا
  • دانشکده هنر، علم و تکنولوژی مالتا
  • موسسه مطالعات توریسم مالتا
  • دانشگاه آمریکایی مالتا
  • موسسه فناوری اطلاعات سنت مارتین
  • دانشگاه میدلسکس مالتا

معرفی بهترین دانشگاه های مالتا

 معرفی دانشگاه مالتا و موسسه مطالعات توریسم

دانشگاه مالتا یکی از بهترین دانشگاه های کشور مالتا است و قدمتی در حدود 450 سال دارد. این دانشگاه در شهر کوچک مسیدا با جمعیتی 8000 نفره ساخته شده است. این دانشگاه در حال حاضر چند شعبه دیگر در شهرهای دیگر کشور مالتا دارد. برای ورود به این دانشگاه حتما باید در آزمون ورودی این دانشگاه شرکت کنید. رتبه علمی این دانشگاه 1046 است. این دانشگاه که در 1987 در شهر لوکا احداث شد. در این دانشگاه تنها امکان تحصیل در مقطع کارشناسی و در رشته تجارت و اقتصاد ممکن است. رتبه علمی این .دانشگاه 9110 است

دانشکده هنر، علم و تکنولوژی و دانشگاه آمریکایی مالتا

این دانشگاه در سال 2001 در شهر پائولا با جمعیتی 7000 نفره ساخته شده است. این دانشگاه یکی از متنوع ترین رشته های دانشگاه را ارائه می کند و وابسته به مراکز دینی کشور مالتا است. برای ورود به این دانشگاه نیازی به شرکت در آزمون ورودی نخواهید داشت. رتبه علمی این دانشگاه 7241 است این دانشگاه در شهر کاسپیکوا و در سال 2016 افتتاح شده است. این دانشگاه در ردیف دانشگاه های خصوصی کشور مالتا شناخته می شود. دانشجویان این دانشگاه هنوز موفق به دریافت گواهی پایان تحصیل در سال 2018 نشده اند. از سال 2017 نیز رشته تجارت و اقتصاد در دوره کارشناسی ارشد به این دانشگاه اضافه شده است. رتبه علمی این دانشگاه 10792 است

دانشگاه میدلسکس مالتا

این دانشگاه در سال 2013 در شهر کوچ پمبروک ساخته شده است و از جمله دانشگاه های خصوصی مالتا به حساب می آید. امکان تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های اقتصاد، تکنولوژی و علوم پایه وجود دارد. رتبه علمی این دانشگاه 11215 است تحصیل در کشور مالتا یکی از نوپاترین روش های مهاجرت به خارج از کشور است. ما در این مقاله بهترین دانشگاه های مالتا را به شما معرفی کردیم و مجدد تکرار می کنیم که توجه کم به این دانشگاه ها توسط دانشجویان بین المللی سبب کم شدن ارزش علمی این دانشگاه ها شده است. نا گفته نماند که تحصیل در این کشور می تواند مقدمه ای بر کار در مالتا باشد.

در صورتی که به دنبال یک گزینه برای ادامه تحصیل در خارج از ایران هستید، می توانید به گزینه های دیگری نیز فکر کنید. بهترین دانشگاه های مالتا را به شما معرفی کرده ایم اما رتبه علمی این دانشگاه ها بسیار ضعیف است. تحصیل در کشور اسپانیا نیز هزینه های کمی در بر خواهد داشت اما از اعتبار بسیار بیشتری برخوردار هستند. برای اینکه بتوانید گزینه بهتری در رابطه با تحصیل در خارج از کشور پیدا کنید می توانید با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *