مهاجرت تحصیلی فرانسه

رشته تربیت بدنی در فرانسه

رشته تربیت بدنی در فرانسه

رشته تربیت بدنی در فرانسه برای دانشجویان اتحادیه اروپا، حوزه اقتصادی اروپا و دانشجویان سوئیسی، ارزان تر است تا برای دانشجویان بین المللی. البته این مسئله تنها در دانشگاه های دولتی فرانسه صادق است و دانشگاه های خصوصی فرانسه از دانشجویان بدون توجه به ملیت آن ها و تنها طبق رشته انتخابی و مقطع تحصیلی، شهریه اخذ می نمایند. فرانسه کشوری فوق العاده توسعه یافته و امن است؛ البته یکسری جرایم مثل جیب بری و غیره در شهرهای بزرگ این کشور مثل پاریس، بعضا اتفاق می افتد. اما در مجموع می توان چنین بیان داشت که امنیت فرانسه بالا است و همین مسئله یکی از دلایلی است که تحصیل در این کشور برای دانشجویان از سرتاسر دنیا جذابیت های زیادی دارد. کسانی که علاقمند هستند در مشاغلی مثل مربی گری تیم های ورزشی، معلم ورزش در مدارس و غیره مشغول به کار شوند، رشته تربیت بدنی را انتخاب می نمایند.

البته اگر کسی رشته تربیت بدنی را در یکی از دانشگاه های این کشور انتخاب نماید و تا انتهای مقطع دکتری نیز آن را ادامه دهد، در نهایت می تواند این رشته را در یکی از دانشگاه های این کشور تدریس کند. خصوصا با توجه به این که تدریس در دانشگاه یکی از مشاغل پردرآمد در فرانسه است، علاقمندان به رشته تربیت بدنی خوب است به این گزینه هم توجه داشته باشند. البته علاوه بر درآمد بالا و تحصیل با هزینه های کم در دانشگاه های دولتی این کشور، رنکینگ خوب این دانشگاه ها در سطح بین المللی هم از دیگر جذابیت های این کشور برای دانشجویان است. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به سوالات ذیل راجع به تحصیل در این کشور پاسخ می دهند:

  • هزینه های تحصیل رشته تربیت بدنی در فرانسه چقدر است؟
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه در سال 2023 کدام اند؟

هزینه رشته تربیت بدنی در فرانسه

دانشجویان بین المللی برای تحصیل رشته تربیت بدنی در دانشگاه های این کشور سالانه بین 2000€ تا 5500€ (یورو) شهریه پرداخت می نمایند. البته شهریه دانشگاه های خصوصی این کشور معمولا برای رشته تربیت بدنی بالای 12000€ (یورو) در سال است. این در حالی است که دانشجویان اروپایی یا به عبارت دقیق تر EU/EEA students برای تحصیل در دانشگاه های دولتی فرانسه در رشته تربیت بدنی سالانه حدود 170€ (یورو) در مقطع کارشناسی و بین 260€ تا 700€ (یورو) در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، پرداخت می نمایند. البته در خصوص دانشجویان بین المللی باید توجه شود هر کدام از دانشگاه های فرانسه سیاست های اخذ شهریه مخصوص به خود را دارند؛ اما در مجموع در مقایسه با دانشگاه های خصوصی فرانسه ارزان قیمت تر هستند. همچنین باید توجه شود جهت تحصیل رشته تربیت بدنی در دانشگاه های دولتی فرانسه، تسلط داشتن به زبان فرانسوی ضروری است.

بهترین راه آگاهی از شهریه دقیق تحصیل رشته تربیت بدنی این است که هر فرد، دانشگاه های مورد نظر خود را تک به تک بررسی نماید. در جدول ذیل برای راهنمایی بیشتر برخی رشته های محبوب مرتبط با تربیت بدنی که در دانشگاه های فرانسه تدریس می شوند، به همراه شهریه آن ها طی سال 2023 معرفی شده اند:

نام رشته تحصیلی مرتبط با تربیت بدنیطول دوره تحصیلیشهریه سالانه به یوروزمان اپلایتاریخ شروع ترم تحصیلی
Secondary Education – Physical Education with French1 سال€13969هر زمانسپتامبر/ 2023
Physical Education2 سال€1399هر زمانسپتامبر/ 2023

هزینه رشته تربیت بدنی در فرانسه

هزینه های زندگی در فرانسه

علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه های زندگی در فرانسه هم باید مد نظر قرار داشته باشد که در پاریس بیشتر از شهرهای دیگر است. در واقع زندگی دانشجویی در پاریس معمولا 1000€ تا 1200€ (یورو) هزینه دربردارد؛ هرچند با راه هایی از جمله تهیه خوابگاه به جای آپارتمان مستقل، می توان این هزینه ها را به ماهی 800€ (یورو) هم رساند. چرا که اجاره بهای خوابگاه های دانشجویی در پاریس کم تر از آپارتمان است و معمولا ماهی 200€ تا 550€ (یورو) می باشد. در سایر شهرهای فرانسه نیز هزینه های زندگی معمولا ماهانه 900€ تا 1100€ (یورو) است و دانشجویان نهایتا می توانند هزینه های خود را در شهرهای کوچک و ارزان این کشور به ماهی 650€ (یورو) تقلیل دهند.

البته نکته جالب در خصوص فرانسه و غالب کشورهای توسعه یافته دنیا این است که نرخ تورم آن ها پایین می باشد. نتیجتا قیمت اجناس و خدمات مختلف نیز همانند شهریه دانشگاه ها، به مرور زمان افزایش چشمگیری نخواهد داشت. در ضمن اگر کسی در فرانسه مشغول به کار باشد هر 16 ماه 1 بار، برای جلوگیری از کاهش قدرت خرید مردم، به حقوق وی افزوده می گردد. در نموداری که در ادامه ترسیم شده، نرخ تورم در کشور فرانسه نشان داده شده است:

نرخ تورم در فرانسه

اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

دانشجویان پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود در فرانسه برای تحصیل رشته تربیت بدنی، باید اقدام به اخذ ویزای تحصیلی فرانسه کنند. به این منظور مدارک متعددی مورد نیاز است که برخی از مهم ترین آن ها در سال 2023 عبارت هستند از:

  • نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در فرانسه برای تحصیل رشته تربیت بدنی
  • بلیت رفت و برگشت به فرانسه
  • داشتن تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در فرانسه
  • مدرکی دال بر تهیه محل اقامتی در کشور فرانسه
  • بیمه معتبر در فرانسه با پرداخت حداقل 30000€ (یورو) از هزینه های درمانی

همچنین برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه باید به نکات ذیل هم توجه شود:

  • اخذ وقت مصاحبه حضوری از طریق وب سایت سفارت فرانسه در ایران
  • گرفتن وقت مصاحبه ای حداقل 90 روز قبل از تاریخ سفر

کار پس از تحصیل رشته تربیت بدنی در فرانسه

پس از فارغ التحصیلی از رشته تربیت بدنی در فرانسه دانشجویان در صورتی که درخواست دهند اقامت 12 ماهه ای اخذ خواهند نمود. در این 12 ماه فرصت دارند با یافتن شغلی، ویزای تحصیلی فرانسه را تبدیل به ویزای کاری نمایند. فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی دانشگاه های فرانسه معمولا به عنوان معلم ورزش در مدارس این کشور فعالیت میکنند و متوسط درآمدشان سالی 34300€ (یورو) است. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر راجع به تحصیل رشته تربیت بدنی در فرانسه و هزینه های موجود می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *