مهاجرت تحصیلی عمان

رشته تربیت بدنی در عمان

رشته تربیت بدنی در عمان

رشته تربیت بدنی در عمان در دانشگاه ها به صورت تخصصی ارائه می شود. در این مقاله به بررسی شرایط پذیرش از قبیل هزینه ها می پردازیم. در عمان به دلیل شرایط مناسب زندگی و امکانات رفاهی دانشجویان این کشور را برای تحصیل انتخاب می کنند شرایط مناسب و مقرون به صرفه هزینه تحصیل و زندگی و همچنین فرصت های شغلی دانشجویان مهاجر زیادی را به خود جذب می کند.

برنامه مدرک کارشناسی تربیت بدنی در عمان شامل محتوای نظری فیزیولوژی ورزشی، حرکت شناسی، روانشناسی، اداره ورزش، روش های آموزش و اصل مربیگری است. این همچنین شامل مهارت و رشد حرکتی ورزش های مختلف فردی و تیمی و همچنین آمادگی جسمانی است. در عمان دانشگاه های معتبر این رشته را برای دانشجویان مهاجر به زبان انگلیسی ارائه می دهند. دانشجویان بین المللی می توانند در مقطع کارشناسی و ارشد و دکترا در رشته تربیت بدنی در عمان تحصیل کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای شما در این باب است.

تحصیل رشته تربیت بدنی در عمان

ارائه دانش نظری، مهارت های تحلیلی و عملی و مهارت های ورزشی جهت عملکرد موثر و کارآمد در محیط های مختلف ورزشی در سطح تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد در عمان صورت می گیرد. این کشور برای تولید فارغ التحصیلان حرفه ای از دانشگاه های معتبر قادر به انجام تحقیقات علمی است. همچنین برای انجام تحقیقات فردی و مشترک در مورد مسائل مربوط به ورزش، علوم پویا و بهداشتی که نیازهای جامعه محلی را برآورده می کند از دانشجویان استقبال می کند. کشور عمان در رشته تربیت بدنی دانشجویان بین المللی را با شرایط خاص و معمول می پذیرد. همچنین از طریق تحصیل به زبان انگلیسی سعی در ارتقا مشارکت با مقامات محلی و بین المللی و نهادهای مرتبط با علوم ورزشی دارد.

نرخ ورزش در این کشور بدین شرح است:

نرخ ورزش در عماناین دوره در عمان شامل پیشرفت تاریخی تربیت بدنی و ورزش در تمدن های شرقی و غربی، از دوران باستان تا مدرن است. این برنامه رشد فلسفی، آموزشی و اجتماعی فعالیت بدنی و ورزش را توضیح می دهد و همچنین جنبش المپیک و توسعه ورزش مدرن را در منطقه خلیج فارس روشن می کند. این دوره همچنین اصول و جنبه های اخلاقی تربیت بدنی و ورزش را نشان می دهد. همچنین در عمان بر توسعه اطلاعات و مفاهیمی که به لحاظ تاریخی مربوط به حرکت شناسی انسان حرکت می کنند، می پردازند. ملاحظات اسکلتی، عضلانی و عصبی برای پیامدهای حل مسئله از طریق اعمال قوانین نیوتنی ها مشاهده می شود و با رویکرد کمی و مبتنی بر سطح نظری و عملی تدریس می شود.

برخی از دروس عبارتند از:

  • تاریخچه تربیت بدنی و ورزش
  • اصول حرکت شناسی
  • روانشناسی ورزشی
  • اداره و سازمان تربیت بدنی
  • آسیب های ورزشی و کمک های اولیه

تحصیل رشته تربیت بدنی در عمان در دانشگاه سلطان قابوس

رشته تربیت بدنی در دانشگاه سلطان قابوس (SQU) تنها موسسه آموزشی در عمان است که معلمان تربیت بدنی و سایر مشاغل مرتبط با ورزش را واجد تربیت می کند. از زمان آغاز به کار آن در سال 1990، بیش از 17 گروه فارغ التحصیل شده اند که به عنوان معلمان PE و سرپرستان، مدیران ورزشی و مربیان ورزشی در سازمان های مختلف کار می کنند. این دانشگاه با انتشار نتایج تحقیق به جامعه کمک می کند. همچنین سمینارها و کنفرانس های کارگاهی و رویدادهای ورزشی سرمایه گذاری مشترک را که به توسعه فرهنگ ورزش و سلامت می انجامد بسیار کاربردی است. این دانشگاه عالی رتبه تخصصی متعهد به دستیابی به تعالی در دانشگاهیان و تحقیقات و انجام یک خدمات اجتماعی در بالاترین سطح اخلاقی و اخلاقی است.

دانشگاه سلطان قابوس در عمان در جهت فعال سازی برنامه استراتژیک برای بهبود روند آموزشی و دستیابی به مهارت در ورزش در همه زمینه های تربیت بدنی تلاش می کند. تدریس با توجه به تحقیقات علمی و اصول علوم ورزشی به منظور ارتقا سطح سلامتی و موفقیت ورزشی برای تأمین نیازهای جامعه مدرن محقق شود. PHED دوره کارشناسی تربیت بدنی را ارائه می دهد که شامل دوره های عملی در ورزش های گروهی مانند فوتبال، هندبال، والیبال و بسکتبال و ورزش های انفرادی مانند دو و میدانی، شنا و ژیمناستیک است. این دپارتمان همچنین موارد انتخابی دانشگاه را ارائه می دهد که هدف آنها افزایش آگاهی از اهمیت فرهنگ ورزش و همچنین حفظ و توسعه وضعیت جسمی دانشجویان دانشگاه سلطان قابوس است.

دوره های نظری نیز عبارتند از:

  • مدیریت سازمان ورزش
  • فیزیولوژی ورزشی
  • تشریح و عملکرد آناتومی
  • روانشناسی ورزشی
  • تفریح ​​در تربیت بدنی
  • آمادگی جسمی برای معلولان

دروس رشته تربیت بدنی در عمان

دروس رشته تربیت بدنی در عمان

یکی از دروس رشته تربیت بدنی در عمان روان شناسی تربیت بدنی است. این درس با روانشناسی ورزش و اهمیت آن برای معلمان تربیت بدنی و مربیان ورزش سروکار دارد. این درس تأثیرات روانشناختی ورزش و رابطه بر ویژگی های شخصیتی و عملکرد ورزشی و همچنین انگیزه و ارتباط آن و تأثیر آن بر پیوستن یا ترک آن متمرکز است. این دوره همچنین مهارت های روانشناختی لازم برای عملکرد مطلوب ورزشی را بررسی می کند که شامل تعیین هدف، تمرکز، اعتماد به نفس و تکنیک های آرام سازی برای کنترل استرس و تنش می شود. درس دیگر اداره تربیت بدنی است. این دوره از نظر کارکردها و مراحل به مبانی و اصول علمی برای سازماندهی و مدیریت فعالیت های ورزشی می پردازد. همچنین برخی از مدل های حاکم بر ورزش بین المللی و محلی را برجسته می کند.

در جدول زیر دروس دیگر و واحدهای درسی آن در عمان را مشاهده می کنید:

درسواحد
یادگیری حرکتی3
فیزیولوژی ورزشی4
سلامتی و ورزش2
آناتومی3
اصول مدیریت ورزشی2
ژیمناستیک1
شنا1
دومیدانی1

شرایط لازم برای تحصیل در عمان

دانشجویان ثبت نام شده در این برنامه باید (125) ساعت اعتباری را که شامل واحدهایی مانند12 ساعت دروس اختیاری و دروس اصلی107 ساعت اعتباری و6ساعت نیز اصلی انتخابی است. برای ثبت نام در رشته تربیت بدنی در عمان، دانشجو باید حداقل نمره C را در زبان پایه عربی، زبان انگلیسی پایه و ورزش مدرسه دریافت کند. تمام آزمون های پزشکی، جسمی و مهارتی را پشت سر بگذارد. دیگر موارد و مدارک لازم جهت پذیرش در عمان در این رشته مدرک زبان انگلیسی است که باید تافل و یا آیلتس باشد و در دانشگاه های مختلف نمرات مورد قبول متفاوت است. همچنین ارائه سوابق تحصیلی و دیپلم و شرایط مالی برای پرداخت هزینه تحصیل نیز از مدارک و شرایط لازم برای تحصیل در عمان محسوب می شود. برا مشاوره با متخصصان مهاجرت با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *