مهاجرت تحصیلی فنلاند

رشته تربیت بدنی در فنلاند

رشته تربیت بدنی در فنلاند

رشته تربیت بدنی در فنلاند تا سال 2017 رایگان بود اما در حال حاضر تنها برای دانشجویان عضو اتحادیه اروپا یا حوزه اقتصادی اروپا رایگان است. با این وجود هم امکان اخذ بورسیه های دانشجویی در فنلاند برای دانشجویان ممتاز وجود دارد و هم اخذ اقامت آن بسیار ارزشمند است که سبب شده همچنان طرفداران خود را داشته باشد. فنلاند یکی از کشورهای اسکاندیناوی است که با سوئد در غرب، روسیه در شرق و نروژ در شمال هم مرز و همسایه است و همچنین به دریای بالتیک و 2 خلیج به نام های Gulf of Finland و Gulf of Bothnia هم راه دارد. جمعیت فنلاند در سال 2023 حدودا 5.5 میلیون نفر است و یکی از کشورهای نسبتا کم جمعیت اروپایی است. فنلاند از جهات مختلف از جمله کیفیت زندگی، شاخص توسعه انسانی، آزادی های مدنی و غیره، جزو 10 کشور برتر دنیا است.

فنلاند همچنین در انتهای سال های 2018، 2019 و 2020 به عنوان شادترین کشور دنیا انتخاب شد و این دستاورد حاصل امکانات رفاهی، اجتماعی، اقتصادی و آموزشی بسیاری است که در اختیار مردم این کشور قرار دارد. علاوه بر این که دانشگاه های خیلی خوبی در فنلاند واقع شده اند، موقعیت های کاری زیادی هم برای پیدا کردن کار پس از فارغ التحصیلی در فنلاند موجود است. در نتیجه فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی برای کاریابی در فنلاند مشکلی نخواهند داشت. در فنلاند اگرچه زبان رسمی اول و دوم به ترتیب فنلاندی و سوئدی است اما امکان تحصیل رشته تربیت بدنی به زبان انگلیسی هم وجود دارد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل در فنلاند به سوالات ذیل پاسخ داده شده است:

  • هزینه های تحصیل رشته تربیت بدنی در فنلاند چقدر است؟
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی فنلاند کدام اند؟

هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در فنلاند

رشته تربیت بدنی جزو رشته های پرهزینه دانشگاه های فنلاند نیست و معمولا سالانه بین 8000€ تا 15000€ (یورو) هزینه دارد. البته شهریه هر دانشگاهی توسط همان دانشگاه تعیین می شود پس بهترین راه برای علاقمندان تحصیل رشته تربیت بدنی در فنلاند، بررسی یک به یک هر کدام از دانشگاه های مورد نظر در این کشور است. لازم به ذکر است تحصیل رشته تربیت بدنی در دانشگاه های فنلاند چه در دوره هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شود و چه در دوره هایی که به زبان فنلاندی است، برای دانشجویان اتحادیه اروپا و حوزه اقتصادی اروپا رایگان است. از جمله دانشگاه های رایگان برای اروپایی ها در کشور فنلاند می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • University of Jyväskylä
  • Metropolia University of Applied Sciences
  • University of the Arts Helsinki
  • Hanken School of Economics

با این که تحصیل رشته تربیت بدنی برای دانشجویان بین المللی در فنلاند به زبان انگلیسی رایگان نمی باشد، اگر کسی دوره مورد نظر خود را به زبان فنلاندی دنبال کند، لازم نیست هیچ شهریه ای بپردازد. همچنین هزینه های زندگی در فنلاند باید مورد توجه قرار بگیرد که مشابه سایر کشورهای اسکاندیناوی و تقریبا بالا می باشد. زندگی دانشجویی در فنلاند به طور ماهانه معمولا بین 900€ تا 1300€ (یورو) در ماه هزینه دارد؛ یعنی فنلاند از نروژ و دانمارک ارزان تر و به لحاظ هزینه های زندگی تقریبا مشابه سوئد است.

حداقل هزینه زندگی دانشجویی در شهرهای محبوب فنلاند در نمودار ذیل نشان داده شده است:

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی فنلاند

پس از انتخاب دانشگاهی در کشور فنلاند و اخذ پذیرش رشته تربیت بدنی از یکی از دانشگاه های آن، نوبت به ویزای تحصیلی این کشور می رسد. فنلاند جزو کشورهای سختگیر در خصوص صدور ویزا برای ایرانی ها نیست اما در حال حاضر از بین کشورهای اسکاندیناوی، نروژ، دانمارک و سوئد راحت تر برای ایرانی ها ویزا صادر می کنند. خصوصا دانمارک و سوئد که در غالب موارد برای همسر دانشجوی ایرانی ها ویزای همراه صادر می نمایند و این ویزا اجازه کار تمام وقت برای همراه و کار پاره وقت برای دانشجو را به دنبال دارد. البته به جز سوئد که دانشجو نیز می تواند به صورت تمام وقت حین تحصیل خود در این کشور مشغول به کار شود؛ هرچند در روند تحصیلات و نمرات وی نباید خدشه ای وارد گردد.

با این حال به دلایلی ممکن است برخی افراد بیشتر تمایل به تحصیل و زندگی در فنلاند را داشته باشند. مهم ترین مدارکی که در سال 2023 برای صدور ویزای تحصیلی فنلاند مورد نیاز است عبارت هستند از:

  • نامه پذیرش قطعی رشته تربیت بدنی از دانشگاهی در فنلاند
  • رسید پرداخت شهریه سال اول دانشگاه
  • نامه تمکن مالی راجع به توانایی پرداخت هزینه های زندگی در فنلاند
  • ترجمه رسمی گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی فنلاند
  • 1 پاسپورت معتبر و 1 قطعه عکس پاسپورتی
  • ترجمه رسمی تمامی مدارک، از جمله مدرک تحصیلی، به زبان انگلیسی یا فنلاندی یا سوئدی
  • بیمه معتبر بین المللی
  • رسید پرداخت هزینه*

*رسید پرداخت هزینه بدین شرح است:

پارامترمبلغ به یورو
درخواست های کاغذی450€
درخواست های الکترونیکی350€

کار پس از تحصیل رشته تربیت بدنی در فنلاند

کار پس از تحصیل رشته تربیت بدنی در فنلاند

دانشجویان تمامی رشته های تحصیلی از جمله تربیت بدنی، حین تحصیل در فنلاند تا سقف 25 ساعت در هفته در ایام تحصیل و به صورت تمام وقت در تعطیلات بین 2 ترم، اجازه کار دارند. به این ترتیب دانشجویان می توانند بخشی از هزینه های زندگی خود در کشور فنلاند را تامین نمایند و رزومه خود را نیز قوی تر کنند. پس از فارغ التحصیلی هم امکان تمدید اقامت فنلاند تا زمان کاریابی وجود دارد؛ منتهی تا حداکثر 1 سال.

فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی برای این که پس از گذشت این 1 سال بتوانند همچنان در فنلاند اقامت کنند باید کار مرتبط با رشته تحصیلی خود پیدا کنند؛ مثلا به عنوان معلم ورزش مدارس و غیره. در فنلاند معلمین ورزش ماهانه 3570€ (یورو) به صورت ماهانه حقوق می گیرند. یعنی میانگین درآمد سالانه معلمین ورزش مدارس فنلاند 42800€ (یورو) است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل رشت تربیت بدنی در فنلاند، هزینه زندگی در فنلاند، کار دانشجویی در فنلاند و غیره توضیحاتی ارائه گردید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *