دسته بندی نشده

رشته تربیت بدنی در اکوادور

رشته تربیت بدنی در اکوادور

رشته تربیت بدنی در اکوادور طرفداران چندانی ندارد و غالب علاقمندان به این رشته معمولا کشورهایی مثل کانادا، هلند، سوئد را انتخاب می نمایند. حتی آن دسته از افرادی که به دنبال تحصیل در رشته تربیت بدنی با هزینه های کم هستند به سراغ کشورهای فرانسه، مجارستان، ایتالیا، ترکیه و اوکراین می روند. اکوادور کشوری در حال توسعه در شمال غربی آمریکای جنوبی است که از شمال با کلمبیا و از شرق و جنوب با پرو همسایه است و از غرب به اقیانوس آرام ختم می شود. پایتخت و بهترین شهر اکوادور برای تحصیل، کار و زندگی، کوییتو نام دارد که بیشترین تعداد شغل و بالاترین سطح درآمد را در این کشور به خود اختصاص داده است. با این حال کوییتو در مقایسه با پایتخت کشورهای توسعه یافته ای مثل هلند، کانادا، آلمان و غیره، شرایط بسیار پایین تری دارد.

به عنوان مثال تقریبا تمامی کشورهای آمریکای لاتین به لحاظ امنیتی ضعیف هستند و اکوادور نیز از این قاعده مستثنی نیست. خصوصا در مرزهای شمالی اکوادور کشور ناامن کلمبیا واقع شده است و کلا زندگی در شهرهای شمالی را پرخطر نموده است. در اکوادور جرایم مختلفی صورت می پذیرد و نرخ ارتکاب جرم و جنایت در این کشور بسیار بالاتر از کشورهای اروپایی است. البته ناامن ترین کشور دنیا اکوادور نیست و در حال حاضر سودان جنوبی می باشد. با وجود تمامی معایب برخی افراد ممکن است به دنبال کسب اطلاعات بیشتر راجع به رشته تربیت بدنی در اکوادور باشند؛ به همین دلیل در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده خواهد شد:

  • هزینه های تحصیل رشته تربیت بدنی در اکوادور چقدر است؟
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی اکوادور کدام اند؟
  • آیا دانشجویان ضمن تحصیل رشته تربیت بدنی در اکوادور اجازه کار دارند یا خیر؟

هزینه های تحصیل رشته تربیت بدنی در اکوادور

هزینه های تحصیل رشته تربیت بدنی در اکوادور متنوع هستند اما اصلی ترین آن ها به شرح ذیل می باشند:

  1. شهریه دانشگاه
  2. هزینه های زندگی

در اکوادور هر کدام از دانشگاه ها شهریه های متفاوتی اخذ می نمایند که در مقطع کارشناسی معمولا بر اساس دروسی است که افراد در انتخاب واحد خود برمیدارند. مثلا در دانشگاه های ارزان قیمت اکوادور دروسی که در رشته تربیت بدنی ارائه می شوند غالبا شهریه ای بین 368$ تا 552$ (دلار آمریکا) دارند که در هر ترم باید مجموع آن ها با هم جمع زده شود. در مقاطع کارشناسی ارشد نیز رشته تربیت بدنی در اکثر دانشگاه های اکوادور سالانه بین 8500$ تا 10000$ (دلار آمریکا) شهریه دربرخواهد داشت. دانشجویان در اکوادور همچنین آن طور که اشاره شد هزینه مهم دیگری هم دارند که با توجه به شهر محل اقامت و سبک زندگی آن ها در کشور اکوادور میزان آن متفاوت خواهد بود.

معمولا زندگی در اکوادور ماهانه 800$ تا 1100$ (دلار آمریکا) هزینه برای خارجی ها به همراه خواهد داشت. با توجه به این که بخش عمده این هزینه ها را اجاره بهای آپارتمان در اکوادور تشکیل می دهد، دانشجویانی که بتوانند خوابگاه بگیرند می توانند هزینه های ماهانه خود در این کشور را به ماهی 600$ (دلار آمریکا) هم کاهش دهند. البته رزرو خوابگاه برای دانشجویانی که تابعیت هیچ کدام از کشورهای آمریکای جنوبی را ندارند ساده نخواهد بود. به همین دلیل بهتر است افراد تمکن مالی خود را با توجه به تامین آپارتمان در اکوادور در نظر بگیرند و از قبل آماده نمایند.

در نمودار ذیل میانگین اجاره بهای ماهانه آپارتمان در اکوادور بیان شده است:

حدود اجاره بها ماهانه در اکوادور

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی اکوادور

دانشجویان ایرانی چه بخواهند کم تر از 3 ماه در اکوادور تحصیل کنند و چه قصد تحصیل بلند مدت در این کشور را داشته باشند باید ویزای تحصیلی بگیرند. به این منظور مدارک متعددی مورد نیاز است که برخی از مهم ترین آن ها عبارت هستند از:

  • نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در اکوادور در رشته تربیت بدنی
  • گواهی تمکن مالی که نشان دهنده توانایی دانشجو یا والدین وی در پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در اکوادور را دارد
  • توصیه نامه از حداقل 2 تن از اساتید پیشین
  • سابقه کار یا تحصیل مرتبط با تربیت بدنی
  • انگیزه نامه راجع به دلایل انتخاب اکوادور و دانشگاه مورد نظر
  • مدرک زبان اسپانیایی یا انگلیسی با توجه به زبان دوره آموزشی
  • مدرکی دال بر تهیه محل اقامتی در اکوادور با توجه به اجاره بهای مذکور در همین مقاله
  • پرداخت هزینه های سفارت اکوادور که در هر کدام از انواع ویزا متفاوت است و در ویزای تحصیلی 130$ (دلار آمریکا) می باشد

کار ضمن تحصیل رشته تربیت بدنی در اکوادور

کار ضمن تحصیل رشته تربیت بدنی در اکوادور

نرخ بیکاری در کشور اکوادور در سال های 2021 و 2022 به ترتیب 5.64% و 5.51% می باشد. این رقم یعنی موقعیت های کاری موجود در اکوادور در سطح قابل قبولی قرار دارند اما اگر کسی بخواهد در این کشور اسپانیایی زبان مشغول به کار شود باید علاوه بر انگلیسی به زبان اسپانیایی هم تسلط کامل داشته باشد. خصوصا فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی که معمولا به عنوان معلم ورزش یا مربی در کشور اکوادور مشغول به کار می شوند و اگر زبان اسپانیایی ندانند غالبا امکان تمدید اقامت خود پس از فارغ التحصیلی از طریق کاریابی را نخواهد داشت. لازم به ذکر است الزام افراد به تسلط داشتن به زبان اسپانیایی هم برای کار دانشجویی و هم برای کار پس از فارغ التحصیلی در اکوادور وجود دارد.

درآمد کار دانشجویی در اکوادور کم است و نهایتا از هزینه های زندگی در این کشور را پوشش می دهد. اما پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های این کشور در رشته تربیت بدنی، معمولا افراد در ابتدا که سابقه کاری ندارند ماهانه 500$ تا 800$ (دلار آمریکا) درآمد کسب می کنند. اما به طور متوسط درآمد معلمین مدارس در اکوادور که رشته های ورزشی را آموزش می دهند ماهانه 1440$ (دلار آمریکا) می باشد؛ یعنی سالانه 17300$ (دلار آمریکا) است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده، راجع به رشته تربیت بدنی در اکوادور، مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی، کار حین تحصیل و پس از فارغ التحصیلی رشته تربیت بدنی در اکوادور و غیره توضیحاتی ارائه گردید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *