مهاجرت تحصیلی امارات

رشته تربیت بدنی در امارات

رشته تربیت بدنی در امارات

رشته تربیت بدنی در امارات ممکن است طرفدارانی داشته باشد، هر چند شهروندان ایرانی زیادی علاقمند به تحصیل در این کشور نیستند. چرا که امارات در عین حال که چه به لحاظ شهریه دانشگاه ها و چه از نظر هزینه های زندگی کشور گران قیمتی است، کشور مهاجرپذیری نیست. در واقع این کشور اگرچه برای کسب درآمد به دنبال جذب توریست است اما قوانین مهاجرپذیرانه ای ندارد و به خارجی ها تابعیت اعطا نمی کند. یعنی افراد هر چقدر هزینه تحصیل پرداخت کنند یا حتی ملکی در امارات خریداری نمایند، در نهایت فقط می توانند اقامت این کشور را اخذ نمایند نه پاسپورت. این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته و قدرتمند اروپایی مثل سوئیس، دانمارک و غیره، در نهایت امکان اخذ پاسپورت وجود دارد.

یکی از معایب دیگر امارات علاوه بر وجود هزینه های سنگین برای تحصیل و زندگی و عدم اعطای تابعیت به خارجی ها، ندادن مجوز به دانشجویان خارجی جهت کار است. در حال حاضر کشورهای معدودی هستند که به دانشجویان خارجی اجازه کار پاره وقت ضمن تحصیل نمی دهند و از آن جمله می توان به امارات، جمهوری آذربایجان و ژاپن اشاره نمود. مثلا در جمهوری آذربایجان هم اگر دانشجوی خارجی تمایل به کار داشته باشد باید ترک تحصیل کند و حتی مبلغی معادل 1500$ (دلار آمریکا) را جهت اخذ ویزای کاری آذربایجان پرداخت نماید و این در حالی است که متوسط درآمد در این کشور حدودا 350$ (دلار آمریکا) در ماه است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به سوالات ذیل پاسخ می دهند:

  • هزینه های تحصیل رشته تربیت بدنی در امارات چقدر است؟
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی امارات در سال 2023 کدام اند؟

هزینه های تحصیل رشته تربیت بدنی در امارات

بستگی دارد فرد تحصیل رشته تربیت بدنی را در کدام یک از شهرهای امارات دنبال کند. به عنوان مثال گران ترین شهریه ها و هزینه های زندگی برای شهر دوبی می باشد که پرهزینه ترین شهر امارات است و دانشگاه های فوق العاده گرانی هم دارد. به عنوان مثال در غالب دانشگاه های واقع شده در شهر دوبی، شهریه دانشگاه ها در مقطع کارشناسی سالانه بین 37500AED تا 70000AED (دینار امارات) است. در مقطع کارشناسی ارشد نیز شهریه رشته تربیت بدنی حتی بیشتر هم خواهد بود و سالانه بالای 55000AED (دینار امارات) می باشد. البته رشته های مدیریتی در امارات حتی از تربیت بدنی هم گران تر هستند و شهریه آن ها به 75000AED (دینار امارات) در سال هم می رسد.

دانشجویان در امارات علاوه بر شهریه دانشگاه باید هزینه های زندگی را نیز پرداخت نمایند که میزان آن با توجه به شهر محل اقامت و سبک زندگی هر دانشجو متفاوت خواهد بود. اما در مجموع امارات را می توان جزو کشورهای خیلی گران دنیا طبقه بندی کرد به طوری که هزینه های زندگی در دوبی تقریبا مشابه آمریکا می باشد. به عبارت دقیق تر هزینه های زندگی در دوبی ماهانه بین 950$ تا 1300$ (دلار آمریکا) در ماه می باشد که با توجه به عدم اجازه کار دانشجویی، تمام آن باید از قبل تهیه شده باشد. البته از سال 2017 اجازه کار دانشجویی به دانشجویان بین المللی به طور محدود داده می شود به شرطی که بالای 18 سال داشته باشند و بخواهند مرتبط با رشته تحصیلی خود کارآموزی کنند.

هزینه های تحصیل رشته تربیت بدنی در امارات

اخذ ویزای تحصیلی امارات

برای اخذ ویزای تحصیلی امارات افراد باید ابتدائا از یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش بگیرند؛ منتهی اخذ پذیرش رشته تربیت بدنی مستلزم داشتن سابقه تحصیل یا کار مرتبط است. در واقع فرد باید در حداقل یکی از زمینه های ورزشی قبلا تحصیل کرده باشد و فعالیت داشته باشد تا بتواند درخواست خود را برای اخذ پذیرش رشته تربیت بدنی به دانشگاه های امارات بیان دارد. پس از اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های این کشور نوبت به ویزای تحصیلی امارات می رسد که مهم ترین مدارک مورد نیاز آن در سال 2023 عبارت هستند از:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی امارات که توسط دانشگاه تهیه می گردد.
  • کپی های پاسپورت که معمولا 2 تا 4 کپی مورد نیاز است.
  • 12 عکس پاسپورتی
  • نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در امارات به همراه تاریخ شروع و پایان دوره تحصیلی و برنامه دقیق
  • رسید پرداخت شهریه سال اول دانشگاه
  • رسید پرداخت هزینه بررسی مدارک (visa fee)
  • مدرکی دال بر داشتن محل اقامتی در امارات مثلا با ارائه اجاره نامه
  • گواهی تمکن مالی بانک که نشان دهنده توانایی فرد یا والدین وی در پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی وی در امارات دارد.
  • مدرک زبان انگلیسی یا عربی با توجه به زبانی که رشته تربیت بدنی در دانشگاه مورد نظر به آن تدریس می گردد.

کار پس از تحصیل رشته تربیت بدنی در امارات

پس از فارغ التحصیلی اگر دانشجویان بتوانند شغلی در امارات پیدا کنند اجازه تمدید اقامت خود را خواهند داشت؛ به این منظور بهتر است علاوه بر زبان انگلیسی به زبان عربی هم مسلط باشند. نرخ بیکاری در امارات به شرح ذیل است:

نرخ بیکاری در اماراتپس از پیدا کردن کار امکان اخذ ویزای کاری امارات وجود دارد؛ منتهی اگرچه این ویزا قبلا به هیچ عنوان منتهی به اخذ تابعیت امارات نمی شد، در اواخر ژانویه سال 2021 اعلام شد که اعطای تابعیت امارات به خارجی هایی که در این کشور سرمایه گذاری می کنند یا متخصص هستند، وجود دارد. نه تنها افراد سرمایه گذار یا متخصص، خانواده این اشخاص نیز به گفته شیخ دوبی، امکان اخذ تابعیت امارات را خواهند داشت.

پس اولین گام به این منظور برای متخصصین، یعنی افرادی که قصد سرمایه گذاری در امارات را ندارند، پیدا کردن شغلی در این کشور است. چرا که در غیر این صورت اجازه اقامت آن ها در امارات تمدید نخواهد شد و باید خاک این کشور را ترک کنند. لازم به ذکر است فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی در امارات غالبا به عنوان معلم در مدارس یا مربی در تیم های ورزشی مشغول به فعالیت می شوند. درآمد معلمین ورزش در امارات نیز معمولا ماهانه 3300$ تا 5500$ (دلار آمریکا) می باشد. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راجع به تحصیل رشته تربیت بدنی در امارات و امکان یا عدم امکان اخذ پاسپورت این کشور توضیحاتی ارائه دادند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *