مهاجرت تحصیلی اندونزی

رشته تربیت بدنی در اندونزی

رشته تربیت بدنی در اندونزی

رشته تربیت بدنی در اندونزی خیلی پرطرفدار نیست چرا که به نسبت هزینه هایی که دارد، مزیت برای دانشجویان به همراه نمی آورد. در واقع اندونزی کشوری در حال توسعه است که اخیرا مورد توجه برخی از دانشجویان قرار گرفته است. در حالی که تقریبا با همان میزان هزینه های تحصیل و زندگی در اندونزی می توان در کشورهایی مثل فرانسه، آلمان، ایتالیا، مجارستان، اوکراین و غیره تحصیل نمود. این در حالی است که کشورهای مزبور عضو شنگن هستند و اخذ اقامت آن ها و تحصیل در دانشگاه هایشان مزیت های زیادی برای افراد به دنبال می آورد. اما اندونزی نه تنها پاسپورت ضعیف تری دارد بلکه دانشگاه های آن نیز به لحاظ رنکینگ جایگاه خیلی ضعیف تری در مقایسه با دانشگاه های کشورهای مذکور دارند و عملا فارغ التحصیل شدن از آن ها نه در اندونزی و نه در سایر کشورهای دنیا مزیت خاصی به حساب نمی آید.

اندونزی که به طور رسمی جمهوری اندونزی خوانده می شود کشوری در آسیای جنوب شرقی است که از بیش از 17 هزار جزیره تشکیل شده که از آن جمله می توان به سوامترا، جاوا و سولاوسی اشاره نمود. اندونزی بزرگ ترین کشور جزیره ای دنیا و چهاردهمین کشور وسیع دنیا به طور کلی به شمار می آید که البته جمعیت بالایی هم دارد. به عبارت دقیق تر در اندونزی در حال حاضر بیش از 270 میلیون نفر زندگی می کنند؛ یعنی اندونزی چهارمین کشور پرجمعیت دنیا و پرجمعیت ترین کشور مسلمان دنیا می باشد. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص تحصیل در اندونزی به سوالات ذیل پاسخ می دهد:

  • هزینه های تحصیل رشته تربیت بدنی در اندونزی چقدر است؟
  • آیا امکان کار ضمن تحصیل رشته تربیت بدنی در اندونزی وجود دارد؟

هزینه های تحصیل رشته تربیت بدنی در اندونزی

غالب دانشگاه های اندونزی دانشگاه های خصوصی هستند و تعداد کمی دانشگاه دولتی در این کشور وجود دارد. این دانشگاه ها نیز با توجه به رشته انتخابی و مقطع تحصیلی دانشجویان شهریه اخذ می نمایند و همانند بسیاری دیگر از کشورهای دنیا، دانشگاه های اندونزی نیز از دانشجویان بین المللی شهریه های بالاتری اخذ می نمایند. غالب دانشگاه های اندونزی برای رشته تربیت بدنی از دانشجویان بین المللی سالانه 3000$ تا 5000$ (دلار آمریکا) شهریه اخذ می نمایند که معمولا در مقطع کارشناسی ارشد کمی بالاتر است.

هزینه دیگری که دانشجویان در اندونزی باید مد نظر داشته باشند هزینه های زندگی است که اگرچه بالا نیست اما به نسبت امکانات رفاهی ارائه شده در کشور اندونزی، انتخاب این کشور را مقرون به صرفه نمی کند. در واقع هزینه های زندگی در اندونزی به عنوان کشوری در جنوب شرقی آسیا که در حال توسعه می باشد و پاسپورت قدرتمندی هم ندارد در مقایسه با برخی کشورهای اروپایی که جزو قدرتمندترین کشورهای دنیا از نظر اقتصادی هستند، زیاد است. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است هزینه های زندگی در اندونزی و چند کشور دیگر اروپایی طی سال 2023 با هم مقایسه شده است:

مقایسه هزینه زندگی در اندونزیکاهش هزینه های تحصیل رشته تربیت بدنی در اندونزی

کسانی که موفق به اخذ خوابگاه های دانشجویی شوند و در سایر هزینه های خود در اندونزی هم صرفه جویی کنند می توانند هزینه های زندگی در اندونزی را به 600$ (دلار آمریکا) در ماه هم کاهش دهند. تقریبا در تمام کشورهای دنیا عمده ترین بخش تشکیل دهنده هزینه های زندگی مربوط به تهیه مسکن است و اندونزی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در جدول ذیل حدود اجاره بهای ماهانه در آپارتمان های اندونزی با توجه به قیمت های سال 2023 بیان شده است:

نوع مسکنحدود اجاره بهای ماهانه در اندونزی به دلار
آپارتمان 1 خوابهاز 200$ تا 450$
آپارتمان 3 خوابهاز 500$ تا 800$

بورسیه رشته تربیت بدنی در اندونزی

یکی دیگر از راه های کاهش هزینه های تحصیل رشته تربیت بدنی کمک گرفتن از بورسیه های تحصیلی است. البته بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیل در اندونزی به مراتب کم تر از کشورهای ثروتمند و مهاجرپذیری مثل ایتالیا، کانادا، آمریکا، انگلیس، دانمارک و غیره است. از جمله بورسیه های تحصیلی که دانشجویان در اندونزی می توانند درخواست دهند می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

نام بورسیه تحصیلی در اندونزیمقطعمیزان بورسیهسایر توضیحات
Global Student Contest Scholarshipsکارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتریتا 1500$ (دلار آمریکا) از میزان شهریهمهلت تا 1 دسامبر 2023
BEROWS INTERNATIONAL SCHOLARSHIP PROGRAM TEST (BISPT)کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتریتا 16000$ (دلار آمریکا)مهلت تا 31 مارس 2023
International KSS Contest Scholarship for College Studentsکارشناسی و کارشناسی ارشدتا 1500$ (دلار آمریکا)مهلت تا 31 اکتبر 2023
Sustainability funding for International Studentsکارشناسی ارشدتا 5000$ (دلار آمریکا)مهلت تا 12 آوریل 2023
Undergraduate KDS Scholarship Contestکارشناسی و کارشناسی ارشدبین 500$ تا 1500$ (دلار آمریکا) از شهریه دانشگاهمهلت تا 1 اکتبر 2023

از دیگر بورسیه های تحصیلی در اندونزی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • Reconstructing human-environment interactions in Port Phillip Bay
  • Dermadry Scholarship
  • Dermadry Hyperhidrosis Scholarship
  • LWF international awards in Theology
  • IELTS Course Scholarship

بورسیه رشته تربیت بدنی در اندونزی

کار حین و پس از تحصیل در اندونزی

کار ضمن تحصیل در اندونزی به طور کامل ممنوع نشده و به صورت محدود برای دانشجویان بین المللی نیز مجاز دانسته شده است. البته به شرطی که کار دانشجو به صورت پاره وقت باشد و دانشگاهی که دانشجوی رشته تربیت بدنی یا سایر رشته ها در آن تحصیل می کند نیز با این امر مخالف نباشد. در این حالت فرد می تواند به صورت نیمه وقت در اندونزی کار کند و بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین نماید.

پس از فارغ التحصیلی از دانشگاهی در اندونزی نیز امکان کاریابی در اندونزی و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری وجود دارد. کسانی که در رشته تربیت بدنی تحصیل کرده اند معمولا به عنوان مربی یا معلم ورزش در دانشگاه ها و کالج های اندونزی مشغول به کار می شوند. به شرطی که علاوه بر انگلیسی به زبان اندونزیایی نیز مسلط باشند و رزومه خوبی ارائه دهند. درآمد معمان ورزش در اندونزی به طور متوسط ماهانه 12900000IDR (روپیه اندونزی) است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل رشته تربیت بدنی در اندونزی طی سال 2023 توضیحاتی ارائه گردید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *