مهاجرت تحصیلی فنلاند

رشته بینایی سنجی در فنلاند

رشته بینایی سنجی در فنلاند

تحصیلات در رشته بینایی سنجی در فنلاند که شامل مقاطع 3 گانه است موجب می شود تا همه دانشجویان بین المللی را با مدارک مختلف به خود جلب کند. تحصیل به شما فرصت های شغلی مختلف و توانایی انجام کار برای ارتقای سلامت عمومی را می دهد. مدرک کارشناسی و ارشد در اپتومتری بالینی به شما این توانایی را می دهد که مثلاً به عنوان یک مربی و مدرس بالینی یا یک محقق بالینی کار کنید. در فنلاند نیاز فزاینده ای به متخصصان اپتومتریست بالینی هم در بیمارستان ها و هم در انواع مختلف سازمان های مراقبت از چشم وجود دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دارای تیم تخصصی در حوزه اعزام دانشجو است که می توانند مشاور شما باشند.

تحصیل رشته بینایی سنجی در فنلاند

اپتومتریست ها به طور مستقل معاینات بینایی را انجام می دهند و عینک ها، لنزهای تماسی و وسایل کمکی کم بینایی را اندازه گیری، تجویز و نصب می کنند. ساخت و توزیع عینک و مشاوره و راهنمایی مراجعان در استفاده از تجهیزات مراقبت بینایی بخشی جدایی ناپذیر از کار اپتومتریست ها را تشکیل می دهد. فارغ التحصیلان برنامه درجه در اپتومتری، عنوان مدرک “اپتومتریست” را دریافت می کنند و با عنوان “بینایی سنجی دارای مجوز” به متخصصان مراقبت های بهداشتی دارای مجوز تبدیل می شوند.

کار به عنوان اپتومتریست مستلزم تکمیل مدرک لیسانس مراقبت های بهداشتی (اپتومتری) و مجوز فعالیت به عنوان چشم پزشک است که توسط اداره ملی امور پزشکی قانونی اعطاء شده است. اپتومتریست ها خدمات مراقبت از بینایی را ارائه می دهند و به عنوان متخصص بینایی عمل می کنند.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های برتر کشور فنلاند می باشید:

رتبه در جهانرتبه در اروپارتبه در فنلاندنام دانشگاه
106111دانشگاه هلسینکی
392502دانشگاه اولو
2911303دانشگاه تورکو
5511354دانشگاه فنلاند شرقی

کار در رشته بینایی سنجی در فنلاند

کار به عنوان یک متخصص مراقبت های بهداشتی و اپتومتری نیازمند هویت حرفه ای متمایز و اخلاق حرفه ای روشن، توانایی کار با مشتریان به شیوه ای مستقل، قابل اعتماد، مسئولانه و سیستماتیک، و همچنین به اشتراک گذاری مسئولیت در یک تیم و در یک جامعه کاری است. تمرین حرفه ای به معنای تلاش آگاهانه برای ارزیابی و توسعه شخصیت و مهارت های حرفه ای و همچنین رشته خود است. اپتومتریست ها باید آماده خدمت باشند و به کارهای مرتبط با تجارت علاقه مند باشند. اپتومتریست ها معمولاً به عنوان کارآفرینان مستقل یا به عنوان کارمند با فروشگاه های نوری در بخش مراقبت های بهداشتی خصوصی کار می کنند. اپتومتریست ها همچنین به عنوان متخصص بینایی در مراقبت های بهداشتی، فناوری، تجارت و برنامه ریزی محیطی و حمل و نقل عمل می کنند.

آنها در حل مشکلات بینایی مرتبط با محیط که نیازمند دانش نور و نور، درک رنگ و شکل و توانایی دیدن در محیط ها و موقعیت های مختلف است، به عنوان متخصص کار می کنند. علاوه بر این، اپتومتریست ها نیز در تحقیقات شرکت می کنند و در مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه مشارکت دارند. آنها دانش حرفه ای و روش های کاری خود را با دنبال کردن پیشرفت ها در زمینه بینایی سنجی و پیشرفت های تکنولوژیکی توسعه می دهند و در عین حال نقش فعال و نوآورانه ای در توسعه جوامع کاری و این حوزه ایفا می کنند. در آینده، پیشرفت ‌ها در زمینه نوری، صنعت و فناوری، چالش‌ های جدیدی را برای متخصصان بینایی‌ سنجی ایجاد خواهد کرد. قرار است همکاری و شبکه سازی با تیم های چند رشته ای و کار به عنوان متخصص چشم انداز افزایش یابد.

الزامات پذیرش از رشته بینایی سنجی در فنلاند

متقاضیان باید دارای تحصیلاتی باشند که به آنها امکان استفاده از داروهای تشخیصی دارویی و همچنین مجوز برای نصب لنزهای تماسی را بدهد. متقاضیان بین المللی که تحصیلات لازم برای استفاده از داروهای تشخیصی در کشور خود را ندارند، واجد شرایط هستند، اما صلاحیت آنها در ابتدای تحصیل ارزیابی می شود. در صورت نیاز، مطالعات تکمیلی اجباری ارائه می شود.

متقاضیان باید پس از فارغ التحصیلی 2 سال سابقه کار بعدی در زمینه مربوطه را نیز کسب کرده باشند. به عنوان یک رشته مرتبط، هم رشته مورد درخواست و هم رشته تحصیلات عالی قبلی در نظر گرفته می شود. دانشگاه‌ های علمی کاربردی نیز تجربه کاری را می ‌پذیرند که پس از گذراندن دیپلم سطح حرفه‌ای پس از متوسطه یا بالاتر در فنلاند اما قبل از اخذ مدرک تحصیلی عالی به دست آمده است. در چنین مواردی نیز حداقل 2 سال سابقه کار در زمینه مربوطه لازم است.

الزامات پذیرش از رشته بینایی سنجی در فنلاند

شغل بینایی سنجی در فنلاند

اپتومتریست یک متخصص مراقبت از چشم سازش ناپذیر است که در مشکلات و راه حل های بینایی و مراقبت از چشم تخصص دارد. یک اپتومتریست همچنین یک متخصص مراقبت های بهداشتی است که به عنوان مثال ملزم به آموزش بیشتر است. اپتومتریست یک بینایی ‌شناس دارای مجوز با تحصیلات است که به آنها حق محدودی برای تجویز دارو و شرایط لازم برای انجام معاینات سلامت چشم می ‌دهد. یک اپتومتریست آزمایش های چشمی و معاینات سلامت چشم را انجام می دهد و نسخه عینک می نویسد. آنها راه حل تصحیح بینایی مناسب برای مشتری را انتخاب می کنند و عینک و لنزهای تماسی یا سایر وسایل کمکی نوری را تجویز می کنند. یک اپتومتریست نیز سلامت سیستم بینایی مشتری را ارزیابی می کند و در صورت لزوم مشتری را به چشم پزشک ارجاع می دهد.

عنوان شغل اپتومتریست (بینایی سنجی سابق) می باشد. مردم اغلب به اشتباه از اصطلاح بینایی سنجی استفاده می کنند که منظور آنها یک اپتومتریست است. اکنون فنلاند به جای بینایی‌ شناس، اپتومتریست‌ هایی را آموزش می ‌دهد که تحصیلات آنها گسترده ‌تر است. اپتومتریست ‌ها در مغازه‌ های بینایی ‌سنجی خصوصی، زنجیره ‌های عینک، کلینیک‌ های چشم پزشکی بیمارستان ‌ها، بیمارستان‌ های خصوصی چشم یا مراقبت ‌های بهداشتی شغلی استخدام می‌شوند و همچنین به عنوان کارآفرین کار می ‌کنند. آنها همچنین ممکن است توسط انجمن های صنعتی، مانند انجمن فنلاند بینایی و چشم و یا متخصصان بینایی سنجی و رشته شنوایی سنجی در فنلاند به کار گرفته شوند.

در نمودار زیر شاهد نرخ اشتغال در حوزه بینایی سنجی در فنلاند می باشید:

نرخ اشتغال در حوزه بینایی سنجی در فنلاند

دروس رشته بینایی سنجی در فنلاند

دامنه مدرک اپتومتری 210 واحد است و برنامه مدرک فقط شامل یک گزینه تحصیلی است، گزینه اپتومتریست. شما می توانید برای تبدیل شدن به یک اپتومتریست در دانشگاه علوم کاربردی اولو و دانشگاه علوم کاربردی متروپولیا در هلسینکی تحصیل کنید. عنوان مدرک اپتومتریست است. این مدرک 4 ساله شامل ریاضیات و فیزیک، اپتیک، تئوری و فناوری عینک، مبانی، آناتومی و فیزیولوژی معاینات بینایی، فارماکولوژی و مبانی پزشکی، مطالعات لنزهای تماسی و چشم پزشکی و همچنین بررسی سلامت چشم است.

این مدرک شامل دوره های آموزشی در مغازه های بینایی شناسی است. پس از گذراندن دوره اپتومتریست می توان اقدام به اخذ مدرک کارشناسی ارشد اپتومتری بالینی کرد. به عنوان متخصصان مراقبت های بهداشتی، چشم پزشكان موظف قانونی برای حفظ و توسعه صلاحیت خود هستند. آموزش بیشتر بخش مهمی از اپتومتریست است. رشته فیزیولوژی در فنلاند از دیگر فرصت های تحصیلی در این کشور می باشد.

برخی از دروس رشته بینایی سنجی در فنلاند عبارت است از:

  • اپتومتری بالینی
  • لنز تماسی
  • بینایی سنجی پایه
  • آناتومی، فیزیولوژی و بیماری های چشم
  • آسیب شناسی

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه خدمات تخصصی و کامل در زمینه اخذ ویزای دانشجویی فنلاند و اخذ پذیرش از دانشگاه های فنلاند و مشاوره تخصصی می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *