مهاجرت تحصیلی کانادا

رشته بینایی سنجی در کانادا

رشته بینایی سنجی در کانادا

رشته بینایی سنجی در کانادا قطعا یکی از گزینه های خوب برای تحصیلات بین المللی است. تحصیل در اپتومتری در کانادا کار آسانی نیست و نیاز به تخصص دارد. با 7 تا 8 سال کل تحصیل، از جمله مدرک کارشناسی و پس از آن یک دکترای بینایی سنجی مورد نیاز است. اما با میانگین حقوق حدود CAD94000 (دلار کانادا)، اپتومتری یک تماس خوب برای آینده مالی شماست. با توجه به اینکه 2.2 میلیارد نفر در سراسر جهان به نوعی اختلال بینایی دارند، خدمات بزرگی به دنیا انجام خواهید داد. اما تحصیل اپتومتری در دانشگاه در کانادا یک مورد ساده برای ثبت نام برای یک مدرک 4 ساله نیست. این روند کمی پیچیده تر از آن است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی از کانادا همراه و مشاور شماست.

تحصیل رشته بینایی سنجی در کانادا

اگرچه برای تبدیل شدن به یک اپتومتریست واجد شرایط در کانادا ( و ایالات متحده ) نسبت به انگلستان، ایرلند یا نیوزلند زمان بسیار بیشتری طول می کشد، دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید در کانادا تحصیل کنید. اولا این کشور به طرز شگفت انگیزی دوستانه و مترقی است و با نزدیک به 650000 دانشجوی بین المللی، مکانی عالی برای تحصیل در خارج از کشور است. علاوه بر این، می توانید در حین تحصیل به صورت پاره وقت کار کنید و درآمد کسب کنید، و گرفتن ویزای کار پس از فارغ التحصیلی کار سختی نیست. به طور کلی 7 یا 8 سال تحصیلات عالی طول می کشد تا دکترای بینایی سنجی شوید. اول از همه، شما باید حداقل 3 سال مدرک کارشناسی داشته باشید.

در حالت ایده آل، این در علوم خواهد بود. شما می توانید در رشته دیگری تحصیل کنید، اما مدرک علوم، درخواست برای یک دانشکده بینایی سنجی در کانادا را بسیار آسان تر می کند. در مرحله بعد، زمان درخواست برای یک مدرسه بینایی سنجی است که توسط شورای اعتباربخشی آموزش بینایی سنجی معتبر است. مدرک بینایی سنجی شما 4 تا 5 سال طول می کشد و شامل یک دوره اقامت اختیاری (اما توصیه شده) 1 ساله است که در آن شما طناب های خود شغل را یاد خواهید گرفت. پس از فارغ التحصیلی، باید در آزمون سراسری از هیئت معاینه بینایی سنجی کانادا شرکت کنید.

در جدول زیر شاهد نرخ پذیرش دانشگاه های کانادا در رشته بینایی سنجی می باشید:

نرخ پذیرشسال
32%2020
25%2021
30%2022

جزییات رشته بینایی سنجی در کانادا

همانطور که در بالا ذکر شد، شما بهتر است در مقطع کارشناسی در یک رشته علوم تحصیل کنید تا شما را برای مدرسه بینایی سنجی آماده کنید. وقتی کارتان تمام شد، بهتر است برای زندگی در کانادا هم آماده شوید. دانشکده بینایی سنجی و علوم بینایی واترلو مدرک دکترای بینایی سنجی (OD) معتبر، حرفه ای و 4 ساله ارائه می دهد. این دانشکده تنها ارائه دهنده آموزش های انگلیسی زبان برای بینایی سنجی در کانادا است. تنها مدرسه فرانسوی زبان École d’Optométrie در دانشگاه مونترال است. به عنوان یک دانشجوی بینایی سنجی، از دانشگاه پیشرو برخوردار خواهید شد که اساتید برنده جایزه را به همراه برخی از بهترین و باهوش ترین دانشجویان از سراسر جهان جذب می کند. استانداردها برای دانش آموزان و برای تدریس بسیار بالا تنظیم شده است.

در نمودار زیر شاهد تعداد متقاضیان تحصیل در رشته بینایی سنجی در کانادا می باشید:

تعداد متقاضیان تحصیل در رشته بینایی سنجی در کانادا

دانشگاه های رشته بینایی سنجی در کانادا

در مجموع 2 مدرسه بینایی سنجی در کانادا وجود دارد. این باعث می شود آنها بسیار سودآور باشند. دانشگاه واترلو در انتاریو پردرآمدترین (و رقابتی ترین) دانشکده بینایی سنجی در کانادا است که میانگین نمرات درخواست امتحان حدود 80% است. طیف وسیعی از دوره های بینایی سنجی ارائه می شود که اکثر آنها 4 ساله هستند. همچنین برنامه های تحصیلات تکمیلی زیادی مانند برنامه های تحقیقاتی OD/MSc، دکترا و کارشناسی ارشد وجود دارد. این مدرسه به طور گسترده در سراسر کانادا و جهان مورد تحسین قرار گرفته است زیرا به آموزش بیشتر اپتومتریست ها کمک کرده است. رشته شنوایی سنجی در کانادا یکی از رشته های مرتبط با این حوزه است.

برخی از دروس رشته بینایی سنجی یا رشته چشم پزشکی در کانادا عبارت است از:

  • سلامت و بیماری های سیستم بینایی
  • اپتیک بصری
  • عملی و تکنیک های بالینی
  • زیست شناسی چشمی
  • نوروفیزیولوژی بصری

دانشگاه مونترال در استان کبک (جایی که زبان اصلی آن فرانسوی است)، دیگر دانشکده بینایی سنجی معتبر کانادا قرار دارد. با این حال، خوشحال خواهید شد که بدانید مدرسه چند زبانه است، بنابراین انگلیسی زبانان می ‌توانند با حجم کاری هماهنگ باشند. دانشکده بینایی سنجی دانشگاه مونترال به هیچ وجه کمتر از دانشگاه واترلو معتبر نیست.مانند واترلو، طیف وسیعی از مدارک مرتبط با بینایی سنجی و بینایی، کارشناسی ارشد و دکترا برای تحصیل در خارج از برنامه 4 ساله دکترای بینایی سنجی وجود دارد.

برخی از این رشته های تحصیلی عبارتند از:

  • علوم بینایی
  • اختلال بینایی و سازگاری مجدد
  • اختلال بینایی و مداخله

دانشگاه های رشته بینایی سنجی در کانادا

دروس رشته بینایی سنجی در کانادا

در طول این 4 سال، دوره هایی را خواهید دید که شامل اپتیک بینایی، فیزیولوژی عصبی بصری، و تکنیک های بالینی همراه با سلامت و بیماری های سیستم بینایی انسان می شود. دانشجویان OD بیولوژی سلولی و مولکولی، فارماکولوژی، ژنتیک، اپیدمیولوژی، فناوری بالینی، اخلاق و مدیریت عمل را مطالعه می کنند. در 2 سال اول، پایه ای از دانش در علوم پایه بهداشت، بیماری، اپتیک و علوم بصری ایجاد خواهید کرد. همچنین، شما با روش ها و آموزش رفتاری برای آمادگی برای تمرین بالینی آشنا می شوید. تماس با بیمار در سال سوم شروع می شود. کار درسی ادامه دارد و شما مطالعه و تجزیه و تحلیل نمونه های مختلف موردی واقعی را آغاز می کنید. در طول سال های 3 و 4، تاکید به طور فزاینده ای به آموزش بالینی تغییر می کند.

بینایی 2 چشمی، لنزهای تماسی، الکترودیاگنوستیک، کم بینایی، سلامت چشم و بینایی ورزشی. در عین حال، دانش آموزان در معرض جمعیت های ویژه ای مانند بیماران اطفال، سالمندان و معلولان رشدی قرار می گیرند. سال چهارم این برنامه شامل 3 دوره 4 ماهه (1 سال کامل، شروع بلافاصله پس از پایان سال سوم؛ یعنی بدون تعطیلات تابستانی) است. یکی از این اصطلاحات شامل چرخش از طریق کلینیک های ابتدایی و تخصصی در مدرسه، با قرار گرفتن در معرض بیمارانی است که به داروهای چشمی و مدیریت بیماری های چشمی نیاز دارند. یک ترم در مطب خصوصی دو اپتومتریست خارجی صرف می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل مشاوره و خدمات کامل ارائه می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *