مهاجرت تحصیلی فنلاند

ویزای دانشجویی فنلاند

ویزای دانشجویی فنلاند

دانشجویان ایرانی می توانند با اخذ ویزای دانشجویی فنلاند علاوه بر برخوداری از مجوز تحصیل از مجوز کار حین تحصیل به منظور پوشش هزینه ها برخوردار شوند. سیستم آموزش و پرورش کشور فنلاند یکی از بهترین سیستم ها در دنیا می باشد که در سطح بین المللی شناخته شده است و هر ساله دانشجویان و متقاضیان زیادی برای ادامه تحصیل در این کشور اقدام به مهاجرت تحصیلی به فنلاند می کنند. برای تحصیل در این کشور در سال 2023 لازم است تا با شرایط جدید ویزای دانشجویی فنلاند آشنا شویم. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نوشتار را تهیه کرده اند تا شما عزیزان را با شرایط کسب ویزای دانشجویی فنلاند و همچنین سایر موارد مرتبط به صورت کامل آشنا سازند.

درباره ویزای دانشجویی فنلاند در سال 2023

دانشجویی که می خواهد در فنلاند بماند و مشغول به تحصیل در دانشگاه های این کشور شود اما شهروند فنلاند نیست، برای تحقق این هدف نیاز به ویزای دانشجویی کشور فنلاند یا مجوز اقامت دانشجویی دارد. با این حال شرایط کسب دانشجویی فنلاند و اجازه اقامت دانشجویی با در نظر گرفتن وضعیت دانشجویان و متقاضیانی که قصد مهاجرت تحصیلی به فنلاند را دارند یکسان نمی باشد. ویزای دانشجویی کشور فنلاند یک مجوز کوتاه مدت موقت است که به یک دانشجوی خارجی که می خواهد حداکثر 90 روز (3 ماه) در فنلاند بماند و تحصیل کند، ارائه می شود.

اجازه اقامت دانشجویی فنلاند به یک دانشجوی خارجی صادر می شود که می خواهد بیش از 90 روز (3 ماه) در فنلاند بماند و مشغول به تحصیل در دانشگاه های این کشور شود. به طور معمول، مجوز اقامت فنلاند دانشجویان با مدت اعتبار 1 سال صادر می شود. ویزای دانشجویی برای آن دسته از دانشجویان خارجی که قصد دارند یک دوره کوتاه مدت زبان در فنلاند را بگذرانند یا می خواهند در امتحان ورودی شرکت کنند مناسب است. اجازه اقامت دانشجویی برای آن دسته از دانشجویان خارجی که در دوره های تمام وقت در فنلاند پذیرفته شده اند مناسب است. اجازه اقامت دانشجویی همچنین برای هر دانشجوی خارجی که دوره تحصیل در آن در فنلاند قرار است بیش از 3 ماه ادامه داشته باشد مناسب است.

مراحل کسب ویزای دانشجویی فنلاند

در جدول زیر به مراحل کسب ویزای دانشجویی فنلاند اشاره شده است:

ردیفشرح
1انتخاب دانشگاه و برنامه تحصیلی
2کسب نامه پذیرش دانشگاه و تهیه مدارک و اسناد لازم (به ویژه مدرک زبان)
3مراجعه به سفارت برای درخواست ویزا
4انتظار برای دریافت نتیجه درخواست ویزا
5کسب ویزای و خرید بلیط
6ورود به خاک فنلاند و ثبت هویت برای اقامت در این کشور

دلایل انتخاب ویزای دانشجویی فنلاند

دانشجویان بین المللی معمولاً انتظارات خاصی را برای مقصد تحصیل آینده خود دارند. فنلاند طبق این مطالعه بسیاری از این شرایط را دارای می باشد. به عنوان مثال:

  • آموزش فنلاند دارای کیفیت بالا است
  • تحصیل در فنلاند نسبتاً مقرون به صرفه است
  • اگر برخی دانشجویان بین المللی مجبور به پرداخت شهریه شوند، شهریه آنها ارزان تر از بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر است
  • 94% از دانشجویانی که در دانشگاه های مختلف کشور فنلاند مشغول به تحصیل هستند
  • دانشجویان از كیفیت تحقیق و هزینه های آموزش و شرایط اقامت دانشجویی در این کشور بسیار راضی می باشند
  • در کشور فنلاند دانشجویان می توانند در بهترین دانشگاه های دنیا مشغول به تحصیل شوند
  • حداقل 8 دانشگاه فنلاند در بین 500 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند

بالا بودن کیفیت آموزش، شرایط تحصیل عالی و سایر موارد موجب افزایش تعداد دانشجویان بین المللی در فنلاند شده اند.

در نمودار زیر به تعداد دانشجویان بین المللی در کشور فنلاند اشاره شده است:

شرایط کسب مجوز اقامت یا ویزای دانشجویی فنلاند

رعایت موارد زیر برای داشتن شرایط مورد نیاز جهت کسب ویزای دانشجویی فنلاند و یا مجوز اقامت دانشجویی در این کشور الزامی می باشد:

نامه رسمی پذیرشدانشجو باید نامه رسمی پذیرش صادر شده توسط دانشگاه میزبان در فنلاند یا موسسه آموزشی یا پلی تکنیک خود را تهیه کند
دانشجو باید یک گذرنامه معتبر داشته باشدگذرنامه دانشجو باید دارای اعتبار باشد که از مدت زمان ویزا یا اجازه اقامت وی برای حداقل 3 ماه بیشتر باشد و گذرنامه دانشجو باید طی 10 سال گذشته صادر شده باشد
کپی از فرم درخواستدانشجو باید یک کپی از فرم درخواست تکمیل شده و امضاء شده خود داشته باشد
اثبات توانایی مالیدانشجو باید مدارک و اسناد رسمی ارائه دهد تا ثابت کند در تمام مدت تحصیل در فنلاند و برای رفت و آمد خود از نظر مالی مشکلی نخواهد داشت. (در حال حاضر، یک دانشجو برای اقامت در فنلاند باید حداقل 560€ (یورو) در ماه و حداقل 6720€ (یورو) در سال برای پرداخت هزینه های خود در فنلاند پول داشته باشد.)
ارائه نامه ها و مدارک لازم برای اثبات دریافت بورسدر صورتی که دانشجویان موفق به کسب کمک هزینه های تحصیلی یا بورس شوند
ارائه گواهی بیمه درمانی و سلامت معتبردانشجو باید گواهی بیمه درمانی و سلامت معتبر را ارائه که کل مدت اقامت دانشجو در فنلاند را شامل می شود
دانشجو باید از نظر جسمی و روحی وضعیت خوبی داشته باشد و از هرگونه بیماری مسری عاری باشددانشجو نباید سابقه کیفری داشته باشد

توجه داشته باشید که صورت های بانکی والدین متقاضی یا یک شماره حساب مشترک برای ویزای دانشجویی فنلاند یا اجازه اقامت پذیرفته نمی شود.

مراحل اخذ ویزای دانشجویی فنلاند در سال 2020

مراحل اخذ ویزای دانشجویی فنلاند در سال 2023

برای کسب ویزای دانشجویی فنلاند متقاضیان باید به سفارت فنلاند مراجعه کنند. بعد از کسب دعوتنامه تحصیلی، دانشجویان می توانند صلاحیت خود را برای کسب ویزای دانشجویی یا مجوز اقامت در فنلاند بررسی کنند و سپس مراحل زیر را انجام دهند:

  • درخواست و دریافت فرم های درخواست ویزا و مجوز اقامت
  • جمع آوری مدارک
  • بررسی هزینه درخواست
  • تحویل فرم ها و مدارک
  • ثبت داده های بیومتریک
  • پرداخت هزینه درخواست
  • دریافت ویزا و مجوز اقامت دانشجویی

برای دریافت فرم های درخواست ذکر شده متقاضیان می توانند به سفارت فنلاند مراجعه کنند و یا به صورت آنلاین این فرم ها را دریافت کنند. بعد از تکمیل فرم ها، متقاضیان می توانند به صورت حضوری یا آنلاین فرم های تکمیل شده را تحویل دهند. برای کسب ویزا و مجوز اقامت، دانشجویان باید مدارک مورد نیاز ذکر شده در بخش های قبلی را تهیه کنند و با فرم درخواست خود به سفارت فنلاند ارائه دهند. علاوه بر این، متقاضیان حتما باید برای درخواست ویزا و مجوز اقامت عکس جدید رنگی ارائه دهند. هزینه درخواست ویزا و مجوز اقامت دانشجویی در فنلاند می بایست در زمان تحویل فرم پرداخت شود. دانشجویان باید فرم درخواست اجازه اقامت تکمیل شده خود و کلیه اسناد و مدارک مورد نیاز، از جمله عکس های مورد نیاز را به سفارت فنلاند تحویل دهند.

متقاضیان حتما باید در زمان اداری مدارک خود را تحویل دهند و توصیه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این است که افراد مدارک خود را به صورت حضوری ارائه دهند. با مراجعه به سفارت فنلاند، متقاضیان باید اثر انگشت خود را ثبت کنند. بعد از انجام این مراحل، متقاضیان باید هزینه درخواست را پرداخت کنند و سپس با کسب ویزا و مجوز، وارد خاک فنلاند شوند. برای مطلع شدن از شرایط مهاجرت به فنلاند و راه های مهاجرت به فنلاند با ما در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *