مهاجرت تحصیلی فنلاند

اعزام دانشجو به فنلاند

اعزام دانشجو به فنلاند

در این مقاله به بررسی شرایط اعزام دانشجو به فنلاند مطابق با آخرین قوانین و شرایط سال 2023 برای علاقه مندان تحصیل در این کشور پرداخته می گردد. کیفیت زندگی بی نظیر، تمرکز قوی بر تحقیق و نوآوری، سیستم آموزشی عالی، کمک هزینه های تحصیلی مختلف و سایر مزایا، کشور فنلاند را به یک انتخاب خوب برای تحصیل در دانشگاه های سطح جهانی می باشد. دانشگاه های فنلاند تعهد به ارائه دوره و برنامه های تحصیلی عالی دارند و در مراکز و موسسات آموزش عالی این کشور برنامه های تحصیلی مختلفی به زبان انگلیسی، فنلاندی و سوئدی ارائه می دهند که موجب جذب دانشجویان بین المللی می شود.

سوالات رایج در باب اعزام دانشجو به فنلاند

  • ایا امکان تحصیل در فنلاند برای ایرانیان وجود دارد؟ بله دانشجویان ایرانی می توانند برای تحصیل و اعزام دانشجو در فنلاند در دانشگاه های معتبر به زبان انگلیسی در اکثر رشته ها تحصیل کنند.
  • چرا تحصیل و اعزام دانشجو به فنلاند؟ امکان تحصیل به زبان انگلیسی، تحصیل در طبف گسترده ای از رشته ها، اخذ اقامت پس از تحصیل در فنلاند

هر ساله دانشجویان زیادی از کشورهای آلمان، روسیه، چین، سوئد و غیره برای تحصیل در فنلاند اقدام به مهاجرت به این کشور می کنند. در ادامه می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا از شرایط اعزام دانشجو به فنلاند در سال 2023 آگاه شوید.

اینفوگرافی اعزام دانشجو به فنلاند

مزایای تحصیل در فنلاند

تحصیل در کشور فنلاند از مزایایی فوق العاده ای بر خوردار می باشد که در این بخش از مقاله به این موضوع می پردازیم:

  • وجود دانشگاه های معتبر
  • سیستم آموزشی بین المللی
  • سیاست های فوق العاده دولت
  • درآمد و وضعیت اقتصادی مطلوب
  • امنیت بالا
  • شرایط اقتصادی مطلوب
  • پذیرش بدون ددلاین
  • کار دانشجویی
  • خوابگاه های ارزان

معایب اعزام دانشجو به فنلاند

فرآیند اعزام دانشجو به فنلاند، در کنار مزایای بی شماری که برای دانشجویان به همراه دارد، دارای معایب محدودی نیز می باشد. از مهمترین معایب اعزام دانشجو به فنلاند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

معایب اعزام دانشجو به فنلاندتوضیحات
هزینه زندگی بالابر خلاف اغلب کشورهای اروپایی، هزینه زندگی در فنلاند نسبتا بالاتر تخمین زده می شود. به طور کلی یکی از مشکلات اصلی دانشجویان پس از اعزام به فنلاند، هزینه زندگی بالا در این کشور می باشد. همچنین قیمت حمل و نقل نیز در این کشور بسیار بالا است.
دوره های دانشگاهی محدوداز دیگر مشکلات دانشجویان اعزامی به فنلاند، پیدا کردن دوره تحصیلی مورد علاقه خود در دانشگاه های فنلاند می باشد.
الزامات زبانبزرگترین مشکل دانشجویان در فنلاند تحصیل به زبان فنلاندی در اغلب دانشگاه های این کشور می باشد. زیرا در بسیاری از دانشگاه های فنلاند دوره های تحصیلی به زبان فنلاندی برگزار می شود.

اعزام دانشجو به فنلاند با بورسیه تحصیلی

در سال های اخیر اعزام دانشجو به فنلاند با بورسیه تحصیلی، مورد استقبال بسیاری از کشورهای جهان قرار گرفته است. بورسیه های تحصلی در فنلاند به دانشجویان بین المللی از خارج از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا کمک می کند، تا در تامین مالی تحصیلات دانشگاهی در فنلاند اطمینان حاصل کنند. که آنها بهترین حمایت را توسط دانشگاه ها و دولت فنلاند برای انجام بیشتر تحصیلات خود و پرورش استعداد های خود پس از فارغ التحصیلی دریافت می کنند. اغلب بورسیه های تحصیلی در فنلاند برای دانشجویان مستعد غیر اروپایی که مشمول شهریه هستند، برای برنامه های کارشناسی ارشد در دانشگاه هخای فنلاند ارائه می شود. اعزام دانشجو به فنلاند با بورسیه تحصیلی کمک های ویژه ای را به دانشجویان کم بضاعت برای پوشش هزینه های تحصیلی خود و حتی هزینه های زندگی در این کشور خواهد کرد.

در تصویر زیر می توانید با برخی از بورسیه های تحصیلی در فنلاند آشنا شوید:

برخی از بورسیه های تحصیلی در فنلاند

معتبر ترین دانشگاه ها جهت اعزام دانشجو به فنلاند

فنلاند با وجود سیستم آموزشی پیشرفته و دانشگاه های با رتبه بالای جهانی، همواره مورد توجه کشورهای مختلف جهت اعزام دانشجو به فنلاند بوده است. از مهمترین دانشگاه های فنلاند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

معتبرترین دانشگاه های فنلاندتوضیحات
دانشگاه هلسینکیدانشگاه هلسینکی، بزرگترین و قدیمی ترین موسسه آموزششی در فنلاند می باشد. این دانشگاه در سال 1641 در هلسینکی فنلاند تاسیس شد. برنامه استراتژیک این دانشگاه در حال حاضر بر موضوعات تحقیقاتی تاکید دارد.
دانشگاه آلتودانشگاه آلتو مکانی است که علم و هنر با فناوری و تجارت رو به رو می شود. این دانشگاه در رتبه بندی جهانی معتبر ترین دانشگاه های جهان در رتبه 95 قرار دارد.
دانشگاه تامپرهاین دانشگاه بر خلاف اغلب موسسات آموزشی در فنلاند بسیاری از فعالیت های فوق برنامه را به دانشجویان ارائه می دهد. همچنین تامپره به عنوان محبوب ترین شهر دانشجویی فنلاند انتخاب شده است.

شرایط اعزام دانشجو به فنلاند

شرایط اعزام دانشجو به فنلاند و ورود به دانشگاه های این کشور با در نظر گرفتن ملیت دانشجویان می تواند متفاوت باشد. برنامه های تحصیلی دانشگاه های فنلاند فنلاند معمولا به صورت آنلاین، مستقیم یا در دانشگاه یا از طریق سرویس پذیرش دانشگاه های فنلاند UAF ارائه می شوند. مهلت ثبت نام در برنامه ها و دوره های تحصیلی در دانشگاه های کشور فنلاند مختلف متفاوت است. اما مهلت ثبت نام در برنامه های دانشگاهی ترم پائیز از نوامبر (November) تا ژانویه (January) می باشند و برای ثبت نام در دوره هایی که از پاییز شروع می شوند متقاضیان باید بعد از ژوئن (June) اقدام کنند. در برخی از پلی تکنیک ها امکان ثبت نام برای دوره هایی که از بهار بعد شروع می شوند از آگوست (August) تا سپتامبر (September) می باشد. (به یاد داشته باشید که فقط برای برنامه های منتخب)

مدارک اعزام دانشجو به فنلاند

علاوه بر اثبات مدارک تحصیلی، ممکن است دانشجویان نیاز به حضور در آزمون ورودی نیز داشته باشند. بعد از انتخاب برنامه تحصیلی و ثبت نام موفق، دانشجویان در صورت نیاز بایستی اقدام به کسب ویزای تحصیلی فنلاند کنند. دانشجویان و متقاضیان ایرانی با در نظر داشتن مراحل و شرایط اعزام دانشجو به فنلاند که در جدول زیر ذکر شده است، می توانند اقدام به مهاجرت تحصیلی به فنلاند و ورود به دانشگاه های این کشور کنند:

مراحلامور
1تهیه اسناد لازم و رعایت شرایط مربوطه
2مراجعه به سایت دانشگاه و ثبت نام در برنامه تحصیلی مورد علاقه
3دریافت نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه
4مراجعه به سفارت و ارائه مدارک مورد نیاز برای کسب ویزا
5شرکت در مصاحبه و انتظار برای کسب ویزا
6کسب ویزا و مهاجرت به فنلاند
7ثبت هویت بعد از ورود به فنلاند

اعزام دانشجو به فنلاند در مقطع کارشناسی

تحصیل کارشناسی در فنلاند یکی از فرصت های مطلوب تحصیل در اروپا می باشد. متقاضیان برای اعزام خود به فنلاند جهت تحصیل می توانند از طریق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اقدام نمایند. اعزام دانشجویان کارشناسی به این کشور متقاضیان بیشتری نسبت به سایر مقاطع تحصیلات تکمیلی دارد. لذا رقابت در آن کمی شدت خواهد یافت. تحصیل کارشناسی در فنلاند می تواند به عنوان پلی برای اخذ اقامت دائم و کار در این کشور عمل نماید.

اعزام دانشجو به فنلاند در مقطع کارشناسی ارشد

کارشناسی ارشد، دوره ای است 2 ساله که پس از تحصیل کارشناسی می توان در آن شرکت کرد. متقاضیان تحصیل کارشناسی ارشد در این کشور قادر اند تا ساعات بیشتری را برای کار حین تحصیل داشته باشند. از این رو برای مخارج تحصیل می توانند بخش بیشتری از مبالغ را از طریق درآمد دانشجویی جبران کنند. مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان ایرانی در فنلاند فرصت مناسبی برای کار با درآمد مطلوب به شمار می رود. شایان ذکر است دانشجویان بایستی از تمکن مالی مورد نیاز برای تحصیل در این مقطع برخوردار باشند و یا مشمول بورسیه شوند.

اعزام دانشجو به فنلاند در مقطع دکترا

اعزام دانشجویان دکترا به فنلاند و تحصیل در این مقطع کمی متفاوت است. این دوره در فنلاند کمی آزاد تر برگزار می شود و دانشجویان در آن از سطح علمی بالایی برخوردار می باشند. تعداد دانشجویان دکترا در فنلاند برای ورود و تحصیل در این کشور کمتر می باشد. از این رو رقابت سبک تر است. اما بر اساس سطح بالای علمی دانشجویان، غفلت می تواند منجر به عدم پذیرش شود. برخی از ویژگی های کلی اعزام دانشجوی دکترا به فنلاند عبارتند از:

ویژگی های کلی اعزام دانشجو دکترا به فنلاند

شرایط ویزای دانشجویی فنلاند

شرایط ویزا و اعزام دانشجو به فنلاند به کشور مبدا دانشجویان بستگی دارد. به طور کلی، شرایط ویزا و اعزام دانشجو به فنلاند برای متقاضیان کشورهای اتحادیه اروپا، نوردیک، سوئیس و لیختن اشتاین به صورت زیر است:

  • این متقاضیان به ویزا یا اجازه اقامت احتیاج ندارند.
  • آنها باید ظرف 3 ماه یک گواهی ثبت نام از اداره پلیس دریافت کنند.
  • دانشجویان کشورهای ذکر شده باید ثابت کنند که بودجه کافی برای تأمین اقامت خود در فنلاند دارند.
  • کسب بیمه درمانی اجباری برای این دانشجویان نیست، اما بسیار توصیه می شود.
  • هیچ محدودیتی در مورد ساعت کار دانشجویی در فنلاند برای متقاضیان کشورهای اتحادیه اروپا، نوردیک، سوئیس و لیختن اشتاین وجود ندارد.

بررسی و شرایط اعزام دانشجو به فنلاند

همچنین متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا، کشورهای نوردیک، سوئیس، لیختن اشتاین باید:

  • قبل از ورود به فنلاند باید از سفارت فنلاند در کشور محل اقامت خود یا به صورت آنلاین اجازه اقامت دریافت کنند که برای آن به نامه پذیرش دانشگاه نیاز دارند و این مجوز اقامت به صورت سالانه تمدید می شود.
  • برای تأمین هزینه های زندگی در یک سال باید حداقل 6720€ (یورو) در سال پول داشته باشد و با بیانیه بانکی، گواهی نامه ای مبنی بر اینکه آنها یک کمک هزینه تحصیلی کسب می کنند اثبات شود.
  • باید بیمه درمانی داشته باشند.
  • این دانشجویان مجاز به حداکثر 25 ساعت کار در هفته خواهند بود.
  • محدودیتی برای ساعات کار در تعطیلات تابستان و تعطیلات کریسمس نخواهند داشت.

پردازش برنامه ها معمولاً حدوداً 1 ماه طول می کشد. به دانشجویان توصیه می شود به محض دریافت نامه پذیرش خود اقدام کنند. یکی از دلایل جذب دانشجویان بین المللی به فنلاند راحت بودن روند مهاجرت تحصیلی به این کشور می باشد. در نمودار زیر به تعداد دانشجویان بین المللی در فنلاند در سال های مختلف اشاره شده است:

رشد دانشجویان بین المللی در فنلاند

هزینه اعزام دانشجو به فنلاند

همانطور که می دانید، اعزام دانشجو به فنلاند با هزینه های مختلفی همراه می باشد. شهریه قبلاً برای همه دانشجویان فارغ از ملیت رایگان بود. با این حال، دولت فنلاند اکنون هزینه های شهریه دانشجویان غیر اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس را که در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل می کنند، معرفی کرده است. هزینه اعزام دانشجو به فنلاند بر اساس معیار ها محاسبه می شود و هزینه ها را نمی توان با دقت کامل محاسبه کرد. لذا تلاش کرده این تا هزینه ها را به صورت بهینه و حدودی محاسبه کنیم. میزان شهریه دانشجویان بدین صورت است:

آیتمشرح
دانشجویان بین المللی€4000 الی 20000€ (یورو) در سال
تحصیل دانشجویان بین المللی در مقطع دکترارایگان
تحصیل دانشجویان بین المللی به زبان فنلاندی یا سوئدیرایگان
دانشجویان اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیسرایگان
(هزینه زندگی در فنلاند (ماهانه€7000 (یورو) در سال

هزینه اعزام دانشجو به فنلاند

کاهش هزینه اعزام دانشجو و تحصیل در فنلاند

روش های متعددی برای کاهش هزینه های اعزام و تحصیل وجود دارد. متقاضیان می توانند با بررسی این روش ها برای مهاجرت خود آن ها را انتخاب و استفاده نمایند. اعزام دانشجو به فنلاند دارای پروسه ای کاملا حقوقی می باشد. از این رو متقاضیان بایستی کاهش هزینه ها را برای امور پس از مهاجرت در نظر گیرند. به عبارتی هزینه های موجود برای دوران تحصیل را کاهش داده و مدیریت کنند. برخی از روش های کاهش هزینه تحصیل در این کشور عبارتند از:

  • تغییر سبک زندی به صورت زندگی ارزان
  • بورسیه تحصیلی
  • کار حین تحصیل
  • زندگی در مناطق ارزان

زبان تحصیل در فنلاند

دو زبان رسمی در کشور فنلاند زبان های فنلاندی و سوئدی هستند. هر 2 زبان برای تحصیل در دانشگاه های کشور فنلاند استفاده می شوند. لازم به ذکر است که ممکن است گذراندن دوره هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند امکان پذیر باشد. هرچند این میزان در مقطع کارشناسی ارشد بیشتر از دوره های کارشناسی است. دانشجویان و متقاضیانی که قصد مهاجرت تحصیلی به فنلاند و تحصیل در برنامه های انگلیسی زبان را دارند باید در نظر داشته باشند که یادگیری مبتدی زبان فنلاندی نیز به آنها در زمینه های مختلف مانند ارتباط برقرار کردن با اعضای دانشگاه و انجام امور روزمره کمک بسیاری خواهد کرد. بسیاری از دوره های کارشناسی که به زبان انگلیسی ارائه می شود، در پلی تکنیک ها وجود دارد و نه در دانشگاه های سنتی، لذا بایستی به آن توجه گردد.

در این نمودار ترکیب زبان فنلاندی را مشاهده می کنید:

ترکیب زبان فنلاندی

دانشگاه علوم کاربردی فنلاند

پلی تکنیک ها همچنین به عنوان دانشگاه های علوم کاربردی شناخته می شوند. برنامه های تحصیلی کامل اما با تمرکز حرفه ای تر هستند. به عنوان مثال، دانشگاه علمی کاربردی لاختی برنامه تحصیلی رشته پرستاری را به زبان انگلیسی ارائه می دهد. دانشگاه علمی کاربردی هلسینکی دارای دوره های آموزش زبان انگلیسی در فناوری اطلاعات و مهندسی رسانه است. دانشگاه علوم کاربردی HAMK دارای برنامه های تحصیلی کارشناسی در رشته های مهندسی ساختمان می باشد. با این حال، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توصیه می کنند برای مهاجرت تحصیلی به فنلاند دانستن زبان های فنلاندی و سوئدی بسیار مهم می باشد.

سیستم آموزشی عالی

به یاد داشته باشید که در مراکز آموزش و تحصیلی غیر دولتی و خصوصی کشور فنلاند دانشجویان و متقاضیان می توانند از برنامه های تحصیلی انگلیسی زبان بیشتری بهره مند شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به فنلاند می توانید با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید و یا به سایر مقالات مراجعه کنید.

سوالات پرتکرار در باب اعزام دانشجو به فنلاند

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب اعزام دانشجو به فنلاند می باشیم:

  • آیا با اعزام دانشجو به فنلاند، متقاضیان می توانند شهروندی و تابعیت این کشور را اخذ نمایند؟ بله، پس از فارغ التحصیلی و مشغول شدن به کار، پس از گذشت مدت زمان لازم، این امکان وجود دارد.
  • آیا پس از اعزام دانشجو به فنلاند، متقاضیان اجازه کار حین تحصیل خواهند داشت؟ بله، به دلیل اثبات تامین مخارج تحصیل و زندگی در این کشور، داشتن تمکن مالی الزامی است و دانشجویان اجازه دارند تا 25 ساعت در هفته مشغول به کار شوند.
  • بهترین دانشگاه ها جهت اعزام دانشجو به فنلاند و بهترین شهرهای دانشجویی را نام ببرید؟ دانشگاه هلسینکی، دانشگاه آاتو، دانشگاه تورکو، دانشگاه شرقی فنلاند، دانشگاه واسا و سایر دانشگاهها و شهرهای هلسینکی، تورکو، اولو، تامپره جزو بهترین شهرهای دانشجویی فنلاند است.
  • هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در فنلاند چقدر است؟ شهریه دانشگاه ها در فنلاند نسبت به رشته و مقطع تحصیلی بسیار متفاوت بوده و به طور میانگین مابین 4000€ تا 18000€ (یورو) در سال می باشد و به طور میانگین دانشجویان جهت زندگی در فنلاند به 700€ تا 900€ (یورو) در ماه نیاز خواهند داشت.
5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “اعزام دانشجو به فنلاند

  1. سهیل گفت:

    سلام وقتتون بخیر. تو قسمت شرایط اعزام دانشجو نوشته بودید که شرایط پذیرش براساس ملیت فرق داره. الان کشور فنلاند برای ایرانی ها پذیرش دارن؟ یعنی اگر اپلای کنیم به خاطر ملیت رد نمیشه؟ نمیخوام کلی هزینه و وقت بزارم آخرش هم به نتیجه ای نرسم. درباره این مشکل من میتونید مشاوره بدید؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *