مهاجرت تحصیلی فنلاند

ویزای تحصیلی فنلاند

ویزای تحصیلی فنلاند

درخواست اخذ ویزای تحصیلی فنلاند هر ساله به دلیل سیستم آموزش عالی برتر و اقتصاد رو به رشد این کشور از سوی متقاضیان خارجی رو به افزایش است. یکی از روش های اخذ اقامت موقت در فنلاند مهاجرت از طریق تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی فنلاند است. این کشور یکی از کشورهای مطرح منطقه اسکاندیناوی است و دارای دانشگاه ها و موسسات معتبری است. زبان رسمی این کشور فنلاندی و سوئدی است. اما تحصیل به زبان انگلیسی نیز در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در فنلاند صورت می گیرد. متقاضیان تحصیل در دانشگاه های این کشور با یکی از این 3 زبان می توانند در این کشور تحصیل کنند و پذیرش تحصیلی اخذ کنند و برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایند.

ویزای تحصیلی فنلاند به 2 صورت کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می شود. دانشجویان با استفاده از ویزای تحصیلی این کشور می توانند در طول تحصیل در فنلاند بمانند و پس از آن نیز ویزای خود را تبدیل نمایند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تهیه این مقاله اطلاعات لازم درباره ویزای تحصیلی این کشور را در اختیار شما قرار داده اند.

اینفوگرافی ویزای تحصیلی فنلاند

مزایای اخذ ویزای تحصیلی فنلاند

همانطور که اشاره کردیم یکی از روش های اخذ اقامت این کشور استفاده از تحصیل در فنلاند و اخذ ویزای تحصیلی این کشور است. به صورت کلی با اخذ پذیرش از دانشگاه های فنلاند اخذ ویزای تحصیلی و اقامت فنلاند کاری آسان خواهد بود و بسیار راحت تر و سریع تر از اخذ اقامت این کشور از طرق دیگر است. این کشور یکی از کشورهای پیشرفته اروپا و منطقه اسکاندیناوی است و تحصیل در این کشور و اخذ ویزای تحصیلی این کشور دارای مزایای بسیاری است که عبارتند از:

  • اخذ سریع اقامت افنلاند
  • امکان استفاده از ویزای همراه
  • کسب مدرک معتبر تحصیلی
  • کار در فنلاند حین تحصیل
  • تبدیل ویزای تحصیلی به ویزاهای بلند مدت و اخذ اقامت دائم فنلاند

محدودیت های پذیرش تحصیلی در فنلاند

ویزای تحصیلی فنلاند برای تحصیل در این کشور صادر می شود. متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی فنلاند بایستی پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر، برای اخذ ویزا اقدام نمایند. اخذ ویزای تحصیلی مزایای متعددی را در اختیار متقاضیان قرار می دهد. اما در کنار آن، متقاضیان بایستی محدودیت هایی را نیز بپذیرند. محدودیت های ویزای تحصیلی فنلاند همان حدودی است که توسط قوانین موجود به متقاضیان اعمال می شود.

برخی از محدودیت های اخذ ویزای تحصیلی فنلاند عبارتند از:

محدودیت های ویزای تحصیلی فنلاند

زندگی و تحصیل در فنلاند

فنلاند در شمال اروپا قرار دارد و سوئد، نروژ، دانمارک، روسیه و استونی کشورهای همسایه هستند. شهرهای فنلاند برای زندگی و تحصیل عالی هستند. برای مثال شهره واسا در سواحل غربی فنلاند است که توسط مجمع الجزایر کوارکن احاطه شده است. این مکان منحصر به ‌فرد در فاصله چند قدمی سایت میراث جهانی یونسکو قرار دارد. زندگی و تحصیل در فنلاند در پایتخت این کشور نیز بسیار جذاب است.

فنلاند دارای 2 زبان رسمی فنلاندی و سوئدی است و بسیاری از شهرهای این کشور دو زبانه است که هر دو زبان رسمی در زندگی روزمره در آن مورد استفاده قرار می گیرند. اگرچه زبان انگلیسی به طور گسترده در فنلاند صحبت می شود، یادگیری فنلاندی و یا سوئدی مزیت بزرگی برای آینده شغلی شما در فنلاند است.

فرآیند ویزای تحصیلی فنلاند

تحصیل در مدارس فنلاند

یکی از کاربرد های ویزای تحصیلی فنلاند برای آن دسته از عزیزانی است که می خواهند در مدارس این کشور تحصیل کنند. مدارس فنلاند مانند بسیاری از کشورهای دیگر اروپایی تحصیل برای شهروندان خود را رایگان کرده است. تحصیل در مدارس فنلاند به زبان فنلاندی است و دانش آموزان خارجی در صورت عدم تسلط به این زبان بایستی در مدارس بین المللی در این کشور تحصیل کنند. مدارس بین المللی در این کشور تحصیل به زبان انگلیسی را برای دانش آموزان مهیا کرده است اما این مدارس رایگان نیستند و شهریه نسبتا بالایی دارند. طول تحصیل در مدارس این کشور 12 سال است و به 2 مقطع ابتدایی و متوسطه تقسیم می گردد. مدارس بین المللی معمولا برای دانش آموزان خارجی 1 سال اول را صرف آموزش زبان فنلاندی و قوانین این کشور می کند.

تحصیل در مدارس فنلاند می تواند مقدمه خوبی برای تحصیل در کشورهای پیشرفته جهان باشد. به عبارتی متقاضی با تحصیل در مدارس فنلاند و اخذ دیپلم، می تواند به پشتوانه دیپلم فنلاندی از تحصیل در دانشگاه های مطلوبی بهره مند شود.

از جمله مدارس بین المللی در این کشور برای اخذ ویزای تحصیلی فنلاند معرفی شده اند:

  • مدرسه بین الملل هلسینکی
  • مدرسه بین الملل وانتا
  • مدرسه رسو
  • مدرسه بین الملل تامپره
  • مدرسه بین الملل کی لو

شرایط تحصیل در فنلاند در مقطع کارشناسی

تحصیل کارشناسی در فنلاند اولین مقطع تحصیل عالی در دانشگاه های کشور فنلاند است. متقاضیان تحصیل کارشناسی در فنلاند با پذیرش تحصیلی در دانشگاه های این کشور می توانند ویزای تحصیلی فنلاند را دریافت کنند. تحصیل کارشناسی در فنلاند معمولا حدود 3 الی 4 سال است و متقاضیان با دریافت ویزای تحصیلی فنلاند می توانند تا 4 سال در کشور فنلاند اقامت داشته باشند. توجه داشته باشید که تحصیل کارشناسی در فنلاند معمولا به زبان فنلاندی و سوئدی صورت می گیرد و دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی در این مقطع نادر هستند. جهت تحصیل در فنلاند و در این مقطع نیاز به ارائه مدرک زبان خواهید بود. دانشگاه های فنلاند به دانشگاه های علمی کاربردی و دانشگاه های عالی تقسیم می شوند.

اخذ ویزای تحصیلی فنلاند در مقطع کارشناسی ارشد

آن دسته از دانشجویانی که خواهان تحصیل در کارشناسی ارشد در فنلاند هستند می توانند با پذیرش از دانشگاه های فنلاندی برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنند و به مدت 2 سال که مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد است در این کشور اقامت داشته باشند. تحصیل کارشناسی ارشد در این کشور به زبان انگلیسی امکان پذیر است و دانشجویان با داشتن مدرک آیلتس 6.5 می توانند در دانشگاه این کشور پذیرش شوند و برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور به سفارت این کشور مراجعه کنند. علاوه بر مدرک زبان نیز مدرک کارشناسی و رزومه تحصیلی برای پذیرش مورد نیاز است. توجه داشته باشید پس از پایان تحصیل در این کشور می توانید تا یک سال ویزای خود را تمدید کنید تا مقدمات کار برای برگشت و یا تبدیل ویزای خود فراهم کنید.

اخذ ویزای تحصیلی فنلاند در مقطع دکترا

تحصیل دکترا در فنلاند آخرین مدرک مقطع تحصیلی عالی و بالاترین مدرک دانشگاهی در این کشور است. تحصیل دکترا در دانشگاه های علوم پایه ارائه می شود و حدود 3 الی 5 سال به طول می انجامد و با تحصیل در این مقطع با ویزای تحصیلی می توانید تا 6 سال در این کشور اقامت داشته باشید. ویزای تحصیلی این کشور معمولا به مدت 2 سال اعتبار دارد و پس از 2 سال بایستی مجددا تمدید شوند.

جهت دریافت ویزای تحصیلی فنلاند در مقطع دکترا متقاضیان بایستی تاییدیه استاد راهنما را کسب کنند و با ارائه موضوع تز خود همراه با رزومه تحصیلی قوی و همچنین پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد و مدرک معتبر را ارائه نمایند. توجه داشته باشید بسیاری از بورسیه های تحصیلی این کشور در این مقطع ارائه می شود و دانشجویان می توانند با استفاده از آنها هزینه های تحصیل و هزینه زندگی در فنلاند را مدیریت کنند.

ویژگی های تحصیل دکترا در فنلاند

متقاضیان تحصیل دکترا در فنلاند، طی روند تحصیلی خود با ویژگی های متعدد مثبت و منفی رو به رو می شوند. تحصیل در این مقطع در فنلاند در دانشگاه های معتبری صورت می پذیرد. همچنین متقاضیان می توانند از مزایای متعدد اقامت در اروپا نیز بهره مند شوند. برخی از ویژگی های تحصیل دکترا در کشور فنلاند عبارتند از:

  • حقوق ماهیانه مطلوب برای کار حین تحصیل در فنلاند
  • اخذ مدرک تحصیلی معتبر
  • هزینه های نسبی مقرون به صرفه
  • امکان کار پس از تحصیل
  • دوری از خانواده
  • احتمال مشکلات مرتبط با اداره مهاجرت

ویزای تحصیلی فنلاند بدون مدرک زبان

یکی از مواردی که پیش از مهاجرت تحصیلی به کشور فنلاند بایستی مورد بررسی قرار گیرد این است که آیا داشتن مدرک زبان برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی فنلاند ضروری است یا خیر. زبان آموزش در کشور فنلاند به 2 زبان انگلیسی و فنلاندی است. از طرفی در خصوص پذیرش ضرورت دارد که متقاضیان به هر 2 زبان رایج در این کشور تسلط کافی داشته باشند. اما اگر متقاضی به زبان فنلاندی این کشور تسلط کافی نداشته باشد، می تواند براساس مدرک زبان انگلیسی خود اقدامات لازم برای مهاجرت تحصیلی را پیش ببرد. همچنین شرایط تحصیل در دانشگاه های کشور فنلاند به 2 زبان انگلیسی و فنلاندی برای متقاضیان امکان پذیر می باشد. تحصیل به زبان انگلیسی در مقاطع کارشناسی و تحصیل بدون مدرک زبان در مقاطع کارشناسی ارشد کشور فنلاند صورت می گیرد.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی فنلاند بدون مدرک زبان عبارت است از:

  • کلیه مدارک تحصیلی متقاضی
  • ارائه نامه پذیرش رسمی از دانشگاه مورد نظر
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر
  • مدارک هویتی
  • عکس
  • بیمه نامه
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء پیشینه متقاضی

مدارک لازم تحصیل در فنلاند

همانطور که اشاره شد برای اخذ ویزای تحصیلی فنلاند در ابتدا بایستی از دانشگاه و یا موسسه ای در این کشور پذیرش شوید. برای این کار بایستی از طریق ایمیل با دانشگاه ارتباط برقرار کنید و رزومه تحصیلی خود را ارائه نمایید. در صورت برقراری شرایط تحصیل در فنلاند دانشگاه نامه پذیرش را به شما ارسال خواهد کرد که در این صورت می توانید برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایید. از جمله مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ارائه نامه پذیرش دانشگاه فنلاندی
  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی این کشور
  • رسید پرداخت هزینه مربوط به ویزای تحصیلی این کشور
  • گذرنامه معتبر
  • قطعه عکس رنگی
  • بیمه درمانی دانشجویی
  • ارائه مدارک دال بر توانایی مالی برای زندگی در فنلاند
  • پرداخت شهریه دانشگاه
  • رزومه تحصیلی ترجمه شده
  • مدرک زبان
  • گواهی پزشکی و عدم سوء سابقه

مدارک لازم ویزای تحصیلی فنلاند

تحصیل در بهترین دانشگاه های فنلاند

دانشگاه های فنلاند از جمله برترین دانشگاه های قاره اروپا و منطقه اسکاندیناوی می باشند. دانشجویان با پذیرش تحصیلی در دانشگاه های برتر این کشور می توانند ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنند و در این کشور اقامت یابند. در اینجا از جمله برترین دانشگاه های این کشور معرفی شده اند و با مراجعه به سایت این دانشگاه ها می توانید برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایید.

نام دانشگاهرتبه TIMES 2023رتبه QS 2023رتبه Shanghai 2023
دانشگاه هلسینکی فنلاند11010699
دانشگاه آلتو201116273
دانشگاه تامپره301415400
دانشگاه اولو301392447
دانشگاه تورکو351291342
دانشگاه فنلاند شرقی601551481
دانشگاه LUT301388
دانشگاه Jyvaskyla401347520
آکادمی آبو601601

مجوز ویزای همراه و پذیرش تحصیل در فنلاند

یکی از مزایا اخذ ویزای تحصیلی فنلاند همانطور که گفته شد استفاده از ویزای همراه است. لذا دانشجویانی که ویزای بلند مدت تحصیلی این کشور را دریافت می کنند می توانند برای اعضای خانواده خود که شامل همسر و فرزند زیر 18 سال است اقدام نمایند و خانواده خود را همراه با خود به این کشور بیاورند. علاوه بر این متقاضیان نیز می توانند شریک زندگی خود یا پارتنر خود را در صورت اثبات آن به مقامات فنلاندی نیز به این کشور بیاورند.

درصد تعداد دانشجویان خارجی در کشور فنلاند در نمودار زیر مورد بررسی قرار گرفته است:

درصد دانشجویان خارجی در فنلاند

 

مدارک اثبات شریک زندگی خود شامل زندگی به مدت حداقل 2 سال و مدارک دال بر این موضوع می باشد. توجه داشته باشید که هر گونه تغییر در وضعیت خانوادگی فرد بایستی گزارش شود و مدارک به روز گردد. فرزندان زیر 18 سال در این کشور حق کار ندارند و والدین بایستی توانایی مالی برای هزینه زندگی خانواده را داشته باشد. از جمله مدارک لازم برای ویزای همراه عبارتست از:

  • مدارک شناسایی اعضای خانواده
  • گذرنامه فرد دانشجو
  • تکمیل و ارائه فرم های MP1 و PK1
  • اثبات توانایی مالی
  • گواهی تاهل
  • گواهی طلاق ازدواج قبلی
  • آدرس محل سکونت
  • قطعه عکس پرسنلی

ویزای همراه دانشجویی فنلاند

همسر و فرزندان شما می توانند برای اجازه اقامت خود درخواست دهند تا بتوانند در حین تحصیل به شما در فنلاند بپیوندند. اداره مهاجرت فنلاند سعی خواهد کرد درخواست های ویزای همراه دانشجویی فنلاند را با هم پردازش کند. شما باید بتوانید نشان دهید که نه تنها در فنلاند برای حمایت از خود، بلکه وابستگانی که به شما ملحق می شوند نیز بودجه دارید. دانشجویان بین المللی که دارای مجوز اقامت در فنلاند هستند، در صورتی که شغل مربوط به برنامه ای باشد که در حال تحصیل هستند، مجازند هر چند ساعت که می خواهند کار کنند. به طور کلی، به عنوان یک دانشجوی بین المللی می توانید تا 20 ساعت در هفته در طول ترم و تمام وقت در تعطیلات کار کنید.

  • درخواست های اجازه اقامت معمولا رد می شود زیرا دانشجویان نمی توانند شواهدی مبنی بر منابع مالی کافی ارائه دهند.
  • اگر در مورد نحوه نشان دادن وجوه خود مطمئن نیستید، با نزدیکترین کنسولگری یا سفارت خود تماس بگیرید تا جزئیات را جویا شوید.
  • اگر تصمیم منفی دریافت کردید، در مورد نحوه تجدید نظر نیز مطلع خواهید شد.
  • پس از ارسال درخواست تجدید نظر، دادگاه اداری یا آن را رد می کند یا پرونده شما را برای رسیدگی مجدد به اداره مهاجرت فنلاند باز می گرداند.

تمکن مالی برای تحصیل در کشور فنلاند

این مسئولیت شماست که اطمینان حاصل کنید که تمکن مالی برای ویزای تحصیلی فنلاند برای زندگی در فنلاند دارید. هنگامی که برای اولین اجازه اقامت خود برای تحصیل درخواست می کنید، نمی توانید درآمد خود را با کار تضمین کنید. اطمینان حاصل کنید که بودجه کافی برای تمام مدت زمان تحصیل خود دارید. می توانید برای تمام مدت تحصیل اجازه اقامت برای تحصیل دریافت کنید. با این حال، شما باید بودجه کافی برای زندگی در فنلاند در تمام مدت اعتبار اجازه اقامت خود داشته باشید. شما باید حداقل €600 (یورو) در ماه در اختیار داشته باشید تا بتوانید هزینه اقامت، غذا و سایر نیازهای خود را بپردازید.

  • اگر تحصیل شما 1 سال یا بیشتر طول بکشد، در درخواست خود توضیح دهید که چگونه قصد دارید هزینه اقامت خود در فنلاند را در طول سال اول تحصیل تامین کنید.
  • هنگام ارسال درخواست، باید 6720 یورو در حساب بانکی خود داشته باشید.
  • اگر تحصیل شما کمتر از 1 سال طول بکشد، باید €600 (یورو) در ماه در اختیار داشته باشید.
  • اگر دانشگاه اقامت رایگان می دهد، باید حداقل 300€ (یورو) در ماه در اختیار داشته باشید.
  • اگر دانشگاه اقامت رایگان و غذای رایگان را برای شما فراهم می کند، باید حداقل €220 (یورو) در ماه در اختیار داشته باشید.

تبدیل ویزای تحصیلی فنلاند به ویزای کاری

دانشجویان فارغ التحصیل در کشور فنلاند می توانند پس از تحصیل ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری فنلاند تبدیل کنند. این اتفاق در صورتی امکان پذیر است که دانشجویان بتوانند در این کشور جاب افر یا همان پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایی در فنلاند دریافت نمایند. در این صورت می توانند با مراجعه به اداره مهاجرت به این کشور درخواست تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری فنلاند دهند.

خوشبختانه این کشور دارای اقتصادی پیشرفته است و بازار کار آن به خصوص برای افراد تحصیل کرده و متخصص بازاری پویا است. در حال حاضر نرخ بیکاری در فنلاند 6.6% است و این نشان از نرخ بیکاری پایین در این کشور دارد. اما به هر جهت یافتن کار بدون تسلط به زبان فنلاندی در این کشور می تواند دشوار باشد. دانشجویان در طول تحصیل در این کشور نیز می توانند هفته ای 25 ساعت کار کنند و کسب تجربه کنند.

در نمودار زیر به میزان نرخ بیکاری در فنلاند در سال های متوالی پرداخته شده است:

نمودار نرخ بیکاری در فنلاند

رد درخواست روادید دانشجویی فنلاند

معمولا ویزای تحصیلی این کشور چنانچه متقاضیان پذیرش تحصیلی از دانشگاه این کشور را بگیرند صادر می شود و رد درخواست ویزای تحصیلی این کشور چنانچه مقامات فنلاندی به این نتیجه برسند که شما توانایی مالی برای زندگی در این کشور را نداشته باشید. میزان هزینه های زندگی در این کشور بدین صورت است:

  • هزینه های اقامت، غذا و سایر نیازها: 600€ (یورو)
  • اقامت 2 ساله در فنلاند: 14000€ (یورو)

اگر موسسه آموزشی شما از زندگی شما در این کشور حمایت کند، از شما خواسته می شود که بودجه کمتری داشته باشید. علاوه بر این چنانچه نتوانید مدارک گواهی پزشکی را ارائه کنید و یا مدارکتان دچار نقص باشد ویزای شما صادر نمی شود.

نحوه درخواست ویزای تحصیلی فنلاند

به نسبت اغلب کشورهای اروپایی و حتی ایالات متحده آمریکا، نحوه درخواست ویزای تحصیلی فنلاند بسیار ساده است. اتباع خارجی که به دنبال دریافت ویزای تحصیلی فنلاند هستند، باید فرآیند درخواست ویزای این کشور را به درستی طی کنند. تا بتوانند ویزای تحصیلی فنلاند را در کمترین زمان ممکن دریافت کنند. برای درخواست ویزای تحصیلی فنلاند در قدم اول باید برای دانشگاه مورد نظر خود در این کشور اقدام نمایید. به طور کلی به عنوان یک دانشجوی بالقوه در فنلاند، اولین کاری که باید انجام دهید این است که دانشگاهی را در فنلاند پیدا کنید، که برای تحصیل شما در این کشور مناسب باشد. به محض اینکه دانشگاهی  را در فنلاند در ذهن دارید باید برای دانشگاه مورد نظر خود درخواست دهید. به این نکته مهم توجه فرمایید که، در صورت عدم پذیرش، ویزای تحصیلی این کشور را دریافت نخواهید کرد.

از دیگر مراحل مهم در نحوه درخواست ویزای تحصیلی فنلاند، می توانید به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای ویزای تحصیلی فنلاند اقدام نمایید: متقاضیان پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه می توانند برای ویزای تحصیلی فنلاند اقدام کنند. در این مورد در خصوص تحصیل در فنلاند، متقاضیان به یک مجوز اقامت بر اساس تحصیل نیاز دارند. البته لازم به ذکر است که، فرآیند درخواست مجوز در فنلاند با ایجاد یک حساب کاربری آغاز می شود.
  • رفتن به کنسولگری فنلاند به صورت حضوری: هنگامی که درخواست خود را برای اخذ ویزای تحصیلی فنلاند ارسال کردید، باید برای اثبات هویت خود به کنسولگری فنلاند بروید. همچنین متقاضان باید اثر انگشت خود را نیز ارسال کنند.
  • انتظار برای دریافت جواب: متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی نیوزلند، پس از ارسال درخواست خود باید صبورانه منتظر جواب کنسولگری باشند. نکته قابل توجه این است که، اداره مهاجرت فنلاند درخواست های دانشجویان را به عنوان اولویت اصلی ارزیابی می کند.

مدت زمان و هزینه درخواست ویزای تحصیلی فنلاند

یکی از اصلی ترین چالش های درخواست ویزای تحصیلی فنلاند برای متقاضیان، مدت زمان پردازش و هزینه درخواست ویزای تحصیلی در این کشور می باشد. به طور کلی مدت زمان پردازش ویزای تحصیلی فنلاند بسته به محلی که از آن درخواست داده اید متفاوت است. اما لازم به ذکر است که معمولا مدت زمان پردازش ویزای تحصیلی فنلاند بین 7 تا 14 روز کاری طول می کشد. همچنین در برخی از موارد نیز تا 30 روز نیز به طول می انجامد. به این نکته نیز توجه فرمایید که ویزای تحصیلی فنلاند 2 سال اعتبار دارد. در آخر اینکه هزینه درخواست ویزای تحصیلی فنلاند نیز بسته به درخواست حضوری و الکترونیکی شما متفا.وت خواهد بود.

هزینه درخواست ویزای تحصیلی فنلاند به شرح زیر می باشد:

هزینه درخواست ویزای تحصیلی فنلاند

وقت سفارت فنلاند برای ویزای دانشجویی

وقت سفارت برای ویزای دانشجویی فنلاند بایستی در سفارت توسط کارگذاری VFSGlobal در خواست دهند. پس از درخواست باید برای انگشت نگاری به مدت 2 هفته بعد اقدام کنند. وقت سفارت فنلاند شامل مطاحبه نمی گردد . صرفا بایستی مدارک ارائه شود. برای دریافت اطلاعات تکمیلی در باب مهاجرت از طرق مختلف با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و از مشاوره همکاران ما در این موسسه استفاده کنید.

سوالات پرتکرار در باب ویزای تحصیلی فنلاند

در این بخش نظر شما را به سوالات پرتکرار در باب ویزای تحصیلی فنلاند جلب می نمائیم:

  • مزایای ویزای تحصیلی فنلاند چیست؟ پروسه کاری سریع/ اخذ ویزا همراه/ اخذ مدرک معتبر جهانی/ مجوز کار حین تحصیل
  • اخذ ویزای تحصیلی برای مقطع کارشناسی چه شرایطی نیاز دارد؟ تحصیل کارشناسی در فنلاند 3 تا 4 سال زمان می برد و معمولا به زبان فنلاندی و سوئدی برگزار می گردد. دروس خیلی محدودی به زبان انگلیسی وجود دارد که برای پذیرش آن ها ارائه مدرک زبان انگلیسی الزامی است. برای پذیرش ارائه آخرین مدرک تحصیلی (دیپلم) به همراه ریز نمرات الزامی است.
  • اخذ ویزای تحصیلی برای مقطع کارشناسی ارشد چه شرایطی دارد؟ مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند 2 ساله است که برای پذیرش ارائه مدرک کارشناسی از دانشگاهی معتبر و ریزنمرات قابل قبول الزامی است. در مقطع کارشناسی ارشد دوره های انگلیسی نیز برگزار می گردد که برای پذیرش ارائه آیلتس 6.5 الزامی است. لازم به ذکر است که 1 سال اقامت پس از تحصیل نیز به دانشجویان تعلق خواهد گرفت.
  • اخذ ویزای تحصیلی در مقطع دکترا برای فنلاند امکان پذیر است؟ مقطع دکتری در فنلاند3 تا 5 سال به طول می انجامد و از 1 سال اقامت پس از تحصیل نیز برخوردار است. ویزای تحصیلی برای این مقطع دارای اعتبار 2 ساله است و برای 2 سال دیگر نیز قابل تمدید است. جهت اخذ ویزای تحصیلی فنلاند یافتن سوپروایزر در فنلاند جزو الزامات است.
5/5 - (5 امتیاز)

3 دیدگاه برای “ویزای تحصیلی فنلاند

  1. پگاه گفت:

    عرض خسته نباشید
    با توجه به تجربیاتتون آیا دانشگاهی توی فنلاند هست که بدون مدرک زبان ویزای تحصیلی بده؟
    و اگر هست خیلی هزینه ش بالا میشه؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید

    2. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *