مهاجرت تحصیلی فنلاند

کار دانشجویی در فنلاند

کار دانشجویی در فنلاند

کار دانشجویی در فنلاند یکی از بهترین روش های کاهش هزینه های اقامت دانشجویی در این فنلاند می باشند. دانشجویان در فنلاند می توانند به صورت پاره وقت مشغول به کار شوند. البته باید در نظر داشته باشید که کار دانشجویی در فنلاند در سال 2023 دارای قوانین خاصی می باشد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این راهنما به نکات کلیدی و مفید درباره این موضوع اشاره خواهند کرد.

اکثر دانشجویانی که برای ادامه تحصیل به یک کشور خارجی مهاجرت می کنند، به فکر یافتن راهی برای کاهش هزینه های خود می باشند. به طور کلی کار ضمن تحصیل علاوه بر کسب درآمد و کاهش هزینه ها زندگی دانشجویی، دارای مزایای مختلفی می باشد که دانشجویان می توانند در زمان تحصیل و حتی بعد از فارغ التحصیلی از آنها بهره مند شوند.

کلیات کار دانشجویی در فنلاند

کار دانشجویی در فنلاند یا کار نیمه وقت دانشجویی نه تنها به دانشجویان و متقاضیانی که در دانشگاه های فنلاند مشغول به تحصیل هستند این امکان را می دهد که آزادی مالی بیشتری داشته باشند. بلکه فرصتی عالی برای درک بهتر زندگی فنلاند و کار در این کشور را به افراد می دهد. مانند سایر کشورهای دنیا، دانشجویان بین المللی که در دانشگاه های کشور فنلاند مشغول به تحصیل در یک دوره تحصیلی می شوند، حق دارند بدون داشتن محدودیت کار کنند. اگر این کار مربوط به تحصیلات آنها باشد. لازم به ذکر است که دانشجویان همچنین می توانند در چندین زمینه دیگر کار کنند اما فقط در طول سال تحصیلی فقط 25 ساعت در هفته (نیمه وقت) کار می کنند. به یاد داشته باشید که دانشجویان در زمان تعطیلات بین ترم ها می توانند به صورت تمام وقت مشغول به کار شوند.

این بدان معناست که اگر دانشجویان بتوانند شغل پاره وقت را پیدا کنند که متناسب با برنامه های تحصیل آنها باشد، می توانند در زمان تحصیل به صورت تمام وقت، مشغول به کار دانشجویی در فنلاند شوند. بسیار معمول است که دانشجویان ساعات کمتری را در طول سال تحصیلی کار می کنند، سپس در طول تابستان و تعطیلات تمام وقت کار می کنند. زیرا اشتغال با تایم بالا در زمان تحصیل می تواند موجب افت تحصیلی دانشجویان شود. بسته به شغل و موقعیت های شخصی، برخی دانشجویان قادر به مدیریت کافی برای تأمین هزینه های روزمره خود هستند.

کلیات کار دانشجویی در فنلاند

مزایا کار دانشجویی در فنلاند

کار دانشجویی در فنلاند برای دانشجویان بین المللی که به دنبال شغلی حین تحصیل در این کشور هستند، مزایای بی شماری را ارائه می دهد. به طور کلی، یکی از اصلی ترین دلایل هجوم دانشجویان بین المللی برای دریافت کار دانشجویی در فنلاند مزایای بی شمار این کشور برای اتباع خارجی می باشد. در جدول زیر می توانید با مزایای کار دانشجویی در فنلاند بیشتر آشنا شوید:

مزایا کار دانشجویی در فنلاندتوضیحات
صورت حساب حقوق و دستمزداگر کارفرما یا شرکت شما حقوق و دستمزد پایان ماه و جزئیات دقیق ساعات کار را در اختیار شما قرار نمی دهد، شرکت شما باید در صورت حساب های حقوق و دستمزد ماه آینده قید کند.
پرداخت دستمزد در صورت نقل مکاناگر شرکت شما نقل مکان می کند، این شرکت همچنان حق دارد طبق ساعات کاری قراردادی دستمزد بپردازد.
در صورت اخراج شدناگر دانشجویان بدون دلیل مناسب از شرکت اخراج شوند، می توانند شرکت خود را به دادگاه فنلاند ببرند.
دوران نقاهتدانشجویان بین المللی اگر در هنگام کار دانشجویی در فنلاند مجروح شوند شرکت مربوطه باید تمام هزینه های آنها را به صورت کامل بپردازد.

برای اینکه بیشتر با روند درخواست دانشجویان بین المللی برای کار دانشجویی در فنلاند آشنا شوید به نمودار زیر مراجعه فرمایید:

روند درخواست دانشجویان بین المللی برای کار دانشجویی در فنلاند

ایده آل ترین کار دانشجویی در فنلاند

ایده آل ترین مشاغل برای کار دانشجویی در فنلاند مربوط به رشته تحصیلی دانشجویان خواهند بود. به طور کلی، معمولاً کارهای دانشجویی در دانشکده های دانشگاه های فنلاند وجود دارند که ممکن است برای دانشجویان مقطع کارشناسی مناسب باشند. کار دانشجویی در فنلاند می تواند به عنوان یک دوره کارآموزی در نظر گرفته شود یا مربوط به پایان نامه دانشجویان باشد. دانشجویانی که علاقه زیادی به تحقیق دارند، توصیه می شود در مورد تمایل خود برای پیوستن به تیم تحقیق یا انجام کار کمیسیون برای پایان نامه خود، با سرپرستان یا اساتید خود در همان ابتدای دوره های تحصیلی مشورت کنند. با مشورت با اساتید، دانشجویانی که در دانشگاه های فنلاند مشغول به تحصیل هستند می توانند علاوه بر پیوستن به تیم تحقیق یا انجام کار کمیسیون، از فرصت های شغلی و یا سایر منابع نیز اطلاعات کافی کسب کنند.

بسته به رشته تحصیلی دانشجویان، فرصت های کاری غیر تحقیقاتی نیز برای متقاضیان موجود می باشند. در هر دانشگاه یا دانشکده خدمات شغلی و کاری وجود دارد که دانشجویان می توانند اطلاعات بیشتری در رابطه با علایق خود پیدا کنند. این بسیار مهم است که دانشجویان در جستجوی شغل و ایجاد مهارت های خود از طریق فعالیت های مختلف فعال باشند. گفتگو با مشاوران بین المللی، اساتید و یا حضور در انجمن های شغلی، اولین گام برای گسترش شبکه های کاری دانشجویان در کشور فنلاند می باشند.

قوانین کار دانشجویی در فنلاند در سال 2023

قوانین کار دانشجویی در فنلاند در سال 2023

دانشجویان خارجی که به طور نیمه وقت در فنلاند مشغول به کار هستند، نمی توانند کاملاً به درآمد خود برای تحمل هزینه های تحصیل خود متکی باشند. دانشگاه های فنلاند دارای مراکز شغلی منحصر به فرد هستند که ممکن است دانشجویان بین المللی را برای یافتن کارآموزی مناسب یا دوره های مرتبط با دوره به ویژه برای دانشجویان کارشناسی ارشد کمک کند. علاوه بر این، دانشگاه های فنلاند همزمان بسیاری از برنامه های تحقیقاتی را مدیریت می کنند.

در جدول زیر به برخی از مهمترین قوانین کار به عنوان دانشجو در فنلاند اشاره شده است:

ردیفشرح
1دانشجویان مجاز به کار پاره وقت هستند اما فقط در انجام کارهایی که مربوط به دوره تحصیلی آنها باشد.
2در طول استراحت در ترم هیچ محدودیتی برای ساعت کار وجود ندارد.
3کار دانشجویی با برنامه تحصیلی نباید تداخل داشته باشد.
4دانشجویان می توانند حداکثر 25 ساعت در هفته کار کنند.
5دانشجویانی که مشغول به کار پاره وقت هستند باید مالیات پرداخت کنند.

مشاغل دانشجویی در فنلاند

دانشجویان این فرصت را دارند که همراه با تحصیلات خود در فنلاند کار کنند. مشاغل جانبی یا پاره وقت زیادی وجود دارد که دانشجویان خارجی را استخدام می کند، این مشاغل در برخی موارد زیاد استرس زا یا رقابتی نیستند، اما به راحتی مقداری پول فراهم می کنند که متوسط ​​هزینه های زندگی دانشجویی و سپس مقداری را پوشش می دهد. اگرچه در فنلاند حداقل دستمزد جهانی وجود ندارد، اما اکثر کارمندان تحت پوشش یک قرارداد جمعی هستند که حداقل نرخ دستمزد را برای بخش‌های مختلف مشخص می‌کند. دستمزد در قرارداد جمعی به طور کلی با توجه به مهارت کارکنان، تجربه و موقعیت جغرافیایی محل کار تعیین می شود. اما حداقل دستمزد در بیشتر مشاغل در فنلاند از بالاترین ها در اروپا است.

یک واقعیت جالب در فنلاند این است که حداقل نرخ دستمزد هر موسسه باید هم برای کارگران فنلاندی و هم برای کارگران خارجی اعمال شود، به این معنی که به عنوان یک دانشجوی خارجی که در این کشور مشغول به کار هستید، امکاناتی مشابه با یک کارگر فنلاندی دارید. مشاغل فقط به مهارت های اولیه و دانش زبان فنلاندی یا انگلیسی ساده نیاز دارند، بدون هیچ گونه فشاری بر مدارک تحصیلی یا مهارت های بیشتر. کار تحویل و نظافت نیز توسط دانشجویانی که می‌ خواهند در حین تحصیل درآمد بیشتری کسب کنند، در دسترس است و عموماً انجام می ‌شود. البته پیدا کردن کار در کتاب فروشی ها و فروشنده مواد غذایی و فروشنده در بوتیک ها هم تحت شرایطی به دانشجویان بین المللی پیشنهاد می شود.

در نمودار زیر شاهد فرصت شغلی پاره وقت در فنلاند هستید:

شاهد فرصت شغلی پاره وقت در فنلاند

شغل پاره وقت در فنلاند

پیدا کردن شغل پاره وقت در فنلاند می تواند دشوار باشد، بخصوص اگر دانشجویان مهارت های زبان فنلاندی (یا مهارت های زبان سوئدی، در برخی از مناطق فنلاند) را نداشته باشند. بنابراین، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به طور ویژه دانشجویانی که قصد دارند در کشور فنلاند مشغول به تحصیل شوند را به یادگیری زبان محلی این کشور تشویق می کنند. با این حال، بسیاری از مشاغل به طور عمومی اعلام نمی شوند. در عوض، فرصت های شغلی ممکن است از طریق کانال های غیر رسمی پر شوند. اگرچه خدمات شغلی و یا آژانسهای استخدام شغلی می توانند به دانشجویان برای یافت شغل دانشجویی در بازار کار فنلاند کمک کنند، اما آنها نمی توانند از طرف دانشجویان شغلی ترتیب دهند و متقاضیان باید خودشان فعال و جویای کار باشند.

علاوه بر تماس با کارفرمایان برای یافتن شغل، به دانشجویان توصیه می شود:

  • اطلاعات و تجربیات خود را با دانشجویان دیگر خود درمیان بگذارند.
  • از شبکه های اجتماعی خود استفاده کنند.
  • با آداب و رسوم فنلاندی و شرایط جستجوی شغل در این کشور آشنا شوند. (نحوه ارائه اطلاعات درباره به یک کارفرما، نحوه نوشتن رزومه خود و…)

هموطنان عزیز می توانید برا کسب اطلاعات درباره سایر موارد مرتبط با کسب اقامت فنلاند از طریق تحصیل و یا شرایط کار پس از تحصیل در فنلاند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات متداول در باب کار دانشجویی در فنلاند

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب کار دانشجویی در فنلاند می باشیم:

  • آیا کار دانشجویی در فنلاند مجاز است؟ بله دانشجویان در فنلاند مجاز به کار پاره وقت حداکثر 25 ساعت در هفته هستند اما فقط در انجام کارهایی که مربوط به دوره تحصیلی آنها باشد.
  • آیا کار دانشجویی در فنلاند مالیات دارد؟ بله دانشجویانی که مشغول به کار پاره وقت در فنلاند هستند باید مالیات پرداخت کنند.
  • چالش های کار دانشجویی در فنلاند چیست؟ پیدا کردن شغل پاره وقت در فنلاند می تواند دشوار باشد، بخصوص اگر دانشجویان مهارت های زبان فنلاندی (یا مهارت های زبان سوئدی، در برخی از مناطق فنلاند) را نداشته باشند.
5/5 - (6 امتیاز)

2 دیدگاه برای “کار دانشجویی در فنلاند

  1. حسام گفت:

    چقدر شرایط کار دانشجویی تو فنلاند خوب و عادلانه است. اینکه بتونی تو زمان تحصیل تمام وقت تو رشته خودت کار کنی مثل این میمونه که داری دوپینگ میکنی و بعد از تموم شدن تحصیل هم سابقه داری و هم میتونی ویزای کاری فنلاند و بعدم اقامت بگیری.

    1. صادقی گفت:

      سلام ممنون از مطالعه شما در خصوص کار در فنلاند می توانید به محتوا لینک شده در متن مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *