مهاجرت تحصیلی فنلاند

تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی

تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی

تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی از اصلی ترین دلایل جذب دانشجویان است. هر ساله دانشجویان زیادی اقدام به تحصیل رایگان در فنلاند به زبان انگلیسی می کنند. فنلاند کشور بسیار خوبی برای دانشجویان بین المللی است. فنلاند حدود 40 دانشگاه دارد که برنامه های مطالعاتی را در سال 2023 به زبان انگلیسی ارائه می دهند که بیش از 600 موضوع برای آنها انتخاب شده است.

اگر می خواهید در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی مشغول به تحصیل شوید، این راهنما که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است می توانند به تمامی سوالات شما درباره شرایط تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی پاسخ دهد.

  • ایا تحصیل در فنلاند به انگلیسی ممکن است؟
  • آیا امکان تحصیل رایگان در فنلاند به زبان انگلیسی وجود دارد؟
  • آیا تحصیل پزشکی در فنلاند به زبان انگلیسی مقدور است؟

اینفوگرافیک تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی

درباره تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی

شما می توانید در فنلاند تقریباً هر موضوع علمی را به زبان انگلیسی مطالعه کنید. دانشگاه های این کشور در حال افزایش تعداد برنامه های مطالعاتی ارائه شده به زبان انگلیسی برای جذب بیشتر دانشجویان بین المللی هستند. هم اکنون بیش از 600 برنامه تحصیلی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا وجود دارد و هر ساله این تعداد در حال افزایش است. بیزنس، مهندسی، علوم کامپیوتر، علوم اجتماعی، علوم طبیعی، پزشکی یا حقوق اصلی ترین رشته هایی می باشند که دانشجویان می توانند برای شرایط تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی آنها را انتخاب کنند. شما عزیزان می توانید برای هر رشته تحصیلی مورد علاقه خود یک گزینه تحصیل و آموزش به زبان انگلیسی در دانشگاه های فنلاند پیدا کنید. دانشگاه های این کشور دارای سطح آموزش بسیار بالایی می باشند و ارائه برنامه های انگلیسی زبان در این کشور موجب جذب دانشجویان بین المللی زیادی شده است.

در نمودار زیر به محبوب ترین برنامه های های تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی اشاره شده است:

مزایا تحصیل در فنلاند به انگلیسی

فنلاند یک محیط عالی برای تحصیل پزشکی ارائه می دهد. آموزش از کیفیت بالایی برخوردار است و فرصت های زیادی برای مدرسه، شغل و اقامت دائم وجود دارد. قیمت های دانشکده پزشکی در فنلاند مقرون به صرفه است و آن را به یک انتخاب عالی برای دانشجویان بین المللی تبدیل می کند. بر کسی پوشیده نیست که فنلاند یک مکان عالی برای تحصیل است. نه تنها گزینه های زیادی در زبان انگلیسی در دسترس است. چندین دانشکده پزشکی در فنلاند وجود دارد که از سراسر جهان دانشجو می پذیرند. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که رقابت برای نقاط می تواند شدید باشد. بنابراین اگر به فکر درخواست برای یکی از این برنامه ها هستید، حتما تحقیقات خود را انجام دهید و بهترین کار را به کار بگیرید.

دانشجویان بین المللی علاوه بر داشتن شرایط عمومی برای پذیرش در دانشکده پزشکی فنلاند، باید مهارت خود را در زبان انگلیسی نیز اثبات کنند. این را می توان از طریق چندین آزمون مختلف مانند تافل یا آیلتس انجام داد. برای تکمیل مدرک پزشکی در فنلاند در مجموع شش سال طول می کشد. این شامل سه سال برای مدرک لیسانس و سه سال اضافی برای مدرک کارشناسی ارشد است. برخی از دانشگاه‌های فنلاند برنامه‌های پزشکی خود را به طور کامل به زبان انگلیسی ارائه می‌کنند و به دانشجویان بین‌المللی دسترسی پیدا می‌کنند. برنامه درسی برای دانشجویان پزشکی در فنلاند بسیار جامع است و تمام جنبه های پزشکی را پوشش می دهد. دانش آموزان در مورد آناتومی انسان، فیزیولوژی، فارماکولوژی، آسیب شناسی و موارد دیگر یاد خواهند گرفت. آنها همچنین تجربیات بالینی زیادی را به دست خواهند آورد و با بیماران هم در بیمارستان و هم در محیط های سرپایی کار می کنند.

تحصیل در فنلاند بدون مدرک زبان آیلتس

اکثر دانشگاه های دولتی و یا خصوصی فنلاند برای پذیرش از دانشجویان بین المللی برای تحصیل به زبان انگلیسی مدرک زبان معتبر مانند آیلتس یا تافل درخواست می کنند. البته خوشبختانه برخی از دانشگاه های فنلاندی مانند دانشگاه های علمی کاربردی فنلاند برای پذیرش ارائه مدرک زبان آیلتس را ضروری نمی دانند و در عوض از دانشجویان یک آزمون ورودی و تعیین سطح زبان از طریق مصاحبه را انجام می دهند. در صورت نداشتن مدرک زبان، خود دانشگاه ها آزمون برگزار می کند که این آزمون course Selection مانند آزمون ورودی برای ورود به رشته است که چون این آزمون به زبان انگلیسی است در صورت قبولی، دانشجو می تواند بدون ارائه مدرک زبان پذیرفته شود.

شرایط تحصیل در فنلاند بدون مدرک زبان آیلتس:

  • شرکت در آزمون انتخابی
  • شرکت در مصاحبه
  • مکاتبه با دانشگاه

ارائه مدرک زبان برای تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی

برای پذیرش در یک برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی در این کشورفنلاند، باید مهارت ها و توانایی های زبان انگلیسی خود را اثبات کنید و نشان دهید. به یاد داشته باشید که لزوماً لازم نیست که مدارک زبانی مانند IELTS یا TOEFL ارائه دهید. معیارهای زیر معمولاً برای نشان دادن این که انگلیسی به اندازه کافی خوب صحبت می کنید کافی است:

معیارهاتوضیحات
زبان مادریاگر زبان مادری شما زبان انگلیسی باشد.
تحصیلات خارجیاگر شما قبلا در دانشگاه های کشورهایی مانند استرالیا، کانادا، آمریکا، نیوزلند و انگلیس تحصیل کرده باشد.
شرکت در دوره های زباناگر شما قبل از شروع برنامه تحصیلی خود در دوره های زبان شرکت کرده باشید.

اگر این معیارها را برآورده نکنید، احتمالاً برای اثبات مهارت های زبانی خود باید در یک آزمون زبان انگلیسی شرکت کنید. حتما قبل از درخواست دانشگاه خود باید در آزمون زبان انگلیسی مربوطه شرکت کنید تا در زمان کافی برای دریافت نتایج و ارائه آن ها به دانشگاه وجود داشته باشد. با ارائه مدارک زیر دانشجویان این کشور شود:

  • IELTS Academic
  • PTE Academic
  • CPE
  • CAE

شایان ذکر است که مدارک آیلتس و تافل امن ترین مدارکی هستند که برای ورود به دانشگاه های این کشور می توانید اقدام به دریافت آنها کنید. به طور کلی، کسب مدرک زبان مورد نظر در کشور مبدا قبل از مهاجرت به فنلاند بهترین روش برای برآورده کردن الزامات زبان تحصیل در دانشگاه های فنلاند است. دانشجویان می توانند برای انجام سریعتر امور مربوط به مهاجرت تحصیلی به فنلاند، مدارک خود را دو ماه قبل از درخواست کسب پذیرش تهیه کنند.

نمرات مورد نیاز آزمون زبان برای تحصیل در فنلاند

برای ورود به دانشگاه های فنلاند، نمرات لازم مدارک آیلتس و تافل به ترتیب از 6 تا 6.5 و از 79 تا 92 می باشد. جدول زیر الزامات تسلط به زبان انگلیسی در محبوب ترین دانشگاه های فنلاند را نشان می دهد:

نام دانشگاهنمره آیلتس مورد نیازنمره تافل مورد نیاز
دانشگاه آلتو5.5 تا 6.5در مجموع 92
دانشگاه آرکاداحداقل 6.0در مجموع 79
دانشگاه لاپلندحداقل 6.0حداقل 79
دانشگاه اولوحداقل 5.5 تا 6.0حداقل 79
دانشگاه تامپرهحداقل 6.5در مجموع 92
دانشگاه فنلاند شرقیدر مجموع 6.5در کل 90 تا 92
دانشگاه هلسینکیحداقل 6.5در مجموع 92

همانطور که در جدول بالا ذکر شده است، برای تحصیل در دانشگاه های این کشور ممکن است معیارهای تسلط به زبان انگلیسی متفاوت باشد. به همین دلیل، توصیه می کنیم که قبل از ورود به دانشگاه، حتما درباره الزامات زبان دانشگاه مورد نظر خود اطلاعات کافی کسب کنید.

معیارهای پذیرش تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی

معیارهای پذیرش تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی

اگر قصد دارید برای دریافت مدرک لیسانس در فنلاند اقدام به ورود به دانشگاه های این کشور کنید، ممکن است از شما خواسته شود که در آزمون SAT شرکت کنید، خصوصاً وقتی که اقدام به ورود به یک برنامه تحصیلی در یک دانشگاه علمی کاربردی UAS در کشور فنلاند می کنید. SAT در ابتدا یک آزمون آمریکایی بود، اما اکنون در سراسر جهان ارائه می شود. نمره SAT لازم برای پذیرش بستگی به دانشگاه و برنامه تحصیلی دارد. برخی از برنامه های مطالعاتی همچنین ممکن است معیارهای پذیرش اضافی اضافی داشته باشند. برنامه های کارشناسی ارشد ممکن است شما را ملزم به داشتن تعداد مشخصی از امتیازات اعتباری (ECTS) در موضوعات علمی مربوطه، تجربه کار قبلی در این زمینه یا نمره GMAT خاص یا نمره GRE کند. در چند مورد ممکن است مجبور شوید مصاحبه هایی را با مسئولان پذیرش دانشگاه انجام دهید.

قبل از ورود به دانشگاه ها و شرکت در برنامه های تحصیلی در این کشور، دانشجویان بین المللی بایستی علاوه بر شرایط اعزام دانشجو به فنلاند، با دانشگاه مورد نظر خود تماس بگیرند و یا با مراجعه به وب سایت دانشگاه، از شرایط و الزامات ورود و کسب پذیرش آگاه شوند. برای تحصیل در فنلاند، نیازی نیست که شما به عنوان دانشجوی بین المللی زبان فنلاندی را بلد باشید. این خبر بسیار خوبی است زیرا فنلاندی یک زبان بسیار دشوار برای یادگیری است. در این کشور، اکثر مردم علاوه بر زبان های فنلاندی و سوئدی، به زبان انگلیسی نیز تسلط دارند و این یک مزیت به شمار می رود. هموطنان عزیز اگر قصد دارید به کشورهای خارجی مهاجرت کنید و اقامت کشور مورد نظر خود را کسب کنید می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

سوالات متداول در باب تحصیل به زبان انگلیسی در فنلاند

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب تحصیل به زبان انگلیسی در فنلاند می باشیم:

  • آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در فنلاند وجود دارد؟ بله علاوه بر دوره های فنلاندی در دانشگاه های این کشور دوره های زیادی به زبان انگلیسی ارائه می شوند.
  • چه مدرک زبانی برای تحصیل به زبان انگلیسی در فنلاند نیاز است؟ برای پذیرش در یک برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی در این کشور، باید مهارت ها و توانایی های زبان انگلیسی خود را با ارائه مدارک زبان بین المللی مانند آیلتس و تافل اثبات کنید.
  • رشته های محبوب برای تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی کدامند؟ تجارت، مهندسی، علوم کامپیوتر، علوم اجتماعی، علوم طبیعی، پزشکی یا حقوق اصلی ترین رشته هایی می باشند که دانشجویان می توانند برای تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی آنها را انتخاب کنند.
5/5 - (2 امتیاز)

4 دیدگاه برای “تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی

  1. احمد بیات گفت:

    اصلا نمی تونستم تصور کنم که فنلاند 40 تا دانشگاه داشته باشه. اگر بیشتر دانشگاه هاش رشته های خوب رو داشته باشن که دیگه عالیه. 600 تا رشته رو هم فکر کنم کارشناسی و ارشد و دکترا باهم حساب میشه که بازم خیلی خوبه! رشته هایی هم که نام بردید واقعا اکثر حوزه های دانشگاهی رو داره. تو بخشی که درباره مدرک زبان بود ی کم گیج شدم درست متوجه نشدم که بالاخره مدرک زبان لازم هست و اگر مدرک زبان نباشه و خودمون تسلط نسبی داشته باشیم تو مصاحبه دانشگاه و آزمون حله یا اینکه باید مدرک زبان وجود داشته باشه؟ تو جدولی که نمرات آیلتس و تافل رو گفته بودید تقریبا همه شبیه هم بودن جز 3 تا دانشگاه نمره تافل کمتر هم قبول بود. ی

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما. بسته به رشته تحصیلی و شرایط پذیرش دانشگاه دارد. در خصوص شرایط پذیرش با شماره 02191003232 تماس بگیرید. در خصوص تحصیل در فنلاند می توانید به لینک مذکور در سایت مراجعه کنید.

  2. سعید گفت:

    سلام. من مدرک کارشناسی مدیریت از ایران دارم . ایا میتونم دوباره کارشناسی مدیریت با ارایه مدرک کارشناسی که دارم در فنلاند بگیرم؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام. لطفا در خصوص مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل با شماره 02191003232 تماس بگیرید. شرایط شما بایستی در این خصوص بررسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *