مهاجرت تحصیلی سریلانکا

رشته بینایی سنجی در سریلانکا

رشته بینایی سنجی در سریلانکا

رشته بینایی سنجی در سریلانکا به صورت دیپلم تخصصی هم ارائه می شود که برای بسیاری یک فرصت خوب برای تحصیل و اشتغال زایی در نظر گرفته خواهد شد. در طول سال گذشته، در تلاش ‌های موسسه برین هولدن ویژن و دانشگاه کلمبو در سریلانکا برای ایجاد اولین برنامه درجه بینایی ‌سنجی در کشور مشارکت داشته‌ اند. در نتیجه، مراقبت از چشم در سریلانکا به تدریج توسط دولت به عنوان یک اولویت برای بخش مراقبت های بهداشتی کشور و به عنوان یک حرفه مهم در سیستم بهداشتی سریلانکا شناخته می شود. اشتیاق زیادی برای برنامه اپتومتری هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی وجود دارد، با اولین پذیرش 20 دانش آموز در ژانویه 2015. حدود 40 تا 50 دانش آموز در سال های بعدی برای دستیابی به اهداف طرح ملی مراقبت از چشم ثبت نام خواهند شد.

پس از فارغ التحصیلی، دانش آموزان به نیروی کار مراقبت از چشم ملحق خواهند شد، از ساختارهای موجود پشتیبانی می کنند، زیرساخت های جدید ایجاد می کنند و ارائه خدمات را در سراسر کشور حفظ می کنند و خدمات جامع سلامت چشم را در سطوح اولیه، ثانویه و عالی قابل دسترس می کنند. بسیار رایج است که کودکان خردسال دچار بیماری ‌های چشمی شوند که با درمان زودهنگام قابل اجتناب است و متأسفانه منجر به آموزش ناقص یا ناقص و مسیرهای شغلی متفاوت می ‌شود. یک واقعیت غم انگیز این است که بسیاری از والدین حتی نمی دانند فرزندان با بینایی خود مشکل دارند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در حوزه نحوه مهاجرت به سریلانکا از طریق تحصیل مشاور و همراه شماست.

تحصیل رشته بینایی سنجی در سریلانکا

اپتومتری شامل چشم و ساختارهای مرتبط و همچنین بینایی، سیستم های بینایی و پردازش اطلاعات بینایی در انسان است. بینایی سنج ها درسریلانکا براساس نیاز مردم می توانند وظایف خود را گسترش دهند زیرا مردم برای اولین عیوب بینایی خود به این متخصصان مراجعه می کنند. متقاضیان دوره دیپلم اپتومتری با بازرسی و تجزیه و تحلیل شرایط انکساری متعدد آشنا هستند و بر راهنمای اپتیکال مانند عینک اپتیکال، لنزهای تماسی و سایر راهنماهای اصلاحی نظارت می کنند. دانشجویان همچنین می ‌توانند در زمینه لنزهای تماسی، ارتوپتیک، کمک ‌های بینایی کم، بینایی ورزشی، بینایی ‌سنجی کودکان، بینایی ‌سنجی رفتاری و سایر تخصص داشته باشند. این رشته برای تزریق متخصصان بینایی سنجی در شهرهای سریلانکا در نظر گرفته شده است.

الزامات پذیرش رشته بینایی سنجی در سریلانکا

داوطلبانی که در رشته علوم زیستی یا علوم فیزیکی GCE A/L موفق شوند می توانند مستقیماً برای دیپلم ملی عالی در بینایی سنجی اقدام کنند. اعضای وابسته با مدرکGCE دارای کارت اعتباری برای ریاضیات، علوم، و انگلیسی با بیش از 70% نمره در دوره پایه بینایی سنجی و با 3 سال سابقه با علاقه به بینایی سنجی می توانند برای HNDO اقدام کنند. این دسته در سال 2024 بسته خواهد شد مدت تحصیل 2 سال و نیم (با توجه به ساعات اعتبار است.

در نمودار زیر شاهد تعداد متقاضیان تحصیل در رشته بینایی سنجی در سریلانکا می باشید:

تعداد متقاضیان تحصیل در رشته بینایی سنجی در سریلانکا

موقعیت های تحصیلی رشته بینایی سنجی در سریلانکا

بینایی ‌سنجی، که معمولا به عنوان مراقبت ‌های اولیه چشم حرفه ‌ای توصیف می ‌شود، مطالعه بینایی و چشم است. در این زمینه تحصیلی Vision Care گواهینامه ها و دیپلم های متعددی را با توجه به تمایل هر دانش آموز ارائه می دهد. بر این اساس، دانشکده اپتومتری دوره های فراوانی را در تمامی رشته های مرتبط با اپتومتری برگزار می کند. در این برنامه‌ های زمان‌بندی ثابت، تجربیات عملی، رویدادها و تجربیات آموزشی دست اول ارائه می‌شود که مشابه بسیاری از آکادمی ‌های موجود در روز است. با بیش از یک دهه تجربه Vision Care توانسته است با موفقیت مورد توجه دانشجویان و بسیاری از مهمانی های آموزشی با برنامه های بی شماری باشد که با موفقیت به پایان رسیده است.

Certificate for Ophthalmic Assistant گواهی COA در دستیاران چشم که یک برنامه گواهینامه تمام وقت 1 ساله است که توسط آکادمی Vision Care با پذیرش سالانه 20 داوطلب انجام می شود. دوره COA در سال 2008 در آکادمی آغاز شد. دستیار چشم فردی واجد شرایط حرفه ای است که قادر به انجام تست ارزیابی بینایی اولیه و انجام تصحیح اپتیکال زیر نظر اپتومتریست است. Diploma in Optometry یک برنامه تمام وقت 2 ساله است که توسط آکادمی Vision Care با پذیرش سالانه 20 داوطلب در هر دسته انجام می شود. دوره DOP از سال 2015 به بعد شروع شد. پایان این دوره، نامزد یک اپتومتریست می شود که به کار بالینی در بینایی سنجی، متخصص در تشخیص، ارزیابی کم بینایی، نصب لنزهای تماسی و مشکلات بینایی دو چشمی و همچنین بسیاری از بیماری های مرتبط با بینایی اختصاص دارد. رشته شنوایی سنجی در سریلانکا هم از رشته هایی است که می توانید بررسی کنید.

موقعیت های تحصیلی رشته بینایی سنجی در سریلانکا

کار در رشته بینایی سنجی در سریلانکا

اپتومتریست ها ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی اولیه مستقلی هستند که بیماری ها و اختلالات سیستم بینایی، چشم و ساختارهای مرتبط را بررسی، تشخیص، درمان و مدیریت می کنند و همچنین شرایط سیستمیک مرتبط را تشخیص می دهند. اپتومتریست ها درصد قابل توجهی از خدمات مراقبت اولیه چشم را در سریلانکا ارائه می دهند. آنها از نظر جغرافیایی بیشتر از سایر ارائه دهندگان مراقبت های چشمی توزیع شده اند و به راحتی برای ارائه خدمات مراقبت از چشم و بینایی در دسترس هستند. رسالت حرفه اپتومتری برآوردن نیازهای بینایی و مراقبت از چشم مردم از طریق مراقبت بالینی، تحقیق و آموزش است. در طول معاینه، اپتومتریست شرایط عمومی سلامت را نیز ارزیابی می کند. تشخیص تظاهرات سیستمیک بیماری چشمی برای حفظ و ارتقای کیفیت زندگی بیمار ضروری است.

در صورت لزوم، اپتومتریست بیماران را به سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی و متخصصان رشته چشم پزشکی در سریلانکا ارجاع می دهد و اغلب با آنها در مدیریت مشترک وضعیت بیمار کار می کند. کسانی که بینایی سنجی را انتخاب می کنند از مشاغل چالش برانگیز و با ارزش لذت می برند. نوع تنظیمات تمرینی که اپتومتریست ممکن است وارد کند نیز در حال گسترش است. در حالی که تمرین انفرادی خصوصی هنوز روش غالب تمرین است، اپتومتریست ‌های بیشتری با سایر اپتومتریست‌ ها یا سایر ارائه ‌دهندگان مراقبت‌ های بهداشتی وارد مشارکت یا تمرین‌ های گروهی می ‌شوند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اقامت پس از تحصیل در سریلانکا مشاوره تخصصی و کاملی به شما ارائه می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *