مهاجرت تحصیلی سریلانکا

رشته چشم پزشکی در سریلانکا

رشته چشم پزشکی در سریلانکا

رشته چشم پزشکی در سریلانکا در مقطع تخصص در دانشگاه های پزشکی در دسترس دانشجویان است. برای تحصیل در این رشته باید مدارک لازم را ارسال کنید. تحصیلات بین المللی در این کشور در رشته های مهم و پرطرفدار چند سالی است که رونق گرفته است. بدین ترتیب از این موقعیت عالی استفاده کنید و مسیر تحصیل خود را شروع کنید. رشته چشم پزشکی همانطور که می دانید رشته حساس و مهمی است که در قرن اخیر توسط مدرنیته بسیار راحت اما دقیق تر شده است. یکی از رشته هایی که در جهان مظهر علم و تکنولوژی است رشته چشم پزشکی است. این رشته با ابزار و لیزرهای نوین در جهت عمل و رفع بیماری ها بسیار موثر بوده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت برای تحصیل رشته چشم پزشکی در سریلانکا مشاور شماست.

تحصیل رشته چشم پزشکی در سریلانکا

برنامه آموزش ضمن خدمت برای تحصیلات تکمیلی و گذراندن امتحانات مربوطه در موسسه تحصیلات تکمیلی پزشکی دانشگاه کلمبو منجر به دریافت مدرکMD چشم‌شناسی توسط دانشگاه کلمبو می‌شود. تکمیل موفقیت آمیز برنامه آموزشی پس از MD به کارآموز این حق را می دهد که واجد شرایط گواهی هیئت مدیره به عنوان متخصص چشم پزشکی توسط PGIM به توصیه هیئت مطالعه در چشم پزشکی باشد. هدف از برنامه آموزشی باید اطمینان حاصل شود که کارآموز دانش کافی، هوش بالینی، مهارت های رویه ای، مهارت های ارتباطی و نگرش هایی را به دست می آورد که کارآموز را قادر می سازد به عنوان یک چشم پزشک عمل کند. کارآموز همچنین باید مهارت های حرفه ای را به دست آورد تا یک رهبر و مدیر موثر در ارائه اطلاعات و مراقبت های بهداشتی باشد.

سازماندهی خدمات کارآموز همچنین باید بتواند ممیزی ها و پروژه های تحقیقاتی را طراحی و اجرا کند، انتشارات تحقیقاتی را ارزیابی انتقادی کند و متعهد به طبابت مبتنی بر شواهد و توسعه حرفه ای مستمر باشد. کارآموز همچنین در معرض زمینه های مهمی در حرفه گرایی و رفتار اخلاقی و اخلاقی قرار خواهد گرفت. پس از ورود به برنامه آموزشی، داوطلب یک برنامه آموزشی ساختاریافته را در واحدهایی که توسط PGIM به رسمیت شناخته شده است، به مدت سه سال پیش از واجد شرایط بودن برای آزمون MD می گذراند. این یک برنامه مبتنی بر زمان با معیارهایی برای آموزش رضایت بخش است. ارزیابی آموزش به طور منظم انجام خواهد شد و اقدامات لازم توسط هیئت مطالعه BOS برای بهبود استانداردهای کارآموز انجام خواهد شد.

در نمودار زیر شاهد میزان دانشجویان بین المللی در رشته چشم پزشکی در سریلانکا هستید:

میزان دانشجویان بین المللی در رشته چشم پزشکی در سریلانکا

شرایط تحصیل در رشته چشم پزشی در سریلانکا

BOS این حق را برای خود محفوظ می دارد که دوره های زمانی و معیارهای مورد نیاز برای آموزش رضایت بخش را هر چند وقت یکبار با اطلاع رسانی کافی تغییر دهد. پس از معاینه MD، کارآموز می تواند در مورد آموزش فوق تخصصی تصمیم گیری کند. در صورتی که کارآموز تصمیم بگیرد که چشم پزشک عمومی شود، به مدت 2 سال در سمت ارشد ثبت احوال کار خواهد کرد. این 1 سال آموزش محلی و 1 سال آموزش خارج از کشور در یک مرکز تایید شده خواهد بود. در طول دوره آموزشی از کارآموز انتظار می رود که یک پروژه تحقیقاتی تایید شده را انجام دهد و بر اساس آن یک پایان نامه ارائه دهد. کارآموز باید در طول دوره قبل و بعد از MD یک نمونه کار داشته باشد. رشته بیهوشی در سریلانکا هم یک تخصص خوب در این کشور است.

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در خصوص تحصیل رشته چشم پزشکی در سریلانکا هستید:

کل هزینه تحصیل به یوروشهریه دانشگاه به یوروهزینه کتب به یورواجاره خوابگاه به یورو
€3700€1500€600€1600

مدارک لازم برای تحصیل رشته چشم پزشکی در سریلانکا

کارآموز باید برای ارزیابی گواهینامه قبل از هیئت مدیره حاضر شود. پس از گذراندن این گواهی، کارآموز به عنوان متخصص در چشم پزشکی عمومی برای گواهی هیئت مدیره در نظر گرفته می شود. اگر کارآموز تصمیم به گذراندن دوره آموزشی در یک فوق تخصص داشته باشد، دوره آموزش پس از MD 3 سال خواهد بود. برای ورود به برنامه آموزشی چشم پزشکی MD، داوطلب باید برای معاینه انتخابی حاضر شود. داوطلبی که دارای گواهی پایان دوره آموزش تخصصی (بریتانیا) یا معادل آن باشد ممکن است از آزمون گزینش، معاینه علوم پایه چشم پزشکی، اپتیک و معاینه انکساری معاف شود. با این حال، داوطلب باید دوره قبل از MD را که توسط BOS توصیه شده است، تکمیل کند و در آزمون MD موفق باشد، همچنین دوره آموزشی پس از MD توصیه شده توسط BOS را تکمیل کند و در PBCA موفق باشد تا واجد شرایط دریافت گواهینامه هیئت مدیره شود.

برای تحصیل در سریلانکا واجد شرایط بودن برای شرکت در آزمون گزینش، داوطلب باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • مدرک پزشکی ثبت شده در شورای پزشکی سریلانکا داشته باشید
  • یک دوره کارآموزی به رسمیت شناخته شده توسط شورای پزشکی سریلانکا را گذرانده باشید
  • تجربه کاری 1 ساله در سریلانکا پس از دوره کارآموزی
  • از سایر مقررات PGIM پیروی کنید.

دانشگاه رشته چشم پزشکی در سریلانکا

دانشگاه رشته چشم پزشکی در سریلانکا

کالج چشم پزشکان سریلانکا تنها بدنه حرفه ای چشم پزشکان در این کشور است. این ادامه مستقیم انجمن چشم پزشکی سریلانکا (سیلان) است که در سال 1957 تأسیس شد. این کالج در سال 1991 تأسیس شد. دفتر کالج در بیمارستان ملی چشم، کلمبو، مرکز آموزشی اصلی برای فارغ التحصیلان چشم پزشکی، چشم پزشکی است. اپتومتری شامل چشم و ساختارهای مرتبط و همچنین بینایی، سیستم ‌های بینایی و پردازش اطلاعات بینایی در انسان است. اپتومتریست ها ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی اولیه برای تشخیص، مدیریت بیماری های چشم و اختلالات انکساری هستند. متقاضیان دوره دیپلم اپتومتری با بازرسی و تجزیه و تحلیل بسیاری از شرایط انکساری آشنا هستند و بر راهنماهای نوری مانند عینک های اپتیکال، لنزهای تماسی و سایر راهنماهای اصلاحی نظارت می کنند.

دانشجویان می‌توانند در زمینه لنزهای تماسی، ارتوپتیک، کمک‌های بینایی کم، بینایی ورزشی، بینایی‌سنجی کودکان، بینایی ‌سنجی رفتاری و غیره تخصص داشته باشند. این دوره یک پیشنهاد شغلی در طبیعت است که زمینه‌ های زیادی را برای متقاضیان بخش خصوصی باز می‌کند. این دوره برای تولید اپتومتریست های حرفه ای که تقاضای خوبی دارند مفید است. پس از اتمام این برنامه، دانش‌آموزان دانش و مهارت ‌هایی را خواهند داشت که به طور مؤثر در تجارت نوری یا مراقبت ‌های بهداشتی مشارکت کنند. دوره دیپلم اپتومتری دانش اولیه علوم زیست پزشکی، رفتاری و بالینی را به خصوص در رابطه با بینایی و چشم می دهد. داوطلبان می توانند به عنوان بخشی از تیم با چشم پزشکان و اپتومتریست ها با بیمارستان مراقبت های بینایی همکاری کنند و در پیشگیری از نابینایی مشارکت داشته باشند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص اقامت پس از تحصیل در سریلانکا به شما مشاوره می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *