مهاجرت تحصیلی اسلواکی

رشته بینایی سنجی در اسلواکی

رشته بینایی سنجی در اسلواکی

اگر می خواهید در رشته بینایی سنجی در اسلواکی تحصیل کنید باید بدانید که در این کشور دانشجویان بین المللی زیادی از سراسر جهان در حال تحصیل هستند. اگرچه کره چشم، حدقه چشم و اعصاب بینایی در مقایسه با بسیاری از قسمت ‌های دیگر بدن انسان کوچک هستند، اما اهمیت آنها زمانی که فرد دچار اختلال بینایی می ‌شود و می‌ ترسد که توانایی دیدن خود را به طور کامل از دست بدهد، بیشتر می ‌شود. در چنین مواقعی، اپتومتریست ممکن است بتواند مشکل را تشخیص داده و بینایی را به فرد بازگرداند. گاهی اوقات راه حل یک جفت لنز یا عینک است و در موارد دیگر ممکن است یک درمان دارویی وجود داشته باشد. برای کسب اطلاعات تخصصی و کامل در مورد مهاجرت تحصیلی به اسلواکی می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

جایگاه رشته بینایی سنجی در اسلواکی

پیشگیری از نابینایی و مقابله با بیماری ها و اختلالات چشمی مسئولیت مهمی است، بنابراین هر اپتومتریست مشتاق قبل از ورود به این حرفه نیاز به آموزش دارد. دکتر Howai Jenny Chan، اپتومتریست و صاحب اپتومتری Clarity Eye Care در بالتیمور، می‌گوید که معاینه چشم می ‌تواند بیماری ‌های سلامتی مانند دیابت و فشار خون بالا را که کل بدن فرد را تحت تأثیر قرار می ‌دهند، آشکار کند. چشم‌ های شما مانند پنجره ‌ای به سلامت کلی سیستمیک شما هستند. یکی از نکات مهمی که در مورد اپتومتریست ها باید بدانید این است که آنها با چشم پزشکان که جراحان چشم هستند متفاوت هستند . دکتر رابرت سی لیمن، رئیس انجمن بینایی سنجی آمریکا، در ایمیلی نوشت، چشم پزشکان می توانند با جراحی به گلوکوم پیشرفته، آب مروارید و جداشدگی شبکیه رسیدگی کنند.

اپتومتریست را به عنوان متخصص داخلی چشم، تشخیص و درمان زودهنگام بیماری و چشم پزشک را به عنوان جراحی که بیماری های پیشرفته تر چشم را درمان می کند، در نظر بگیرید. بین وظایفی که چشم پزشکان و اپتومتریست ها انجام می دهند مقداری متقاطع وجود دارد، زیرا چشم پزشکان اغلب آزمایش های بینایی را انجام می دهند و لنزهای اصلاحی را درست مانند اپتومتریست ها تجویز می کنند. بینایی ‌شناسان استقلال و اختیار بیشتری نسبت به بینایی شناسان دارند، و خاطر نشان می ‌کند که بینایی ‌شناسان نمی ‌توانند مشکلات چشمی را تشخیص یا درمان کنند. بینایی‌ شناسان تکنسین ‌هایی هستند که برای طراحی، تأیید و نصب لنزها و فریم ‌های عینک، لنزهای تماسی و سایر وسایل برای اصلاح بینایی آموزش دیده ‌اند.

در جدول زیر شاهد تعداد متقاضیان تحصیل در رشته بینایی سنجی در اسلواکی می باشید:

تعداد متقاضیانسال
71032021
63982022
78502023

جایگاه رشته بینایی سنجی در اسلواکی

تحصیل رشته بینایی سنجی در اسلواکی

در کشور اسلواکی رشته بینایی سنجی یک رشته دانشگاهی در حوزه علوم پزشکی است و جنبه های فنی و پیچیده دارد. در اسلواکی علاوه بر مدرک لیسانس به مدرک دکترای حرفه ای نیز نیاز دارد. برای واجد شرایط بودن برای پذیرش در دانشکده بینایی سنجی، معمولاً شخصی باید مقدار قابل توجهی از دوره های کارشناسی را با تمرکز بر موضوعات علمی مانند آناتومی، زیست شناسی، شیمی آلی و فیزیک تکمیل کند. مدرسه بینایی سنجی 4 سال به طول می انجامد. برخی از فارغ التحصیلان مدرسه بینایی سنجی انتخاب می کنند که 1 سال دستیاری را با تمرکز بر یک مجموعه مهارت خاص، مانند توانبخشی بینایی یا درمان بینایی، دنبال کنند.

در کشور اسلواکی در تمام کلاس های کالج لازم برای پذیرش در دانشکده بینایی سنجی شرکت کنید. کارشناسان می گویند که اپتومتریست های آینده به طور کلی در یک رشته علمی به عنوان دانش آموخته تحصیل می کنند، اگرچه انجام این کار در اسلواکی اجباری نیست. برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد به عنوان دانشجوی بین المللی در اسلواکی در مقطع کارشناسی معدل بالایی کسب کنید. کارشناسان پیشنهاد می کنند نمرات جامد برای رقابت پذیری برای پذیرش در دانشکده بینایی سنجی ضروری است. در آزمون پذیرش اپتومتری خوب عمل کنید. این آزمون چند گزینه ای درک فرد از علوم طبیعی و فیزیک را اندازه گیری می کند و همچنین مهارت های استدلال کمی و درک مطلب را ارزیابی می کند. نمره این آزمون از 200 تا 400 است.

در بخش زیر شاهد نرخ پذیرش دانشگاه های اسلواکی در رشته بینایی سنجی می باشید:

کارآموزی رشته بینایی سنجی در اسلواکی

دانشکده های بینایی سنجی در اسلواکی می خواهند اطمینان حاصل کنند که متقاضیان تحصیل با کارهایی که اپتومتریست ها انجام می دهند آشنا شوند. می توانید با داشتن شرایط و مدارک لازم در اسلواکی در یک دانشکده معتبر بینایی سنجی پذیرفته شوید. البته تعداد دانشکده بینایی سنجی در کل کشور زیاد نیست. در اسلواکی 4 سال دوره اپتومتری را بگذرانید و بگذرانید. در دانشکده بینایی سنجی، در سال اول با آناتومی و فیزیولوژی پایه آشنا خواهید شد. شما موضوعاتی مانند گلوکوم و سلامت چشم را پوشش خواهید داد. برنامه ‌های درسی مدرسه بینایی‌سنجی مرتباً برای در نظر گرفتن نوآوری در این حرفه تنظیم می ‌شوند.

انجام یک دوره دستیاری بالینی با تمرکز بر یک حوزه تخصصی مانند بیماری چشمی را در نظر بگیرید. بسیاری از اپتومتریست ها برای تکمیل دوره رزیدنتی انتخاب می کنند. این آزمون چند قسمتی به منظور ارزیابی شایستگی اپتومتریست های بالقوه است و نتایج این آزمون از جمله عوامل متعددی است که بر واجد شرایط بودن مجوز اپتومتری حرفه ای تأثیر می گذارد. می توانید در اسلواکی مجوز عمل اپتومتری در منطقه خود را دریافت کنید. چنین مجوزی برای این حرفه مورد نیاز است. مجوز اپتومتری خود را از طریق دوره های آموزش مداوم حفظ کنید. چنین دوره هایی در وب سایت های متعددی از جمله سایت های دانشکده های بینایی سنجی موجود است. رشته همه گیر شناسی در اسلواکی را نیز می توانید برای تحصیل انتخاب کنید.

در نمودار زیر شاهد نرخ اشتغال در حوزه بینایی سنجی در اسلواکی می باشید:

کار در رشته بینایی سنجی در اسلواکی

به دریافت گواهینامه بورد از هیئت بینایی سنجی اسلواکی فکر کنید. اگرچه چنین گواهی اختیاری است، اما یکی از راه ‌های تقویت اعتبار شما به عنوان ارائه‌ دهنده مراقبت ‌های بهداشتی و افزایش بازارپسندی شما در رشته چشم پزشکی در اسلواکی است. انواع مختلفی از اپتومتریست ها وجود دارد، از جمله برخی که بر ارائه مراقبت های اولیه تمرکز می کنند و برخی دیگر که به بیماران بیمارستانی رسیدگی می کنند.

برخی از اپتومتریست ها بیماران را در سنین مختلف می بینند در حالی که برخی دیگر به بیماران از یک سن جمعیتی خاص خدمات می دهند. به عنوان مثال، اپتومتریست های اطفال مشکلات چشمی را که کودکان را تحت تاثیر قرار می دهند، تشخیص و درمان می کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه مشاوره تخصصی در زمینه اقامت اسلواکی از طریق تحصیل همراه و یاور شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *