مهاجرت تحصیلی لوکزامبورگ

رشته باستان شناسی در لوکزامبورگ

رشته باستان شناسی در لوکزامبورگ

دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل رشته باستان شناسی در لوکزامبورگ را دارند می توانند درخواست تحصیلی خود را به دانشگاه لوکزامبورگ ارسال کنند. این کشور، کشوری محصور در خشکی در اروپای غربی است. از غرب و شمال با بلژیک، از شرق با آلمان و از جنوب با فرانسه همسایه است. پایتخت آن، شهر لوکزامبورگ، یکی از 4 پایتخت رسمی اتحادیه اروپا (به همراه بروکسل، فرانکفورت و استراسبورگ) و مقر دیوان دادگستری اتحادیه اروپا، بالاترین مقام قضایی اتحادیه اروپا است.

فرهنگ، مردم و زبان‌ های آن به شدت با همسایگانش در هم تنیده شده است و آن را ترکیبی از فرهنگ ‌های فرانسوی و آلمانی می ‌سازد. لوکزامبورگی تنها زبان ملی مردم این کشور است که توسط قانون تعریف شده است. علاوه بر زبان لوگزامبورگی، فرانسوی و آلمانی نیز در امور اداری و قضایی استفاده می شود. این 3 زبان مشترکا زبان‌های اداری این کشور محسوب می‌شوند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش سوالات شما را درباره رشته باستان شناسی در لوکزامبورگ پاسخو داده است.

تحصیل رشته باستان شناسی در لوکزامبورگ

تحصیل رشته باستان شناسی در لوکزامبورگ، یکی از کوچکترین کشورهای اروپایی، در مقایسه با سایر کشورهای بزرگ اروپایی مانند بریتانیا، فرانسه و آلمان می تواند کاملا مقرون به صرفه باشد. بسیاری از دانشجویان به دلیل شهریه های بالای دانشگاه های کشورهای اروپایی اغلب از تحصیل در اروپا دلسرد می شوند. این کشور یک کشور اروپایی کوچک و یکی از کم جمعیت ترین کشورهای اروپا است، با دانشگاه های مختلفی که در مقایسه با سایر کشورهای بزرگ اروپایی مانند بریتانیا، فرانسه و آلمان، شهریه پایینی را ارائه می دهند.

دانشگاه لوکزامبورگ برای دانشجویانی که قصد تحصیل رشته باستان شناسی در لوکزامبورگ را دارند، مناسب است. این دانشگاه تنها دانشگاه دولتی در این کشور است که در سال 2003 با حدود 1420 هیات علمی و بیش از 6700 دانشجو تاسیس شد. مقاطعی که در این دانشگاه ارائه می شود در جدول زیر آمده است:

مقطع تحصیلیتعداد دروس ارائه شده
کارشناسی17
کارشناسی ارشد46
دکترا4

دانشگاه چند زبانه دوره هایی را ارائه می دهد که عموما به 2 زبان تدریس می شوند که عبارتند از:

برخی از دوره ها به 3 زبان تدریس می شوند. دوره های انگلیسی، فرانسوی و آلمانی و سایر دوره ها فقط به زبان انگلیسی تدریس می شود.

هزینه تحصیل رشته باستان شناسی در لوکزامبورگ

تنها برنامه هایی که کاملا رایگان هستند به گویش محلی این کشور که عبارتند از:

  • لوگزامبورگی
  • آلمانی
  • فرانسوی

بسته به دوره تحصیلی شما، به طور متوسط ​​باید مبلغی بین 400€ تا 800€ (یورو) در سال بپردازید. دوره های تجاری یا پزشکی در صورتی که به زبان انگلیسی ارائه شوند می توانند به طور متوسط ​​3000€ تا 5000€ (یورو) در سال باشند. هزینه زندگی در لوکزامبورگ برای دانشجویان بین المللی در مقایسه با فرانسه و سوئیس بسیار مقرون به صرفه است. به طور متوسط ​​بین 800€ تا 1080€ (یورو) در ماه است. این مبلغ تخمینی است که ممکن است به دلیل عادت خرج کردن و سبک زندگی دانشجو افزایش یا کاهش یابد. هزینه زندگی باید تغذیه، اسکان، حمل و نقل، امکانات رفاهی و غیره را پوشش دهد. شما می توانید در طول هفته در این کشور به عنوان یک دانشجوی تمام وقت حداکثر 40 ساعت در هفته کار کنید.

هزینه تحصیل رشته باستان شناسی در لوکزامبورگ

درخواست تحصیلی در لوکزامبورگ

برای درخواست، باید بدانید که آیا در وهله اول شانس پذیرش در هر مدرسه ای را دارید یا خیر. پس از آن، با مدرسه انتخابی خود برای موارد خاص مشورت کنید. الزامات دوره، اگر آن ها را برآورده می کنید، باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • درخواست تحصیل در لوکزامبورگ
  • رزومه خود را بنویسید.
  • توصیه نامه از اساتید سابق خود دریافت کنید.
  • مدرکی مبنی بر مهارت زبان نشان دهید یا برای یک برنامه در این کشورثبت نام کنید.

بعد از اینکه همه چیز گفته شد و انجام شد، می توانید برای پذیرش اقدام کنید. حتما بررسی کنید که آیا دانشگاه انتخابی شما هزینه درخواست را از متقاضیان بین المللی دریافت می کند یا خیر.

در این قسمت برخی از مزایای تحصیل رشته باستان شناسی در لوکزامبورگ هستید:

مزایای تحصیل رشته باستان شناسی در لوکزامبورگ

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی لوکزامبورگ

مدارک در هر پردازش ویزا بسیار مهم هستند. در زیر مدارکی است که باید برای مقامات سفارت ارسال کنید تا درخواست ویزای تحصیلی شما را بررسی کنند عبارتند از:

  • مدرک ثبت نام به عنوان دانشجوی تمام وقت در یکی از موسسات آموزش عالی این کشور
  • اثبات پرداخت کامل شهریه دوره
  • پاسپورت بین المللی با اعتباری که مدت ویزای مورد نظر شما را حداقل 6 ماه افزایش می دهد.
  • فرم درخواستی که به درستی پر و امضاء کرده اید.
  • باید مدرکی دال بر توانایی مالی خود ارائه دهید. به طوری که در طول دوره تحصیل خود در این کشور و برای حمل و نقل برگشت خود از نظر مالی حمایت کنید.
  • نسخه اصلی «مجوز موقت اقامت»، این نامه اداره مهاجرت وزارت امور خارجه در این کشور است.
  • بیمه سلامت و حوادث شامل تعداد کل روزهایی که به عنوان دانشجو در این کشور خواهید بود. این بیمه نامه باید برای همه کشورهای شنگن معتبر باشد.
  • مدرکی که نشان دهد شما قصد دارید در پایان تحصیل از این کشور خارج شوید.

کار در حوزه رشته باستان شناسی در لوکزامبورگ

سطوح مختلفی برای باستان شناس بودن وجود دارد، و جایی که در شغل خود قرار دارید به سطح تحصیلات و تجربه ای که دریافت کرده اید مربوط می شود. 2 نوع باستان شناس متداول وجود دارد:

  • باستان شناسان مستقر در دانشگاه ها
  • آن هایی که در شرکت های مدیریت منابع فرهنگی (CRM) مستقر هستند.

سایر مشاغل مرتبط با رشته باستان شناسی در لوکزامبورگ در پارک های ملی، موزه ها و انجمن های تاریخی ایالتی یافت می شوند. باستان شناس پروژه، رده میانی مشاغل مدیر منابع فرهنگی است که بر کاوش ها نظارت می کند و گزارش هایی را در مورد کاوش های انجام شده می نویسد. شما می توانید روی پروژه های CRM یا پروژه های آکادمیک کار کنید و در شرایط عادی هر 2 موقعیت های پولی هستند. یک مدیر دفتر CRM بر چندین موقعیت PA/PI نظارت دارد. برای به دست آوردن یکی از این مشاغل به مدرک کارشناسی ارشد (MA/MS) در باستان شناسی یا مردم شناسی نیاز دارید، و چند سال تجربه به عنوان تکنسین میدانی بسیار مفید است تا بتوانید این کار را انجام دهید.

حقوق ماهیانه کار در لوکزامبورگ برای باستان شناسان در نمودار زیر آمده است:

حقوق باستان شناسان در لوکزامبورگاگر قصد مهاجرت به لوکزامبورگ را دارید برای دریافت مشاوره به صورت رایگان می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات متداول در مورد رشته باستان شناسی در لوکزامبورگ

در این قسمت از مقاله مفتخریم تا سوالات شما را متداول در مورد رشته باستان شناسی در لوکزامبورگ را پاسخ دهیم:

  • فرصت های شغلی در باستان شناسی در لوکزامبورگ چیست؟ سایر مشاغل مرتبط با رشته باستان شناسی در لوکزامبورگ در پارک های ملی، موزه ها و انجمن های تاریخی ایالتی یافت می شوند. باستان شناس پروژه، رده میانی مشاغل مدیر منابع فرهنگی است که بر کاوش ها نظارت می کند و گزارش هایی را در مورد کاوش های انجام شده می نویسد.
  • هزینه تحصیل در رشته باستان شناسی در لوکزامبورگ چقدر است؟ بسته به دوره تحصیلی شما، به طور متوسط ​​باید مبلغی بین 400€ تا 800€ (یورو) در سال بپردازید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *