مهاجرت تحصیلی عمان

رشته ایمنی شناسی در عمان

رشته ایمنی شناسی در عمان

تحصیل رشته ایمنی شناسی در عمان به صورت تخصصی در دانشگاه برجسته این کشور به نام دانشگاه سلطان قابوس ارائه می شود. دانشگاه سلطان قابوس عمان برجسته ترین دانشگاه عمان است که به نام حاکم این کشور نامگذاری شده است. این دانشگاه طیف وسیعی از رشته ها را ارائه می کند و رشته ایمنی شناسی نیز جز این رشته ها می باشد. این دانشگاه دارای دپارتمان ایمنی شناسی و میکروبویولوژی است که تدریس و تحقیقات در رشته ایمنی شناسی در آن انجام می شود. برای بررسی بیشتر رشته ایمنی شناسی در عمان به مقاله منتشر شده توسط همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رجوع کنید.

تحصیل رشته ایمنی شناسی در عمان

تحصیل رشته ایمنی شناسی در عمان شاخه ای از پزشکی است که به ایمنی بیماری می پردازد و ایمونولوژیست ها دانشمندان محقق یا متخصصانی هستند که فرآیندهای بیماری را که سیستم ایمنی را درگیر می کند مطالعه می کنند. سیستم ایمنی سیستمی است در یک ارگانیسم که مسئول محافظت از ارگانیسم در برابر عفونت توسط مواد خارجی است. ایمونولوژیست ها همچنین بر روی بیماری هایی که بر سیستم دفاعی طبیعی تأثیر می گذارند نیز کار می کنند. این بیماری ‌ها شامل بیماری ‌هایی مانند آلرژی، تورم سینوس، ذات ‌الریه و آبسه است که حتی با درمان به طور مکرر اتفاق می ‌افتد.

بسیاری از ایمونولوژیست ها جایگاه خود را در تدریس به جای تمرین پیدا می کنند. در حالی که این شاخه از ایمونولوژی هنوز مشارکت قوی در تحقیقات دارد، نیاز به شخصیتی مناسب برای آموزش و همچنین راهنمایی دارد. دکتری معمولاً برای تحقیقاتی که به طور مستقل انجام می شود ضروری است، اما برای تضمین موقعیتی به عنوان عضو هیئت علمی یا مدیریت، حداقل همیشه لازم است. برای اکثر زیر شاخه های ایمنی شناسی، دانش بالایی در زمینه های زیست شناسی، شیمی و ریاضیات نیاز است. علاوه بر این نیز دانش کامپیوتر، الکترونیک، مهارت های مدیریت و ارتباطات مفید نیاز می باشد. مشاغل در ایمنی شناسی به مدرک پیشرفته به ویژه دکترا نیاز دارند.

در جدول زیر دانشگاه های ارائه کننده تحصیل رشته ایمنی شناسی در عمان معرفی شده اند:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه سلطان قابوس
2کالج پزشکی عمان

دپارتمان رشته ایمنی شناسی و میکروبیولوژی دانشگاه سلطان قابوس عمان

دپارتمان رشته ایمنی شناسی و میکروبیولوژی دانشگاه سلطان قابوس عمان نقشی اساسی در ارائه آموزش نمونه، تحقیقات هنری و خدمات پایدار جامعه ایفا می کند. این کمک قابل توجهی در آموزش M.D. و همچنین B.Sc. علوم زیست پزشکی و کارشناسی برنامه های کارشناسی پرستاری. در برنامه MD می کند. جدای از سخنرانی های آموزشی، آموزش های تعاملی و عملی فشرده گروه های کوچک وجود دارد که درک دانشجویان از موضوع را افزایش می دهد و همچنین بینشی در مورد همبستگی بالینی و کاربردهای میکروبیولوژی و ایمونولوژی می دهد. این دپارتمان در هر 3 مرحله برنامه درسی – فاز 1، فاز 2 و فاز 3، به دانشجویان دکتری آموزش می‌دهد.

در حالی که یک دوره هر یک در B.Sc. علوم زیست پزشکی (انگل شناسی) و دوره های کارشناسی پرستاری (میکروبیولوژی) ارائه می شود. این دپارتمان یک برنامه کارشناسی ارشد 2 ساله معتبر در علوم زیست پزشکی (میکروبیولوژی پزشکی) و همچنین دکتری 4 ساله مبتنی بر تحقیقات در برنامه های باکتری شناسی، ویروس شناسی، انگل شناسی و ایمونولوژی ارائه می دهد.

  • بخش‌های بالینی اختصاصی و با انگیزه این دپارتمان خدمات تشخیصی به ‌روز را به بیمارستان دانشگاه سلطان قابوس (SQUH) و سایر بیمارستان‌ های عمان در زمینه ‌های باکتری ‌شناسی، ویروس ‌شناسی، انگل ‌شناسی، قارچ ‌شناسی و ایمونولوژی ارائه می‌کنند.
  • اعضا کمک قابل توجهی به مراقبت ضد میکروبی و پیشگیری و کنترل عفونت در بیمارستان دانشگاه سلطان قابوس دارند.

کار در رشته ایمنی شناسی در عمان

از مهمترین جنبه های کار در رشته ایمنی شناسی، تحقیق است. ایمونولوژیست ‌ها در این شاخه از ایمونولوژی در آزمایشگاه‌ هایی کار می‌کنند که آنها را قادر می ‌سازد تا تعاملات مواد شیمیایی، سلول ‌ها و ژن ‌ها را در بدن مطالعه و آزمایش کنند تا درک بهتری از آنچه برای عملکرد صحیح سیستم ایمنی لازم است، داشته باشند. یک حرفه در ایمونولوژی تحقیقات علمی نیاز به دکترا دارد.

ایمونولوژیست های کودکان، همچنین در بخش آلرژی کودکان تخصص دارند و مشکلات مربوط با آلرژی ها و اختلالات سیستم دفاعی بدن را پیدا کرده و درمان می کنند. ایمونولوژیست های اطفال در کودکان از نوزادان تا نوجوانان تخصص دارند. آنها معمولاً در بیمارستان های کودکان، بیمارستان های عمومی، دفاتر خصوصی و مراکز پزشکی دانشگاه کار می کنند.

میزان درآمد کار در رشته ایمنی شناسی در نمودار زیر آمده است:

درآمد متخصص ایمونولوژیست در عمان موسسات معتبر کاریابی در عمان را می توانید در اینجا ببینید.

برنامه های ایمنی شناسی در دانشگاه سلطان قابوس عمان

برنامه های ایمنی شناسی در دانشگاه سلطان قابوس عمان در مقاطع مختلف ارائه می شود و به شرح زیر است:

برنامهشرح
برنامه درسی M.Dاین دپارتمان از بدو پیدایش نقش مهمی در برنامه درسی M.D ایفا کرده است و این کار را در هر نسخه جدید برنامه درسی ادامه می دهد. این دپارتمان به طور فعال در 13 دوره اصلی و سیستمی مختلف و همچنین نظارت بر پروژه های تحقیقاتی دانشجویان پزشکی در فاز I و II برنامه درسی M.D شرکت می کند. علاوه بر این، این دپارتمان در آموزش پزشکی آزمایشگاهی در دوره کارآموزی و کارآموزی ارشد در مرحله سوم مشارکت دارد.
B.Sc. برنامه علوم زیست پزشکیاین دپارتمان کمک قابل توجهی به دوره B.Sc. برنامه BMS 7 دوره مختلف در طول هر سال تحصیلی ارائه می شود. بسیاری از دانشجویان پروژه های تحقیقاتی دانشجویی خود را در مقطع کارشناسی تحت نظارت کارکنان بخش انجام می دهند.
B.Sc. برنامه پرستاریاین دپارتمان یک دوره آموزشی میکروبیولوژی و ایمونولوژی با 3 واحد ایجاد کرده است که تا سال دوم لیسانس تدریس می شود.
کارشناسی ارشداین دپارتمان یک برنامه میکروبیولوژی پزشکی برای کارشناسی ارشد ارائه می دهد.
برنامه PHDاین دپارتمان همچنین یک دوره دکترای بین المللی فعال دارد. برنامه در تمام زیر رشته های میکروبیولوژی و ایمونولوژی است.

مدارک لازم جهت پذیرش در عمان توسط کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت معرفی شده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *