مهاجرت تحصیلی فیلیپین

رشته باستان شناسی در فیلیپین

رشته باستان شناسی در فیلیپین

تحصیل رشته باستان شناسی در فیلیپین از آن جهت خوب است که موسسات آموزش عالی این کشور از کیفیت آموزشی بسیار بالا برخوردار هستند. این کشور مجمع الجزایری متشکل از بیش از 7100 جزیره در اقیانوس آرام است. بیش از 800 جزیره مسکونی هستند. این کشور از شرق با دریای فیلیپین، از غرب با دریای چین جنوبی و از جنوب با دریای سلبس همسایه است. جغرافیای این کشور بیشتر کوهستانی پوشیده از جنگل های بارانی استوایی است و آتشفشان های فعال زیادی وجود دارد. انگلیسی به طور گسترده صحبت می شود و با جمعیتی نزدیک به 100 میلیون نفر، این کشور سومین کشور بزرگ انگلیسی زبان جهان است.

فیلیپینی و انگلیسی هر 2 زبان رسمی هستند. اگرچه اسپانیایی و عربی نیز در این کشور صحبت می ‌شوند. واحد پول این کشور پزو فیلیپینی است که به اختصار PHF و گاهی اوقات پیزو نوشته می شود. این کشور نزدیک به 70000 سال است که مسکونی شده است. این کشور سرشار از منابع معدنی از جمله مس، نیکل، کرومیت و روی است. این کشور اولین کشور آسیایی بود که در المپیک تابستانی 1924 شرکت کرد و مدال گرفت. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این راهنما را برای متقاضیانی که قصد تحصیل رشته باستان شناسی در فیلیپین دارند، تهیه کرده است.

معرفی دانشگاه های رشته باستان شناسی در فیلیپین

سیستم آموزش عالی در این کشور از نظام آموزشی آمریکا الگوبرداری شده و شامل مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می باشد. به دانشجویانی که مدارک حرفه ‌ای کسب می ‌کنند معمولا استانداردهای آمریکایی مانند اصول حسابداری پذیرفته شده عمومی برای دانشجویان حسابداری آموزش داده می‌ شود. سالانه بیش از 5000 دانشجوی بین المللی در این کشور تحصیل می کنند. علاوه بر داشتن یکی از بهترین سیستم های آموزشی در آسیا، تمامی برنامه های آموزشی، از جمله برنامه های کارشناسی ارشد، به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شود. کیفیت دانشکده بسیار بالا است. موسسات آموزش عالی 115000 معلم با مدرک کارشناسی ارشد و دکترا استخدام می کنند.

این کشور دارای بیش از 2200 دانشگاه و سایر مؤسسات آموزش عالی، از جمله پردیس های ماهواره ای و کالج های محلی، به همراه چندین مدرسه بین المللی است. حدود 650 مدرسه دولتی و حدود 1600 مدرسه خصوصی هستند. 110 دانشگاه دولتی وجود دارد. مدارس این کشور معمولا از سیستم ترم استفاده می کنند. ترم اول از ژوئن شروع می شود و تا اکتبر ادامه دارد. ترم دوم از نوامبر شروع می شود و تا آوریل ادامه دارد. هر 2 ترم شامل یک هفته امتحان پس از پایان کلاس ها می باشد. دانشگاه های رشته باستان شناسی در فیلیپین در جدول زیر آمده است:

نام دانشگاهرتبه جهانی
لیسه دانشگاه فیلیپین
دانشگاه فیلیپین399
دانشگاه د لا سال801-1000
دانشگاه سانتو توماس801-1000

معرفی رشته باستان شناسی در فیلیپین

شما ممکن است مستقیما در انجام حفاری‌ها، که معمولا حفاری نامیده می‌شود، یا کار در تنظیمات مرتبط، مانند:

  • مقامات محلی، مشاوره در مورد پیامدهای باستان شناسی برنامه های کاربردی برنامه ریزی
  • موزه ها یا مراکز میراث، کمک به حفظ، حفاظت، نمایش و تفسیر آثار باستانی
  • دانشگاه ها و سازمان های تحقیقاتی که کارهای تحقیقاتی و آموزشی را انجام می دهند.

به طور کلی، باستان شناسی به 2 حوزه اصلی تقسیم می شود:

2 حوزه اصلی باستان شناسی در فیلیلپینباستان شناسی تاریخی به مصنوعات و سوابق تمدن های باستانی می پردازد در حالی که باستان شناسی پیش از تاریخ به پیش از تاریخ )قبل از شروع ثبت های تاریخی( می پردازند.

4 حوزه اصلی وجود دارد:

نوع باستان شناسیشرح
قرارداد یا باستان شناسی تجاریکار برای توسعه دهنده ای که مسئول هزینه و زمان درگیر در یک پروژه است.
تحقیقات یا باستان شناسی آکادمیککار بر روی سایت ها یا پروژه های بررسی در طول چندین ماه یا سال، مشروط به تامین مالی
باستان شناسی عمومی یا اجتماعیکاری که توسط سازمان های حرفه ای اما با مشارکت عمومی انجام می شود.
باستان شناسی تخصصیمتخصص در مناطق جغرافیایی خاص، دوره های تاریخی یا انواع اشیاء، مانند سفال، سکه یا استخوان

رقابت برای مشاغل قوی است. تجربه عملی، بالاتر و فراتر از کار میدانی اجباری در مدرک باستان شناسی، تعهد و علاقه شما را نشان می دهد. داشتن تجربه کار میدانی در چندین سایت که شامل تجربه مدیریت و شناسایی یافته‌ ها و کار با فناوری ‌هایی مانند GIS، تجهیزات نقشه برداری و عکاسی است، بسیار مفید است.

حقوق ماهیانه کار در فیلیپین برای باستان شناسان در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه باستان شناسان در فیلیپین

هزینه تحصیل در رشته باستان شناسی در فیلیپین

شهریه در مدارس دولتی و خصوصی عموما پایین است. شهریه سالانه در یک مدرسه دولتی حدود 1000$ (دلار آمریکا) و شهریه سالانه در مدارس خصوصی از حدود 1200$ تا 2500$ (دلار آمریکا) است. اکثر برنامه های کارشناسی ارشد 1 تا 2 سال بسته به مدرسه و رشته تحصیلی هستند. دانشجویان خارجی ممکن است بتوانند از طریق شرکت بیمه سلامت این کشور که بیمه مقرون به صرفه ای را برای همه شهروندان فیلیپینی ارائه می دهد، هزینه پوشش را بپردازند. با این حال، دانشجویان باید گزینه های بیمه موجود در کشور خود یا گزینه های بیمه بین المللی را بررسی کنند. هزینه زندگی در فیلیپین بسیار کم است و دانشجویان فقط به 350$ تا 500$ (دلار آمریکا) در هر ماه نیاز دارند. عموما دانشجویان مجاز به کار با ویزای دانشجویی نیستند.

هزینه تحصیل در رشته باستان شناسی در فیلیپین

ویزای تحصیلی فیلیپین

تمامی دانشجویان بین المللی برای تحصیل در فیلیپین نیاز به ویزای دانشجویی دارند. هنگامی که دانشجو در یک موسسه این کشور پذیرفته شد، دانشجو می تواند برای ویزا در سفارت یا کنسولگری این کشور در کشور خود اقدام کند. پس از دریافت تمامی مدارک مناسب، دانشجو باید برای حضور در مصاحبه در سفارت یا کنسولگری وقت ملاقات بگیرد. ویزا برای 1 سال خوب است، اما ممکن است بعد از هر ترم قابل تمدید باشد.

دانشجویان در یک برنامه تبادل رسمی ممکن است ویزای دانشجویی Exchange را دریافت کنند که برای کل دوره برنامه دانشجویی معتبر است. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا شامل پاسپورت دانشجو، درخواست ویزا، گواهی سلامت پزشکی (فرم 1 DFA) همراه با رادیوگرافی قفسه سینه با اندازه واقعی و گزارش های آزمایشگاهی و گواهی ترخیص پلیس است. با مراجعه به وب سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید اطلاعات بیشتری در رابطه با این کشور بدست آورید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *