مهاجرت تحصیلی آلمان

رشته باستان شناسی در آلمان

رشته باستان شناسی در آلمان

رشته باستان شناسی در آلمان به دلیل کیفیت آموزشی بالا و هزینه های مقرون به صرفه دانشگاه ها یکی از بهترین رشته های تحصیلی می باشد. وقتی صحبت از کیفیت آموزش عالی، زیرساخت های تحقیقاتی، روش تدریس، مطالعات کم هزینه و چشم انداز شغلی به میان می آید، این کشور مکانی برای بودن است. به همین دلیل است که بسیاری از بین المللی ها همچنان بر این باورند که این کشور بهترین مکان برای ادامه تحصیلات عالی آن هاست.

از سوی دیگر، هر فرد خارجی قادر به دنبال چنین رویایی نیست. زیرا چندین ملیت مجاز به ورود و اقامت در خاک آلمان بدون برخورداری از ویزای مناسب این کشور نیستند. در مورد دانشجویان بین المللی، ویزای مورد نیاز، مدرک رسمی مجاز است که برای اجازه دادن به یک تبعه غیر آلمانی برای ورود و اقامت در خاک این کشور به منظور تحصیل، در یک دوره زمانی مشخص مورد نیاز است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار به معرفی دانشگاه های رشته باستان شناسی در آلمان، هزینه تحصیل و معرفی بورسیه های تحصیلی پرداخته است.

معرفی دانشگاه های رشته باستان شناسی در آلمان

2 نوع دانشگاه وجود دارد:

دانشگاه های کشور آلماندانشگاه های دولتی شهریه دریافت نمی کنند. در مجموع 400 دانشگاه دولتی در این کشور وجود دارد. دانشگاه های خصوصی کم هستند  و می توانند بسیار گران باشند. همچنین، بسیاری از دانشگاه‌ های این کشور به «آزادی آکادمیک» معتقدند که در آن دانشجویان مجبور به شرکت در کلاس‌ های ثابت نیستند و می ‌توانند انتخاب کنند. دوره کارشناسی 3 تا 4 سال طول می کشد و مدرک کارشناسی ارشد معمولا فقط 2 سال است (2 تا 5 ترم طول می کشد). شما مدرک کارشناسی ارشد را با مجموع 120 واحد ECTS دریافت می کنید. 90 مورد از این ها از طریق ماژول ها، دوره های آموزشی و امتحانات به دست می آید. 30 باقیمانده مربوط به کار تحقیقاتی و پایان نامه شماست.

برای تحصیل رشته باستان شناسی در آلمان می توانید یکی از دانشگاه های جدول زیر را انتخاب کنید:

نام دانشگاهرتبه جهانی
دانشگاه توبینگن50
دانشگاه کیل125
دانشگاه کلن134
دانشگاه آزاد برلین192
دانشگاه مونیخ201
دانشگاه گوته فرانکفورت آم ماین247
دانشگاه بن257
دانشگاه هایدلبرگ – آلمان259
دانشگاه یوهانس گوتنبرگ ماینز297
دانشگاه گوتینگن325

معرفی دانشگاه های رشته باستان شناسی در آلمان

بررسی مشاغل و حقوق رشته باستان شناسی در آلمان

باستان شناسان روزانه تحقیقات میدانی انجام می دهند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • آثار باستانی را تجزیه و تحلیل می کنند.
  • محوطه ها را حفاری می کنند.
  • تدارکات پروژه ها را در سایت ها مدیریت می کنند.
  • گزارش ها و توصیه ها را می نویسند.
  • آموزش می دهند.
  • تحقیقات انجام می دهند.
  • نتایج تحقیقات خود را در مجلات دانشگاهی منتشر می کنند.

باستان شناسی شغل مهمی است. زیرا به ما در به دست آوردن گاهشماری از گذشته خود کمک می کند، به ما درک درستی از چرایی تغییر فرهنگ بشری در طول زمان می دهد و به ما اجازه می دهد تا رفتار علت و معلولی انسان در گذشته را توضیح دهیم. به ما کمک می کند زمان حال را درک کنیم و اینکه چرا بشریت به این شکل است. از طریق باستان شناسی می توانیم تصمیمات آگاهانه تری در مورد پیشرفت بشریت در حال حاضر بگیریم.

باستان شناسان حرفه ای برای دانشگاه ها، موزه ها، دولت ها، شرکت های خصوصی و به عنوان مشاور کار می کنند. کار باستان شناسی یا در فضای باز و در حین کار میدانی یا در محیط اداری هنگام نوشتن گزارش ها یا مقالات تحقیقاتی انجام می شود. خطرناک ترین جنبه باستان شناسی خطر ایمنی و بهداشت شغلی است که در کار در فضای باز وجود دارد.

حقوق ماهیانه کار برای باستان شناسان در این کشور در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه باستان شناسان در آلمان برای اطلاعات بیشتر در رابطه با کار مقاله شرایط کار در آلمان را مطالعه نمایید.

هزینه تحصیل در آلمان

هزینه تحصیل در آلمان یکی از نکاتی است که دانشجویان هنگام برنامه ریزی برای تحصیل در این کشور به آن فکر می کنند. در این کشور از چنین نگرانی راحت می شوید. برخلاف سایر مقاصد تحصیلی پرطرفدار در جهان که هزینه های تحصیل بزرگترین نگرانی است، دانشجویان بین المللی در این کشور نمی توانند با این موضوع ارتباط برقرار کنند. یک طرح دولتی که در سال 2014 تصویب شد، شهریه را برای همه دانشجویانی که در دانشگاه های دولتی ثبت نام کرده بودند، از جمله دانشجویان خارج از کشور، لغو کرد.

این یک محرک اصلی برای گسترش ثبت نام بین المللی بوده است و اکنون بیش از 380000 دانشجوی خارجی در دانشگاه های این کشور تحصیل می کنند. اگرچه، در برخی از نقاط کشور شهریه ها در سال 2017 مجددا برقرار شد و دانشجویان بین المللی تحصیلات تکمیلی مجبور به پرداخت هزینه های تحصیلی خود هستند، هزینه تحصیل در آلمان نسبت به جاهای دیگر بسیار کمتر است.

علیرغم وجود هیچ شهریه ای که باید برای آن پرداخت کنید، دانشگاه ها در این کشور مبلغ کمی را به هزینه های اداری، اتحادیه دانشجویی و حمل و نقل عمومی اختصاص می دهند. به این پرداخت سهم ترم می گویند و در اول هر ترم پرداخت می شود. قیمت “سهم ترم” به سختی می تواند بیش از 300€ (یورو) باشد. اما هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی همچنان باقی است. اگرچه، دانشگاه های دولتی بیشترین سهم ارائه دهندگان آموزش عالی را به خود اختصاص داده اند، اما چندین دانشگاه خصوصی نیز در این کشور فعال هستند.

بورسیه تحصیلی در آلمان

در حالی که هزینه تحصیل و زندگی در این کشور بسیار مقرون به صرفه است، تنوع بورسیه های موجود آن را به مکانی عالی برای تحصیل تبدیل می کند. بورسیه های تحصیلی مختلفی برای دانشجویان بین المللی در این کشور ارائه می شود. انواع مختلف بورسیه شامل بورسیه تحصیلی جزئی، بورسیه تحصیلی مبتنی بر شایستگی یا بورسیه های تحصیلی خاص دولتی است. این بورسیه ها یا از سوی سازمان های دولتی یا غیر دولتی تامین می شود. علاوه بر این، دانشگاه ها چندین بورسیه تحصیلی را نیز به دانشجویان برجسته بین المللی ارائه می دهند. براساس شرایط شخصی خود، به راحتی می توانید واجد شرایط یکی از آن ها باشید. ما به شما توصیه می کنیم که به طور جدی یکی را در نظر بگیرید. زیرا، می تواند به شما کمک زیادی برای مقابله با هزینه های زندگی در آلمان کند.

در زیر برخی از بورسیه هایی که می توانید برای آن ها در این کشور درخواست کنید آورده شده است:

  • Deutschlandstipendium
  • بورسیه های DAAD
  • اراسموس +
  • بورسیه های بنیاد هاینریش بول
  • بورسیه های Humboldt
  • بورسیه های هلمهولتز

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت هر آنچه را که باید در مورد شرایط بورسیه تحصیلی در آلمان بدانید را در وب سایت قرار داده است. با مراجعه به مقاله مربوطه می توانید اطلاعات لازم را کسب کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *