مهاجرت تحصیلی شیلی

رشته باستان شناسی در شیلی

رشته باستان شناسی در شیلی

رشته باستان شناسی در شیلی در دانشگاه های این کشور با هزینه مقرون به صرفه به دانشجویان ارائه شده و شما میتوانید درخواست تحصیلی را ارسال کنید. این کشور دارای برخی از بهترین موسسات آموزش عالی در آمریکای لاتین است. بنابراین، دانشجویان سایر کشورهای این قاره از اینکه می توانند نه تنها در یک دانشگاه با کیفیت بالا تحصیل کنند، بلکه نسبتا به خانه خود نیز نزدیک باشند، احساس خوشحالی می کنند. اخیرا دانشجویان از قاره ‌های دیگر به تعداد بیشتری به این کشور می ‌آیند. و همه آن ها چیزی جز چیزهای خوب در مورد زندگی در این کشور برای گفتن دارند، از جمله:

  • در درجه اول تنوع گسترده فضای باز
  • طبیعت گرم مردم این کشور
  • همکاران از سراسر جهان

دانشگاه های این کشور به دلیل برنامه های خود در زمینه های کشاورزی بسیار معروف هستند. برای دانشجویان بین المللی که درک کاملی از زبان اسپانیایی ندارند. چند برنامه به زبان انگلیسی در دسترس هستند که بسیار محبوب هستند. اگرچه، برای همه کسانی که تحصیل در این کشور را برای شرکت در کلاس های اسپانیایی انتخاب می کنند توصیه می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش با نگارش این مقاله قصد ارائه مطالب درباره رشته باستان شناسی در شیلی دارد.

معرفی دانشگاه های رشته باستان شناسی در شیلی

این کشور با اشغال یک نوار طولانی و باریک از زمین در سواحل غربی آمریکای جنوبی، یکی از توسعه یافته ترین کشورهای این قاره است. کیفیت زندگی بسیار بالایی دارد و فضای باز عالی از جنگل های انبوه گرفته تا بیابان ها، آن را به گزینه ای جذاب برای گردشگران و تعداد فزآینده ای از دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است. مکان ‌ها و دانشگاه‌ هایی وجود دارند که می ‌توانند نیازهای هر دانشجویی را برآورده کنند. از شهرهای ساحلی با موسسات آموزش عالی درجه یک گرفته تا شهرهای بزرگ با جمعیت چند میلیون نفری، وقتی نوبت به یافتن یک مکان ایده‌ آل می ‌رسد، هیچ کمبودی برای دانشجویان بین‌ المللی وجود ندارد.

دانشگاه های رشته باستان شناسی در شیلی در جدول زیر معرفی شده است:

نام دانشگاهرتبه جهانی
دانشگاه شیلی167
دانشگاه تاراپاکا346
دانشگاه کاتولیک121
دانشگاه جنوبی شیلی399
دانشگاه پاپی کاتولیک شیلی565
دانشگاه ماگالانز569
دانشگاه کانسپسیون601
دانشگاه کاتولیک پاپی والپارایسو751

این کشور دارای 4 نوع موسسه آموزش عالی است:

4 نوع موسسه آموزش عالی در افریقای جنوبیدانشگاه ها به 2 دسته سنتی و خصوصی تقسیم می شوند. دانشگاه های خصوصی در سال 1981 پس از اصلاحات مهم آموزشی شروع به ایجاد کردند. این ها گران ترند. با این حال، بر خلاف سایر کشورهای آمریکای لاتین که در آن مؤسساتی که بودجه عمومی دریافت می ‌کنند رایگان هستند، دانشگاه‌های سنتی و خصوصی در این کشور حقوق دریافت می‌کنند. 25 دانشگاه سنتی وجود دارد که به شورای روسای دانشگاه های این کشور (CRUNCH) تعلق دارند.

معرفی رشته باستان شناسی در شیلی

باستان شناسان از شواهد به جا مانده از تمدن های قبلی برای جمع آوری اطلاعات در مورد تاریخ و پیش از تاریخ بشر استفاده می کنند. آن ها به حفاری، بازیابی و تجزیه و تحلیل آثاری می پردازند که ممکن است شامل ابزار، نقاشی های غار، خرابه های ساختمان و سفال باشد. برخی از باستان شناسانی که در مدیریت منابع فرهنگی کار می کنند، اطمینان حاصل می کنند که کارهای ساخت و ساز انجام شده در محوطه های باستانی یا نزدیک آن، با قوانین حفاظت تاریخی مطابقت دارد.

برخی از وظایف باستان شناسان عبارتند از:

  • انجام حفاری با بیل و سایر ابزار
  • ایجاد و نگهداری پایگاه اطلاعاتی منابع فرهنگی برای این حوزه
  • انجام تحقیقات آرشیوی، آزمون و ارزیابی
  • حفظ موجودی های باستان شناسی
  • ارائه به عموم مردم، در کارگاه ها و مکان های دیگر
  • تکمیل فرم های میدانی، ترسیم نقشه های کروکی و تهیه نقشه های میدان نمای نمایه و پلان
  • شستن، بسته بندی و برچسب زدن مصنوعات
  • مشاوره با تیم پروژه در مورد قوانین و مقررات مربوط به مسائل منابع فرهنگی

این کار تماما در مورد درک رشد نوع بشر در طول قرن ها است. اکثر این متخصصان برای دولت یا مؤسسات تحقیقاتی کار می کنند. برخی نیز برای کالج‌ ها و دانشگاه ‌ها، به ‌ویژه پس از بازنشستگی از عوامل استرس ‌زای کار میدانی کار می کنند.

حقوق ماهیانه کار در شیلی برای باستان شناسان در نمودار زیر بررسی شده است:

هزینه تحصیل رشته باستان شناسی در شیلی

همان طور که اشاره کردیم، دانشگاه های سنتی یا دولتی ارزان تر از دانشگاه های خصوصی هستند. هزینه تحصیل در شیلی سالانه از 2000$ تا 7650$ (دلار) تقریبا افزایش می یابد. برخی از رشته های تحصیلی می توانند در برخی از دانشگاه ها گران تر باشند. این ها معمولا پزشکی و دندانپزشکی هستند و می توانند تا 9000$ (دلار) در سال هزینه داشته باشند. زندگی در این کشور می تواند کمی گران تر از سایر کشورهای آمریکای لاتین باشد، به خصوص اگر در پایتخت، سانتیاگو دی این کشور زندگی می کنید.

اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر تقریبا 500$ (دلار) هزینه دارد. اگر به پایتخت نروید، اجاره همان آپارتمان 100$ (دلار) کمتر هزینه دارد. برای حمل و نقل، می توانید انتظار داشته باشید که حدود 50$ (دلار) در ماه هزینه کنید. در مورد غذا، قیمت سبد غذایی پایه تقریبا 60$ (دلار) بود. اگر بیرون بروید، غذا خوردن در یک رستوران ارزان قیمت حدود 10$ (دلار) و در یک رستوران متوسط ​​برای دو نفر حدود 45$ (دلار) هزینه دارد.

هزینه تحصیل رشته باستان شناسی در شیلی

فرآیند پذیرش در دانشگاه های شیلی

برای تحصیل در دانشگاه های سنتی، دانشجویان باید در آزمونی به نام آزمون انتخاب دانشگاه (به زبان اسپانیایی PSU) شرکت کنند. همچنین گزینه دیگری برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که در آن کمیته پذیرش تمام مدارک ارسالی، از جمله نمرات، دیپلم، نتایج آزمون های دانشگاهی در کشور مبدا و غیره را بررسی می کند.

برای دریافت ویزای دانشجویی، دانشجویان بین المللی آینده نگر باید نامه پذیرش از دانشگاه داشته باشند. هزینه ویزا بستگی به ملیت دانشجو دارد و باید هر سال تمدید شود. در نظر بگیرید که اکثر برنامه های تحصیلی در این کشور به زبان اسپانیایی، زبان رسمی کشور تدریس می شود. این بدان معنی است که اگر می خواهید گزینه های مطالعه خود را افزایش دهید، باید آن را یاد بگیرید. جهت بررسی انواع راه های مهاجرت به شیلی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند به شما عزیزان کمک کنند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *