مهاجرت تحصیلی نروژ

رشته قلب و عروق در نروژ

رشته قلب و عروق در نروژ

رشته قلب و عروق در نروژ به صورت تخصصی و دوره های تحقیقاتی ارائه می شود. رشته قلب و عروق در نروژ زیر مجموعه دوره پزشکی داخلی است. این رشته در دانشگاه های معتبر نروژ ارائه می شود. زبان اصلی تحصیل در این کشور نروژی است و دانشجویان برای تحصیل و کار پزشکی در این کشور بایستی به این زبان تسلط کافی داشته باشند. نروژ یکی از کشورهای برتر اروپا و همچنین اسکاندیناوی برای مهاجرت و زندگی به حساب می آید. البته قبل از هر اقدام و تصمیم گیری نیاز به بررسی دقیق شرایط مهاجرت و شانس دریافت ویزا می باشد که این موارد را می توانید از کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوید.

تحصیل رشته قلب و عروق در نروژ

رشته قلب و عروق در نروژ یک تخصص در پزشک عمومی است که در نروژ آن را allmennlege می نامند. برای واجد شرایط بودن به عنوان یک پزشک متخصص شما نیاز به 7.5 سال تحصیلات پس از دوره متوسطه دارید. 6 سال خدمات پزشکی، و 1.5 سال کارآموزی نیز نیاز است. هنگامی که یک پزشک عمومی واجد شرایط هستید، می توانید در حین کار به عنوان پزشک عمومی تخصص بیشتری کسب کنید. این بدان معناست که قبل از اینکه بتوانید به عنوان متخصص قلب و عروق واجد شرایط شوید، باید حداقل 5 سال مطالعه داشته باشید.

بنابراین، در کل:

  • 12 سال از مهدکودک تا کلاس دوازدهم. در 3 سال قبل باید روی مطالعات مرتبط با ریاضی، فیزیک و شیمی تمرکز کنید.
  • سپس، 6 سال تحصیل پزشکی که شما را برای یک دوره کارآموزی واجد شرایط می کند و اولین پله در مسیر شما برای واجد شرایط شدن به عنوان پزشک عمومی است.

پس از آن، 5 یا 6 سال تحصیلات تکمیلی برای دریافت تخصص و 1.5 اول از اینها 1 سال کارآموزی در بیمارستان و نیم سال انترنی در عمل عمومی است. بعد از 7.5 سال شما پزشک عمومی محسوب می شوید. سپس می توانید نوعی تخصص را انتخاب کنید، به عنوان مثال تحصیل رشته قلب و عروق در نروژ. این یعنی حداقل 5 سال قبل از اینکه بتوانید به عنوان متخصص قلب واجد شرایط شوید.

در جدول زیر دانشگاه ها برای تحصیل رشته قلب و عروق در نروژ معرفی شده اند:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه اسلو
2دانشگاه برگن
3دانشگاه استاونجر
4دانشگاه نورد

تخصص رشته قلب و عروق در نروژ

تخصص رشته قلب و عروق در نروژ یک فوق تخصص در پزشکی عمومی داخلی است. برای به دست آوردن مدارک به عنوان تخصص در رشته قلب و عروق در نروژ، باید حداقل 18 ماه در بخش قلب و عروق یک بیمارستان ارجاع خدمت کند. در حال حاضر 1925 متخصص داخلی وجود دارد و از این تعداد 417 نفر نیز دارای اعتبار به عنوان متخصص قلب هستند. با این حال، اگر فقط افراد زیر 70 سال را که به عنوان متخصص قلب کار می کنند در نظر بگیریم، این تعداد برای کل نروژ حدود 200 نفر است. در این میان تعداد متخصصان قلب در مطب خصوصی بین 25 تا 30 نفر است.

همه متخصصان قلب در مطب خصوصی به طور خودکار اعضای انجمن پزشکی نروژ هستند و همچنین اعضای انجمن قلب و عروق نروژ هستند، اما انجمن ملی قلب نروژ از تشکیل یک گروه جداگانه برای متخصصان قلب خارج از بیمارستان خودداری کرده است. بنابراین، سازمان خود را دارند:

  • PPKF (Privat Praktiserende Kardiologers Forum)، که اکنون یکی از سازمان ‌های عضو شورای تمرینات قلب و عروق انجمن اروپایی قلب و عروق است.

PPKF به عنوان یک گروه غیررسمی در سال 1993 تأسیس شد و سالانه 1 تا 3 جلسه داشته است – معمولاً به موازات کنفرانس های بین المللی قلب. با این حال، در چند سال گذشته، کنفرانس ‌های خود را نیز با تمرکز بر کاربرد عملی اکوکاردیوگرافی ترتیب داده‌ است. هزینه اقامت نروژ در اینجا بررسی شده است.

تخصص رشته قلب و عروق در نروژ

انجمن قلب و عروق نروژ

انجمن قلب و عروق نروژ (NSC) در سال 1969 تاسیس شد. فعالیت های اصلی آن را می توان به فعالیت های سازمانی، آموزشی، رجیستری و انتشارات است.  جلسات ملی در انجمن قلب و عروق نروژ 3 بار در سال و یک جلسه منظم قلب و عروق نوردیک برگزار می شود. جلسات سالانه برای همه کارآموزان قلب و عروق در نروژ هماهنگ می شود. بخش عمده خدمات قلب و عروق در نروژ تحت بودجه عمومی است. تعداد کمی از متخصصان قلب بدون حمایت مالی عمومی هستند. بیش از 400 متخصص قلب در حال حاضر در نروژ مشغول به کار هستند. تقریباً %90 اعضای NCS هستند.

بخش قلب و عروق در بیمارستان دانشگاه اسلو Rikshospitalet تقریباً 15 مشاور ارشد و 13 مشاور جوان دارد. فعالیت ‌ها شامل کاردیولوژی مداخله‌ای با PCI، دریچه‌های آئورت از راه پوست، بیماری مادرزادی قلب، پیوند قلب و الکتروفیزیولوژی (شامل ICD، CRT و فرسایش با فرکانس رادیویی) است.

درآمد متخصصین قلب و عروق در نروژ

میزان درآمد رشته های پزشکی در نروژ بسیار بالاست و این رشته در نروژ جزو مشاغل پر درآمد محسوب می شود. کم تر از 1000 متخصص قلب و عروق در نروژ مشغول به کار هستند و این رشته جوز مشاغل خاص و پر اهمیت پزشکی است. البته همانطور که می دانید تبدیل شدن به یک متخصص پزشکی در نروژ کاری بسیار سخت و طولانی است.

میزان درآمد متخصصین قلب و عروق در نروژ در نمودار زیر آمده است:

درآمد سالیانه متخصص قلب و عروق در نروژ

شرایط کار رشته قلب و عروق در نروژ

برای واجد شرایط بودن به عنوان یک متخصص قلب و عروق در نروژ و شرایط کار در رشته قلب و عروق در نروژ، تاییدیه پزشکی داخلی، که 6 سال طول می کشد، اولین شرط است. 3 سال تحصیل در رشته قلب و عروق علاوه بر این مورد نیاز است، اما برخی از همپوشانی ها امکان پذیر است، به طوری که حداقل زمان مورد نیاز برای تحصیل پس از کارآموزی هشت سال است. داوطلبان باید در تمام زمینه های قلب و عروق تجربه کسب کنند و کارآموزان باید مهارت های عملی را کسب کنند. به عنوان مثال، 50 روش مستقل و 150 روش کاتتریزاسیون کمکی، 300 اکوکاردیوگرام، 300 تست ECG ورزش نیاز است. هیچ امتحان نهایی وجود ندارد، اما انجمن پزشکی نروژ پس از درخواست، متخصص قلب را تایید می کند. برای کسب اقامت کشورهای حوزه اسکاندیناوی مانند اقامت نروژ می توانید از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *