مهاجرت تحصیلی آفریقای جنوبی

رشته باستان شناسی در آفریقای جنوبی

رشته باستان شناسی در آفریقای جنوبی در دانشگاه های محدودی ارائه شده و جهت تحصیل در این کشور دانشجویان نیاز به ویزای تحصیلی خواهند داشت. این کشور با بیش از 60 میلیون نفر، بیست و سومین کشور پرجمعیت جهان است و مساحت آن 1221037 کیلومتر مربع است. این کشور دارای 3 پایتخت است:

  • پرتوریا اجرایی
  • بلومفونتین قضایی
  • کیپ تاون

بزرگترین شهر ژوهانسبورگ است. حدود 80% از مردم این کشور از اجداد سیاه پوستان آفریقایی هستند، که در میان گروه های قومی مختلفی که به زبان های مختلف آفریقایی صحبت می کنند تقسیم می شوند. جمعیت باقیمانده از بزرگترین جوامع آفریقایی از اجداد اروپایی (سفیدپوستان آفریقای جنوبی)، آسیایی (آفریقای جنوبی هندی و آفریقای جنوبی چینی) و چند نژادی (آفریقای جنوبی رنگین پوست) تشکیل شده است. این کشور از جنوب به 2798 کیلومتر خط ساحلی این کشور که در امتداد اقیانوس اطلس جنوبی و اقیانوس هند امتداد دارد محدود می شود.

از شمال توسط کشورهای همسایه نامیبیا، بوتسوانا، و زیمبابوه و در شرق و شمال شرق توسط موزامبیک و اسواتینی (سوازیلند سابق) و کشور محاصره شده لسوتو را احاطه کرده است. این کشور یک کانون تنوع زیستی است که دارای تنوع زیستی منحصر به فرد و حیات گیاهی و جانوری است. این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در رابطه با رشته باستان شناسی در آفریقای جنوبی نگارش شده است.

تحصیل رشته باستان شناسی در آفریقای جنوبی

رشته باستان شناسی در آفریقای جنوبی بر فرهنگ ها و تمدن های کهن و قدیمی و ترکیب اجتماعی و فرهنگی آن ها تمرکز دارد. همه این ها از طریق تحقیق، کاوش، تحلیل، تفسیر و مستند سازی شواهد کشف شده انجام می شود. تمدن ‌های باستانی غنای فرهنگی خود را از راه‌های بیشتری در کنار نوشتن بیان می ‌کردند، باستان ‌شناسی را به چالش می ‌کشیدند تا راه‌ هایی خلاقانه برای تکمیل پازل پیچیده تاریخی خود با استفاده از ابزارهای جدید و راه ‌حل‌های خلاقانه پیدا کنند.

دانشجویانی که در مقاطع مختلف در رشته باستان شناسی ثبت نام می کنند در یکی از زیرشاخه های اصلی این رشته تخصص دارند:

زیرشاخه های اصلی  باستان شناسی در افریقای جنوبیبا این حال، از آنجایی که مقدار قابل توجهی از شواهد کشف شده است. باستان شناسی مدرن اکنون یک رشته فرآیندی است که به دنبال علم و شواهدی است که می تواند با استفاده از فناوری مدرن آزمایش شود. باستان شناسی شامل تمرین زیادی است. به طوری که دانشجویان می توانند به سرعت مهارت های مشاهده و تحلیل را توسعه دهند. مدرک کارشناسی ارشد در باستان شناسی، دانشجویان را به عنوان باستان شناس، مدیر میراث، افسران آموزش موزه، متصدی موزه یا گالری یا حتی به عنوان بایگانی یا نقشه کش در بازار کار قرار می دهد.

دانشگاه های این کشور برای رشته باستان شناسی عبارتند از:

  • دانشگاه ویتس
  • دانشگاه پرتوریا

معرفی رشته باستان شناسی در آفریقای جنوبی

معرفی رشته باستان شناسی در آفریقای جنوبی

باستان شناسان با حفاری، قدمت گذاری و تفسیر اشیاء و مکان های مورد علاقه تاریخی، فعالیت های انسانی گذشته را مطالعه می کنند. آن ها پروژه های حفاری را اجرا می کنند که به طور غیررسمی به عنوان حفاری شناخته می شود، بقایای باستان شناسی را حفظ می کنند و داده هایی را جمع آوری می کنند که درک آن ها از گذشته را نشان می دهد.

مسئولیت های اصلی شغل عبارتند از:

  • استفاده از روش ‌های مختلف برای مکان‌ یابی مکان‌ های حفاری مناسب
  • بررسی، مستند سازی و حفظ آثار باستانی
  • با استفاده از برنامه های کاربردی کامپیوتری مانند طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) و سیستم های اطلاعات جغرافیایی (GIS) برای ثبت و تفسیر سایت ها و یافته ها، و تولید شبیه سازی هایی از نحوه ظاهر آن ها در گذشته
  • تهیه، گردآوری و نگهداری سوابق مکتوب، عکس و رسم شده و پایگاه های اطلاعاتی الکترونیکی
  • کارکنان نظارت و راهنمایی
  • جمع آوری، تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها
  • نوشتن گزارش، مقاله و سایر مقالات برای انتشار
  • دوستیابی و تفسیر یافته ها
  • مدل سازی ریاضی، آماری و محاسباتی
  • ارزیابی برنامه های کاربردی برنامه ریزی برای توسعه دهندگان ساختمان

حقوق ماهیانه کار در آفریقای جنوبی برای باستان شناسان در نمودار زیر نشان داده شده است:

هزینه تحصیل در آفریقای جنوبی

بیش از 20 دانشگاه دولتی در این کشور وجود دارد و هزینه های تحصیل بسته به خط مشی، نوع و مدت تحصیل، ملیت دانشجویان و غیره متفاوت است. جهت بررسی هزینه تحصیل در آفریقای جنوبی، شهریه دانشگاه ویتواترزاند در جدول زیر آمده است:

مقطع تحصیلیهزینه به یورو
کارشناسیبین 1500€ تا 3850€
کارشناسی ارشدبین 720€ تا 12800€

دانشجویان کشورهای عضو جامعه توسعه این کشور (SADC) (آنگولا، بوتسوانا، کومور، جمهوری دموکراتیک کنگو، و غیره) شهریه مشابه دانشجویان محلی این کشور را پرداخت می کنند. این هزینه ها شامل هزینه های کتاب و سایر مواد آموزشی یا هزینه های عضویت در باشگاه های (ورزشی) نمی شود. هزینه تحصیل دانشگاه های خصوصی گران تر از دانشگاه های دولتی می باشد. نحوه محاسبه شهریه این نوع دانشگاه ها نیز متفاوت خواهد بود. دانشگاه های خصوصی در این کشور می توانند گران تر باشند. نحوه محاسبه شهریه آن ها نیز ممکن است متفاوت باشد. برخی از آن ها یک مبلغ برای کل برنامه تحصیلی دارند، برخی دیگر از سیستم “هزینه هر واحد اعتبار” و غیره استفاده می کنند.

ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی

ویزای تحصیلی این کشور که قبلا به عنوان مجوز تحصیل شناخته می شد به یک شهروند خارجی اجازه می دهد در حالی که در یک موسسه آموزش ابتدایی، متوسطه یا عالی در این کشور تحصیل می کند، اقامت این کشور را نیز داشته باشد. یک روش تحصیلی می تواند طیف وسیعی از رشته های آموزشی را پوشش دهد و حتی در برخی موارد شامل آموزش عملی و همچنین دوره های کارآموزی مربوط به رشته تحصیلی می شود. این کشور دارای طیف وسیعی از امکانات آموزش عالی بین المللی شناخته شده است و همچنین یک مقصد محبوب برای خارجی ها برای یادگیری و بهبود زبان انگلیسی و همچنین هزینه معقول زندگی برای دانشجویان است.

تبدیل آن به مقصدی محبوب برای بسیاری از خارجی هایی که به دنبال تحصیل در کشتی هستند. هر دانشجویی که قصد تحصیل در این کشور را دارد، در یک مدرسه ابتدایی یا متوسطه (چه دولتی یا مستقل)، در کالج، موسسه آموزش و پرورش بیشتر، دانشگاه، مدرسه مهارت های تخصصی یا سایر “موسسات آموزشی”، می تواند واجد شرایط ویزای تحصیلی در این کشور باشد. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند در رابطه با شرایط اخذ ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *