مهاجرت تحصیلی یونان

رشته بازیگری در یونان

رشته بازیگری در یونان

رشته بازیگری در یونان ار دیرباز مورد توجه بوده است. یونان در تاریخ پر فراز و نشیب خود در صنعت سینما دوران های خوب و بدی را تجربه کرده است. امروز به دلیل مشکلات اقتصادی و مالی فیلم سازان یونانی در دوران افول به سر می برند. البته هنر از دیرباز در این کشور در جریان بوده و هم اکنون نیز فیلم ها و سریال های بسیاری در یونان تولید می شود. هزینه پایین تحصیل و زندگی در یونان می توانید این کشور را به گزینه خوبی برای تحصیل رشته بازیگری بدل کند. لذا در ادامه این نگارش همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تحصیل رشته بازیگری در یونان را بررسی کرده اند.

تاریخچه رشته بازیگری در یونان

تاریخ یونان مدرن پر از داستان های جنگ، فساد دولت و آزار و اذیت است. علی رغم آن، سینمای یونان موفق به شکوفایی شد، حتی اگر گاهی اوقات به دلیل جنگ های مختلف و شرایط سیاسی با مشکل روبرو می شد. همانطور که در مورد سینما در سراسر جهان اتفاق می افتد، دوره ای در یونان وجود داشت که فیلم های صامت بیشتر رایج بودند و یک دوره که تصاویر بیشتر رایج شد. به یک معنا، سینمای مدرن یونان ریشه در تئاتر دارد که می توان آن را در یونان باستان جستجو کرد. حدود 700 سال قبل از میلاد به ویژه تئاتر در شهر آتن رونق گرفت. خرابه های محبوب ترین آمفی تئاترهای فضای باز امروزه نیز وجود دارند. معروف ترین آن در Epidaurus واقع شده است. یونانی ها اولین سلیقه خود را از سینما در سال 1897 دریافت کردند.

در آن زمان فیلم ها بسیار کوتاه بودند. این نمایش عمومی بود و با استقبال خوبی روبرو شد، به طوری که یونانی ها را به ساخت فیلم های خود ترغیب کرد. در سال 1906، برادران ماناکیس فیلمبرداری را در مقدونیه با موضوعات رویداد فعلی مانند امپراتوری عثمانی و سایر پرتره های سبک زندگی آغاز کردند. طی چند سال بعد، فیلم یونانی طولانی تر شد برای مثال، اسپیروس دیمیتراکوپولوس فیلم های کمدی تولید کرد که در آنها نیز بازی کرد. Kostas Bachatoris کارگردان اولین فیلم بلند یونانی، داستان عاشقانه با نام Golfo بود.

در شکل زیر از جمله فیلم های برتر تاریخ یونان را مشاهده کنید:

فیلم های برتر تاریخ یونان

توسعه سینما در یونان

پس از پایان جنگ جهانی دوم، فیلم یونانی به خصوص در دهه 1950 و 1960 واقعاً رونق گرفت. بسیاری از مردم بر این باورند که این فیلم، استلا، هنگامی که در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و با موفقیت بزرگی روبرو شد، عصر طلایی سینما در یونان را آغاز کرد. فیلم های معروف دیگری نیز وجود داشتند که در این عصر طلایی ساخته شده اند. در سال 1964، آنتونی کوئین در زوربا یونانی بازی کرد که یکی از مشهورترین فیلم های تاریخ یونان است. هرگز در یکشنبه فیلم محبوب دیگری نبود که همچنین نامزد دریافت چندین جایزه اسکار در ایالات متحده شد. امروز سینمای یونان به همان اندازه که در عصر طلایی به سر می برد رونق دارد. اکنون سینماها را می توان در سراسر یونان یافت و چندین فیلم سینمایی مورد تحسین منتقدان قرار گرفته اند. با گذشت هر دهه، سینمای یونان بهتر می شود.

تحصیل رشته بازیگری در یونان

مطالعه و تحصیل رشته هنر در یونان یکی از سنت های این کشور بوده است. هنر در یونان در بسیاری از بخش ها دیده می شود و یونان در این رشته حرفی برای گفتن دارد. زبان اصلی تحصیل در یونان به زبان یونانی است. تحصیل در یونان به زبان انگلیسی با توجه به تقاضای روز افزون دانشجویان بین المللی در آکادمی ها و موسسات خصوصی نیز ارائه می شود. تحصیل در کشور یونان نیز تحت روند بولونیا دنبال می شود و در کل اروپا معتبر است. تحصیل رشته بازیگری در یونان نیز در چندین موسسه ارائه می شود.

در جدول زیر آکادمی ها و موسسات برتر جهت تحصیل رشته بازیگری در یونان معرفی شده اند:

ردیفنام موسسه
1Drama School of the National Theatre of Greece
2New York Acting Studio
3Aristotle University of Thessaloniki
4The American College of Greece

تحصیل رشته بازیگری در استودیو بازیگری نیویورک یونان

استودیوی بازیگری نیویورک در یونان (NYAS) از طریق برنامه های ابتکاری و برابر با مدارس مهم و معتبر خارج از کشور به شما فرصت تحصیلات حرفه ای را می دهد. NYAS بر شخصیت هر دانش آموز تمرکز می کند و بر خود انگیختگی، شهود، تخیل، صداقت عاطفی و ریسک پذیری تأکید می کند. آموزش بازیگری یک پروسه فشرده است که نیاز به کنجکاوی، شجاعت و فداکاری دارد.

این موسسه هنرجویان را در کلاس های کوچک ادغام می کند تا در زمینه بازیگری حداکثر توجه و فداکاری را داشته باشند و بتوانند با همکاری با معلمان خود در یک محیط امن و خلاق پیشرفت کنند. این موسسه بالاترین سطح آموزش هنری را برای بازیگران، خوانندگان و رقصندگان کاریزماتیک فراهم کند تا آنها از طریق نبوغ و شخصیت خاص خود، به همه ابزارهای بیان مجهز شده و نیازهای هنری خود را که به طور مداوم در حال تکامل است، برآورده کنند.

تحصیل رشته بازیگری در استودیو بازیگری نیویورک یونان

برنامه بازیگری در NYAS یونان

در این برنامه شما با چالش هایی که بازیگر در سینما با آن روبرو است روبرو خواهید شد. با تجزیه و تحلیل و عیب یابی روند سینمایی، ابزارهای لازم برای حفظ راحتی و اطمینان در مقابل دوربین و بازی عمیق و صادقانه در اختیار شما قرار می گیرد. این دوره ها ماهیت عملی دارند. از صحنه ها یا مونولوگ ها (با امکان انتخاب زبان متن یونانی یا انگلیسی) فیلم می گیرند و تماشا می شوند، بنابراین با تجزیه و تحلیل آنها می توانید بازی خود را جلوی دوربین مرحله به مرحله توسعه دهید. هدف از آموزش استفاده از مهارتی است که بازیگران در دروس تئاتر آموخته اند و به کار بردن آن در هنر قصه گویی تصویری برای فیلم و تلویزیون است.

آماده سازی برای ارائه در فیلم با آماده سازی یک ارائه در یک تئاتر، دو فرایند بسیار متفاوت است. این دوره بازیگران را در مورد چگونگی کار در یک فیلم و سریال تلویزیونی حرفه ای آماده می کند. در این برنامه آموزش خواهید دید:

  • چگونه دوربین را نادیده بگیریم
  • تمرکز اعتماد به نفس، آرامش و راحتی در مقابل دوربین
  • چگونه می توان از کلیشه ها جلوگیری کرد
  • بازیگری جلوی دوربین
  • نحوه برخورد با فیلمنامه تلویزیونی یا فیلم
  • آنچه مدیران درخواست می کنند

تحصیل رشته بازیگری در دانشگاه تسالونیکی یونان

دانشکده درام دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تسالونیکی با هدف ترویج مطالعات نمایشی و آموزش هنر در یونان، اولین دانشجویان خود را در سال 1992 پذیرفت. با توجه به ماهیت آکادمیک و هنری، نظری و عملی مطالعات انجام شده در دانشکده نمایش، تئوری و عملی به عنوان یک هدف کل در نظر گرفته می شود. تحقیقات و علایق علمی اعضای هیئت علمی دانشکده درام بر طیف گسترده ای از نظریه ها، موضوعات و رشته های مربوط به نمایش و تئاتر متمرکز است، از بازیگری و طراحی صحنه گرفته تا کارگردانی و معماری تئاتر، و از تئاتر یونان باستان و تئاتر حاضر.

دانشکده درام با هدف ارائه آموزش های گسترده نظری و عملی به دانشجویان است. بنابراین، به دانشجویان این فرصت داده می شود که از بین رشته های اصلی و انتخابی (مانند تاریخ تئاتر، دراماتورژی، تئوری اجرا) و همچنین برنامه های تخصصی مطالعات در مورد جنبه های مختلف تمرین تئاتر (بازیگری، سناریو، کارگردانی) را انتخاب کنند. علاوه بر این، دانشجویان واجد شرایط استخدام در آموزش و پرورش هستند. دانشکده درام دانشکده هنرهای زیبا از طریق فعالیت های آموزشی و تحقیقاتی خود به زندگی فرهنگی شهر تسالونیکی کمک می کند، یک محیط یادگیری ایجاد می کند که نوآوری را تشویق و تقویت می کند و رویدادها و فعالیت های فرهنگی را که در تسالونیکی و به طور کلی یونان انجام می شود را توسعه دهد.

تحصیل رشته بازیگری در کالج آمریکایی یونان

دانشکده تئاتر این کالج که در سال 2002 تأسیس شد، برنامه درسی متعادلی از عملکرد، تئوری و ادبیات نمایشی تاریخچه اجرا و جنبه های فنی صحنه را ارائه می دهد. دانشجویان هنر تئاتر در معرض انواع سبک ها و شیوه های مختلف قرار می گیرند. آنها مهارت های فنی در بازیگری، کارگردانی، طراحی و مدیریت صحنه و همچنین مهارت های مهم ارزیابی عملکردها را توسعه می دهند. دانشجویان از طیف گسترده ای از فرصت های موجود در این زمینه آگاه می شوند و در نهایت اعتماد به نفس لازم را در رشته انتخابی خود ایجاد می کنند، که آنها را برای حرفه تئاتر و تحصیلات تکمیلی آماده می کند.

دانشکده هنرهای تئاتر اکیدا توصیه می کند دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی (تحصیل دکترا در یونان) را دنبال کنند. فرصت های شغلی (آموزش تخصصی زیر) شامل موارد زیر است:

  • بازیگری
  • کارگردانی
  • مدیریت مرحله
  • طراحی نور
  • صحنه پردازی
  • مدیریت تولید
  • مدیریت هنر
  • نظریه پرداز تئاتر
  • منتقد تئاتر

جهت تحصیل در مقاطع مختلف یونان و اخذ ویزای این کشور می توانید موارد خود را از متخصصین و کارشناسان زبده موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *