مهاجرت تحصیلی ترکیه

رشته ایمنی شناسی در ترکیه

رشته ایمنی شناسی در ترکیه

رشته ایمنی شناسی در ترکیه در دانشگاه های پزشکی ترکیه در دوره های مختلف و در مقاطع متنوع به دانشجویان ارائه می شود. رشته ایمنی شناسی در ترکیه هم در دانشگاه های دولتی و هم در دانشگاه های خصوصی ارائه می شود. این رشته که امروز از همیت بالایی برخوردار است رشته اصلی در رابطه با واکسیناسیون و علم مراقبت از ایمنی بدن و سیستم دفاعی بدن می باشد. هر کدام از دانشگاه ها شرایط پذیرش خاص خود را دارند لذا برای تحصیل و مهاجرت به ترکیه می توانید شرایط را از کارشناسان تخصصی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بپرسید.

تحصیل رشته ایمنی شناسی در ترکیه

ایمونولوژی به تنهایی به عنوان یک رشته دانشگاهی از طریق میکروبیولوژی پزشکی ظهور کرد. اکتشافات لویی پاستور، که نظریه میکروب بیماری‌های عفونی و همچنین مطالعات دقیق رابرت کخ را در مورد علت شناسی بیماری ‌های عفونی، به ویژه سل، تأیید و تکمیل کرد، یک سؤال اساسی را مطرح کرد:

آیا میزبان طعمه بی پناه میکروب های بیماری زا است یا مجهز به مکانیزم دفاعی کارآمد برای مبارزه با مهاجمان است؟

پاستور و کخ هر دو طرفدار این ایده بودند که میزبان بی دفاع است. با این حال، این Metchnikoff در انستیتو پاستور در پاریس از سال 1888 بود که قبلاً نقش حیاتی فاگوسیتوز و کشتار داخل سلولی را در دفاع میزبان کشف کرد. ما اکنون می دانیم که نتیجه عفونت به تعامل نزدیک بین عوامل پاتوژن و میزبان بستگی دارد، که احتمالاً با اصطلاح بیولوژی عفونت توصیف می شود. تحصیل رشته ایمنی شناسی در ترکیه امروز شامل مطالعه پایه ایمونولوژی و همچنین آخرین مطالب منتشر شده در این رشته است.

در جدول زیر دانشگاه های ارائه کننده تحصیل رشته ایمنی شناسی در ترکیه معرفی شده اند:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه کوچ
2دانشگاه استانبول
3دانشگاه آنکارا
4دانشگاه شکوروا
5دانشگاه مدیپل
6دانشگاه اینونو
7دانشگاه فنی کارادنیز

تحصیل رشته ایمنی شناسی در ترکیه

تحصیل رشته ایمنی شناسی دانشگاه استانبول ترکیه

اولین بخش رشته ایمنی شناسی دانشگاه استانبول، موسسه پزشکی بالینی به نام عزیز سانچار تاسیس شد. بخش فلوسیتومتری، کشت سلولی و بافتی، ایمونوفلورسانس، الایزا و واحدهای مرتب سازی سلولی دارد که برای مطالعاتی مانند آلرژی، ایمونولوژی پیوند، ایمونولوژی سل و همچنین برای همکاری با سایر بخش ‌ها برای تحقیقات عصبی و ایمونولوژی تومور استفاده می ‌شود. واحدهای ذکر شده هم برای تحقیقات پروژه محور و هم برای کارهای معمول استفاده می شوند. واحد فلوسیتومتری برای اولین بار در بخش ایمونولوژی IEM دانشگاه استانبول در سال 1989 تاسیس شد و بسیاری از مطالعات با این سیستم تبدیل شدند. دانش انباشته فلوسایتومتری در حال انتقال به شرکت کنندگان در دوره های کاربردی فلوسایتومتری است که هر ساله از سال 1995 برگزار می شود.

دوره های سازماندهی شده توسط بخش ایمونولوژی برای کاربران جدید مقدماتی است و تبادل دانش عالی را برای کاربران با تجربه فراهم می کند و همچنین فضای خوبی را برای همکاری های جدید برای پروژه ها پشتیبانی می کند. دوره های تعاملی ترکیبی از مطالعات نظری و عملی در ژوئن هر سال برگزار می شود.

  • دپارتمان ایمونولوژی تحصیلات کارشناسی ارشد و دکتری را به همراه دانشگاه استانبول، موسسه علوم بهداشتی تبدیل می کند.
  • دپارتمان ایمونولوژی به فعالیت های آموزشی همراه با مطالعات تحقیقاتی روتین و پروژه محور ادامه می دهد و با دنبال کردن سریع علم ایمونولوژی در حال توسعه، دپارتمان به توسعه علم ایمونولوژی در ترکیه کمک می کند.

شرایط تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی را در ایجا بخوانید.

کار در رشته ایمنی شناسی در ترکیه

شغل یک ایمونولوژیست و نقش آنها جهت کار در رشته ایمنی شناسی در ترکیه اغلب به نوع سازمانی که در آن کار می کنند بستگی دارد. ایمونولوژیست های استخدام شده در موسسات خدمات بهداشتی آنها همچنین می توانند دانشمندانی با تخصص در یک آزمایشگاه بالینی باشند. ایمونولوژیست های شاغل در صنعت داروسازی و بیوتکنیک به توسعه محصولات پزشکی و درمان های جدید کمک می کنند.

ایمونولوژیست های استخدام شده توسط دانشگاه ها تقریباً در هر بخش یا بخش علوم زیستی کار می کنند و تحقیقاتی را برای افزایش درک ما از سیستم ایمنی انجام می دهند. آنها همچنین می توانند به عنوان سخنران کار کنند و به دانشجویان در مورد ایمنی شناسی آموزش دهند و در عین حال تحقیقات خود را انجام دهند. ایمونولوژیست های شاغل در علوم دامپزشکی، به عنوان ایمونولوژیست دامپزشکی، راه های بهتری برای بهبود مراقبت های بهداشتی حیوانات با پیشگیری از بیماری، و با ارائه درمان برای حیواناتی که از عفونت ها و سایر شرایط ایمنی رنج می برند، تحقیق می کنند.

میزان درآمد کار در ترکیه در رشته ایمنی شناسی در نمودار زیر آمده است:

درآمد متخصص ایمونولوژی در ترکیه

دکترای ایمونولوژی دانشگاه کوچ ترکیه

هدف از ارائه برنامه دکترای ایمونولوژی دانشگاه کوچ ترکیه این است که دانشجویانی که در این برنامه شرکت خواهند کرد، اطلاعات نظری دقیقی در مورد مکانیسم های پایه ایمونولوژیکی به دست آورند و از این اطلاعات در زمینه سلامت استفاده کنند. هدف این برنامه بررسی تأثیر فرآیندهای ایمونولوژیکی بر شکل‌گیری بیماری ‌ها، به ‌ویژه سرطان، و ایجاد دیدگاه محقق ترجمه ‌ای است که به سؤالات مهم در مورد درمان می ‌پردازد. دکترای ایمونولوژی برنامه با آزمایشگاه های موجود در زمینه های مربوطه در دانشکده های فعال در دانشگاه کوچ همکاری می کند و انواع گزینه های درمانی جدید، کیت های تشخیصی، داروها را برای تشخیص، درمان، نظارت و کنترل بیماری ها، کاهش و پیشگیری ارائه می دهد. توسعه تجهیزات پزشکی را فراهم خواهد کرد.

  • هدف این برنامه ارائه یک رویکرد چند رشته ای گسترده به دانش پایه ایمونولوژی مانند ایمونولوژی بالینی پیشرفته، پیوند، ایمونولوژی عصبی، آلرژی، خودایمنی، تحمل، ایمونولوژی تومور، و عفونت و ایمنی است.

دانشجویانی که از برنامه دکتری ایمونولوژی دانشگاه کوچ ترکیه فارغ التحصیل می شوند، می توانند خود را به رشته ها یا موسسات مختلف هدایت کنند. به این ترتیب آموزش ها و مهارت های مورد نیاز این دانشجویان برای کار در مراکزی که در آن مطالعات ایمونولوژی انجام می شود، فراهم می شود. این نیروی انسانی واجد شرایط به تحقیقات و مطالعات خود در دانشگاه ها، صنعت، مراکز دولتی و تحقیقاتی ادامه خواهد داد و همچنین به همکاری بین این نهادها ادامه خواهد داد و در خدمت توسعه و پایداری صنعت سلامت کشورمان خواهد بود. این رشته شامل کار علوم آزمایشگاهی در ترکیه می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دارای خدمات ویژه مهاجرت و اقامت کشورهای مختلف در دنیاست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *