مهاجرت کاری ترکیه

کار علوم آزمایشگاهی در ترکیه

کار علوم آزمایشگاهی در ترکیه

متقاضیان کار علوم آزمایشگاهی در ترکیه می توانند با اخذ مدرک تحصیلی این رشته صلاحیت ورود به بازار کار را بدست آورند. مشاغل در آزمایشگاه با توجه به خدمات ارائه شده در آزمایشگاه تعیین می شود. برای مثال آزمایشگاه های پزشکی نیاز به متخصصین و تکنسین های پزشکی دارد. آنها باید دارای تجربه و تخصص در این علوم باشند تا بتوانند نتایج آزمایش را تجزیه و تحلیل کنند و یا آزمایشات را انجام دهند و گزارش نویسی کنند. ترکیه به دلیل همسایه بودن با ایران مورد توجه بسیاری از هموطنان قرار گرفته است. متقاضیان کار علوم آزمایشگاهی در ترکیه می توانند در غالب این مقاله درباره این موضوع اطلاعات کسب کنند. چنانچه قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارید می توانید از خدمات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

بازار کار علوم آزمایشگاهی در ترکیه

ترکیه در مرکز یک منطقه اقتصادی و سیاسی است که به اوراسیا معروف است، جایی که 3 منطقه جهان اروپا، اتحاد جماهیر شوروی سابق و خاورمیانه تلاقی می کنند. همجواری ترکیه با بالکان و بقیه اروپا و همچنین بازارهای در حال ظهور در حال رشد در آسیای مرکزی، خاورمیانه و شمال آفریقا فرصت های تجاری منحصر به فردی را ایجاد می کند. تجربه شرکت های جهانی متعدد ترکیه را به عنوان یک مکان سرمایه گذاری غالب و بستر صادراتی تأیید می کند. شرکت هایی مانند مایکروسافت، کوکاکولا، جنرال الکتریک، پروکتر و گمبل و فیلیپ موریس و همچنین موسسات سرمایه گذاری بین المللی مانند شرکت بین المللی مالی گروه جهانی بانک، ترکیه را به عنوان پایگاه منطقه ای انتخاب کرده اند.

ترکیه به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مرکز تولید در اروپا در صنایع مختلف، به ویژه در خودروسازی است. ترکیه بزرگترین سرمایه گذار در جمهوری های ترکی قفقاز و آسیای میانه است. به دلیل روابط فرهنگی و تاریخی قوی، ترکیه دسترسی ممتاز و پایگاه مناسب برای توسعه تجارت با این کشورها را فراهم می کند. وجهه بین المللی ترکیه از نظر مقصد سرمایه گذاری به طور کلی با فرصت های متنوع بازار اعم از داخلی و صادرات که ترکیه ارائه می دهد شکل می گیرد. این بازارها بالقوه بیش از 1 میلیارد مصرف کننده دارند از جمله:

  • بازار داخلی بزرگ و در حال رشد
  • بازارهای پر درآمد اروپا (تقریباً 600 میلیون)
  • بازارهای نوظهور روسیه، قفقاز و آسیای میانه
  • بازارهای متنوع و گسترده خاورمیانه و آفریقای شمالی

حقوق کار علوم آزمایشگاهی در ترکیه

میزان حقوق ماهیانه کار در ترکیه کاملا بستگی به سطح تخصص و میزان تجربه دارد. اما طبق بررسی های صورت گرفته در حال حاضر با کار در علوم آزمایشگاهی در کشور ترکیه به صورت متوسط می توانید 6280TRY (لیر ترکیه) در ماه حقوق دریافت کنید. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار علوم آزمایشگاهی در ترکیه در حدود 3330TRY (لیر ترکیه) و در بیشترین حالت 9540TRY (لیر ترکیه) می باشد. در زمان نگارش این مقاله هر 1TRY (لیر ترکیه) برابر با 0.12$ (دلار) است.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل کار در ترکیه در علوم آزمایشگاهی در ترکیه را مشاهده کنید:

حقوق برخی از مشاغل کار در ترکیهتحصیل علوم آزمایشگاهی پزشکی در ترکیه

هدف از برنامه تکنیک های آزمایشگاهی پزشکی، آموزش کارکنان بهداشتی است که بتواند تجزیه و تحلیل های دقیق و قابل اعتمادی را که پزشک برای کمک به تشخیص و درمان بیماران انجام می دهد، انجام دهد. در این برنامه با هدف آموزش تکنسین های آزمایشگاه پزشکی، بخشی غیرقابل برگشت از تیم بهداشت، دوره های بسیاری مانند میکروبیولوژی پزشکی، بیوشیمی، خون شناسی، شیمی آزمایشگاهی، تجهیزات آزمایشگاهی ، وجود دارد. دانشجویان در ترکیه این فرصت را دارند که در آزمایشگاه های دانشگاه و بیمارستان ها تمرین کنند. زبان تحصیل اغلب ترکی است، آموزش مقدماتی انگلیسی نیز به دانشجویان ارائه می شود. به این ترتیب دانشجویان این فرصت را دارند که در موسسات خدمات دهنده به خارجی ها در زمینه بهداشت کار کنند.

گروه تکنیک های آزمایشگاهی پزشکی امکانات آزمایشگاهی، تجهیزات را در اختیار دانشجویان قرار می دهد تا آزمایشات خود را به تنهایی انجام دهند. این آزمایشگاه ها برای دانشجویان طراحی شده اند تا در سال اول به شرایط آزمایشگاه عادت کنند. از سال دوم، دانشجویانی که به شرایط آزمایشگاهی عادت کرده اند، کارآموزی و تمرینات خود را در محیط بیمارستان ادامه می دهند و به تکنسین های آزمایشگاه پزشکی واجد شرایط تبدیل می شوند. فارغ التحصیلان دارای مدرک کاردانی تکنیک های آزمایشگاه پزشکی واجد شرایط انجام کار هستند.

دانشگاه های برتر ترکیه ارائه کننده علوم آزمایشگاهی:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه اوسکودار
2دانشگاه فنی کاردنیز
3دانشگاه سابانچی
4دانشگاه اقتصاد ازمیر
5دانشگاه بیلکنت

جهت بررسی هزینه تحصیل و زندگی در ترکیه این مقاله را مطالعه کنید.

کار و مشاغل علوم آزمایشگاهی پزشکی در ترکیه

فارغ التحصیلان رشته علوم آزمایشگاهی پزشکی در ترکیه می توانند در بیمارستان های دولتی، بیمارستان های دانشگاهی، بیمارستان های خصوصی، کلینیک های خصوصی، مراکز تشخیصی، مراکز بهداشت عمومی، مراکز پزشکی خانوادگی، مراکز لقاح آزمایشگاهی و مراکز تحقیقاتی کار کنند. علاوه بر این آنها می توانند به عنوان تکنسین در مراکز تحقیقاتی تغذیه یا موسسات دارویی کار کنند. فارغ التحصیلان می توانند در آزمون شرکت کنند و برنامه های زیست شناسی، مهندسی زیستی، پرستاری، پرستاری و بهداشت، برنامه های زیست شناسی مولکولی و ژنتیک را نیز دنبال کنند.

کار علوم آزمایشگاهی غذایی در آزمایشگاه Eurofins ترکیه

کار علوم آزمایشگاهی غذایی در آزمایشگاه Eurofins ترکیه

این آزمایشگاه در ابتدا به عنوان آزمایشگاه های کنترل و تحقیقات غذایی Gözlem در سال 2002 تأسیس شد. این آزمایشگاه در سال 2017 توسط Eurofins خریداری شد و به عنوان آزمایشگاه های کنترل مواد غذایی Eurofins Istanbul به کار خود ادامه می دهد. این یک آزمایشگاه خصوصی است که توسط وزارت کشاورزی مجاز است. مشتریان اصلی یوروفین فود استانبول صنایع غذایی و خرده فروشان، وزارت کشاورزی، صادرکنندگان، واردکنندگان و سازمان های پذیرایی هستند. تجزیه و تحلیل های بیولوژیکی فیزیکی، شیمیایی، ابزاری، میکروبیولوژیکی و مولکولی در مواد اولیه ، واسطه ها و محصولات نهایی برای صنایع غذایی انجام می شود.

بسیاری از پارامترهای مشخص شده در قانون مواد غذایی یا مشخصات فنی شرکت ها قابل تجزیه و تحلیل است. تجزیه و تحلیل مطابق با روش های استاندارد بین المللی انجام می شود. نظر متخصص در مورد نتایج بدست آمده ارائه می شود. خدمات:

  • میکروبیولوژی شامل پاتوژن ها، اندیکاتورها و موجودات فساد
  • تجزیه و تحلیل واقعیت های تغذیه ای
  • تجزیه و تحلیل فیزیکی و شیمیایی
  • تجزیه و تحلیل ویتامین
  • تجزیه و تحلیل فلزات سنگین و مواد معدنی
  • آلاینده ها
  • مایکوتوکسین ها
  • افزودنی های مواد غذایی
  • تجزیه و تحلیل کیفی GMO
  • برخی از گونه های جانوری
  • آلرژن ها
  • تجزیه و تحلیل های فیزیکی و شیمیایی مخصوص محصول

علاوه بر خدمات تجزیه و تحلیل، آموزش، اعتبار سنجی فرآیند و خدمات مشاوره ای نیز ارائه می شود. جهت کار در این شرکت می توانید رزومه خود را به آنها ارسال کنید.

تحصیل علوم آزمایشگاهی میکروب شناسی در دانشگاه کاردنیز ترکیه

آزمایشگاه میکروبیولوژی در گروه زیست شناسی، دانشگاه فنی کارادنیز، در سال 1993 تأسیس شد و برای انجام آزمایش های مختلف در زمینه های زیر در سطح بین المللی بسیار مجهز است:

  • آسیب شناسی بی مهرگان
  • میکروبیولوژی
  • ویروس شناسی
  • کشت سلولی
  • زیست شناسی مولکولی و بیوتکنولوژی

این آزمایش به طور مداوم به عنوان یکی از بهترین آزمایشگاه های میکروبیولوژی در ترکیه در زمینه برخورد با عوامل بیماری زای بی مهرگان رتبه بندی شده است. در حال حاضر، 3 استاد تمام وقت، یک استاد بازدید کننده، یک محقق تحصیلات تکمیلی، 10 دانشجوی تحصیلات تکمیلی در آزمایشگاه وجود دارد. آسیب شناسی بی مهرگان شامل تمام مطالعاتی است که با اصول آسیب شناسی در مورد بی مهرگان اعمال می شود.

فعل و انفعالات بین بی مهرگان و عوامل بیماری زای متنوع آنها، مانند ویروس، باکتری، قارچ و پروتوزوئا، از انگلی تا ارتباطات مختلفی که ممکن است منجر به بیماری شود، متفاوت است. مطالعه این عوامل بیماری زا به دلایل مختلف از جمله تولید سموم دفع آفات میکروبی علیه حشرات چشم از اهمیت برخوردار است. جهت بررسی شرایط دریافت اجازه کار در ترکیه به نوشته همکاران ما در وبسایت مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید. همچنین برای دریافت خدمات موسسه با ما در تماس باشید.

Rate this post

4 دیدگاه برای “کار علوم آزمایشگاهی در ترکیه

  1. محمد گفت:

    سلام و درود
    بنده ارشد بیوشیمی بالینی هستم.12 سال سابقه کار در بیمارستان، آزمایشگاه خصوصی و دانشگاه علوم پزشکی در رشته علوم آزمایشگاهی دارم و چند وقتی هست مشغول تدریس دروس شیمی و بیوشیمی و هورمون هستم.بازار کار رشته علوم آزمایشگاهی و یا بیوشیمی بالینی در ترکیه برای بنده به چه صورت هست؟

    1. صادقی گفت:

      سلام. شرایط بازار کار نسبتا خوبی دارد. در این کشور مشاغل تدریسی زبان انگلیسی شرایط بهتری دارد.

  2. راحله افضلی گفت:

    سلام برای کار میکروبیولوژی دامپزشکی در یکی ازکشورهای هم جوار دنبال کار می گردم سابقه کار دارم لطفاراهنمایی کنید
    کارشناس ارشد میکروبیولوژی دامپزشکی هستم
    ممنون

    1. صادقی گفت:

      با سلام. برای کشورهای همجوار بایستی از کارفما پیشنهاد کاری داشته باشید یا اینکه از طریق ویزای تحصیلی اقدام نمایید. سپس تبدیل به ویزای کاری کنید. برای کسب اطلاعات با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *