مهاجرت تحصیلی سوئد

رشته اقتصاد در سوئد

رشته اقتصاد در سوئد

اگر خواهان آن هستید که در رشته اقتصاد در سوئد بیشتر بدانید باید گفت که این کشور در بیشتر دانشگاه های معتبر خود رشته اقتصاد را تدریس می کند. سوئد یکی از کشورهای مهاجر پذیر است که دانشجویان بین المللی بسیاری را هرساله می پذیرد. رشته اقتصاد از رشته هایی است که در عین اینکه با مبانی جامعه شناسی و رفتار انسان سروکار دارد با ریاضیات و تجزیه و تحلیل مبانی اقتصادی نیز مرتبط است. رشته اقتصاد موجب می شود تا اشخاص بتوانند براساس منابع محدود اما با کیفیت به تولیدات کافی و اندازه برسند. آنچه اقتصاد را مهم جلوه می دهد دریافت درآمد و سود حاصل از این علم است. اقتصاد یکی از ابزارهای لازم برای رفاه و زندگی در حال حاضر است و روز به روز به اهمیت این رشته افزوده می شود.

آزادی، برابری و پایداری 3 ارزش اصلی جامعه و شهروندان سوئد است. این ارزش ها در تمام جنبه های زندگی، از جمله کار، تحصیل، محیط طبیعی و غیره منعکس می شود. سوئدی ها تا آنجا که می توانند در جهت پشتیبانی و منابعی که برای رسیدن به هدف علمی، شغلی، شخصی یا هر هدف دیگر نیاز دارید، در اختیار شما قرار می دهند. در این کشور انگلیسی به طور گسترده ای صحبت می شود و شما نگران دشواری های زبانی نخواهید بود. بیش از 80٪ سوئدی ها انگلیسی صحبت می کنند، این امر تعامل با آنها را در هر زمان که به کمک احتیاج دارید یا می خواهید از یک چت کوچک لذت ببرید بسیار آسان می کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت به سوئد و اعزام دانشجو به سوئد به شما خدمات ویژه ای ارائه می دهد.

تحصیل در سوئد

از سال 2007، سوئد بخشی از فرایند بولونیا برای آموزش عالی است. این سیستم باعث می شود سیستم اعتباری بین کشورهای اروپایی سازگار باشد. سال تحصیلی به دو ترم (پاییز و ترم بهار) تقسیم می شود و هر ترم شامل 20 هفته و 30 ECTS برای تحصیلات تمام وقت است. ترم پاییز معمولاً از اواخر آگوست شروع می شود و ترم پاییز از اواسط ژانویه شروع می شود. اکثر برنامه ها از پاییز شروع می شوند. روند بولونیا نیز آموزش عالی را به 3 سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تقسیم می کند. سوئد از یک سیستم برنامه یکپارچه استفاده می کند به این معنی که شما می توانید کم و بیش در تمام مدارس سوئد در یک برنامه مشابه درخواست دهید. مهلت ثبت نام برای ترم پاییز 15 آوریل و 15 اکتبر برای ترم بهار است.

رشته اقتصاد در بیش از 25 دانشگاه و کالج دانشگاهی سوئد، از Luleå در شمال تا Malmö در جنوب، برنامه هایی در زمینه مدیریت بازرگانی و اقتصاد ارائه می شود. بسیاری از دانشگاه ها و کالج های دانشگاهی حداقل در سطح کارشناسی ارشد دوره های تجارت و اقتصاد را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. حتی برخی از دانشگاه ها برنامه هایی را کاملاً به زبان انگلیسی و در مقطع کارشناسی ارائه می دهند. این دانشگاه ها و کالج های دانشگاهی عبارتند از: مدرسه تجارت بین المللیJ Internationalnköping ، دانشگاهLinnaeus ، دانشگاه Mälardalen ، دانشگاه استکهلم، دانشکده تجارت و اقتصاد Ume U. دپارتمان اقتصاد سوئد در میان 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد و از لحاظ تحقیقاتی در سوئد شماره 2 است.

این تعامل فعال تضمین می کند که فارغ التحصیلان با دانش خوبی فارغ التحصیل می شوند. در نمودار زیر شاهد تحصیل در مقاطع مختلف رشته اقتصاد در سوئد هستید:

مقاطع تحصیل رشته اقتصاد در سوئد

تحصیل رشته اقتصاد در سوئد

در مورد آموزش عالی برنامه های اقتصادی و مدیریت بازرگانی در سوئد انجمن فارغ التحصیلان سوئد در رشته اقتصاد، یک اتحادیه و سازمان علاقه مند برای متخصصان و دانشجویان در زمینه ها است. یک سازمان مرکزی برای دانشجویان در رشته مدیریت بازرگانی و اقتصاد است و دارای تعدادی انجمن وابسته در مدارس مختلف در اطراف سوئد است. هدف از دوره های اقتصاد در دانشگاه های سوئد این است که دانشجویان بتوانند به روش های نظری و تجربی برای دستیابی به وظایف واجد شرایط در زندگی حرفه ای روزمره به عنوان یک اقتصاددان دسترسی داشته باشند. همچنین بر لزوم داشتن یک رویکرد انتقادی هنگام انتخاب روش ها و همچنین تفسیر داده ها و نتایج تأکید می شود. هدف این است که همه دوره های خود را محکم بر اساس تحقیقات فعلی در این زمینه انجام دهید.

اقتصاد به شما امکان می دهد در هر 2 زمینه سیاست ها و شرکت ها مشاوره ارائه دهید. سوالات بزرگی مانند تغییر اقلیم و فقر در جهان، تا چگونگی تأثیر رقابت پذیری بر سودآوری شرکت، تا چگونگی تغییر رفتار افراد پس از کاهش مالیات، اقتصاد برای بسیاری از مسائل جامعه بسیار مهم است. فارغ التحصیلان تجارت و اقتصاد در انواع مشاغل مشغول به کار هستند. 3 سال پس از فارغ التحصیلی، اکثریت در چند صنعت بزرگ مشغول به کار هستند: خدمات بازرگانی و حسابداری، حسابرسی، مشاوره، فناوری اطلاعات، خدمات مالی، صنعت تولید و خرده فروشی. فارغ التحصیلان عمدتا در بخش خصوصی کار می کنند، اما تقاضا در بخش دولتی برای متخصصان مدیریت بازرگانی در حال افزایش است.

برترین دانشگاه های سوئد برای تحصیل رشته اقتصاد را در لیست زیر مشاهده می کنید:

  • دانشگاه اوپسالا
  • دانشگاه سلطنتی سوئد KTH
  • دانشگاه گوتنبرگ
  • دانشگاه تکنولوژی چالمرز
  • دانشگاه Jönköping
  • دانشکده اقتصاد هانکن

فرصت های شغلی رشته اقتصاد در سوئد

فرصت های شغلی رشته اقتصاد در سوئد

بسیاری از مشاغل دارای صلاحیت بالا در بخش های خصوصی و دولتی به توانایی تجزیه و تحلیل مسائل پیچیده اقتصادی نیاز دارند. برای اینکه بتوانید به این نوع کارها بپردازید، به یک روش سیستماتیک برای جمع آوری داده ها و اطلاعات، تجزیه و تحلیل فرضیه های خود و فرمول بندی نتیجه گیری خود نیاز دارید. اقتصاد ابزار لازم برای تجزیه و تحلیل بسیاری از موضوعات مهم اجتماعی را به شما می دهد. در برخی موارد، بهترین روش ممکن است استفاده از یک مدل نظری ساده است که توصیف می کند چگونه یک رویداد خاص ممکن است بر افراد یا شرکت ها تأثیر بگذارد، مانند تأثیری تغییر نرخ بهره ممکن است داشته باشد. در موارد دیگر، ممکن است لازم باشد از روش های تجربی استفاده شود. با استفاده از روش های تجربی، داده ها برای بررسی تأثیرات یک رویداد تجزیه و تحلیل می شوند.

کار پس از تحصیل در سوئد برای دانشجویان مهم است. مشاغل رایج فارغ التحصیلان رشته های اقتصاد در مقاطع مختلف در کشور سنگاپور عبارتند از:

  • کنترل کننده تولید
  • تحلیلگر محصول
  • تحلیل گر روابط اقتصادی
  • مدیر بازاریابی
  • مدیر ارشد اجرایی
  • مشاور مدیریت
  • توسعه دهنده
  • حسابدار
  • مدیر تأمین
  • اقتصاددان
  • مدیر پروژه
  • نماینده فروش

اگر در خصوص مهاجرت به سوئد سوال دارید می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بگیرید زیرا در خصوص اعزام دانشجو به سوئد سابقه خوبی دارد و می تواند راهنمای شما در مهاجرت و اخذ پذیرش تحصیلی از سوئد باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *