مهاجرت تحصیلی استونی

رشته اقتصاد در استونی

رشته اقتصاد در استونی

علاقه مندان با تحصیل رشته اقتصاد در استونی می توانند به این کشور مهاجرت کرده و از امکانات آموزشی دانشگاه های این کشور بهره مند شوند. این کشور، یکی از 3 کشور بالتیک است که در شمال شرقی اروپا واقع شده است. این کشور با روسیه و لتونی هم مرز است و دارای یک خط ساحلی در امتداد دریای بالتیک است. از زمان استقلال از اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991، این کشور به سرعت مدرن شده و اکنون عضو اتحادیه اروپا و ناتو است.

علی رغم هجوم اخیر ساخت و سازهای مدرن، این کشور هنوز با تاریخ باستان خود ارتباط دارد و قلعه ها و سایر ویژگی های تاریخی به وفور یافت می شود. این کشور کوچک بسیار جنگلی است. به طوری که، تقریبا نیمی از سرزمین آن را جنگل پوشانده است. این کشور، یکی از سریع ترین اقتصادهای در حال رشد در اروپا است و شرکت ها مجبور نیستند مالیات سودهایی را که مجددا در این شرکت سرمایه گذاری می شود پرداخت کنند. معرفی دانشگاه های اقتصاد این کشور و رشته اقتصاد در استونی مواردی است که در ادامه این نگارش توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به رشته تحریر درامده است.

تحصیل رشته اقتصاد در استونی

دانشجویان بیش از 70 کشور در حال حاضر در این کشور تحصیل می کنند. این کشور، علاوه بر اینکه کشوری زیبا و دوستانه است و پذیرای دانشجویان بین المللی است، آموزش عالی و معتبری را در سطح بین المللی ارائه می دهد. پایتخت این کشور، شهر تالین است که به عنوان یکی از 7 جامعه باهوش جهان تعیین شده است. علاوه بر این، انگلیسی در سراسر کشور به طور گسترده ای صحبت می شود و دسترسی به اینترنت در بسیاری از مناطق رایگان است. این کشور، با داشتن کارت شناسایی الکترونیکی، دولت الکترونیکی و رأی گیری آنلاین، یکی از متصل ترین کشورهای جهان است.

رشته اقتصاد در استونی کلیه عوامل دخیل در تولید، توزیع و مصرف کالاها و خدمات را بررسی می کند. همان طور که می دانید، این رشته هر 2 عامل اقتصادی در مقیاس کوچک و جهانی را تحلیل می کند. مدارک اقتصادی ارائه شده توسط دانشگاه ها و دانشکده های سراسر جهان به دانشجویان می آموزد که تمام اقدامات اقتصادی را بهینه کرده و رفاه و رونق نهادهای اقتصادی و مصرف کنندگان را بهبود ببخشند.

دانشگاه هایی که مناسب تحصیل رشته اقتصاد در این کشور می باشند، عبارتند از:

  • دانشگاه تالین
  • دانشگاه صنعتی تالین
  • دانشگاه تارتو

تحصیل رشته اقتصاد در دانشگاه تالین استونی

دانشگاه تالین (TU) بزرگترین دانشگاه علوم انسانی و اجتماعی در شهر تالین است. به علاوه، این دانشگاه سومین دانشگاه دولتی این کشور می باشد. در TU، طولانی ترین سنت های آموزش معلم در این کشور و مدرن ترین مدرسه فیلم و رسانه در کشورهای بالتیک در کنار هم وجود دارد. تحقیقات در این دانشگاه در 5 زمینه متمرکز است.

 5 زمینه تمرکز بین رشته ای این دانشگاه شامل موارد زیر است:

تمرکز بین رشته ای دانشگاه تالین استونی

رشته اقتصاد در استونی و مدیریت بخش دولتی یک برنامه کاملا جدید است که بر انتقال تجربه موفق این کشور متمرکز است. این رشته بر روابط متقابل اقتصاد بخش های دولتی و خصوصی متمرکز است. درک بهتر از اقتصاد بخش دولتی مزیت حرفه ای در بخش خصوصی است. علاوه بر دوره های اقتصاد، این دانشگاه موضوعات مختلفی را در زمینه های حکمرانی، سیاست گذاری، روابط بین الملل و همچنین همکاری در بخش های دولتی و خصوصی ارائه می دهد.

این دانشگاه دوره های ویژه ای را در زمینه های خاص اقتصادی مانند صنعت خلاق و اقتصاد اجتماعی ارائه می دهد. یک محیط یادگیری الکترونیکی همه کاره که شامل مواد مطالعه و آزمون های آنلاین است، به یادگیری انعطاف پذیر کمک می کند. تقریبا نیمی از دوره های درسی انتخابی است و بیشتر سخنرانی ها بعد از ظهر انجام می شود تا دانشجویان شاغل متناسب باشند.

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته اقتصاد در استونی

کارشناسی ارشد رشته اقتصاد در استونی، به دانشجویان آمادگی زیادی در تئوری اقتصادی معاصر و روش های تجزیه و تحلیل اقتصادسنجی می دهد. به طوری که، آن ها را قادر به تجزیه و تحلیل و پیش بینی فرایندهای اقتصادی می کند. این برنامه تمرکز ویژه ای بر نظریه اقتصاد خرد و کلان و حل مشکلات اقتصادی زندگی واقعی دارد. فارغ التحصیلان می توانند تحصیلات خود را در برنامه های دکترا اقتصاد ادامه دهند و یا به عنوان تحلیلگر در بانک ها، سازمان های بخش دولتی، شرکت های مشاوره و شرکت های بین المللی مشغول به کار شوند.

پس از اتمام برنامه، دانشجو قادر به انجام موارد زیر خواهد بود:

  • دانستن مفاهیم اقتصادی و مهارت ارزیابی های حیاتی درباره کاربرد این مفاهیم را کسب کرده است.
  • توانایی استفاده از هر 2 مدل اقتصاد خرد و کلان را برای تجزیه و تحلیل مشکلات ناشی از عمل اقتصادی به دست آورده است.
  • می داند که چگونه رفتار کارگزاران اقتصادی و نیز تأثیر سیاست های دولت را به صورت کلامی، گرافیکی، ریاضی و تجربی تجزیه و تحلیل و پیش بینی کند.
  • تجربه نزدیک شدن به سوالات پیچیده نظری را کسب می کند. زیرا، توانایی کار با ادبیات را در سطح علمی افزایش می دهد.
  • برای کار در موقعیت های خاص زمینه، نشان دادن سطح بالایی از ابتکار و مسئولیت، همراه با مهارت های مدیریت و کار تیمی آماده است.
  • اصطلاحات مربوط به رشته را به انگلیسی بدست آورده است.

 طول دوره جهت تحصیل در استونی برای برنامه مقطع کارشناسی رشته اقتصاد بین 1 تا 2 سال است.

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته اقتصاد در استونی

هزینه تحصیل در استونی

شهریه برنامه های تحصیلات تکمیلی این کشور به خصوص تحصیل دکترا در استونی برای دانشجویان تمام وقت رایگان است. شهریه برنامه های آموزش داده شده به زبان انگلیسی بسته به نوع برنامه و مدرسه بسیار متفاوت است.

در جدول زیر هزینه تحصیل در استونی و تعداد اعتبارات را مشاهده می کنید:

پارامترتوضیحات
شهریه به یوروبین 1500€ تا 2000€
تعداد اعتباراتبین 60 تا 120

همان طور که در جدول مشاهده می کنید، شهریه در هر ترم برای برنامه های تحت آموزش انگلیسی در دانشگاه دولتی حدودا بین 1500€ تا 2000€ (یورو) است. دانشجویان بسته به نوع برنامه بین 60 تا 120 اعتبار کسب می کنند.

برخی از گران ترین تخصص ها عبارتند از:

  • پزشکی
  • حقوق
  • مدیریت بازرگانی
  • علوم اجتماعی

برخی از موسسات آموزش عالی ممکن است شهریه دانشجویان عضو اتحادیه اروپا و خارج از اتحادیه اروپا را متمایز کنند. چنانچه تمایل دارید که اقامت استونی از طریق تحصیل را دریافت کنید، مشاوران و وکلای خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده خدمت و ارائه مشاوره به صورت تلفی و حضوری به شما عزیزان می باشند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *