مهاجرت سرمایه گذاری در قطر

استارت آپ قطر

استارت آپ قطر

ایجاد استارت آپ قطر و یا یک شرکت نوپا می تواند روندی گیج کننده، پر کار، پرهزینه و طاقت فرسا باشد. قطر بر اقتصاد نوآوری مبتنی است. این کشور رتبه 24 در کارآفرینی جهانی 2016 شده بود. همچنین این کشور دارای کمترین نرخ بیکاری در در منطقه است. این کشور اقتصاد قوی و تاثیرگذاری دارد لذا شما می توانید این کشور را برای راه اندازی استارت آپ خود استفاده کنند. آمارها و اخبار اخیر می گوید که کارآفرینان مبتنی بر نوآوری در قطر می توانند از یک صندوق راه اندازی 5 میلیون دلاری بهره ببرند که برای حمایت و تقویت رشد شرکت های کوچک ایجاد شده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این خصوص استارت آپ در قطر شما را راهنمایی می کنند.

کارآفرینانی که به قطر برای راه اندازی استارت آپ فکر می کنند تمایل دارند تا بدانند نرخ بیکاری در قطر چه می باشد. در نمودار زیر شاهد نرخ بیکاری در قطر می باشید:

نرخ بیکاری در قطر

 استارت آپ های تخصصی در قطر

maktApp یک نرم افزار مدیریت تجارت ابری برای اداره امور است که توسط پارک علم و فناوری قطر پشتیبانی می شود. فناوری اطلاعات برای راحتی کاربران خود به زبان عربی و انگلیسی اجازه استفاده از برنامه ابری را می دهد. به کاربران خود این امکان را می دهد تا به راحتی پروژه های خود را ایجاد و سازماندهی کنند، در داده های زیادی صرفه جویی کنند، از به روز بودن اطمینان حاصل کنند، حقوق و دستمزد را پردازش کنند. Meddy یک پلتفرم استارتاپی است که به کاربران در قطر کمک می کند تا بهترین پزشکان قطر را پیدا کنند. این برنامه سابقه پزشک، بررسی بیمار و سایر مدارک مربوطه را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. این اطمینان می دهد که بیماران می توانند پزشک مناسب را در محل زندگی خود پیدا کنند.

Fi Technologies یکی از نوآورترین استارتاپ های فناوری قطر است که برنده جایزه ICT Business قطر در سال 2014 برای بهترین راه اندازی ICT شد. این یک پلت فرم تبلیغاتی Wi-Fi منحصر به فرد است که شبکه های Wifi Hotspot رایگان را برای مناطقی مانند: کافی شاپ ها، پارک ها و کلینیک ها و غیره فراهم می کند که در آن کاربران میهمان می توانند از اینترنت رایگان در عین دیدن تبلیغات استفاده کنند. این مرکز در مراکز درمانی و کافی شاپ ها و مکان های دیگر نقاط مهم اینترنتی ایجاد کرده است. صفحه ورود به سیستم و تبلیغات صفحه تغییر مسیر این شرکت ماهانه نزدیک به 400000 بیننده دارد. تحویل دوحه نیز یک فروشگاه واحد برای مکان یابی رستوران ها و منوی تحویل در دوحه، قطر است که به کاربران اجازه می دهد غذای مورد علاقه خود را از لیست گسترده ای از رستوران ها سفارش دهند.

راه اندازی استارت آپ قطر

پروژه ملت هوشمند قطر، تحت عنوان Tasmu قصد دارد تا فاصله بین سیاست گذاران و جامعه را در 5 بخش حمل و نقل، تدارکات، محیط زیست، بهداشت و ورزش پر کند. این پل با استفاده از فناوری هایی که از هر لحاظ ارزان تر، سریع تر و کارآمدتر هستند، حاصل می شود. شرکت ها در مرحله اجرای پروژه های خود می توانند برای دریافت وجوه از بانک توسعه قطر درخواست کنند، که 80٪ هزینه های امکان سنجی را پوشش می دهد. شروع کار برای استارت آپ در قطر به برنامه ریزی معین، بودجه دانش و تعهد و وقت زیادی نیاز دارد. هنگام راه اندازی مشاغل در قطر، باید مراحل زیادی را در زمینه قوانین و مقررات برای راه اندازی کسب و کار بدانید.

در وهله اول لازم است که شما 3 سند مهم را به همراه داشته باشید. اولی سند سند ثبت تجاری در قطر است. ثبت تجاری هویت شغلی شماست که به شما امکان می دهد فعالیت های تجاری خود را در قطر راه اندازی کنید. دومین مدرک و سند لازم مجوز تجارت است. این مجوز پس از دریافت CR شما برای شما لازم است. این مورد به منظور راه اندازی فضای اداری مورد تأیید برای پیشبرد تجارت شما استفاده می شود. این فرآیند سند معمولاً سخت ترین مرحله از 3 سند است زیرا دریافت این سند مدتی طول می کشد، بنابراین برنامه ریزی در این زمان بهترین کار خواهد بود. و آخرین مدرک لازم کارت رایانه و یا کارت امضا می باشد. این سند که توسط اداره مهاجرت صادر شده است برای صدور مجوز اقامت برای کارمندان شما لازم است. ویزا کار در قطر نیز از مدارک مهم می باشد.

راه اندازی استارت آپ قطر

برترین استارت آپ های قطر

در این بخش چند مورد از بهترین شرکت های نوآور در قطر آورده را ذکر می کنیم. برخی از این مشاغل توسط اشخاصی که مهاجرت کاری به قطر را داشته اند شکل گرفته است. Q-Cab یک برنامه تلفن همراه است که به کاربرانش امکان می دهد کارواش را که در منطقه خود رانندگی می کند جستجو و رزرو کنند. فناوری اطلاعات روند استخدام تاکسی در قطر را ساده کرده است. این برنامه مشابه Uber است که به مسافران امکان می دهد تا سواری های نزدیک محل زندگی خود را جستجو کرده و به سرعت با آنها ارتباط برقرار کنند. همچنین به کاربران این امکان را می دهد تا درایورهای مورد علاقه خود را در برنامه خود ذخیره کنند و آن را به برنامه شخصی تبدیل کنند.

Urban point برنامه ای است که کوپن تخفیف در مراکز تفریحی در قطر ارائه می دهد. IT پیشنهادات زیادی را ارائه می دهد و هر ماه آنها را تجدید می کند. IT همچنین ماهانه با کاربران خود به عنوان داوران مسابقه برگزار می کند. این سایت دارای یک وب سایت و یک برنامه تلفن همراه است و کوپن های خرید را برای کاربران خود فراهم می کند تا پول خود را پس انداز کنند. اشتراک IT ماهانه خدمات کوپن ارزان قیمت نیز دارد. eGrab یک برنامه مناسب تلفن همراه برای کاربرانی است که دوست دارند از طریق راحتی در خانه های خود خرید مواد غذایی را انجام دهند. فناوری اطلاعات خرید ساکنان قطر را فقط با یک کلیک فاصله آسان کرده است.

در جدول زیر شاهد نیازمندی های مردم قطر برای استارت آپ ها را مشاهده می کنید که برای شما مهم می باشد:

اولویت نیازمندینوع استارت آپ
خرید و فروش1
تکنولوژی2
بانکی3
آموزشی4
تفریحی5

مزایا ایجاد کارآفرینی در قطر

اگر قصد دارید در قطر شغلی راه اندازی کنید، زمان مناسب است که با مزایا و بودجه زیادی که دولت و حمایت اقتصادی قطر از استارت آپ ها ارائه می دهد، غرق شوید. به عنوان یک شرکت تازه تأسیس، لازم است یک وب سایت ایجاد کنید تا مخاطبان بیشتری داشته باشید. برای موفقیت در یک تجارت، داشتن یک وب سایت تجارت الکترونیک خوب که برند شما را به تصویر بکشد، ضروری است. این توسعه تجارت الکترونیکی را می توان بهترین شرکت های توسعه تجارت الکترونیک در قطر که بازار را می شناسند، به دست آورد. کسب اقامت از طریق کار در قطر از مهم ترین مزایا راه اندازی استارت آپ در قطر است. برای مشاوره تخصصی با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *