مهاجرت به کشور قطر

مهاجرت به قطر

مهاجرت به قطر از جمله یکی از پرتقاضا ترین روش های مهاجرت در جهان امروز است چرا که دسترسی به دستمزد بالا و کیفیت بالای زندگی اهمیت زیادی دارد. در کشور قطر نیز مانند بسیاری از کشور های جهان، راه های مختلفی را برای مهاجرت افراد خارجی در نظر گرفته است که در آینده به آن خواهیم پرداخت. شرایط خاص و ساده ای که برای دریافت ویزا در کشور قطر وجود دارد مهاجرت به این کشور را ساده تر کرده است و شهروندان خارجی بخصوص در کشورهای پیشرفته، به سادگی می توانند به این کشور سفر کنند. ما نیز در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از همین رو تصمیم به تشریح شرایط مهاجرت به قطر گرفته ایم.

اینفوگرافیک مهاجرت به قطر

انواع مهاجرت به قطر

اشاره داشتیم که راه های متفاوتی برای مهاجرت به کشور قطر وجود دارد که هر یک از آن ها شیوه مخصوص خود را دارد و می تواند در نهایت به اقامت در کشور قطر ختم شود. از مهم ترین راه هایی که می توان به آن ها اشاره کنیم عبارتند از:

  • مهاجرت به قطر از طریق کار
  • مهاجرت به قطر از طریق تحصیل
  • مهاجرت به قطر از طریق ثبت شرکت
  • مهاجرت به قطر از طریق ازدواج
  • مهاجرت به قطر از طریق خرید ملک

مهاجرت به قطر از طریق کار

کار در این کشور یکی از بهترین روش هایی است که افراد می توانند از آن طریق به این کشور مهاجرت کنند. از آن جا که قطر به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان معرفی شده است، نیروی کار زیادی تصمیم به مهاجرت از طریق کار در قطر را دارند. البته رعایت برخی از قوانین اسلامی موجود در این کشور برای افراد غیر مسلمان ایجاد اشکال می کند.

در صورتی که بتوانید شغل مناسبی در این کشور پیدا کنید، کارفرمای شما در حقیقت به عنوان اسپانسر شما شناخته می شود. فراهم آوردن شرایط مهاجرت به این کشور از طریق کار در حقیقت به عهده همین کارفرماست. او باید بتواند اجازه کار و اقامت شما دراین کشور را از طریق تحویل مدارک خود و شما به اداره کار این کشور بدست آورد. افراد متخصص در این کشور می توانند درآمد قابل توجهی در این کشور بدست آورند درآمدی که در مقایسه با بسیاری از کشور های جهان غیر قابل مقایسه است.

تحصیل در قطر

تحصیل در این کشور امروزه به یکی از رایج ترین روش های مهاجرت به این کشور تبدیل شده است. موسسات آموزشی فراوانی در این کشور وجود دارد که به عنوان یک شعبه فعال از دانشگاه های آمریکایی در این کشور فعالیت دارند. دانشجویان پس از تحصیل در این کشور این فرصت را خواهند یافت تا در این کشور یک شغل مناسب برای خود بیابند. استخدام در این کشور می تواند به معنی کسب اقامت دائم در این کشور و بهرمندی از دستمزدی مناسب برای یک زندگی ایده آل باشد.

مهاجرت به قطر از طریق ثبت شرکت

یکی از روش های مهم مهاجرت به این کشور را می توان در ثبت شرکت در این کشور یافت. در این کشور 7 نمونه شرکت مختلف وجود دارد که شهروندان خارجی می توانند نسبت به افتتاح آن ها در این کشور اقدام کنند. برای اینکه بتوانید از این طریق به این کشور مهاجرت کنید، باید یک برنامه اقتصادی قدرتمند در اختیار داشته باشید. در صورتی که موفق به ثبت طرح خود شوید، می توانید نسبت به افتتاح شرکت در این کشور اقدام کنید. ثبت شرکت در این کشور می تواند از نظر سود دهی در بالاترین سطح ممکن قرار داشته باشد چراکه از مالیات معاف خواهید بود و تنها 5 تا 10% مالیات بر مبادلات خارجی در این کشور وارد می شود.

مهاجرت به قطر از طریق ازدواجمهاجرت به قطر از طریق ازدواج

در صورتی که قصد دارید تا در این کشور ازدواج کنید، در حدود 3 هفته قبل از قطعی شدن ازدواج خود، باید به شهرداری محل اقامت خود مراجعه کرده و اعلام کنید که قصد ازدواج دارید. در این صورت بررسی خواهد شد که آیا شما صلاحیت ازدواج را در اختیار دارید یا خیر. در صورتی که مدارک شما مورد تایید باشد، می توانید در این کشور ازدواج کنید. توجه داشته باشید که دین شما در ازدواج بسیار اهمیت دارد و شما تنها با افرادی می توانید ازدواج کنید که از نظر دینی با شما مشترک هستند. توجه داشته باشید که شرکت در آزمایشات ژنتیکی برای شما اجباری خواهد بود و باید ثابت شود که شما و همسر آیندیتان از نظر پزشکی دچار مشکل نخواهید شد.

خرید ملک در قطر

در سال های گذشته، قوانین این کشور در رابطه با شرایط خرید ملک در این کشور به طور کامل دچار تحول شده است. در گذشته خرید ملک توسط افراد خارجی در خاک این کشور به طور کامل ممنوع بوده است اما اکنون به عنوان یکی از روش های مهاجرت به این کشور شناخته می شود. امروزه شما به عنوان یک شهروند خارجی اجازه خواهید داشت تا نیمی از مالکیت یک ملک را در اختیار داشته باشید. پس از مالکیت قطعی بر نیمی از ملک، شما باید مراحل اداری مربوط به آن را پشت سر بگذارید. پس از گذراندن این مراحل شما قادر خواهید بود تا مالکیت خود بر تمام آن ملک را قطعی کنید.

بررسی مهاجرت به قطر

به دلیل شرایط ویژه ای که کیفیت زندگی در این کشور دارد، تقاضا برای مهاجرت به این کشور به صورت چشمگیری افزایش یافته است. شهروندان خارجی بخصوص در کشورهایی که شرایط متوسط یا ضعیف تری دارند، ترجیح می دهند که برای دسترسی به درآمدی بیشتر، به این کشور مهاجرت کنند.

دولت این کشور شرایطی را ایجاد کرده است که افراد با شرایط مختلف قادر خواهند بود تا به این کشور سفر کرده و اقامت موقت را بدست آوردند. اقامت موقت این کشور می تواند در گذر زمان و در صورت در اختیار داشتن شرایط ویژه به اقامت دائم تبدیل شود. ما در این مقاله شرایط ویژه مهاجرت به این کشور را تشریح کرده ایم و البته باید اشاره کنیم که در مقالات دیگر، شرایط هر یک از موارد ذکر شده را به صورت مفصل تر و کامل تر بیان کرده ایم. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند با بررسی شرایط شما و تمایلاتتان، برترین روش های مهاجرتی را به شما معرفی کنند.

4/5 - (5 امتیاز)

8 دیدگاه برای “مهاجرت به قطر

  1. ماهان گفت:

    تو کشورهای عربی کدوم بهتره و اینکه مدرک زبان عربی هم می خواد؟

    1. صادقی گفت:

      سلام برای کار و زندگی نیاز به دانش زبان عربی است.

  2. حمید عقیلی گفت:

    سلام . چگونه باید با یک کارفرما در قطر ارتباط بگیریم تا به ما پیشنهاد کار بده

    1. صادقی گفت:

      با سلام. از طریق سایت های کاریابی می توانید اقدام کنید.

  3. امید گفت:

    با سلام بنده فوق لیسانس زمین شناسی مهندسی با ۷ سال سابقه کار هستم.آیا شرایط ویزای کار شامل من میشه؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. برای بررسی مهاجرت کاری با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  4. باسلام
    شرایط پناهندگی در قطر چگونه است؟ شرایط ویزا قانونی چیست؟ سپاس

    1. صادقی گفت:

      با سلام موسسه ما در خصوص رویه پناهندگی خدماتی ندارد. بهترین طرق مهاجرتی به این کشور از طریق ویزای کاری می باشد. برای اطلاع بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *