مهاجرت تحصیلی قطر

مدارس ایرانی قطر

مدارس ایرانی قطر

تحصیل در مدارس ایرانی قطر انتخابی غیر عادی است اما برای دانش آموزانی که به دنبال گسترش افق تحصیلی و هستند، انتخاب جذابی محسوب شود. تحصیل در مدارس ایرانی قطر به شما این امکان را می دهد تا با گروهی از دانش آموزان با فرهنگ ها، استعداد ها، توانایی ها و مهارت های مختلف آشنا شوید. چندین مطالعه علمی نشان داده است که سیستم آموزشی قطر در سطح جهان نزدیک به رتبه اول است. طبق گزارش رقابت پذیری جهان در سال 2023 میلادی، قطر از نظر کیفیت آموزش در بین 142 کشور در رتبه چهارم قرار دارد. بر اساس گزارش شورای همکاری خلیج فارس، قطر همچنان در رتبه اول آموزش ابتدایی قرار دارد. همچنین قطر از نظر درآمد سرانه ثروتمند ترین کشور جهان است. ما و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد داریم شما را با مدارس ایرانی قطر و مزایای آن بیشتر آشنا سازیم.

قوانین حقوقی در کشور قطر

مانند بسیاری از کشورهای جهان، آزادی ها و امتیازات جهان غرب به طور کامل در این کشور ظاهر نمی شود. قطر یک کشور محافظه کار و اسلامی است. در نتیجه قوانینی وجود دارد که افراد باید از آن ها پیروی کنند. برخی از محدودیت ها قابل توجه در این کشور عبارت اند از:

  • حرکات عمومی: فحش دادن یا حرکات بی ادبانه اعمال زشت محسوب می شود. پست کردن مطالب آنلاین که توهین یا از نظر فرهنگی حساس است نیز غیرقانونی محسوب می شود. حتی اشاره کردن یا امضا کردن با شست بالا بی ادبانه است.
  • الکل: خارجی ها به مجوز الکل نیاز دارند. به این معنی که می توانید الکل بخرید و بنوشید اما فقط در یک اقامتگاه خصوصی. مصرف مشروبات الکلی در ملاء عام جرمی جدی است که مجازات آن بازداشت یا تبعید است.
  • کد لباس: لباس پوشیدن به شیوه ای تحریک آمیز یا افشاگرانه در قطر مجاز نیست.

این کشور نظام حقوقی خود را بر اساس قوانین اسلامی استوار می کند. بنابراین بسیاری از جرائم جزئی در کشور های غربی ممکن است مجازات سنگینی در قطر داشته باشد.

معایب و مزایای تحصیل در مدارس ایرانی قطر

مدارس ایرانی قطر در بخش آموزش خود سرمایه گذاری زیادی کرده اند. در نتیجه می توانیم ببینیم که کیفیت آموزشی که این مدارس ارائه می دهند برجسته و قابل تحسین است. مدارس ایرانی قطر اساتید خود را از کشور های مختلف جذب می کنند تا کیفیت آموزش را بهبود بخشند. همچنین قطر در مقایسه با کشور های دیگر هیچ جنایت مهم و خشونت آمیزی به نام خود ندارد. مهم تر از همه کشور مهمی برای زن ها محسوب می شود. اما تحصیل در مدارس ایرانی قطر کنار مزایا فراوانی که دارد معایب اندکی نیز دارد. که در جدول زیر به صورت کلی به این مزایا و معایب به خوبی پرداخته شده است:

معایب تحصیل در مدارس ایرانی قطرمزایا تحصیل در مدارس ایرانی قطر
کار زیادی برای انجام دادن وجود ندارد.بدون مانع زبان
هزینه زندگی بالاآموزش با کیفیت
سازگاری با فرهنگ دشوار است.امکانات عالی
اجاره به صورت یکجا پرداخت می شود.مردم دوستانه هستند.
یک مکان بیرونی نیست.گزینه های بسیاری برای انتخاب وجود دارد.
انطباق با فرهنگ یک کشور می تواند کار دشواری باشد.فرآیند پذیرش یک کار سریع و آسان است.

سیستم آموزشی در مدارس ایرانی قطر

تحصیل در قطر رایگان است. برای دانش آموزان این مدارس کتاب و وسایل نقلیه برای رفت و آمد به مدارس فراهم می شود. سیستم آموزشی در مدارس ایرانی قطر 12 ساله و شامل یک دوره 6 ساله ابتدایی است. که به دنبال آن یک دوره متوسطه 3 ساله و سپس یک دوره سوم 3 ساله را تشکیل می دهد. دانش آموزان را تا سطح متوسطه بر اساس استاندارد های آموزش غربی می برند. این مدارس از درآمدهای نفتی سود زیادی می برند.

سیستم آموزشی در مدارس ایرانی قطر به مقاطع مختلفی تقسیم می شوند که عبارتند از:

سیستم آموزشی در مدارس ایرانی قطر

آموزش پیش دبستانی و ابتدایی در مدارس ایرانی قطر

آموزش پیش دبستانی در مدارس ایرانی قطر از سنین 3 تا 5 سال صورت می پذیرد. این دوره آموزشی بر یادگیری از طریق بازی تاکید دارد و در نتیجه نیازهای عاطفی، اجتماعی، فکری، فیزیکی و زبانی کودکان را برآورده می کند. اما تحصیلات ابتدایی در مدرسه های ایرانی قطر اجباری است. پس از گزراندن دوره پیش دبستانی کودکان در 6 سالگی وارد مقطع ابتدایی می شوند. همچنین این دوره آموزشی 6 سال به طول می انجامد. این سطح از آموزش کودکان را برای زندگی در جامعه آماده می کند. آنها را قادر می سازد تا به تحصیل خود ادامه دهند

آموزش مقدماتی و آموزش متوسطه در مدارس ایرانی قطر

آموزش مقدماتی در مدارس ایرانی قطر یک سطح متوسط بین سطوح ابتدایی و متوسطه است. که به مدت 3 سال 12 تا 15 سالگی دانش آموزان را در بر می گیرد. این سطح آموزشی دانش آموزان را با محیط محلی خود و جهان عرب آشنا می کند. این دوره آموزشی، دانش بنیادی علمی، انسانی و مطالعات دینی را فراهم می کند. برنامه درسی دوره مقدماتی در مدارس ایرانی قطر شامل دروس زیر می باشد:

برنامه درسی دوره مقدماتی در مدارس ایرانی قطر بعد از آموزش مقدماتی دانش آموزان در 15 سالگی وارد دوره متوسطه در مدرسه های ایرانی قطر می شوند. آموزش متوسطه در قطر دانش آموزان را برای تحصیل در سطح دانشگاه یا بازار کار و نوآفرینی در قطر آماده می کند. آموزش متوسطه شامل آموزش متوسطه عمومی و آموزش متوسطه فنی و حرفه ای است. برای آشنایی و درک بهتر در مورد سیستم آموزشی در مدارس ایرانی قطر جدول زیر را ملاحظه فرمایید:

مدت آموزشسندوره آموزشی
6 سال6 تا 12 سالدوره ابتدایی
3 سال12 تا 15 سالدوره مقدماتی
3 سال15 تا 18 سالدوره متوسطه

مدرسه ایرانی شهید رجایی قطر

مدرسه شهید رجایی در سال 1358 شمسی با 27 دانش آموز در شهر دوحه پایتخت قطر شروع به کار کرد. مساحت این مجموعه به 5700 متر مربع می رسد. که این ساختمان دارای 42 اتاق و یک سالن اجتماعات بزرگ می باشد. که دانش آموزان در این مدرسه در دو مقطع متوسطه اول و دوم مشغول به تحصیل هستند. که در این مدرسه رشته های تحصیلی ریاضی و فیزیک، علوم انسانی، علوم تجربی و کار و دانش تدریس می گردد. ساعت فعالیت این مجموعه نیز از ساعت 7 صبح تا 14:30 بعد از ظهر می باشد. اگر تصمیم نهایی خود را برای تحصیل در قطر و یا مهاجرت به قطر گرفته اید، می توانید برای اطمینان خاطر بیشتر خود در این امر مهم با مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *