مهاجرت تحصیلی کویت

رشته آنکولوژی در کویت

رشته آنکولوژی در کویت

رشته آنکولوژی در کویت از رشته های نوین و تازه ایجاد شده در پزشکی است. رشته آنکولوژی به دلیل بیماری سرطان از اهمیت بالایی برخوردار است. کویت نیز با داشتن همکاری های بسیار با مراکز و دانشگاه های مدرن سعی بر آموزش و ایجاد خدماتی عالی در آنکولوژی دارد. از این رو برنامه آنکولوژی در کویت به تازگی در دانشگاه معتبر این کشور یعنی دانشگاه پزشکی کویت ارائه می شود.

زبان تحصیل این رشته انگلیسی است و تقاضا با توجه به محدودیت ظرفیت زیاد است لذا شانس قبولی و پذیرش دانشجویان خارجی بسیار کم است چرا که اولویت با دانشجویان بومی است. در هر صورت در ادامه رشته آنکولوژی در کویت توسط همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بررسی شده است.

تحصیل رشته آنکولوژی در کویت

دولت کویت از بین بردن سرطان را هدف قرار داده است و این نشان دهنده تعهد کویت برای افزایش خدمات مراقبت از سرطان و برنامه های آموزشی جامع است تا بیماران و خانواده های آنها را قادر سازد تا در مبارزه با سرطان شرکت کنند. از این رو این کشور برنامه های پزشکی و آنکولوژی را در دانشگاه خود جای داده است. تحصیل رشته آنکولوژی در کویت نیز 7 ساله است و در ابتدا با مطالعه پایه پزشکی همراه است. سپس در سال های پایانی دانشجویان در بیمارستان های کویت مشغول به انجام کارهای بالینی و عملی می شوند. با تحصیل و کسب مدرک در این رشته در کشور کویت می توانید صاحب تخصص شوید و جزو معدود افراد متخصص در مشاغل خاص پزشکی در کویت باشید.

شرح رشته ۀنکولوژی در کویت

درباره رشته آنکولوژی در کویت

به اصطلاح پدر پزشکی، پزشک یونانی هیپوکراتس واژه سرطان را برای توصیف تومورها به کار می برد، در حالی که اعتقاد بر این است که پزشک دیگر یونانی، جالینوس بر اساس این تعریف توضیح داده است. اختراع میکروسکوپ و به دنبال آن بیهوشی گسترده، منجر به پیشرفت سریع در زمینه سرطان شناسی در اواسط قرن 19 شد. بر اساس برنامه نظارت، اپیدمیولوژی و نتایج نهایی موسسه ملی سرطان، از دهه 1990، بسیاری از تخصص های آنکولوژی همراه با درمان های نوآورانه تکامل یافته و منجر به کاهش میزان مرگ و میر شده است.

شاخه ای از پزشکی که به تشخیص، درمان و تحقیق سرطان اختصاص دارد، آنکولوژی نامیده می شود، در حالی که پزشکی که در این زمینه کار می کند آنکولوژیست نامیده می شود. برخی از سرطان شناسان تنها بر روی انواع سرطان یا درمان های خاص تمرکز می کنند. بسته به نوع، مرحله و محل سرطان، چندین متخصص انکولوژی ممکن است در مراقبت از بیمار مشارکت داشته باشند. رشته آنکولوژی دارای 3 تخصص اصلی پزشکی، جراحی و پرتودرمانی و چندین تخصص فرعی است.

مشاغل رشته آنکولوژی در کویت

یک آنکولوژیست پزشکی در کویت پزشکیست که مجوز گواهی پزشکی را در کویت دریافت کرده است. آنها (معمولاً در طب داخلی) که در تشخیص، مرحله بندی و درمان سرطان آموزش دیده اند. این متخصص همچنین توسعه برنامه درمانی بیماران سرطانی را که ممکن است شامل جراحی، شیمی درمانی، ایمونوتراپی، درمان هدفمند یا هورمون درمانی باشد، هدایت می کند و در عین حال با سایر متخصصان آنکولوژی و پزشکان بالینی که ممکن است در مراقبت از بیمار نقش داشته باشند، هماهنگ باشد. 3 شغل اصلی در این زمینه در زیر شرح داده شده است:

حرفهشرح
آنکولوژیست پزشکییک آنکولوژیست پزشکی همچنین پزشکی است که بیمار سرطانی پس از درمان برای معاینه دراز مدت به وی ادامه می دهد.
آنکولوژیست جراحآنکولوژیست جراحی یک جراح متخصص در انجام بیوپسی و برداشتن تومورهای سرطانی و بافت های اطراف و همچنین سایر عمل های مرتبط با سرطان است.
آنکولوژیست رادیولوژیمتخصص سرطان شناسی در درمان سرطان با پرتودرمانی برای کوچک کردن یا از بین بردن سلول های سرطانی یا کاهش علائم مربوط به سرطان تخصص دارد.

بسیاری از انواع سرطان توسط یک فوق تخصص آنکولوژی درمان می شوند. به عنوان مثال، آنکولوژیست های زنان برای درمان سرطان های دستگاه تناسلی زنان مانند سرطان های رحم، دهانه رحم یا تخمدان ها آموزش دیده اند، در حالی که متخصصان سرطان خون در تشخیص و درمان سرطان های خون (سرطان خون، لنفوم و میلوم متعدد) تخصص دارند. یک متخصص مغز و اعصاب سرطان های مغز، ستون فقرات و اعصاب محیطی را درمان می کند.

مشاغل رشته آنکولوژی در کویت

درآمد متخصصین آنکولوژی در کویت

همانطور که می دانید میزان حقوق کار در کویت بسیار بالاست چرا که ارز رسمی این کشور در سطح جهانی ارزشمند است. افرادی که در رشته آنکولوژی در کویت کار می کنند به صورت متوسط 3360KWD (دینار کویت) در ماه حقوق دریافت می کنند. این مبلغ سالانه بالغ بر 40300KWD (دینار کویت) می باشد. همچنین حداقل میزان حقوق ماهیانه کار در کویت در مشاغل رشته آنکولوژی به میزان 1710KWD (دینار کویت) و حداکثر به میزان 5170KWD (دینار کویت) می باشد.

در نمودار زیر میزان حقوق حرفه آنکولوژِی نسبت به میزان تجربه کاری در کویت قابل مشاهده شده است:

حقوق حرفه آنکولوژِی نسبت به میزان تجربه کاری در کویت

شرایط مهاجرت به کویت از طریق کار در اینجا بررسی شده است.

تحصیل آنکولوژی در دانشگاه کویت

دانشگاه پزشکی کویت یکی از برترین و معتبرترین دانشگاه های واقع در خاورمیانه است. در این دانشگاه دوره های تحقیقاتی و بالینی آنکولوژی ایجاد شده است. زمینه های تحقیقاتی:

مکانیسم های مقاومت غدد درون ریز در سرطان سینه

  • شناسایی مسیرهای پیام رسانی فعال در سلولهای ER-ve
  • عوامل تعیین کننده EMT و سهم آنها در پیشرفت تومور
  • برگشت EMT برای بازگرداندن حساسیت غدد درون ریز
  • تجزیه و تحلیل miRNA و دخالت آنها در EMT
  • وزیکول های خارج سلولی به عنوان واسطه برای اصلاح فنوتیپ سلولی
  • نقش pH خارج سلولی در اصلاح مورفولوژی سلول و رفتار سلول های خاموش ER: مکانیسم های کنترل غشای غشایی
  • تفاوت های متابولیکی بین سلولهای ER+ve و ER خاموش.

علاوه بر این، این دانشگاه با انجمن آنکولوژی کویت نیز همکاری مستقیم دارد. انجمن آنکولوژی کویت یک کمیته علمی تخصصی در زمینه علوم آنکولوژی است که شامل موارد زیر است:

  • آگاهی
  • تشخیص
  • رفتار
  • و تحقیقات مرتبط با زمینه سرطان

اهداف کلی این انجمن:

  • ایجاد شبکه های علمی و اجتماعی در بین اعضای انجمن
  • تشویق تحقیقات علمی و بهبود تخصص در آنکولوژی برای تسهیل ارتباط بین اعضای انجمن و متخصصان در همان زمینه در اطراف جهان
  • راهنمایی و تشویق پزشکان جدید برای تخصص در یک مورد شاخه آنکولوژی و ایجاد فرصت برای آنها
  • عمدتا به انتشار آگاهی در زمینه سلامت کمک می کند
  • تشویق به کار مشترک در زمینه تحقیقات علمی در خلیج فارس منطقه و جهان عر
  • برای ارتقای دانش علمی و ارائه جدیدترین آنها اطلاعات مربوط به سرطان شناسی از طریق انجام کنفرانس ها، کارگاه ها و دوره های آموزشی برای اعضا
  • ایجاد ارتباط و همکاری داوطلبانه بین کویت و سایر کشورها در زمینه آنکولوژی

هزینه تحصیل پزشکی در کویت در قالب مقاله ارائه شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بررسی شده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *