مهاجرت تحصیلی کلمبیا

رشته آنکولوژی در کلمبیا

رشته آنکولوژی در کلمبیا

رشته آنکولوژی در کلمبیا یکی از رشته های جدید و تازه عرضه شده است. کلمبیا به دلیل فقر و درآمد پایین در مقابل بیماری های خاص خوب عمل نکرده است. لذا این کشور بر آن شده تا با ارائه دوره ها و خدمات مربوط به رشته آنکولوژی این مورد را جبران کند. بدین ترتیب در کشور کلمبیا نیاز به متخصصین آنکولوژی حس می شود. در حال حاضر در چند دانشگاه در کلمبیا دوره های آنکولوژی به همراه هماتولوژی ارائه می شود. این دوره ها نیاز به گذراندن یک دوره 3 ساله پیش بالینی و یک دوره 2 تا ساله بالینی هستند. لذا در مجموع مطالعات پزشکی در رشته آنکولوژی در این کشور 6 سال زمان می برد. در ادامه این مطلب همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالبی را درباره رشته آنکولوژی در کلمبیا آماده کرده اند.

تحصیل رشته آنکولوژی در کلمبیا

در آمریکای لاتین، اکثر کشورها حداقل یک برنامه آموزشی در زمینه مدیریت آنکولوژی سرطان در تومورهای جامد و بدخیمی های خونی دارند. در کلمبیا، طبق سیستم اطلاعات ملی آموزش عالی (SNIES)، در حال حاضر 1 برنامه آموزشی در زمینه آنکولوژی بالینی، 3 برنامه در هماتوکولوژی و 2 برنامه در هماتولوژی وجود دارد. همه آنها نیاز به آموزش اولیه 3 ساله داخلی دارند مدت زمان آنها 2 سال برای آموزش بالینی آنکولوژی و خون و 3 سال برای آموزش هماتوکولوژی است. با داشتن 5 تا 10 فارغ التحصیل در سال از برنامه های موجود در زمینه آنکولوژی بالینی و هماتوکولوژی، برآوردن تقاضای ملی بدون در نظر گرفتن بازنشستگی و بدون در نظر گرفتن افزایش مورد انتظار تعداد مطلق موارد جدید سرطان بین 15 تا 30 سال طول می کشد. این نشان از کمبود شدید متخصص آنکولوژی در کلمبیا دارد.

در جدول زیر می توانید با دانشگاه های ارائه کننده رشته آنکولوژی جهت تحصیل در کلمبیا آشنا شوید:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه ناسیونال کلمبیا
2دانشگاه بوگوتا
3دانشگاه ICESI

اهمیت آنکولوژی در کلمبیا

در نتیجه پیری جمعیت کلمبیا، تعداد مطلق موارد جدید سرطان در کلمبیا طی دهه های آینده از حدود 101893 در سال در سال 2018 (به استثنای سرطان پوست غیر ملانومایی) به حدود 136246 در سال در سال 2040 افزایش می یابد، اما هنوز با میانگین درصد تغییر سالانه %1.5- همراه است. این کشور یک انتقال اپیدمیولوژیک با سرطان های سینه و پروستات به عنوان علل اصلی بروز و مرگ و میر سرطان و کاهش مرگ و میر ناشی از عفونت ها و سرطان های مرتبط با تنباکو مانند سرطان های دهانه رحم، کبد، معده، حنجره، مری و ریه را نشان می دهد. با این حال، دومی همچنان بسیار شایع است و به استثنای چند مورد، بقای مبتنی بر جمعیت کاهش نسبی را برای اکثر انواع سرطان نشان می دهد و در مقایسه با کشورهای پردرآمد تفاوت های قابل توجهی دارد.

  • کاهش نسبی بقا ممکن است نشان دهنده پیشرفت کمی در تشخیص زودهنگام سرطان یا درمان مناسب به موقع باشد.
  • در این راستا، برخی از تجزیه و تحلیل ها تعداد متغیری از مراجعه به انکولوژیست بسته به مرحله بیماری را نشان می دهد.
  • نسبت بالایی از موارد پیشرفته هنگام تشخیص، همانطور که در کلمبیا اتفاق می افتد، برای برآوردن تقاضا نیاز به زمان بیشتری برای متخصص سرطان دارد.
  • علاوه بر بروز سرطان و مرحله تشخیص، فناوری های مورد استفاده برای درمان سرطان نیز تقاضای آنکولوژی پزشکی را تعیین می کند.
  • در حال حاضر درمان و ایمنی نشان دهنده بالاترین سرمایه گذاری برای تحقیق و توسعه توسط شرکت های دارویی است.

بازار کار رشته آنکولوژی در کلمبیا

بازار کار رشته آنکولوژی در کلمبیا

استانداردهای بین المللی در مورد نیروی انسانی متخصص سرطان متغیر است. در عرصه بین المللی، نشریه ای بر اساس منابع ثانویه نشان داد که %24 از 93 کشور جهان میزان کمتر از 150 مورد جدید سرطان را در هر متخصص سرطان، 42% بیش از 500 مورد و 29% بیش از 1000 مورد گزارش کرده اند. دومی در آفریقا واقع شده بودند که در آن 7 کشور گزارش کردند که هیچ آنکولوژیستی در دسترس نیست. در آمریکای لاتین میزان موارد جدید سرطان در هر آنکولوژیست از 108 در اروگوئه تا 667 در شیلی متغیر است.

در کلمبیا رصدخانه ملی استخدام برای آموزش، 177 فارغ التحصیل در زمینه سرطان شناسی بالینی (تومورهای جامد) تا سال 2016 و 153 فارغ التحصیل در رشته هماتوکولوژی (تومورهای جامد و بدخیمی های خونی) ، در مجموع 324 متخصص در زمینه سرطان شناسی پزشکی را گزارش داده است. به همین ترتیب این آمارها نشان از کمبود متخصص در رشته آنکولوژی در کلمبیا می دهد. لذا با داشتن تخصص در این رشته می توانید در بازار کار این کشور سریعا کار پیدا کنید.

درآمد آنکولوژیست ها در کلمبیا

افرادی که در رشته آنکولوژی در کشور کلمبیا کار می کنند به صورت متوسط 12.7 میلیون COP (پزو کلمبیا) در ماه حقوق دریافت می کنند. این مبلغ سالانه بالغ بر 152 میلیون COP (پزو کلمبیا) می باشد. همچنین در حداقل میزان درآمد ماهیانه کار در کلمبیا در مشاغل رشته آنکولوژی به میزان 6.3 میلیون COP (پزو کلمبیا) و حداکثر به میزان 19.6 میلیون COP (پزو کلمبیا) می باشد.

در نمودار زیر میزان حقوق حرفه آنکولوژِی نسبت به میزان تجربه کاری در کلمبیا آورده شده است:

حقوق مشاغل آنکولوژی در کلمبیا نسبت به تجربه

تحصیل هماتولوژی و آنکولوژی در دانشگاه ICESI کلمبیا

هماتولوژی و آنکولوژی یک فوق تخصص پزشکی داخلی است که تعداد محدودی از متخصصان آن در کلمبیا برای چنین شیوع بالایی در بیماری های نئوپلاستیک و تعداد زیادی از درمان های موجود هستند. موسسات زیادی در کلمبیا در جستجوی متخصصان متخصص خون و سرطان هستند. فارغ التحصیلان تخصص هماتولوژی و آنکولوژی در این دانشگاه دارای مهارت هایی هستند که:

  • به طور جامع از نظر بالینی بیماران سرطانی، چه سرپایی و چه سرپایی (مراقبت از بیمار) را از نظر اخلاقی رعایت می کنند.
  • با رعایت استقلال و عزت بیمار (حرفه ای بودن) با بیمار ارتباط برقرار می کنند.
  • در تیم های پزشکی و پیراپزشکی وظایف پزشکی خود را بر اساس دستورالعمل ها و مقررات سیستم بهداشتی کلمبیا انجام می دهند.
  • انجام تحقیقات کلینیکی و اپیدمیولوژیک

این دانشگاه اولین دانشگاه خصوصی در جنوب غربی کلمبیا است که بالاترین تشخیص کیفیت ارائه شده توسط دولت کلمبیا را بدست Universidad Icesi در ماه می 2010 توسط وزارت آموزش و پرورش از طریق کمیته اعتباربخشی ملی (CNA) معتبر شد و باعث شد اولین دانشگاه خصوصی معتبر در کالی و منطقه باشد. در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در کلمبیا در قلب مقاله ای بررسی شده اند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *