دسته بندی نشده

رشته آنکولوژی در گرجستان

رشته آنکولوژی در گرجستان

رشته آنکولوژی در گرجستان در برنامه های پزشکی این کشور گنجانیده شده است. گرجستان مقصدی بسیار ارزان برای تحصیل و زندگی است. دانشگاه های پزشکی این کشور 2 نوع دوره پزشکی را ارائه می دهند. این 2 نوع برنامه یکی تحت لیسانس برنامه های پزشکی آمریکا و دیگری تحت برنامه پزشکی روسی به زبان روسی است. تحصیل رشته آنکولوژی در گرجستان یک دوره 5 تا 6 ساله است که به بررسی مطالب مختلف درباره سرطان و گرایشات این رشته است. از آنجایی که زبان تحصیل در این برنامه انگلیسی است می تواند گزینه ای عالی و کم هزینه برای تحصیل دانشجویان خارجی باشد. البته ذکر این نکته که گرجستان کشوری درجه 3 برای تحصیل و زندگی است می تواند در انتخاب شما در نظر گرفته شود. تیم تخصصی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند برای انتخاب بهترین مقصد شرایط شما را بررسی کنند.

تحصیل رشته آنکولوژی در گرجستان

آنکولوژی شاخه ای تخصصی از پزشکی است که به حوزه سرطان از جمله تشخیص درمان و تحقیقات اختصاص داده شده است. پزشکانی که بیماران سرطانی را درمان می کنند به عنوان سرطان شناس یا آنکولوژیست شناخته می شوند. درمان سرطان شامل مراحل مختلف پزشکی است و بنابراین، نیاز به یک تیم تخصصی دارد. با توجه به نگرانی های فزاینده بیماران سرطانی، تعداد کمی از بیمارستان های سرطانی توصیه شده در سراسر کشور وجود دارد که به خاطر درمان های قابل اعتماد و مقرون به صرفه شناخته شده اند. تحصیل رشته آنکولوژی در دانشگاه های پزشکی گرجستان پس از تحصیل مطالب پایه پزشکی در برنامه های پزشکی در گرجستان به عنوان یک تخصص امکان پذیر است.

در جدول زیر می توانید با دانشگاه های ارائه کننده رشته پزشکی و آنکولوژی در گرجستان آشنا شوید:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه پزشکی دولتی تفلیس
2دانشگاه روستاولی باتومی گرجستان
3دانشگاه نیو ویژن
4دانشگاه اروپایی گرجستان

کار رشته آنکولوژی در گرجستان

کار رشته آنکولوژی در گرجستان

تشخیص و درمان زودهنگام بیماری های آنکولوژیک شانس واقعی نجات جان انسان است. به بیماران این امکان داده می شود تا با متخصصان بالاترین رده در زمینه های مامولوژی، قفسه سینه، سر و گردن، شکم پروکتولوژی، اورولوژی، زنان، آسیب شناسی پوست و بافتهای نرم مشورت کنند تا اطلاعات صریح در مورد جدیدترین روش های درمان بیماری، برای تعریف و برنامه ریزی مراحل درمان آن طی شود. نقش یک متخصص آنکولوژی در گرجستان حول درمان کامل سرطان متمرکز است. با شروع تشخیص، یک متخصص سرطان با انجام وظایف زیر کار را ادامه می دهد:

  • توضیح در مورد سرطان تشخیص داده شده، از جمله مرحله.
  • اطلاع از گزینه های درمانی موجود
  • ارائه مراقبت های با کیفیت و دلسوزانه، بنابراین بیمار را در آرامش قرار می دهد.
  • کمک به بیمار برای کنترل علائم و عوارض جانبی سرطان به بهترین نحو.
  • حفظ پیگیری حتی پس از درمان.

بسته به ماهیت، مرحله و محل سرطان، متخصصان مختلف سرطان شناسی خدمات تخصصی خود را برای درمان سرطان ارائه می دهند. لذا مشاغل تخصصی با توجه به منطقه و ناحیه وجود دارد.

درآمد متخصصین آنکولوژی در گرجستان

افرادی که در رشته آنکولوژی در کشور گرجستان کار می کنند به صورت متوسط 19400GEL (لاری گرجستان) در ماه حقوق دریافت می کنند. این مبلغ سالانه بالغ بر 234100GEL (لاری گرجستان) می باشد. همچنین در حداقل میزان درآمد ماهیانه کار در گرجستان در مشاغل رشته آنکولوژی به میزان 7800GEL (لاری گرجستان) و حداکثر به میزان 27500GEL (لاری گرجستان) می باشد.

در نمودار زیر میزان مقایسه حقوق حرفه آنکولوژی در گرجستان با سایر مشاغل آورده شده است:

مقایسه حقوق حرفه آنکولوژی در گرجستان با سایر مشاغل

گرایشات رشته آنکولوژی در گرجستان

رشته آنکولوژی دارای 3 بخش اصلی پزشکی، جراحی و پرتودرمانی است. چندین تخصص فرعی نیز وجود دارد. این 3 بخش اصلی در زیر شرح داده شده اند:

گرایششرح
آنکولوژیست پزشکییک پزشک است که سرطان را با استفاده از شیمی درمانی و سایر داروها مانند درمان هدفمند یا ایمونوتراپی درمان می کند. او اولین ارائه دهنده خدمات درمانی برای یک بیمار سرطانی است که منجر به توسعه درمان بیمار می شود. او برای دستیابی به بهترین نتایج، با سایر بخش های پزشکی همکاری می کند.
آنکولوژیست جراحییک آنکولوژیست جراحی یک جراح متخصص در جراحی برداشتن تومورهای سرطانی است. آنها در اصل جراح عمومی هستند که آموزش های اضافی را در زمینه سرطان شناسی و روش های جراحی مربوطه می بینند. آنها همچنین در انجام انواع خاصی از بیوپسی برای کمک به تشخیص سرطان تخصص دارند.
آنکولوژیست پرتودرمانیپزشکانی هستند که سرطان را از طریق پرتودرمانی درمان می کنند. پرتودرمانی از اشعه ایکس با انرژی بالا برای از بین بردن سلول های سرطانی استفاده می کند. در مواقعی که امکان تخریب کامل سلول های سرطانی وجود ندارد، متخصصان آنکولوژی از تشعشعات برای کاهش تومور یا کند کردن رشد تومور بدون تأثیر بر بافت های مجاور استفاده می کنند. این روش درمانی تسکینی نامیده می شود. هدف اصلی درمان بهبود کیفیت زندگی بیمار با کنترل رشد تومورها و علائم مربوط به آن است. گاهی اوقات آنکولوژیست های پرتودرمانی برای درمان بیماران سرطانی براکی تراپی را نیز انجام می دهند. در این درمان، منابع رادیواکتیو مستقیماً یا در کنار تومور کاشته می شوند. بسته به نوع سرطان، منابع رادیواکتیو تشعشعی ممکن است به طور دائم در محل باقی بمانند یا در پایان هر جلسه درمان حذف شوند.

مرکز سرطان تفلیس گرجستان

مرکز سرطان تفلیس (TCC)، که در پایتخت گرجستان واقع شده است، تشخیص را ارائه می دهد و هر نوع درمان بیماران مبتلا به آنکولوژیک را از کل کشور ارائه می دهد. فعالیت های TCC شامل استقرار ثبت نام مبتنی بر جمعیت و ایجاد شبکه اطلاعاتی سرطان/سلامت (HCIN)، به منظور بررسی شبه سرطان است. این مرکز، که بر درمان پیشگیرانه بیماری های سرطانی (به ویژه در جمعیت زنان) در منطقه تمرکز دارد با سازمان های خارجی مانند ECCA اتحادیه سرطان اروپا، آژانس بین المللی IARC برای تحقیقات در مورد سرطان همکاری دارد. مرکز سرطان تفلیس در سال 2005 در تفلیس گرجستان تاسیس شد. بنیاد آن توسط وضعیت موجود اپیدمیک سرطان و مشکلات موجود در حوزه آنکولوژی در کشور تشویق شد. TCC اولین موسسه پزشکی بود که شروع به تحقق برنامه های پیشگیری از سرطان در گرجستان کرد.

هدف اصلی TCC این است که از بیماری های سرطانی جلوگیری کند، بار آنها را در جمعیت شهر تفلیس کاهش دهد، وقوع سرطان را کاهش داده و سبک زندگی سالم را ترویج دهد. این مرکز برنامه های تشخیص سرطان، تشخیص، تشخیص زودهنگام و پیشگیری را تحت هدایت شهرداری تفلیس و صندوق جمعیت ملل متحد (UNFPA) اجرا می کند. TCC وظایف زیر را پذیرفت:

  • تنظیم فعالیت های اطلاعاتی-آموزشی برای مردم شهر تفلیس، همچنین آموزش برای پزشکان شبکه مراقبت های بهداشت اولیه شهر.
  • کنترل سرطان و اجرای برنامه های تشخیص سرطان
  • پیگیری بیماران و مدیریت درمان های ویژه پزشکی بیماری های تشخیص داده شده.
  • در چارچوب برنامه ملی غربالگری (NSP) TCCمشاوره های پزشکی رایگان، کار علوم آزمایشگاهی در گرجستان و درمان های جراحی خارج از بیمار را ارائه می دهد.

با آگاهی از شرایط تحصیل در کشورهای مختلف توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید گامی درست برای مهاجرت بردارید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *