مهاجرت تحصیلی لهستان

رشته آنکولوژی در لهستان

رشته آنکولوژی در لهستان

رشته آنکولوژی در لهستان یکی از رشته های بسیار مهم و تخصصی ارائه شده در دانشگاه های پزشکی این کشور است. لهستان دارای 2 دانشگاه برتر است. دانشگاه وروکلاو و دانشگاه گدانسک 2 دانشگاه برجسته کشور لهستان برای تحصیل و تحقیقات در رشته آنکولوژی است. تحصیل رشته های پزشکی در لهستان طبق آخرین به روز رسانی به مدت 5 می باشد که شامل دوره های پری کلینیکال و دوره های بالینی و کار در بیمارستان است. لهستان در سال های اخیر پیشرفت قابل توجهی از نظر آموزش داشته است. دوره های ارائه شده در این کشور به زبان های لهستانی و انگلیسی است.

رشته آنکولوژی مهم ترین رشته در رابطه با بررسی و درمان بیماری سرطان است. با توسعه این رشته در سال های گذشته پیشرفت قابل ملاحظه ای در مقابله با بیماری سرطان بوجود آمده است. با مشورت با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید پذیرش تحصیلی در کشورهای اروپایی را بگیرید.

تحصیل رشته آنکولوژی در لهستان

در دانشکده های پزشکی لهستان، دوره پزشکی که در گذشته 6 سال طول می کشید در سال 2012 به 5 سال تغییر کرد. در دوره 6 ساله در گذشته 3 سال اول شامل دوره های پیش بالینی و 3 سال بعدی بالینی بود. در دوره جدیدتر 5 ساله، قسمت پیش بالینی به 2 سال کاهش یافته است. کلاس هایی مانند زیست شناسی، بیوشیمی، بافت شناسی، سیتوفیزیولوژی، ژنتیک، پاتومورفولوژی و پاتوفیزیولوژی به هر دانشجو اجازه می دهد تا ویژگی های سرطان و همچنین فرضیه های مربوط به منشاء را بیاموزد، اما این دوره ها اغلب هماهنگ نیستند، بنابراین ممکن است تصویری جامع از سرطان نباشد. برای شروع بخش بالینی برنامه درسی، دانش نظری مشخصی مورد نیاز است.

اخیراً، برخی از دانشگاه های لهستان (به عنوان مثال وروکلاو) دوره جداگانه ای را در بخش پیش بالینی به نام پروپدئوتیک آنکولوژی معرفی کرده اند که نگاه هماهنگ و جامع تری به سرطان می دهد. در وروکلاو، 20 ساعت سمینار درباره اپیدمیولوژی، علائم، پیشگیری و استراتژی های درمان سرطان برگزار می شود. این دوره در سال سوم مطالعات پزشکی برگزار می شود. در سال های بالینی، دوره ای نیز در زمینه آنکولوژی وجود دارد. در طول 10 ساعت سخنرانی، دانشجویان دانش نظری خود را تعمیق می کنند، اما آنها همچنین 50 ساعت آموزش بالینی را تجربه می کنند که به آنها امکان می دهد با بیماران آنکولوژی ملاقات کنند. این یک روش فوق العاده برای تجربه دانش کاربردی در شرایط واقعی است.

دانشگاه های ارائه کننده رشته آنکولوژی در لهستان شامل:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه وروکلاو
2دانشگاه گدانسک
3دانشگاه لودز
4دانشگاه ورشو

بررسی سرطان در لهستان

در لهستان، مانند دیگر کشورهای توسعه یافته، بیماری سرطان مشکل مهمی است که هم در مردان و هم در زنان در حال افزایش است.

  • در سال 2018، 160000 مبتلا به سرطان تشخیص داده شدند.
  • شایع ترین سرطان ها در مردان سرطان ریه ، پروستات و روده بزرگ است در حالی که در زنان شایع ترین سرطان ها سرطان سینه، روده بزرگ و ریه است.
  • در حالی که میانگین نرخ مرگ و میر در لهستان کمتر از سایر کشورهای اتحادیه اروپا است، به نظر مرگ و میر هنوز بسیار زیاد است و تعداد موارد جدید سرطان در لهستان به طور مداوم افزایش می یابد.
  • این افزایش با افزایش جمعیت، تغییرات در ساختار سنی جمعیت با افزایش جمعیت گروه های سنی که در آنها عوارض سرطان به ویژه بالاست توضیح داده می شود.

ثبت ملی سرطان در مرکز آنکولوژی ورشو مسئول جمع آوری آمار بیماری ها و مرگ و میرهای سرطان است. از سال 1952، هر مورد جدید سرطان باید از مراکز درمانی عمومی و غیر دولتی گزارش شود. مراکز مراقبت های بهداشتی و همه پزشکان باید یک کارت گزارش سرطان را با تشخیص هر مورد جدید تکمیل کنند و داده های جمع آوری شده به صورت ماهانه به 1 مورد از 16 ثبتی سرطان ارسال شود. داده های مربوط به مرگ و میر توسط دفتر ثبت و اداره مرکزی آمار از گواهی نامه های مرگ جمع آوری می شود. داده های جمع آوری شده در بولتن های اطلاعاتی منتشر می شود. خبر خوب این است که آمار منتشر شده توسط ثبت ملی سرطان، موسسه ماری کوری، نشان می دهد که تعداد مرگ و میرهای ناشی از سرطان در حال کاهش است، اما هنوز رضایت بخش نیست.

کار در زمینه آنکولوژی در لهستان

کار در زمینه آنکولوژی در لهستان

پس از تحصیل پزشکی در لهستان، هر دانشجو به مدت 1 سال کارآموزی می کند. دانشجویان پزشکی لهستانی از ابتدای کار خود از شدت سرطان آگاه هستند. متأسفانه، در سال های اولیه آموزش پزشکی در لهستان، تمرکز بسیار کمی بر توسعه مهارت های نرم، به عنوان مثال، گفتگو با بیماران آنکولوژی یا ارائه اطلاعات در مورد تشخیص و پیش آگهی متمرکز شده است. ما اغلب فراموش می کنیم که آنکولوژی مربوط به بیماران مبتلا به سرطان است و فقط مربوط به سلول های مخرب نیست. در لهستان، برنامه های داوطلبی پزشکی نیز بسیار محبوب هستند و از طریق آنها، پزشکان آینده می توانند مهارت های خود را گسترش دهند، دانش کسب شده را در عمل تأیید کرده و به کار متخصصان مجرب نگاه کنند.

  • پس از کارآموزی، پزشکان جوان در مورد تخصص تصمیم می گیرند.
  • در حال حاضر در لهستان در مجموع بیش از 3000 متخصص در زمینه های مرتبط با سرطان وجود دارد.

درآمد آنکولوژیست ها در لهستان

میزان درآمد کار در رشته آنکولوژی مانند درآمد رشته های پزشکی در لهستان بالاست. بدین ترتیب میزان حقوق ماهیانه کار در لهستان در مشاغل مربوط به رشته آنکولوژی به صورت متوسط 20200PLN (زلوتی لهستان) در ماه است که سالانه حدود 242000PLN (زلوتی لهستان) می باشد. همچنین در حداقل میزان درآمد ماهیانه کار مشاغل رشته آنکولوژی در لهستان به میزان 10100PLN (زلوتی لهستان) و حداکثر به میزان 31200PLN (زلوتی لهستان) می باشد.

در نمودار زیر میزان مقایسه حقوق مشاغل آنکولوژی در لهستان با سایر مشاغل آورده شده است:

درباره آموزش رشته آنکولوژی در لهستان

یک پیشرفت مهم درباره آموزش آنکولوژی در لهستان در سال 2003 آغاز شد، هنگامی که اولین آزمایشگاه مستقل آموزش آنکولوژی لهستان در دانشگاه پزشکی ورشو افتتاح شد. این برنامه به آموزش در مورد اپیدمیولوژی، پیشگیری و درمان سرطان می پردازد و همچنین آمار مربوط به عوارض و نتایج درمان را جمع آوری می کند. در حال حاضر مراکز مشابه در سایر مراکز آنکولوژی استان فعالیت می کنند. با این حال، طبق داده های جمع آوری شده تنها 9 مرکز از 21 مرکز سرطان دارای دفتر آموزش آنکولوژی در لهستان هستند.

این نشان می دهد که آموزش آنکولوژی هنوز در لهستان دست کم گرفته شده است و توجه کافی به تبلیغ آموزش سازماندهی شده و سیستماتیک سرطان شناسی نشده است. عدم ثبات سازمانی و مالی، ممکن است ریشه این مشکل باشد. بدون شک، لهستان باید به دنبال ایجاد دفاتر آموزش موثر سرطان در هر مرکز سرطان و دانشکده پزشکی به عنوان راهی برای گسترش دانش آنکولوژی باشد. شرایط اعزام دانشجو به لهستان توسط کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرح داده شده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *