مهاجرت تحصیلی لیتوانی

رشته آنکولوژی در لیتوانی

رشته آنکولوژی در لیتوانی

رشته آنکولوژی در لیتوانی از رشته های مهم در دانشگاه های پزشکی است. در واقع 2 دانشگاه در کشور لیتوانی ارائه کننده رشته آنکولوژی هستند. دانشگاه های لیتوانی آموزش پزشکی اولیه، مطالعات یکپارچه، تحصیلات تکمیلی و مطالعات بالینی با هدف نزدیک کردن پزشکان به بیماران سرطانی ارائه می دهند. ساختار، محتوا، محدوده و دروس بالینی همه برنامه های مطالعاتی برای دستیابی به نتایج مورد نیاز قوانین لیتوانیایی و اروپایی مناسب است. به منظور همگام شدن با تغییرات در درمان سرطان، روش های تشخیص و اجرای فناوری های جدید، برنامه درسی به صورت دوره ای مورد بازنگری قرار میگیرد. برنامه ها پزشکی در این کشور یک دوره 7 ساله است و دانشجویان در دوره دکترا می توانند تخصص های دیگر مانند آنکولوژی را مطالعه کنند. با مشورت با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید برای مهاجرت و اقامت اقدام کنید.

تحصیل رشته آنکولوژی در لیتوانی

2 دانشگاه در لیتوانی محل آموزش و تحصیل پزشکی هستند:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه ویلنیوس (VU)
2دانشگاه علوم پزشکی لیتوانی (LUHS)

در لیتوانی، فقط مطالعات یکپارچه (با ترکیب کارشناسی و کارشناسی ارشد) در زمینه پزشکی انجام می شود. این دوره 6 سال طول می کشد، شامل یک دوره کارآموزی 1 ساله است. تا سال 2008-2009، فارغ التحصیلان دانشکده های پزشکی به طور جداگانه تجربه بالینی خود را بدست آوردند ، یعنی در دوره کارآموزی که طبق اصول سازماندهی شده بود. از سال 2009 و 2010، پس از تغییر مبنای قانونی در جمهوری لیتوانی، کارآموزی به بخشی از برنامه مطالعات یکپارچه پزشکی تبدیل شده است. این در حال حاضر به عنوان یک واحد عمل پزشکی بالینی (کارآموزی) است. پس از تکمیل صلاحیت پزشکی اولیه، پزشکان در آموزش پزشکی فوق لیسانس (مرحله سوم مطالعات آموزش عالی دانشگاهی) شایستگی هایی را ایجاد می کنند که در لیتوانی “مطالعات رزیدنتی” نامیده می شود.

همه کارآموزان آنکولوژی دوره های رزیدنت دقیق را در کلینیک ها گذرانده اند. سومین سطح تحصیلات پزشکی، مطالعات دکتری (PhD) است. مطالعات دکترا به طور مشترک توسط موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی سازماندهی می شود. مدت زمان تحصیلات دوره دکتری معمولی تا 4 سال است، مطالعات تمدید شده تا 6 سال به طول می انجامد.

دانشگاه های انکولوژی در لیتوانی

برنامه های ویژه آنکولوژی در لیتوانی

برای اطمینان از درمان و مراقبت بهینه برای بیماران سرطانی، متخصصان سرطان در برنامه های آموزش پزشکی مداوم (CME) و توسعه مداوم حرفه ای (CPD) شرکت می کنند. CME در حقوق لیتوانی به عنوان آموزش برای کسب دانش و مهارت های اضافی در زمینه پزشکی و همچنین کسب صلاحیت حرفه ای در منطقه محدودی از عمل پزشکی تعریف شده است. مانند اکثر کشورهای اروپای شرقی و مرکزی، CME، برای افزایش صلاحیت حرفه ای متخصصان پزشکی، اجباری است. این الزام با پروانه صدور مجوز فعالیت های پزشکی تأمین می شود. تأیید مجدد هر 5 سال انجام می شود. سیستم CME در لیتوانی بر اساس سیستم ساعتی است. از سال 2007، ساعات اجباری آموزش پزشکی حرفه ای برای پزشکان از 200 به 120 ساعت در هر دوره 5 ساله کاهش یافت.

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در لیتوانی

در سال های اخیر، تحصیل پزشکی در لیتوانی همیشه در رتبه اول 10 مورد از محبوب ترین تخصص ها قرار داشته است. شرایط تحصیل پزشکی در این کشور به شرح زیر است:

  • برای درخواست برای برنامه پزشکی در مقطع کارشناسی دانشجو باید دارای گواهینامه تحصیلات متوسطه یا معادل آن باشد.
  • پذیرش به صورت رقابتی تنظیم می شود و بر اساس رتبه بندی نمرات آموزش متوسطه است.
  • دانشگاه ویلنیوس حدود 200 نفر و دانشگاه علوم پزشکی لیتوانی حدود 300 دانشجو را در برنامه های پزشکی خود در سال پذیرش می کند.
  • در مقاطع بالاتر دانشجویان خارجی بایستی در مصاحبه و یا آزمون های دانشگاه ها شرکت کنند.

محبوبیت این رشته بسیار زیاد است. با توجه به داده های بخش آمار لیتوانی در سال های اخیر تعداد فارغ التحصیلان تحصیلات پزشکی دانشگاه ثابت مانده است. یک دهه پیش، این رقم به طور قابل توجهی پایین تر بود و این همچنان بر مراقبت های بهداشتی تأثیر منفی می گذارد، زیرا متخصصان پزشکی کم هستند و متخصصان سرطان نیز در میان آنها هستند.

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در لیتوانی

درآمد آنکولوژیست ها در لیتوانی

میزان درآمد کار در رشته آنکولوژی در لیتوانی همانند سایر رشته های پزشکی در لیتوانی بالاست. بدین ترتیب میزان حقوق ماهیانه کار در لیتوانی در مشاغل مربوط به رشته آنکولوژی به صورت متوسط 2870€ (یورو) در ماه است که سالانه حدود 34500€ (یورو) می باشد. همچنین در حداقل میزان درآمد ماهیانه کار مشاغل رشته آنکولوژی در لیتوانی به میزان 1400€ (یورو) و حداکثر به میزان 8500€ (یورو) می باشد.

در نمودار زیر میزان مقایسه حقوق مشاغل آنکولوژی در لیتوانی با سایر مشاغل آورده شده است:

مقایسه حقوق مشاغل کار در لیتوانی

هزینه های زندگی دانشجویی در لیتوانی

هزینه زندگی ماهانه برای یک دانشجوی کارشناسی ارشد در لیتوانی حدود 400€ (یورو) با احتساب محل اقامت تخمین زده می شود که آن را به یک کشور اروپایی بسیار مقرون به صرفه برای زندگی در آن تبدیل می کند. بدیهی است که با توجه به عادات هزینه شخصی فرد تغییر می کند. لیتوانی یک انتخاب عالی برای دانشجویان بین المللی است بدون اینکه دلیل دیگری ندارد زیرا اکثر دانشگاه ها به دانشجویان خود مسکن ارائه می دهند.

در واقع تقریبا 90% از دانشجویان دانشگاه لیتوانی در سالن های اقامت اقامت دارند، این امر انتقال به تحصیل در کشور دیگر را بسیار آسان تر می کند. اگر نمی توانید وارد محل سکونت دانشگاه شوید، یا ترجیح می دهید در خوابگاه خصوصی زندگی کنید. این نیز آسان و نسبتاً ارزان است. توصیه می شود در اسرع وقت با دانشگاه خود تماس بگیرید و از گزینه های موجود مطلع شوید. لیتوانی با اتوبوس و قطار ارتباط خوبی دارد و با داشتن 3 فرودگاه بین المللی، سفر با هواپیما نیز امکان پذیر است. رانندگی یکی از محبوب ترین راه ها برای سفر است و جاده ها در داخل کشور به خوبی مجهز هستند. با این حال، اگر نمی خواهید رانندگی کنید، تاکسی می تواند راهی مقرون به صرفه برای رفت و آمد در شهرها باشد.

در این بخش شاهد میزان توزیع هزینه های زندگی دانشجویی در لیتوانی هستید:

میزان توزیع هزینه های زندگی دانشجویی در لیتوانی

بررسی تحصیل رشته آنکولوژی در لیتوانی

کیفیت برنامه ها و همچنین فعالیت های آموزشی و علمی موسسات آموزش عالی به صورت دوره ای توسط مرکز ارزیابی کیفیت در آموزش عالی ارزیابی می شود. برنامه مطالعات یکپارچه پزشکی یک برنامه چند رشته ای است. حجم کار در اعتبارات مطالعات 360 اعتبار سیستم انتقال اعتبار اروپایی (ECTS) است. ساختار برنامه مطالعه مشابه بسیاری از برنامه های مطالعات پزشکی اروپا است. در 3 سال اول، دانشجویان پزشکی تحت مطالعات پیش بالینی قرار می گیرند:

  • پزشکی بشردوستانه
  • اجتماعی
  • دروس پایه و پیش بالینی (به عنوان مثال، آناتومی، بافت شناسی و جنین شناسی انسان، سیتولوژی و انگل شناسی، ژنتیک و حرکت، تنفس، گردش خون و سایر مدل ها)
  • ارائه اطلاعات در مورد ترکیب بدن انسان و عملکرد یک فرد سالم یا بیمار

این دانش و مهارت ها در سالهای چهارم، پنجم و ششم برای حل مشکلات بالینی به کار گرفته و توسعه می یابد.

سال های 4 تا 6 مطالعات برای مطالعه محیط بالینی است:

  • علل بیماری های انسانی
  • مکانیسم های توسعه آنها
  • ویژگی های بیماری ها، روش های تعیین آنها و اصول کلی درمان.

 توجه ویژه ای به واحدهای بالینی بیماری های داخلی، جراحی، طب فشرده، زنان و زایمان، سلامت کودکان، بهداشت عمومی و سایر ماژول ها می شود. مهارت های عملی لازم در بیمارستان در طول دوره های پزشکی خاص و در طول عمل پزشکی بالینی، که در طول سال 6 مطالعات اجرا می شود، بدست می آید. شرایط اقامت بعد از تحصیل در لیتوانی توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بررسی شده است.

سوالات متداول در خصوص رشته آنکولوژی در لیتوانی

در این بخش از مقاله به سوالات پرتکرار شما در خصوص رشته آنکولوژی در لیتوانی پاسخ داده ایم:

  • در کدام دانشگاه های لیتوانی رشته آنکولوژی ارائه می شود؟ دانشگاه ویلنیوس و دانشگاه علوم بهداشت لیتوانی
  • مدت تحصیل در رشته آنکولوژی در لیتوانی چقدر طول می کشد؟ این دوره 6 سال طول می کشد، شامل یک دوره کارآموزی 1 ساله است.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *