مهاجرت تحصیلی نروژ

رشته آنکولوژی در نروژ

رشته آنکولوژی در نروژ

رشته آنکولوژی در نروژ از رشته های مهم تحقیقاتی است. با توجه به افزایش رشد بیماری سرطان و علل مرگ و میر رشته آنکولوژی مهم تلقی شود. از این رو دانشگاه های معتبر در سراسر جهان از جمله دانشگاه های نروژ به دنبال یافتن راه های درمان و پیشگیری از سرطان است. بدین ترتیب افرادی که دارای مدارک پزشکی هستند می توانند برای انجام تحقیقات و دوره های تخصصی آنکولوژی در نروژ اقدام کنند. خوشبختانه در نروژ موسسات تحقیقاتی مختلفی متصل به دانشگاه وجود دارند که در زمینه سرطان و آنکولوژی کار می کنند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه درباره رشته آنکولوژی در نروژ بیشتر توضیح داده اند.

تحصیل رشته آنکولوژی در نروژ

رشته آنکولوژی درباره مطالعه سرطان است. متخصص آنکولوژی پزشکی است که متخصص در تشخیص و درمان سرطان با استفاده از شیمی درمانی، هورمون درمانی، بیولوژیکی و درمان هدفمند است. غده شناس غالباً ارائه دهنده اصلی مراقبت های بهداشتی برای افرادی است که به سرطان مبتلا هستند. آنکولوژیست پزشکی نیز مراقبت های حمایتی می کند و ممکن است درمان های انجام شده توسط سایر متخصصان را هماهنگ کند. در زمینه آنکولوژی بالینی، 2 رشته اصلی دیگر وجود دارد:

  • آنکولوژی جراحی
  • آنکولوژی پرتویی

تحصیل رشته پزشکی در نروژ یک دوره 6 ساله است که در آن دانشجو درنهایت مدرک MD را کسب می کند. در طول تحصیل در دوره هایی دانشجویان درباره رشته آنکولوژی و در دوره های انترنی نیز این رشته را از نزدیک لمس می کنند. همچنین دانشجویان برای کسب تخصص بیشتر و انجام تحقیقات به صورت اختصاصی در این رشته می تواند در دوره های تخصصی و دکترا در این رشته شرکت کند. جهت تحصیل در رشته آنکولوژی در کشور نروژ رعایت 3 نکته مهم ضروری است:

ردیفشرایط
1شرکت در دوره 1 ساله زبان نروژی و یا ارائه مدرک زبان نروژی
3ارائه مدرک تحصیلی معتبر
4درخواست از طریق وبسایت NUKAS

همانطور که اشاره شده یادگیری زبان نروژی برای تحصیل و کار در رشته پزشکی امری لازم است. لذا دانشجویان 3 گزینه زیر را برای این کار می توانند در نظر بگیرند:

  • برنامه 1 ساله فرهنگ و زبان نروژی (60 ECTS)
  • آزمون زبان بین المللی (30 ECTS)
  • آزمون زبان نروژی Vg3-level

دانشگاه های آنکولوژی در نروژ

گرایشات رشته آنکولوژی در نروژ

یک آنکولوژیست جراحی در جنبه های جراحی سرطان تخصص دارد از جمله بیوپسی (برداشتن مقدار کمی از بافت برای معاینه زیر میکروسکوپ) و برداشتن سرطان، بافت اطراف و گاهی اوقات غدد لنفاوی مجاور. متخصص آنکولوژی تابشی در درمان سرطان با پرتودرمانی (استفاده از اشعه ایکس با انرژی بالا برای از بین بردن سلول های سرطانی) تخصص دارد. همچنین یک متخصص سرطان زنان بر مراقبت و درمان زنان مبتلا به سرطان های زنان مانند سرطان تخمدان، رحم و دهانه رحم تمرکز می کند. متخصص آنکولوژی اطفال در درمان کودکان مبتلا به سرطان تخصص دارد و هر 3 رشته اولیه سرطان شناسی را که در بالا برای مراقبت از بیماران جوان ذکر شده است، شامل می شود.

همچنین، برخی از انواع سرطان بیشتر در کودکان و نوجوانان رخ می دهد، مانند تومورهای مغزی خاص، سرطان خون، استئوسارکوم و سارکوم اوینگ. با این حال، گاهی اوقات این موارد در بزرگسالان اتفاق می افتد و در این موارد، یک فرد بزرگسال مبتلا به یکی از این سرطان ها ممکن است تصمیم بگیرد که توسط یک متخصص سرطان کودکان درمان شود. پس از تشخیص سرطان، یک انکولوژیست پزشکی مسئول مراقبت از آن بیمار از لحظه تشخیص در طول دوره بیماری است. آنکولوژیست پزشکی می تواند:

تشخیص و مرحله سرطان (شرح وسعت سرطان) را برای بیمار توضیح دهد.

  • همه گزینه های درمانی را مورد بحث قرار دهد و بهترین دوره درمان را توصیه کند.
  • مراقبت های با کیفیت و دلسوزانه ارائه دهد.
  • با مدیریت درد و سایر علائم یا عوارض جانبی مانند یبوست، تهوع و استفراغ و خستگی، به حفظ کیفیت زندگی بیمار کمک کند.

گرایشات رشته آنکولوژی در نروژ

کار در حرفه آنکولوژی در نروژ

با داشتن تخصص و مدرک تحصیلی بعلاوه اخذ گواهی پزشکی در این کشور می توانند وارد بازار کار پزشکی در نروژ شوند. شایان ذکر است برای اخذ ان مجوز دانشجویان پس از فارغ التحصیلی نیاز به گذراندن دوره انترنی به نام turnustjeneste دارند. با کار در رشته آنکولوژی در نروژ می توانید حقوق بالایی کسب کنید. میزان حقوق ماهیانه کار در نروژ در مشاغل مربوط به رشته آنکولوژی به صورت متوسط 127000SEK (کرون نروژ) در ماه است که سالانه حدود 1520000SEK (کرون نروژ) می باشد. همچنین در حداقل میزان درآمد سالیانه کار مشاغل رشته آنکولوژی در کشور نروژ به میزان 701000SEK (کرون نروژ) و حداکثر به میزان 2420000SEK (کرون نروژ) می باشد.

در نمودار زیر میزان مقایسه حقوق حرفه آنکولوژِی در نروژ با سایر مشاغل آورده شده است:

دانشگاه های آنکولوژی در نروژ

موسسه آنکولوژی دانشگاه اسلو نروژ

موسسه تحقیقات آنکولوژی از زمان تاسیس در سال 1954 نقش اصلی را در زمینه تحقیقات سرطان در نروژ و بین المللی ایفا کرده است. این موسسه دارای 7 بخش تحقیقاتی و بیش از 320 کارمند است که شامل دانشجویان مقطع تحصیل کارشناسی ارشد در نروژ می شود. حدود %70 از کارکنان و پروژه ها از منابع مالی خارجی استفاده می کنند. این موسسه دارای گروه های تحقیقاتی قوی بین المللی در زمینه:

  • بیوشیمی
  • سلول شناسی و تومور
  • ژنتیک
  • بیولوژی تابش
  • ایمونولوژی
  • و پیشگیری از سرطان است.

بیش از 30 سال است که ارتباط تنگاتنگی بین محققان موسسه و جراحان سرطان، سرطان شناسان و آسیب شناسان وجود دارد. این تأکید بر علم ترجمه منجر به پروتکل های بالینی متعددی بر اساس تحقیقات داخلی شده است و این موسسه شریک اصلی مرکز جامع سرطان است که از نظر سازمانی تحت بخش جراحی و درمان سرطان در بیمارستان دانشگاه اسلو قرار دارد. این موسسه در تحقیقات ابتدایی و هم در زمینه ترجمه سرطان فعالیت می کند که شامل تحقیقات آزمایشی بر روی موجودات مدل از سطوح مختلف تکاملی و همچنین مواد انسانی از انواع سلول ها و بافت ها است. بومی سازی با یک بیمارستان بزرگ سرطان، زمینه را برای تحقیقات پزشکی پیشرفته در علوم مختلف فراهم می کند، که برای اهداف تشخیص و درمان فردی بیماران سرطانی ضروری است.

ماژول زیست شناسی پیشرفته سرطان دانشگاه اسلو نروژ

این دوره بینشی جامع از زیست شناسی مولکولی سرطان و آگاهی از پیچیدگی سرطان – زیست شناسی و پزشکی به دانشجو ارائه می دهد. دانشجویان یک دید کلی و عمیق از برخی جنبه های زیست شناسی اساسی و چالش های بالینی 4 مورد شایع سرطان:

  • پستان
  • روده بزرگ
  • پروستات
  • و سرطان ریه خواهند داشت.

چندین تخصص در این زمینه از موسسه تحقیقات سرطان بیمارستان دانشگاه اسلو با سخنرانی در این دوره مشارکت خواهند کرد. پس از اتمام دوره، دانشجو باید:

  • درک عمیقی از مکانیسم های مولکولی و سلولی که منجر به سرطان می شوند، داشته باشید.
  • بتوانید اصول مکانیکی اساسی پشت تشخیص و پیشگیری از سرطان را توصیف کنید.
  • اصول اساسی پزشکی شخصی و مدیریت سرطان را بشناسید.
  • مروری بر روش های پیشرفته مورد استفاده در تحقیقات سرطان داشته باشید.
  • جنبه های مثبت و چالش برانگیز استفاده از موجودات نمونه در تحقیقات سرطان را بشناسید.
  • درک درستی از اهمیت ابزارهای بیوانفورماتیکی در تحقیقات سرطان داشته باشید.
  • قادر به خواندن و درک مقالات در زمینه تحقیقات سرطان باشید.
  • توانایی خود را برای به دست آوردن، پردازش و ارائه ادبیات علمی ضروری از طریق یک مقاله کوتاه بهبود بخشیده اند.

جهت بررسی شرایط مهاجرت به نروژ و کشورهای اروپایی می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *